handdator

Visa fullständig version : Mentala förbredelser före gymmande? Tankar osv..


Lillpajken94
2013-01-27, 17:34
Hej, kom o tänka på att inställningen man har före gymmpasset påverkar mycket hur man presterar..känner ni lika dant?

Hur blir ni motiverade?

Mvh.

koffein_beroende
2013-01-27, 17:41
Desto mindre jag tänker på passet desto bättre presterar jag på passet har jag märkt, jag sätter för stor press på mig själv helt enkelt annars.

Lillpajken94
2013-01-27, 18:07
Desto mindre jag tänker på passet desto bättre presterar jag på passet har jag märkt, jag sätter för stor press på mig själv helt enkelt annars.

Jaha, trodde de va tvärt om..

själv försöker jag tänka positivt innan passet :P

Ballt
2013-01-27, 18:08
finns tråd...

crizzan
2013-01-27, 18:15
Tänka positivt
Var förberedd
Bra musik
Några bitchslaps innan varje set

Berkiisz
2013-01-27, 18:42
Musik,Hoodie on (för att leka bodybuilder i gymmet) sen är det bara att tuta o köra :)

koffein_beroende
2013-01-27, 18:55
Jaha, trodde de va tvärt om..

själv försöker jag tänka positivt innan passet :P

Det är självklart olika från person till person, men så är det för mig.

Jag har börja tänka några minuter innan passet att jag ska göra så gott jag kan iallafall och sen får det gå som det går.

Illuminatus
2013-01-27, 19:09
Jag tycker att de gånger som jag förberett mest i form av, musik, videos & annat träningsrelaterat så har det gått absolut sämst. Varför?

Jag ställer för höga krav, förväntar mig att den där övningen kommer bli skitbra & att satan vad taggad jag är, jag ska explodera på gymmet. När man väl är där sen kanske det börjar bra men efter ett tag så märker man att det här känns ju inte så jäkla bra, kanske för mycket folk, maskiner som är upptagna osv osv. Det är så många saker som kan påverka en på gymmet.

Mitt tips jag själv brukar använda är att förbereda mig dagen innan själva passet, kollar upp eventuella nya övningar, inspiration och annat peppande och lägger således knappt någon energi precis innan passet just för att INTE ställa så höga krav utan går dit och gör det bästa jag bara kan på det "humör" jag har för dagen. Jag försöker inte lägga tid på att bli mer peppad om jag är opepp, jag tar det som det är. Ibland får man till riktigt bra pass (oftast när man minst anar det) och ibland riktiga skitpass (som oftast när jag är som mest förberedd)

Som ett sista tips så kan koffein av något slag vara bra innan passet. Inget magiskt med det men det gör en i alla fall något piggare vid eventuella svackor.

koffein_beroende
2013-01-27, 19:16
Jag tycker att de gånger som jag förberett mest i form av, musik, videos & annat träningsrelaterat så har det gått absolut sämst. Varför?

Jag ställer för höga krav, förväntar mig att den där övningen kommer bli skitbra & att satan vad taggad jag är, jag ska explodera på gymmet. När man väl är där sen kanske det börjar bra men efter ett tag så märker man att det här känns ju inte så jäkla bra, kanske för mycket folk, maskiner som är upptagna osv osv. Det är så många saker som kan påverka en på gymmet.

Mitt tips jag själv brukar använda är att förbereda mig dagen innan själva passet, kollar upp eventuella nya övningar, inspiration och annat peppande och lägger således knappt någon energi precis innan passet just för att INTE ställa så höga krav utan går dit och gör det bästa jag bara kan på det "humör" jag har för dagen. Jag försöker inte lägga tid på att bli mer peppad om jag är opepp, jag tar det som det är. Ibland får man till riktigt bra pass (oftast när man minst anar det) och ibland riktiga skitpass (som oftast när jag är som mest förberedd)

Som ett sista tips så kan koffein av något slag vara bra innan passet. Inget magiskt med det men det gör en i alla fall något piggare vid eventuella svackor.

Bra beskrivet, ungefär sådär jag känner också.

Forseti
2013-01-27, 19:18
5/3/1 - bestämmer mig för antalet reps jag vill klara på sista arbetssetet! Känns det bra under setet försöker jag klämma ut någon rep till. Kan börja tagga redan dagen innan om jag är riktigt sugen men annars börjar jag peppa under uppvärmningen.

Lachrillo
2013-01-27, 19:20
Tänker ingenting, det är en del av min rutin.. kl 5 går jag till gymmet oftast klar till klockan 7.. sen hem och dricka proteinpulver, jag får dock ej tråkigt på gymmet, jag skriver om mitt schema i stort sett varje vecka så oftast nya saker att prova... Kanske blir annat när man tränat i några år

ballen123
2013-01-27, 19:26
Jävligt starkt kaffe så är det järnfokus!

HMS Laestander
2013-01-27, 20:03
Motivationen blir aldrig ett problem för mig så kan inte relatera. När det känns segt i gymmet drar man kortare pass bara, känns det absolut fantastiskt krigar jag tills jag inte orkar stå längre.

Duran
2013-01-27, 20:26
Jag förbereder mig mentalt genom att inte hinna tänka. Vakna, vatten, kaffe, dra. Om jag börjar tänka på träningen får jag för mig att jag inte är på humör och stannar hemma. Väl på gymmet är det bara att dra på bra musik och sätta igång så brukar det gå skitbra. Jag för träningsdagbok så jag vet alltid vad som ska göras, behöver inte tänka på nåt.

Mackan58
2013-01-27, 20:48
http://mackansvarar.blogg.se/2012/january/vardet-av-en-bra-pwo-rutin.html

gohardorgohome
2013-01-27, 20:48
Sitter med träningspolarn i soffan och kollar lite sköna youtube rullar och dricker pwo drink om en sån orkas inta, sitter och små snackar lite om träning och allt annat, är annars nästan alltid maxtaggad när det kommer till gymmet så inga större problem.

Fuark
2013-01-27, 20:49
Trance, grabben! det är vad du söker

Illuminatus
2013-01-27, 20:50
Även jag för träningsdagbok och planerar 1 vecka i sänder. Skulle idag inte klara mig utan min lilla bok, sen är det viktigt att följa sin progression. Svårt att hålla koll på alla vikter, jag tycker det i alla fall. Så den är guld värd :)

Vizka
2013-01-27, 20:53
När jag är arg eller nedstämd presterar jag bäst.... Och sen efter passet har man glömt av att man var arg innan... ;-) och då blir man glad;-) har gjort mina bästa maxningar när jag vart arg ...
(låter som jag är en arg person, men det är jag inte);-)

Lillpajken94
2013-01-27, 21:02
Intressant o höra allas sätt att förbereda sig, märks att alla är olika och har olika rutiner.

Själv så kan man som ni säger, ha lite för höga förväntningar på sig själv och det är nog då de fallerar..

Duran
2013-01-27, 21:26
När jag är arg eller nedstämd presterar jag bäst.... Och sen efter passet har man glömt av att man var arg innan... ;-) och då blir man glad;-) har gjort mina bästa maxningar när jag vart arg ...
(låter som jag är en arg person, men det är jag inte);-)

Jag skulle träna ben häromdagen (igår?) och snubblade in i relationer-&datingtråden medan jag drack kaffe. Blev så jävla arg och less av det jag läste där så jag började nästan grina och kände inte alls för att träna. Jag var fortfarande gråtfärdig när jag drog på min rock-playlist på gymmet. Och fan vad bra passet gick, jag hade så mycket ilska att använda! Sen gick jag därifrån glad och skrattade åt att jag blivit så illa berörd av en jäkla datingtråd.*facepalm*

Stryc9
2013-01-27, 21:32
Just do it

Vizka
2013-01-27, 21:33
Jag skulle träna ben häromdagen (igår?) och snubblade in i relationer-&datingtråden medan jag drack kaffe. Blev så jävla arg och less av det jag läste där så jag började nästan grina och kände inte alls för att träna. Jag var fortfarande gråtfärdig när jag drog på min rock-playlist på gymmet. Och fan vad bra passet gick, jag hade så mycket ilska att använda! Sen gick jag därifrån glad och skrattade åt att jag blivit så illa berörd av en jäkla datingtråd.*facepalm*

Ja, visst funkar det bra?!?!!;-) man behöver lite jävlaranamma... Och så blir man förvånansvärt glad å härlig efteråt;-)
Arg= tyngre, bättre på gymmet= glad efteråt