handdator

Visa fullständig version : Hur hade ni gjort? Deff/bulk? [Bild]


Bokhyllan
2013-01-28, 00:51
Hej!

Jag är medveten om att detta är högst individuellt, men detta är ointressant i sammanhanget. Det jag undrar över är hur ni hade gjort om ni sett ut som mig?

Jag har tränat i cirkus ett år, mer eller/och mindre seriöst, och gått från 66kg till nuvarande 76,5kg. Jag är 23 år och 173cm lång. Mitt mål har jag väl egentligen inte helt klart för mig än, mer än att jag vill ha en stark och stilig kropp.

Den senaste månaden har styrketräningen verkligen blivit en hobby för mig. Jag tycker det är fruktansvärt roligt att planera veckans upplägg i både mat och träningsväg.

Men i och med att jag är den novis jag är, vet jag inte hur jag ska göra inför sommaren. "Borde" jag deffa till beachen och bulka till hösten? Eller kanske ligga på kcalbalans till hösten, eller rent av på +kcal.

Alla åsikter uppskattas med öppen famn!

http://img802.imageshack.us/img802/840/img123b.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/802/img123b.jpg/)

Tacos
2013-01-28, 08:11
Hej!

Jag är medveten om att detta är högst individuellt, men detta är ointressant i sammanhanget. Det jag undrar över är hur ni hade gjort om ni sett ut som mig?

Jag har tränat i cirkus ett år, mer eller/och mindre seriöst, och gått från 66kg till nuvarande 76,5kg. Jag är 23 år och 173cm lång. Mitt mål har jag väl egentligen inte helt klart för mig än, mer än att jag vill ha en stark och stilig kropp.

Den senaste månaden har styrketräningen verkligen blivit en hobby för mig. Jag tycker det är fruktansvärt roligt att planera veckans upplägg i både mat och träningsväg.

Men i och med att jag är den novis jag är, vet jag inte hur jag ska göra inför sommaren. "Borde" jag deffa till beachen och bulka till hösten? Eller kanske ligga på kcalbalans till hösten, eller rent av på +kcal.

Alla åsikter uppskattas med öppen famn!

http://img802.imageshack.us/img802/840/img123b.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/802/img123b.jpg/)

Jag hade kört hård styrketräning med ett litet underskott fram till sommaren och sedan gjort en utvärdering då.

Jeml
2013-01-28, 08:13
jag hade lätt deffat.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Amfksp
2013-01-28, 09:24
Hade lagt mig på kcalbalans, du kan fortfarande lägga på dig muskler utan att lägga på dig speciellt mkt fett som nybörjare.
FInns inte tillräckligt mkt muskler för att deff ska vara värt det, om ditt syfte med träningen är att lägga på dig massa.
Helt personliga åsikter så klart.

Provrörsbarn
2013-01-28, 11:25
Min personliga åsikt är att du borde deffa, men inte jätte länge men några kg iaf. Det kommer nog bli roligare att bygga då när man ser resultaten bättre. Så hade jag gjort. Jag var riktigt smalfet och skulle antagligen få höra att jag skulle börja bulka. Men kände att det inte blev bra, deffade då ner några kg...blev väldigt smal dock men med synliga ådror, tydligare muskler så blev jag mer motiverad. Och det roliga var att i slutet av deffen då jag körde riktigt hårt och kände mig väldigt spinkig så fick jag höra att jag hade blivit biffigare då musklerna syntes mer. Bästa motivationen enligt mig iaf.

al3ks
2013-01-28, 11:35
Deffat, sen byggt!

vicarious
2013-01-28, 20:53
Jag hade deffat lite först och sen försökt bygga långsamt.

Fartman
2013-01-28, 20:56
+10kg innan det är dags för deff.

SKSKSK
2013-01-28, 21:00
Deffa fram till sommaren och sedan bulka på hösten

Bokhyllan
2013-01-28, 23:59
Tack för alla åsikter! Mer är välkomna!

Jag ska försöka ligga på ett litet kaloriunderskott och träna tungt ett tag. Är det någon som har en åsikt om hur många kilon som "bör" skalas av?

På tal om annat; Hur är min svank? Finns det någon tendens till svankrygg?

LIFT
2013-01-29, 00:20
Deffa skulle jag göra, jag såg ungefär likadan ut för en 4 månader sedan då jag började, dock var jag nog lite fetare än dig. Deffar började jag med för några veckor sedan.
Osäker om vikten du ska deffa till, ta hellre och kolla i spegeln efter de resultat du eftersträvar.

Sniggel
2013-01-29, 07:03
Hade lagt mig på kcalbalans, du kan fortfarande lägga på dig muskler utan att lägga på dig speciellt mkt fett som nybörjare.
FInns inte tillräckligt mkt muskler för att deff ska vara värt det, om ditt syfte med träningen är att lägga på dig massa.
Helt personliga åsikter så klart.

+1

Om det inte är superviktigt att vara deffad till stranden så håller jag med Amfksp. Du kan alltså bli deffad om du lägger dig på ett kaloriunderskott men du kommer att bli tunn. Att bara träna på och äta så att du presterar bra ger nog mest i längden. Och chansen är att du trots att du inte försökt ligga på ett underskott kan komma att se större och mer deffad ut i sommar iaf.