handdator

Visa fullständig version : Träna med skadad axel?


LyftarGrabben
2013-01-27, 23:39
Tja!

Skadade min axel för ett tag sedan och har varit hos en sjukgymnast som säger att jag har en inflammation i supraspinatus och är irriterad i ac leden. Behandlingen går ut på rotatorcuff övningar och akupunktur med elektricitets behandling. Men hon säger att jag kan träna på ändå som vanligt fast att jag sänker vikterna med 30‰ och inte kör övningar som gör ont, att jag ska hitta balansen mellan att ha ont några timmar efter träning men inte dagen efter... Låter detta smart då jag har fått lära mig att man ska vila under tiden man har såna här skador?

LyftarGrabben
2013-01-28, 18:07
Bump

Växjö81
2013-01-28, 18:10
Jag har haft en skadad axel i sex års tid och aldrig fått andra tips än rehabträning med sjukt låga vikter och sluta när det gör minsta ont. Så för mig låter rådet märkligt. Men å andra sidan slutade jag träna helt istället för att rehabträna, såååå.... Fan vet vilket som hade varit bäst/sämst.

antesson
2013-01-28, 21:02
Hade själv en inflammantion i axeln en bit över ett år. Rådet man önskade man fick från början hade väll varit att helt hålla sig från träning där axeln kopplas in tills det gått över.
Min smärta är nu över i alla fall ett halvår efter att jag fick en kortisonspruta.
Jag hade ont i främre axel, tydligen var det en sena mellan axel och bröstmuskel som var inflammerad som gick i krokarna runt nyckelbenet. Vet inte om det är samma som dig då jag inte kan anatomi dock.

Är det en inflammation så hade jag efter det här skadehelvetet aldrig rått dig att köra rotatorcuffar som rehab i alla fall. Gjorde det i 1.5 år och det gjorde inte inflammationen bättre.