handdator

Visa fullständig version : Eaa+bar


91e
2013-01-27, 20:26
Mitt mål är att bygga muskler och gå upp i vikt. Men jag funderade lite över mellanmål. Räcker det med en bar och en banan eller blir effekten bättre genom lite eaa också? Baren innehåller ca 15g protein och 190kcal?
Tacksam för svar!

Dreas
2013-01-27, 20:32
BCAA innehåller inte protein utan aminosyror. Vilket som har bäst effekt över dygnet är inte undersökt.

Frågan är ju om du behöver mellanmål?

Bar tycker jag mättar mer och är mindre krångligt än EAA i en shaker. EAA i kapslar finns ju men oavsett vilket tycker jag att en större måltid tidigare när man äter ger den smidigaste lösningen, om man orkar med det.

RobinEH
2013-01-27, 20:32
Vilken effekt? Inta mer energi än vad du förbrukar så går du upp i vikt. Inte svårare än så.

Rahf
2013-01-27, 20:34
Först och främst: Om du äter bra och balanserade måltider under dagen, samt kanske fyller på med protein efter träning, då är är allt på det torra. Med det sagt: bar och banan kommer sakta ned intaget av EAA, så du förlorar alltså en stor del av dom positiva aspekterna. Har du något vassleprotein?

I vilket fall som helst: skippa EAA och använd det innan/efter träning.

Fuark
2013-01-27, 20:35
Vilket gillar du mest?, lägg mer fokus på dina större mål och ta det du är sugen på