handdator

Visa fullständig version : SM MuayThai


limenka
2013-01-25, 13:51
In och kolla :D

http://www.svtplay.se/video/971691/25-1-13-00

Juxta
2013-01-25, 14:33
Tack! Har själv tränat Muay Thai så detta blir lite kul.

Bounga
2013-01-25, 14:35
vem fan är experten? verkar som han tagit en smäll för mkt i planeten

Okej
2013-01-25, 14:36
kom på att jag inte ätit lunch när jag såg trådens titel, tack för påminnelsen!

Thanos
2013-01-25, 14:52
Ingen guard, slow motion-rörelser - ska det föreställa sm-final?!

Fredszky
2013-01-25, 14:57
schyssta rutor på VBC-abdouh.

Bounga
2013-01-25, 14:59
Håller med. Fan vad tråkigt det är att glo på små fighters. Jag menar -75 är den högsta klassen efter 91+ som kommer visas.
http://www.fightermag.se/nyheter/2013-01-25/sm-finalsresultaten-i-thaiboxning-i-realtid

-75 är ju fan ingenting egentligen.

limenka
2013-01-25, 15:05
Ingen guard, slow motion-rörelser - ska det föreställa sm-final?!

Håller med. Fan vad tråkigt det är att glo på små fighters. Jag menar -75 är den högsta klassen efter 91+ som kommer visas.
http://www.fightermag.se/nyheter/2013-01-25/sm-finalsresultaten-i-thaiboxning-i-realtid

-75 är ju fan ingenting egentligen.

MuayThai skiljer sig otroligt mycket från andra kampsporter.

mattilainen
2013-01-25, 15:05
Varför håller dom hela tiden på att dra ut midjan på shortsen? Häller vatten ner på penis etc?

Fredszky
2013-01-25, 15:05
MuayThai skiljer sig otroligt mycket från andra kampsporter.

hur menar du?
tycker de flesta kampsporter är säregna.

Oljeblixten
2013-01-25, 15:06
Inne och spanar, killen från tullinge var grym! Bara 18 år med vilket gör det ännu ballare, vilken jävla pondus!

Bounga
2013-01-25, 15:07
MuayThai skiljer sig otroligt mycket från andra kampsporter.

Mjo. Är mer van vid K-1/holländsk kickbox.
Dock är denna matchen Abdou vs Anders mkt bättre. Här är det explosivitet - älskar Abdous slag !

limenka
2013-01-25, 15:11
hur menar du?
tycker de flesta kampsporter är säregna.

Syftar på att viktklasserna är små och att det är slow-mo men väldigt explosivt när det väl händer nåt.

olwe
2013-01-25, 15:19
Jag kan hålla emd om att viktklasserna är lite skeva. Inte riktigt utformade för nordiska människor. Har för mig att det är tjejerna som har det värst faktiskt.

cero
2013-01-25, 15:19
Varför håller dom hela tiden på att dra ut midjan på shortsen? Häller vatten ner på penis etc?

Ger en kylande effekt?

eiri
2013-01-25, 15:21
var och kikade på en turnering förra året de höll här i Falun, samma arrangör, och då blev de då en ruggig KO i tungviktsklassen, stackaren slog i bakhuvudet i väggen som stod intill ringen och låg nere ett långt tag innan han vaknade till :S, helt livsfarlig förstår inte hur de fick tillståndet att ha match i den ringen.
http://www.dt.se/image_processor/1.3015596.1303862150!/image/3769552030.jpg_gen/derivatives/full/3769552030.jpg?maxWidth=800

olwe
2013-01-25, 15:22
Asso den ohese kommentatorn är ju helt oinsatt i sporten.

Bounga
2013-01-25, 15:22
SM verkar också gått ner sig. Jag har tidigare varit i solna-hallen o glott på SM i Thai. Proffsigt intryck iaf. till ytan.
Nu är det en gympa-sal i Falun med roddmaskiner i bakgrunden som de inte ens pallat bära ut. Vad har hänt?

olwe
2013-01-25, 15:25
SM verkar också gått ner sig. Jag har tidigare varit i solna-hallen o glott på SM i Thai. Proffsigt intryck iaf. till ytan.
Nu är det en gympa-sal i Falun med roddmaskiner i bakgrunden som de inte ens pallat bära ut. Vad har hänt?

Det är ju olika klubbar som håller i evenemanget från år till år/plats till plats. Klubben som håller det denna gång är väll inte lika slipade på arrangemangen antar jag?

mikaelj
2013-01-25, 15:26
Ikväll kl. 21 tävlar gangstapuppy här på forumet.

Bounga
2013-01-25, 15:30
Det är ju olika klubbar som håller i evenemanget från år till år/plats till plats. Klubben som håller det denna gång är väll inte lika slipade på arrangemangen antar jag?

Jo också troligast att MMA har lockat över de flesta thaiboxningsfans. När jag var i solnahallen var väl -05 eller nåt. Var ett par tusen i publiken om jag inte minns fel.
MMA var iaf. inte lika stort utan då var det fortfarande Thaiboxning som var the shiznis.

mattilainen
2013-01-25, 15:31
Ger en kylande effekt?

så därför vattnar dom penis? Tycker det låter så mycket bullshit bakom detta alltså. Visst kylande effekt men att hålla ut shortsen i 10 sekunder ger ju så mycket.. nog mycket påhitt där

eiri
2013-01-25, 15:33
Är ju en hel del längdskidtävlingar på lugnet nu med så antar de snor åt sig lite folk med. Var squash SM för nåndag sen med, mycket som händer just nu ^^.

olwe
2013-01-25, 15:33
Jo också troligast att MMA har lockat över de flesta thaiboxningsfans. När jag var i solnahallen var väl -05 eller nåt. Var ett par tusen i publiken om jag inte minns fel.
MMA var iaf. inte lika stort utan då var det fortfarande Thaiboxning som var the shiznis.

Sen är dom i Flaun den här gången och solnahallen ligger i sthlm =).

dluddeckens
2013-01-25, 15:36
Usch vilken tråkig match med Herö ...

Kass kommentator också. SItter mest och gissar känns det som.

olwe
2013-01-25, 15:39
Usch vilken tråkig match med Herö ...

Kass kommentator också. SItter mest och gissar känns det som.

Ja asso jag blir riktigt trött på den av dem som inte kan ett smack. Men det är kul att de iaf har någon som kommenterar och sänder det på SVT =)

Fredszky
2013-01-25, 15:39
ena är rutinerad den andra gissar och säger fel.

limenka
2013-01-25, 15:39
Usch vilken tråkig match med Herö ...

Kass kommentator också. SItter mest och gissar känns det som.

Tycker kommentatorn är bra. Vad mer ska experten säga egentligen? Sen har han haft rätt på alla matchers vinnare iom att han är domarutbildare. Sen äre bra att den andra frågar mycket så alla får en förståelse för vad som händer.

Bounga
2013-01-25, 15:41
Sen är dom i Flaun den här gången och solnahallen ligger i sthlm =).

Men varför är dom i Falun? Hade de kunnat fylla solna-hallen, som de i princip gjorde när jag var där, hade nog förbundet fortfarande haft SM där.

Då det är bättre exponering för sporten och ger mer cash till förbundet jämfört med att hålla SM i någon obskyr skolgympasal i en bondhåla.

olwe
2013-01-25, 15:42
Tycker kommentatorn är bra. Vad mer ska experten säga egentligen? Sen har han haft rätt på alla matchers vinnare iom att han är domarutbildare. Sen äre bra att den andra frågar mycket så alla får en förståelse för vad som händer.

Fast det blir bättre om två som kan lite sitter och pratar om vad som händer. Jag ser faktistk itne alls behovet av att någon ska vara helt oförstående.

Juxta
2013-01-25, 15:43
Det är väl SVTs inställning till kommentatorer lite? Att den ena ska vara kunnig medans den andra lekman så att alla tittare ska känna sig bekväma eller nåt.
Själv gillar jag det inte.

olwe
2013-01-25, 15:46
Men varför är dom i Falun? Hade de kunnat fylla solna-hallen, som de i princip gjorde när jag var där, Hade nog förbundet fortfarande haft SM där.

Då det är bättre exponering för sporten och ger mer cash till förbundet jämfört med att hålla SM i någon obskyr skolgympasal i en bondhåla.

Ja jag kan hålla med dig. Men det är som sagt olika klubbar som driver tävlingen och de har ju alla egna ekonomiska intressen så man turas väl om på något vis att få ansvaret för tävlingen.

Bounga
2013-01-25, 15:50
Fan va brudarna ska ha kramkalas

Oljeblixten
2013-01-25, 15:51
Gillar killen som är kunnig, han vet vad han pratar om samt han är noga med att göra skillnad på fakta och personlig åsikt.

Jag förstår syftet med lekmannen men han är ganska irriterade då experten kan säga en sak och 10 sekunder senare fattar killen fortfarande inte vad som sades utan bara freewheelar något annat.

limenka
2013-01-25, 15:51
Fan va brudarna ska ha kramkalas

Värdelöst clinchande!

olwe
2013-01-25, 15:53
Värdelösa brudar.

olwe
2013-01-25, 15:55
"men det är ju bra i medicinsk synvinkel" wtf

Bounga
2013-01-25, 15:57
Värdelösa brudar.

Roligt att en ska vara världsmästare. iof. är det ju Miriam som förstör matchen med sitt grötande o sökande till clinch men ändå tycker Lina borde vara lite starkare på att hålla sin distans.

eternallord
2013-01-25, 15:57
Mycket tangentbordskrigare här.

cero
2013-01-25, 15:58
Saknar verkligen fotarbete och slagväxlingar i denna match. Bra uthållighet dock.

"men det är ju bra i medicinsk synvinkel" wtf

Äh, han är väl till för att fylla ut med lite småprat bara.

Bounga
2013-01-25, 16:00
Mycket tangentbordskrigare här.

Meningen med all sport är att man måste kunna diskutera den. Vad är annars vitsen med att idrott visas på TV bara hjärndöd underhållning?

Bounga
2013-01-25, 16:02
Woho! Äntligen (normal)stora killar

olwe
2013-01-25, 16:03
Mycket tangentbordskrigare här.

Jag sitter helt klart och är allmänt bitter atm =)

eiri
2013-01-25, 16:09
undra om Joakim Karlsson kommer vara med, han som var med i Contender Asia, om någon sett den tv serien, de var iaf av världsklass de flesta i den serien

eternallord
2013-01-25, 16:10
Meningen med all sport är att man måste kunna diskutera den. Vad är annars vitsen med att idrott visas på TV bara hjärndöd underhållning?

Javisst. Men många som slänger ur sig kommentarer om hur låg nivå det är på utövarna är respektlösa och troligtvis ordentligt oinsatta i hur tufft kampsport i tävlingssammanhang är. Det är amatörsport vi kollar på, vad förväntar folk sig? Dessa människor vinner SM-medaljer i sin sport, medan tangentbordskrigarna gnäller framför datorn.

Bounga
2013-01-25, 16:12
undra om Joakim Karlsson kommer vara med, han som var med i Contender Asia, om någon sett den tv serien, de var iaf av världsklass de flesta i den serien

Nope. Han är inte med.
Äntligen händer det nåt, patrik - Yasin, nu börjar det likna nåt!

olwe
2013-01-25, 16:19
Javisst. Men många som slänger ur sig kommentarer om hur låg nivå det är på utövarna är respektlösa och troligtvis ordentligt oinsatta i hur tufft kampsport i tävlingssammanhang är. Det är amatörsport vi kollar på, vad förväntar folk sig? Dessa människor vinner SM-medaljer i sin sport, medan tangentbordskrigarna gnäller framför datorn.

Vem tänker du på? Jag skulle inte vilja påstå att det är någon hemlighet att de kvinnliga muay thai-utövarna här i sverige inte håller så superhög nivå. Det är ju ett jäkligt litet startfält. När jag var funktionär på SM i muay thai då det var i Uppsala (2010?) så kommer jag ihåg att en av tjejerna som vann guld hade tränat i mindre än 1år. Det beror förståss på att det är ett otroligt litet startfält (vilket blir speciellt tydligt i vissa viktklasser) att sådana oerfarna fighters kan gå in och vinna SM-guld. Jag tycker inte alls att det är respektlöst att kommentera på en låg nivå när nivån faktiskt är låg.

Bounga
2013-01-25, 16:23
Javisst. Men många som slänger ur sig kommentarer om hur låg nivå det är på utövarna är respektlösa och troligtvis ordentligt oinsatta i hur tufft kampsport i tävlingssammanhang är. Det är amatörsport vi kollar på, vad förväntar folk sig? Dessa människor vinner SM-medaljer i sin sport, medan tangentbordskrigarna gnäller framför datorn.

Visst ska man vara respektfull, det är tufft att ens ställa upp särskilt i fulkontakt. Jag har själv tävlat några gånger i fullkontaktskampsport med blandad framgång så vet hur det är.
Med det sagt måste ändå den som ställer upp tolerera kritik angående sin prestation annars kan man lika gärna hålla sig till gymmet.

Bounga
2013-01-25, 16:24
vem tänker du på? Jag skulle inte vilja påstå att det är någon hemlighet att de kvinnliga muay thai-utövarna här i sverige inte håller så superhög nivå. Det är ju ett jäkligt litet startfält. När jag var funktionär på sm i muay thai då det var i uppsala (2010?) så kommer jag ihåg att en av tjejerna som vann guld hade tränat i mindre än 1år. Det beror förståss på att det är ett otroligt litet startfält (vilket blir speciellt tydligt i vissa viktklasser) att sådana oerfarna fighters kan gå in och vinna sm-guld. Jag tycker inte alls att det är respektlöst att kommentera på en låg nivå när nivån faktiskt är låg.

+1 Särskilt Lina som var världsmästare och nästan jämfördes med jörgen kruth. Trams!

eternallord
2013-01-25, 16:29
Vem tänker du på? Jag skulle inte vilja påstå att det är någon hemlighet att de kvinnliga muay thai-utövarna här i sverige inte håller så superhög nivå. Det är ju ett jäkligt litet startfält. När jag var funktionär på SM i muay thai då det var i Uppsala (2010?) så kommer jag ihåg att en av tjejerna som vann guld hade tränat i mindre än 1år. Det beror förståss på att det är ett otroligt litet startfält (vilket blir speciellt tydligt i vissa viktklasser) att sådana oerfarna fighters kan gå in och vinna SM-guld. Jag tycker inte alls att det är respektlöst att kommentera på en låg nivå när nivån faktiskt är låg.
Det sa jag inte heller, du missförstod. Jag sa att många som kommenterar göra det på ett respektlöst vis, du inkluderad. "Värdelösa brudar" tycker jag är ett respektlöst och okonstruktivt förhållningssätt till amatörsportutövare.

Du har helt klart rätt i att viktklasserna är ett problem, framförallt för kvinnorna som oftast redan är få i kampsporter och det är definitivt inte ett problem som är koncentrerat kring Muay Thai utan i princip gäller allihop.

olwe
2013-01-25, 16:31
Det sa jag inte heller, du missförstod. Jag sa att många som kommenterar göra det på ett respektlöst vis, du inkluderad. "Värdelösa brudar" tycker jag är ett respektlöst och okonstruktivt förhållningssätt till amatörsportutövare.

Du har helt klart rätt i att viktklasserna är ett problem, framförallt för kvinnorna som oftast redan är få i kampsporter och det är definitivt inte ett problem som är koncentrerat kring Muay Thai utan i princip gäller allihop.

A okeydå. Jag var som sagt lite bitter.

Betydligt bättre nivå på dessa tjejer för övrigt.

cero
2013-01-25, 16:41
Helvete. Dessa tjejer är stenhårda!

olwe
2013-01-25, 16:42
helvete. Dessa tjejer är stenhårda!

+1

Bounga
2013-01-25, 16:47
Yupp. de här damerna kan slåss med stajl

limenka
2013-01-25, 16:48
Tjockisarna :D

Bounga
2013-01-25, 16:51
Tjockisarna :D

AKA the men

Bounga
2013-01-25, 16:54
Fan en riktig fuling där av soldaten. Teep mot knät. Simon FTW!

Bounga
2013-01-25, 16:57
Bra supertungviktsfinal, lite ovanligt. Förra året var den ju katastrofal.

eiri
2013-01-25, 16:58
bara för man har lite mer fett betyder väll inte att man är mindre "vältränad"?, betyder man är mer ur form bara imo. Eller vad säger ni?

Bounga
2013-01-25, 16:59
Livershot

Bounga
2013-01-25, 17:01
bara för man har lite mer fett betyder väll inte att man är mindre "vältränad"?, betyder man är mer ur form bara imo. Eller vad säger ni?

Sant. Utseendet har inget med vältränad att göra. Isf. skulle the greatest "fedor" inte var vältränad

Oljeblixten
2013-01-25, 17:01
bara för man har lite mer fett betyder väll inte att man är mindre "vältränad"?, betyder man är mer ur form bara imo. Eller vad säger ni?

För mig betyder det inte otränad eller ur form, det betyder högre fett%. Kolla på Fedor, skälet till att han hade lite på sig var antagligen för att han presterade bättre då.

Nu är det tunga grabbar som kör, hoppas de orkar köra hårt hela matchen och att det smäller bra!

Edit: är målet med träningen att ha låg fett% är man självklart ur form.

cero
2013-01-25, 17:07
Ser ut som att Simon även har mer muskelmassa, inte bara mindre fett.

Brutalt jobb mot kroppen. Vred mig nästan i smärta bara av att titta på det.

Bounga
2013-01-25, 17:07
Riktigt impad av Simon även soldaten visade prov på hjärta

limenka
2013-01-25, 17:07
Fyfan vad starkt att resa sig efter första leverslaget

Supermicke
2013-01-25, 17:09
blir det nåt mer senare? =)

Bounga
2013-01-25, 21:24
blir det nåt mer senare? =)

e igång nu.
http://www.svtplay.se/video/971716/25-1-20-00

kaer
2013-01-26, 11:57
Inne och spanar, killen från tullinge var grym! Bara 18 år med vilket gör det ännu ballare, vilken jävla pondus!

Har sett honom i matcher förut (på söderslaget), han är så satans bra tycker jag. Riktigt bra thaistil med.
Visste faktiskt inte att han är bara 18 förrän jag hörde det igår.

Angående damerna så påpekades det ju att Sverige utnämnts till bästa nation i världen vad gäller thaiboxning för damer, 'vi' håller väldigt hög klass. Bara kika på medaljskörden i senaste årens vm.

Visst är det väl Jörgen Kruth som var ena kommentatorn?

Jag tycker det är ok med att ha en expertkommentator och en som kan lite mindre. Men den 'okunnige' här var helt åt helvete för dålig. Ett litet intresse för kampsport borde väl vara ett kvar. Jag tyckte han var så sjukt okunnig att han inte ens kunde ställa relevanta frågor. Bedrövligt.

limenka
2013-01-26, 15:49
Visst är det väl Jörgen Kruth som var ena kommentatorn?



nein:)

kaer
2013-01-26, 19:54
nein:)

Crap, jag gömmer mig bakom skämskudden ett tag då. :em: