handdator

Visa fullständig version : Vilka kosttillskott?


innebandytrollet
2013-01-27, 19:55
Tjena Tjena.

Undrar lite vad för kosttillskott jag ska ta.
Jag vill bygga muskler fast framförallt gå ner i vikt. (Deffa)
Så efter styrketräning tar jag i nuläget vassleprotein.
Det jag undrar är om att blanda vassle med malto för att göra
en gainer är ett alternativ efter konditionspass. Eller kommer det försvåra min viktminskning?
Funkar vassle utan malto som återhämtning?

MVH lukas

innebandytrollet
2013-01-27, 20:05
Tar gärna emot tips om andra till sköt som omega 3, coffein osv.

RykteT
2013-01-27, 20:10
Bygga muskler och gå ner i vikt går för det första inte ihop. Välj en!
För det andra finns det inga kosttillskott du "ska ta" utan det är helt beroende på din livsstil. Det som jag kan rekommendera som de flesta har svårt att få i sig tillräckligt av är Omega-3.
Kreatin är också väldigt uppskattat men inget måste.

Jeml
2013-01-27, 20:13
whey/aminosyror och möjligtvis omega3 är det enda som behövs imo:)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Sheogorath
2013-01-27, 20:28
Bygga muskler och gå ner i vikt går för det första inte ihop. Välj en!
För det andra finns det inga kosttillskott du "ska ta" utan det är helt beroende på din livsstil. Det som jag kan rekommendera som de flesta har svårt att få i sig tillräckligt av är Omega-3.
Kreatin är också väldigt uppskattat men inget måste.

Mjäe. Bättre att försöka bygga så mycket muskler man kan medan man går ner i vikt. Gäller alla som vill gå ner primärt i fettvikt. Vill det sig väl bygger man lite under dieten, vill det sig mindre väl får man åtminstone behålla det man har. :)

RykteT
2013-01-27, 20:32
Mjäe. Bättre att försöka bygga så mycket muskler man kan medan man går ner i vikt. Gäller alla som vill gå ner primärt i fettvikt. Vill det sig väl bygger man lite under dieten, vill det sig mindre väl får man åtminstone behålla det man har. :)

Du har så rätt så! :) Jag menade mer att det är rätt svårt att bygga muskler om man deffar om man inte har en rätt hög fettprocent redan väll? Antog att han inte hade för mycket fett då han heter "innebandytrollet"! ;)

innebandytrollet
2013-01-27, 21:32
Tack som fan!
Jag menar också att behålla så mycket muskler som möjligt/ bygga lite under tiden.
Jag kör vidare på mitt whey och lägger till omega 3. Vad rekommenderar ni för dosering?

RykteT
2013-01-27, 21:35
Tack som fan!
Jag menar också att behålla så mycket muskler som möjligt/ bygga lite under tiden.
Jag kör vidare på mitt whey och lägger till omega 3. Vad rekommenderar ni för dosering?

2-3 g per dag

innebandytrollet
2013-01-27, 22:16
Okej, tack.
Detta forumet håller hög klass :)