handdator

Visa fullständig version : Är den genetiska variationen så stor?


Markserilo
2013-01-24, 20:30
Jag väger runt 105kg, 16 år gammal och 178cm.

ALLA jag stött på i vikterna 100kg-125kg ser MYCKET smalare ut än vad jag gör. Anledningen? Allt mitt fett lägger sig på buken och brösten. Min mage lutar sig ut så mycket så att det inte är sant, mina manboobs är otroligt stora.

Läste en journal här från en kille som går ner i vikt, han var på 120kg och hade 100cm omkrets runt buken. Jag är 108kg och har 122cm runt buken och 128cm runt brösten.

Det är otroligt pinsamt med denna fördelning.. Klarade knappt av simningen för någon vecka sen och jag ser ut att väga 150 på bilder.. Vad fan är problemet?

Betyder detta att jag aldrig kommer att bli smal runt buken? Jag går ner i vikt på vågen men jag vet inte vart vikten försvinner? Har totalt sen jag började gå ner i vikt sett en minskning på 3cm runt midjan, började på 122kg. 17kg nedgång men bara 3cm runt midjan? Är jag dömd att vara fet runt buken?

cero
2013-01-24, 21:16
Att du inte är så lång?

Fortsätt gå ned i vikt bara. Att lagra en stor andel underhudsfett i buken är ju typiskt för män. Sen är det lätt att underskatta hur mycket fettet på kroppen väger. Du behöver säkert gå ned ytterligare 20-30 KG för att bli normalviktig, och få en hyffsat platt mage, beroende på hur mycket massa du har under allt hull osv.

hidden
2013-01-24, 21:19
Fortsätt kämpa neråt! Försök ta dig till åtminstone 80kg om du vill se "smal" ut. Även om du inte kommer vara shredded eller ens ha i närheten av ett sexpack, så ser du i alla fall bättre ut i kläder om det är det du är ute efter.

begt
2013-01-24, 21:26
Bara att fortsätta gå ned i vikt. Kroppen bestämmer varifrån den tar fettet och den tar sällan lika mycket från alla ställen på kroppen.

För min egen del lägger jag snabbt på mig på rumpa och ben om jag är riktigt smal vid ca 70 kg. Det är först när jag närmar mig 80 kg som det lägger sig något att tala om på magen och runt midjan. Omvänt, om jag går ned i vikt så försvinner fettet först vid magregionen. Jag är lite av din motsats alltså; i alla fall i det här viktspannet.

Du ska se att om du går ned drygt 20 kg till så kommer mycket av den där snedfördelningen vara borta. Även om den fortfarande kommer finnas där så lär den inte vara ens i närheten så störande.

Så kämpa på bara! Det här fixar du.

midwinterholes
2013-01-24, 23:54
Bara att fortsätta gå ned i vikt. Kroppen bestämmer varifrån den tar fettet och den tar sällan lika mycket från alla ställen på kroppen.

För min egen del lägger jag snabbt på mig på rumpa och ben om jag är riktigt smal vid ca 70 kg. Det är först när jag närmar mig 80 kg som det lägger sig något att tala om på magen och runt midjan. Omvänt, om jag går ned i vikt så försvinner fettet först vid magregionen. Jag är lite av din motsats alltså; i alla fall i det här viktspannet.

Du ska se att om du går ned drygt 20 kg till så kommer mycket av den där snedfördelningen vara borta. Även om den fortfarande kommer finnas där så lär den inte vara ens i närheten så störande.

Så kämpa på bara! Det här fixar du.

Har också problemet med fett runt lår och röv. Det är ingen höjdare det heller ska jag tala om. Fortsätt gå ner TS! Det kommer bli bra till slut.

TheBlueberry
2013-01-25, 07:09
Bara att kämpa på! Jag har precis som du en grymt orättvis fördelning på fettdepåerna, nu är ju jag tjej, men jag förstår dig precis.
Har världens boll till mage och bröst och jag är snart nere på 70 kg med ett midjemått på nästan 100 cm fortfarande..
Jag ser väldigt liten och vältränad ut från boobsen och upp och magen och ner, men det är som sagt bara att kämpa på och stärka kring rygg och mage så sen när kroppen väl vill ta sitt fett därifrån så är man rippad under det :p

Kämpa på och kom ihåg att alla ser vi olika ut!

Latissimus Dorsi
2013-01-25, 08:54
Det är genetiskt vart du lägger på dig fett. Fortsätt bara gå ner i vikt så ska du se, tappa dock inte hoppet för ibland kan fettet vara väldigt envist.

z_bumbi
2013-01-25, 10:36
Det är delvis genetiskt men det är också sådant som påverkas av träning och andra faktorer. Träningen i sig kan omfördela var fettet lagras men också så att om man har mycket muskler så har man inte samma volym på samma vikt och musklerna ger också ett annat visuellt intryck.
Omfördelningen genom träning är helt enkelt så att med bättre kondition och insulinkänslighet så lagrar man fettet jämnare på kroppen.