handdator

Visa fullständig version : Kolozzeum är ingen politisk arena


Allan
2013-01-24, 18:58
På förekommen anledning.

Ur uppförandekoden:

"Kolozzeum är ett forum för diskussioner men inte för ensidig propaganda/marknadsföring. Om Staffen bedömer att vissa medlemmar enbart är på forumet för att propagera för en speciell åsikt, religiös övertygelse, politisk uppfattning eller liknande, eller att enbart marknadsföra en diet, blogg eller reklam för en produkt, och därför tror att de kan härja fritt på forumet så tror de fel.
Tycker vi att någon använder Kolozzeum enbart för spridning av en sak kommer den medlemmen att bannas. "

Det är lite mycket sånt på vissa kanter nu. Kolozzeum är INTE ett fritt forum utan hårt modererat. Det betyder att ni som är vana vid Flashbackattityder får lära om.

Framförallt ska vissa sluta pumpa politiska åsikter i var och varannan tråd. Det uppskattas inte.

bigtraps
2013-01-24, 20:02
Visa ord Allan

timoat
2013-01-24, 20:13
Hmm, vad räknas som politiska åsikter? Jag misstänker att det är våldtäktstrådarna det handlar om, men där tyckte jag att det mest "politiskt laddade" som diskuterades var huruvida det var fler eller färre invandrare som utförde våldsbrott, och jag förstår inte riktigt hur det kan anses vara politiskt, när det inte var någon som nämnde några att specifika partier eller propagerade särskilt hårt för specifika politiska ideologier som skulle vara nån slags lösning på problemet? Eller missade jag något? Om jag är helt ute och cyklar, bortse från detta inlägget.

Philley
2013-01-24, 20:17
Hmm, vad räknas som politiska åsikter? Jag misstänker att det är våldtäktstrådarna det handlar om, men där tyckte jag att det mest "politiskt laddade" som diskuterades var huruvida det var fler eller färre invandrare som utförde våldsbrott, och jag förstår inte riktigt hur det kan anses vara politiskt, när det inte var någon som nämnde några att specifika partier eller propagerade särskilt hårt för specifika politiska ideologier som skulle vara nån slags lösning på problemet? Eller missade jag något? Om jag är helt ute och cyklar, bortse från detta inlägget.

På ett eller annat vis har väl invandrare med politik och göra. Sen är det ju förbjudet och snacka om i detta samhället.

mij82
2013-01-24, 20:20
På ett eller annat vis har väl invandrare med politik och göra. Sen är det ju förbjudet och snacka om i detta samhället.

Skulle nog säga att det är det enda som diskuteras i samhället idag.

hurril
2013-01-24, 20:21
På ett eller annat vis har väl invandrare med politik och göra. Sen är det ju förbjudet och snacka om i detta samhället.

Var inte dum.

Månne har det att göra med att måttet till slut är rågat efter fyrahundratusen sjuttonåringar som vet allt om integrationspolitik.

hurril
2013-01-24, 20:22
skulle nog säga att det är det enda som diskuteras i samhället idag.

+1

Philley
2013-01-24, 20:22
Skulle nog säga att det är det enda som diskuteras i samhället idag.

Möjligtvis på internetforum men irl är det inte mycket snack.

Deceiver85
2013-01-24, 20:24
var inte dum.

Månne har det att göra med att måttet till slut är rågat efter fyrahundratusen sjuttonåringar som vet allt om integrationspolitik.

+1^2

timoat
2013-01-24, 20:26
Det är lite det jag undrar. Det är ju ingen som kommer med "blattarna snor våra jobb och stjäl våra kvinnor, rösta SD och Hitler hade rätt" liknande inlägg.

Ett exempel taget ur luften, om vi tex diskuterar ett specifikt våldsbrott som skedde i Aya Napa/turistparadis, och det visar sig att det var en engelsman som var skyldig, och det statistiskt visar sig att de flesta som lever rövare, slåss, super, slår sönder och rånar där nere är från Storbritannien, är det ok att ta upp att verkar för det mesta vara britter som är skyldiga, eller får man inte göra det?

IronBug
2013-01-24, 20:26
+1^2

Nu blir jag konfunderad. Som SDare borde du väl tycka att det är positivt med diskussionerna som denna tråd berör?

hurril
2013-01-24, 20:36
Nu blir jag konfunderad. Som SDare borde du väl tycka att det är positivt med diskussionerna som denna tråd berör?

Man behöver inte vara dum i huvudet för att man gillar SD.

timoat
2013-01-24, 20:41
Man behöver inte vara dum i huvudet för att man gillar SD.

Men det hjälper! (I kid!)

Sokrates696
2013-01-24, 20:42
Möjligtvis på internetforum men irl är det inte mycket snack.

Det är väldigt olika tror jag, ute hos mina kunder tycker jag det kommer upp ofta runt fikaborden.

/Tommy.

Dreas
2013-01-24, 20:44
Nu blir jag konfunderad. Som SDare borde du väl tycka att det är positivt med diskussionerna som denna tråd berör?Det var väl länge sen han var SDare?

cero
2013-01-24, 20:45
Det är väldigt olika tror jag, ute hos mina kunder tycker jag det kommer upp ofta runt fikaborden.

/Tommy.

Det händer. Frågan är vart JanOlsson och co håller hus ute i det verkliga livet.

dupper
2013-01-24, 20:47
Jag tycker att ni missar poängen med vad Allan skrev; de som är på forumet enbart för att propagera för något, oavsett vad det är, varnas/bannas. Det är mindre relevant vad - åtminstone som jag uppfattar det.

timoat
2013-01-24, 20:48
Jag tycker att ni missar poängen med vad Allan skrev; de som är på forumet enbart för att propagera för något, oavsett vad det är, varnas/bannas. Det är mindre relevant vad - åtminstone som jag uppfattar det.

Ja precis, men jag har inte sett någon som gjort det, det enda jag kunde komma på var det jag tog upp i mitt inlägg, därför ville jag veta vad som är ok och inte ok att diskutera.

bertbert
2013-01-24, 20:56
+1^2

+1^2 = +1 ? *gah!*

Oljeblixten
2013-01-24, 21:21
På förekommen anledning.

Ur uppförandekoden:

"Kolozzeum är ett forum för diskussioner men inte för ensidig propaganda/marknadsföring. Om Staffen bedömer att vissa medlemmar enbart är på forumet för att propagera för en speciell åsikt, religiös övertygelse, politisk uppfattning eller liknande, eller att enbart marknadsföra en diet, blogg eller reklam för en produkt, och därför tror att de kan härja fritt på forumet så tror de fel.
Tycker vi att någon använder Kolozzeum enbart för spridning av en sak kommer den medlemmen att bannas. "

Det är lite mycket sånt på vissa kanter nu. Kolozzeum är INTE ett fritt forum utan hårt modererat. Det betyder att ni som är vana vid Flashbackattityder får lära om.

Framförallt ska vissa sluta pumpa politiska åsikter i var och varannan tråd. Det uppskattas inte.

Tack! Du har nu upphöjts till status 'Gud' i mina ögon, det har varit alldeles för mycket på sistone! You go Allan!

Arne Persson
2013-01-24, 21:26
+1

Att hurril råkar dela ut en +1:a bör av mottagaren ses som en oerhörd ära!

IronBug
2013-01-24, 22:41
Man behöver inte vara dum i huvudet för att man gillar SD.

Påstod jag det?

Det var väl länge sen han var SDare?

Ok, missat att han hoppat av.

dupper
2013-01-24, 22:50
Ja precis, men jag har inte sett någon som gjort det, det enda jag kunde komma på var det jag tog upp i mitt inlägg, därför ville jag veta vad som är ok och inte ok att diskutera.

tjabolabo eller nåt sånt, har jag enbart sett sprida SD- och rasistvänliga sidor, och han brukar dyka upp i varje tråd där det handlar om politik och/eller brott. Vet inte om det finns så många fler dock!

Gober
2013-01-24, 22:55
tjabolabo eller nåt sånt, har jag enbart sett sprida SD- och rasistvänliga sidor, och han brukar dyka upp i varje tråd där det handlar om politik och/eller brott. Vet inte om det finns så många fler dock!

Tjabalo, JanOlsson, Oldschool med flera. Många har säkert varit samma användare men givetvis finns det användare som enbart reggar sig för en sak.

feyin
2013-01-24, 23:02
tråk

Oldschool
2013-01-25, 02:29
Tjabalo, JanOlsson, Oldschool med flera. Många har säkert varit samma användare men givetvis finns det användare som enbart reggar sig för en sak.

Men gå och lägg dig nu för fan, lägg av med att koppla mig samman med andra medlemmar bara för att jag postat några trådar om brytit ut i politiskt snack. Det finns förövrigt en bild på mig i medlemstråden och jag kan garantera att mitt namn varken är "Jan Olsson" eller "Tjabalo" *screwy**screwy*.

Och nej, jag har knappast reggat mig för att "sprida propaganda" eller vad du nu kokat ihop i din skalle, du är troligtvis bara lite ledsen i ögat över att jag är kritisk mot något som du uppenbarligen verkar ha någon onaturlig form av fetisch för.

bigtraps
2013-01-25, 06:29
Det finns ju några herrar som bara förekommer i trådar om Israel och religion.
Nämner inga namn.....

mikaelj
2013-01-25, 07:43
Det finns ju några herrar som bara förekommer i trådar om Israel och religion.
Nämner inga namn.....

Det är skillnad på att diskutera sakligt och missionera.

Trouble
2013-01-25, 08:03
Det händer. Frågan är vart JanOlsson och co håller hus ute i det verkliga livet.

Det är väl knappast konstigt att de mest 'passionerade' inte märks av i verkliga livet med tanke på att de sannolikt skulle förlora en betydande del av sin umgängeskrets och stigmatiseras socialt. Få anser det vara värt, ergo ger de sig inte till tals. Inte rocket science direkt.

timoat
2013-01-25, 10:50
Tyvärr verkar det räcka med att man ens nämner invandring som ett potentiellt problem så är man automatiskt SD:are och rasist i vissa människors ögon. Det går inte att ha en normal diskussion med dem.

Gober
2013-01-25, 11:09
Men gå och lägg dig nu för fan, lägg av med att koppla mig samman med andra medlemmar bara för att jag postat några trådar om brytit ut i politiskt snack. Det finns förövrigt en bild på mig i medlemstråden och jag kan garantera att mitt namn varken är "Jan Olsson" eller "Tjabalo" *screwy**screwy*.

Och nej, jag har knappast reggat mig för att "sprida propaganda" eller vad du nu kokat ihop i din skalle, du är troligtvis bara lite ledsen i ögat över att jag är kritisk mot något som du uppenbarligen verkar ha någon onaturlig form av fetisch för.


Jag skrev inte i inlägget att du är är JanO, jag trodde det tidigare pga datum du reggade dig och ditt stora intresse för brottslighet utförd av mörka människor.

Att jag nämner dig beror på att du verkar ha reggat dig just pga detta intresse, ja förutom testosteron då ;-)

Men jag kan sluta nämna dig om du känner dig kränkt. Ni har dock lite samma sätt att uttrycka er när ni blir lite upprörda.

mij82
2013-01-25, 12:45
Möjligtvis på internetforum men irl är det inte mycket snack.

Ok, bortsett från nyhetsprogram, debattprogram, debattsidor på tidningar, riksdagsdebatter, kommunfullmäktigedebatter, radioprogram, ring P1 o.s.v. o.s.v. så kanske det bara förekommer på internetforum...

begt
2013-01-25, 12:51
Ok, bortsett från nyhetsprogram, debattprogram, debattsidor på tidningar, riksdagsdebatter, kommunfullmäktigedebatter, radioprogram, ring P1 o.s.v. o.s.v. så kanske det bara förekommer på internetforum...

Ytterst få vanliga människor vågar säga vad de tycker öppet i invandringsfrågan.

Sverige har blivit en demokratur. Har du "rätt" åsikt är det fritt fram att säga vad du vill när du vill. Men nåde dig om du tycker annorlunda- inga morgonsoffor då.

benya
2013-01-25, 13:07
Ytterst få vågar ocensurerat uttrycka hur efterbliven SD´s politik är, och diskutera dess verklighetsfrånvända och snedvridna premisser den bygger på. Lite synd.
Vem vet – kanske politikernas avståndstagande gentemot SD kanske är ett indirekt uttryck för det, på gott och ont.

AronP
2013-01-25, 13:09
Ytterst få vågar ocensurerat uttrycka hur efterbliven SD´s politik är, och diskutera dess verklighetsfrånvända och snedvridna premisser den bygger på. Lite synd.
Vem vet – kanske politikernas avståndstagande gentemot SD kanske är ett indirekt uttryck för det, på gott och ont.
Vänta? Va? Är det få som vågar klaga på SD?

rooz
2013-01-25, 13:11
Ytterst få vågar ocensurerat uttrycka hur efterbliven SD´s politik är, och diskutera dess verklighetsfrånvända och snedvridna premisser den bygger på. Lite synd.
Vem vet – kanske politikernas avståndstagande gentemot SD kanske är ett indirekt uttryck för det, på gott och ont.

Är det ensamt under stenen?

Nordström
2013-01-25, 13:22
Ytterst få vågar ocensurerat uttrycka hur efterbliven SD´s politik är, och diskutera dess verklighetsfrånvända och snedvridna premisser den bygger på. Lite synd.
Vem vet – kanske politikernas avståndstagande gentemot SD kanske är ett indirekt uttryck för det, på gott och ont.

Det är nog du som är verklighetsfrånvänd. Alla är partier är överens om att invandringen är ekonomisk förlust för Sverige, så det är bara löjligt att argumentera emot.

mij82
2013-01-25, 13:31
Ytterst få vanliga människor vågar säga vad de tycker öppet i invandringsfrågan.

Sverige har blivit en demokratur. Har du "rätt" åsikt är det fritt fram att säga vad du vill när du vill. Men nåde dig om du tycker annorlunda- inga morgonsoffor då.

Ohfasen, därför jag aldrig sett någon alls från SD i en morgonsoffa, eller i nyhetsprogram, eller i debattprogram, eller i radioprogram, eller på debattsid... Hm, känns som att jag upprepar mig...

Det handlar mer om vissa politiska partiers martyrskap och offerkoftor än om nåt annat.

timoat
2013-01-25, 13:43
Ohfasen, därför jag aldrig sett någon alls från SD i en morgonsoffa, eller i nyhetsprogram, eller i debattprogram, eller i radioprogram, eller på debattsid... Hm, känns som att jag upprepar mig...

Det handlar mer om vissa politiska partiers martyrskap och offerkoftor än om nåt annat.

Många som håller med SD menar du, öppet, i nyhetssofforna? Många "vanliga" människor i de sofforna och i andra offentliga debattkanaler? SD är ju det enda partiet som tar upp invandringsproblematiken överhuvudtaget, utan dem hade det inte ens varit upp till diskussion.

Jag förstår inte riktigt din poäng med ditt påstående. Ingen har påstått att SD inte är representerade i debatter, bara att det är allmänt accepterat att på något sätt nämna invandring och dess problem (som är dokumenterade) utan att bli anklagad för att vara rasist.

Jag kan tex tycka att det är bra att det tas upp, men bara för att jag tycker om det betyder det inte att jag är SD sympatisör, just för att det verkar vara fyllt med korkade människor. Faktum är att jag knappt vet vad resten av deras politiska frågor handlar om, och jag vet knappt vad deras invandringspolitik handlar om heller, jag är bara glad att det tas upp överhuvudtaget. Är det någon som kortfattat och objektivt kan sammanfatta vad SD vill? Jag gick in på deras hemsida för att kolla, men när den enda PDFen som handlar om deras invandringspolitik är från 2007, bekräftas det att man inte kan ta dem seriöst.

benya
2013-01-25, 13:47
I början undveks SD helt. Idag skickar man fram mindre kända politiker i debatter med SDare. Sedan har man ju uttryckt gång på gång att man inte tänker föra politik med SD. Borgarna har inte ens varit så hårda i sin retorik mot V som man har varit mot SD – även om man indirekt gör/måste göra det.
Men jag har tyvärr sällan stött på någon politiker som ocensurerat uttrycker hur korkat SD är (egentligen är det ju bra), i media osv – det var lite det jag syftade på. När SD frågor kommer på tal, svarar man svepande med ngt i stil med att främlingsfientlighet är ngt man klart tar avstånd ifrån.

Kolla bara hur SDare reagerar med okunskap (nordström) och som hornboskap så fort SD bemöts på samma sätt som de stämplar ”etablissemanget”. Alltid lika underhållande :D

Okej
2013-01-25, 14:02
Gillar hur den här tråden börjar tippa över mot att bli just en tråd om politik :laugh:

The Allan Streisand-effect

benya
2013-01-25, 14:09
Tog 2sek och hitta detta: Åkesson och Sjöstedt pratar bolagsskatt. I vanliga fall borde det vara hyfsat enkelt att tackla Sjöstedt i dylika frågor, men det blir alldeles uppenbart att Åkessons ekonomi-kunskaper är ringa och lägre än gemen kolo-medlem. Samma Åkesson som tydligt vill ha ett svenskt EU utträde, men egentligen kan väldigt lite om ekonomi: D (?)

http://www.youtube.com/watch?v=7XqOrs0TKuM

timoat
2013-01-25, 14:09
Gillar hur den här tråden börjar tippa över mot att bli just en tråd om politik :laugh:

The Allan Streisand-effect

Jag tror att de får HANDLA om politik, men om någon uppenbart är här för att propagera för en enda ideologi endast, så tolereras det inte. Politik måste man väl på diskutera om? Så uppfattade jag det iallafall...

Okej
2013-01-25, 14:09
Jag tror att de får HANDLA om politik, men om någon uppenbart är här för att propagera för en enda ideologi endast, så tolereras det inte. Politik måste man väl på diskutera om? Så uppfattade jag det iallafall...

Jovisst, men det är såhär det börjar :cool:

benya
2013-01-25, 14:10
Tricklew, vad är det jag inte har en ”djävla” aning om?

Tricklew
2013-01-25, 14:11
Tricklew, vad är det jag inte har en ”djävla” aning om?

Insåg precis att den debatten inte kommer ge mig något, så det vore slöseri med min tid. Du kan bortse från mitt tidigare inlägg.

Zorgus
2013-01-25, 14:16
Ytterst få vågar ocensurerat uttrycka hur efterbliven SD´s politik är, och diskutera dess verklighetsfrånvända och snedvridna premisser den bygger på. Lite synd.
Vem vet – kanske politikernas avståndstagande gentemot SD kanske är ett indirekt uttryck för det, på gott och ont.

Varit på Twitter nån gång? Eller Facebook?

Kebab-Arne
2013-01-25, 14:17
Kan ingen förklara för mig hur Sverige tjänar på att ha massinvandring med cirka 8 % arbetslöshet? Detta har ingen lyckats förklara för mig än. Eller rättare sagt övertyga.

Mental
2013-01-25, 14:18
Kan ingen förklara för mig hur Sverige tjänar på att ha massinvandring med cirka 8 % arbetslöshet? Detta har ingen lyckats förklara för mig än. Eller rättare sagt övertyga.

Absolut, så fort du förklarar vad tusan det har med den här trådens ämne att göra?

benya
2013-01-25, 14:20
Tricklew, ok men du kanske kan kommentera riksdagsdebatten nedan mellan Sjöstedt och Åkesson? Om inte, så lovar jag att den är väldigt underhållande att se på hursomhelst :D

http://www.youtube.com/watch?v=7XqOrs0TKuM

andyone
2013-01-25, 14:20
Gillar hur den här tråden börjar tippa över mot att bli just en tråd om politik :laugh:

The Allan Streisand-effect

http://oi48.tinypic.com/2lw1xkg.jpg

Amfksp
2013-01-25, 14:20
Förfan avbryt politiksnacket nu i denna tråden och ta upp det i respektive tråd istället.

Nordström
2013-01-25, 14:25
Kolla bara hur SDare reagerar med okunskap (nordström) och som hornboskap så fort SD bemöts på samma sätt som de stämplar ”etablissemanget”. Alltid lika underhållande :D

Du menar att Anders Borg, Reinfeldt, och Tobias Billström samt diverse nationalekonomer har fel i sina beräkningar angående invandring?

Det finns idag tillräckligt med forskning för att dra säkra slutsatser om invandringens påverkan på svensk ekonomi, och slutsatsen är inte glädjande. Invandringen från utanför Europa har fått påtagligt negativa effekter för samhällsekonomin. Liberaler bör därför inte, av rent principiella skäl, känna sig tvingade att försvara fri rörlighet över gränserna, skriver Tino Sanandaji, doktorand i offentlig politik och ekonomi vid University of Chicago.


http://www.svensktidskrift.se/?p=23968

Riddle
2013-01-25, 14:28
Tog 2sek och hitta detta: Åkesson och Sjöstedt pratar bolagsskatt. I vanliga fall borde det vara hyfsat enkelt att tackla Sjöstedt i dylika frågor, men det blir alldeles uppenbart att Åkessons ekonomi-kunskaper är ringa och lägre än gemen kolo-medlem. Samma Åkesson som tydligt vill ha ett svenskt EU utträde, men egentligen kan väldigt lite om ekonomi: D (?)

http://www.youtube.com/watch?v=7XqOrs0TKuM

Tror det mer handlar om att han inte var beredd på att frågan skulle tas upp och därför inte hade förberetts sig. Tvivlar ju på att om du går fram till Reinfeldt eller Löfven mitt på stan och frågar va de tycker om X eller Y så kommer de kunna ge lika bra svar som under en partiledardebatt.

Juxta
2013-01-25, 14:29
Det är ju fantastiskt kul hur en tråd som handlar om att vi inte ska diskutera politik in absurdum senare spårar ur till att just handla om politik. :D :laugh:

benya
2013-01-25, 14:32
Tror det mer handlar om att han inte var beredd på att frågan skulle tas upp och därför inte hade förberetts sig. Tvivlar ju på att om du går fram till Reinfeldt eller Löfven mitt på stan och frågar va de tycker om X eller Y så kommer de kunna ge lika bra svar som under en partiledardebatt.

Herrejesus, det är riksdagsdebatt :D är du SDare?:D

benya
2013-01-25, 14:34
Du menar att Anders Borg, Reinfeldt, och Tobias Billström samt diverse nationalekonomer har fel i sina beräkningar angående invandring?



http://www.svensktidskrift.se/?p=23968

Behövde du en doktorand (för övrigt kurdisk sådan :D – som du även länkar till, lite irnoiskt) för att dra slutsatsen om att flyktingar som flyt misär, krig och elände från väldigt eftersatta samhällen blir netto belastning för samhällt?

Riddle
2013-01-25, 14:35
Herrejesus, det är riksdagsdebatt :D är du SDare?:D

Hahahhah såg nu hur konstigt inlägget blev... Menade dock han nog inte var förberedd på att den frågan skulle dyka upp i den debatten! *slap*

benya
2013-01-25, 14:36
Hahahhah såg nu hur konstigt inlägget blev... Menade dock han nog inte var förberedd på att den frågan skulle dyka upp i den debatten! *slap*

Du måste vara SDare:D

Nordström
2013-01-25, 14:38
Behövde du en doktorand (för övrigt kurdisk sådan :D – som du även länkar till, lite irnoiskt) för att dra slutsatsen om att flyktingar som flyt misär, krig och elände från väldigt eftersatta samhällen blir netto belastning för samhällt?

Du sa ju att jag hade fel, eller hur? *screwy*

Riddle
2013-01-25, 14:38
Du måste vara SDare:D

Haha nix inte det! Kommer förmodligen rösta på M, men om försvara JÅ i en fråga gör mig till SDare och dödsnazist så är jag kanske det trots allt! :/

benya
2013-01-25, 14:43
Du sa ju att jag hade fel, eller hur? *screwy*

I det här fallet så var ju en utomeuropiesk (kurd!) invandrare faktiskt till en fördel för dig

Nordström
2013-01-25, 14:46
I det här fallet så var ju en utomeuropiesk (kurd!) invandrare faktiskt till en fördel för dig

Och? Jag har inget emot kurder.

benya
2013-01-25, 14:49
=D vi är ju utomeuropeer, och i 9 av 10 fall även troende muslimer.
ahh nordström, nu har du fel igen.. :)

mij82
2013-01-25, 14:50
Ingen har påstått att SD inte är representerade i debatter

http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6231351&postcount=4

Nordström
2013-01-25, 14:52
=D vi är ju utomeuropeer, och i 9 av 10 fall även troende muslimer.
ahh nordström, nu har du fel igen.. :)

Jag fattar inte vad du snackar. Vi bor i ett fritt land och du/ni får väl tro på vad ni vill. Men nu lägger jag ner den här tråden då den inte känns vidare produktiv. Adjö :)

Ronn
2013-01-25, 14:54
haha till och med i en sån här tråd kan ni inte hålla er ifrån att diskutera politik och invandrarfrågor

timoat
2013-01-25, 14:55
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=6231351&postcount=4

Umm... jaha? Hur säger det du länkade till någonting om påståendet att ingen har sagt att SD inte är representerat i debatter? Eller tolkar du Philleys "förbjudet att tala om det i samhället" ordagrant?

Drfg
2013-01-25, 14:55
I det här fallet så var ju en utomeuropiesk (kurd!) invandrare faktiskt till en fördel för dig

Detta är precis som när partierna debatterar, istället för att bemöta SD i sakfrågor försöker man förlöjliga och plocka billiga poäng istället. Vilket endast får de partierna andra att framstå som idioter (iaf i mina ögon).

mij82
2013-01-25, 14:56
Umm... jaha? Hur säger det du länkade till någonting om påståendet att ingen har sagt att SD inte är representerat i debatter?

På ett eller annat vis har väl invandrare med politik och göra. Sen är det ju förbjudet och snacka om i detta samhället.

Jag tolkar debattartiklar, nyhetsm... Nä, jag tänker inte upprepa allt igen men jag tolkar nog allt dessa saker som en del av samhället, men det kanske bara är jag.

timoat
2013-01-25, 14:59
Jag tolkar debattartiklar, nyhetsm... Nä, jag tänker inte upprepa allt igen men jag tolkar nog allt dessa saker som en del av samhället, men det kanske bara är jag.

Uppriktigt sagt har jag ingen aning om vad du pratar om eller vad du försöker säga. Kan du renskriva vad du menar utan att länka till andra inlägg? Jag må ha svårt att hålla två saker isär samtidigt.

benya
2013-01-25, 15:06
Detta är precis som när partierna debatterar, istället för att bemöta SD i sakfrågor försöker man förlöjliga och plocka billiga poäng istället. Vilket endast får de partierna andra att framstå som idioter (iaf i mina ögon).

Mm det är lite synd. Torde vara ganska enkelt att påvisa faktabristerna i SDs premisser. Samtidigt som man själv saknar bra intergrations- och invandringspolitk – lätt att man flyr diskussionen då. Men nu är SD med på allvar, så jag hoppas på att Reindfledt och CO förbereder sig bättre sakligt men även ser över sin egen politik – vilket uppenbarligen lockar röster. Blir intressant och se hur det blir nu när valet närmar sig.
Sjöstedt :D visar hur enkelt det är att piska en SD politiker, hoppas resten följer med i samma spår.

Oldschool
2013-01-25, 15:50
Men jag kan sluta nämna dig om du känner dig kränkt.

Men snälla nån, sluta komma med det där tramset om att man är "kränkt", skulle inte förvåna mig om du är med i den något så oerhört patetiska gruppen "vita kränkta män" på facebook också.

Ta det där skiten på flashback istället.

Oldschool
2013-01-25, 15:51
Det är ju fantastiskt kul hur en tråd som handlar om att vi inte ska diskutera politik in absurdum senare spårar ur till att just handla om politik. :D :laugh:

Hahaha! Ja, verkar ju vara ett rätt hett ämne dessa tider =)

Oldschool
2013-01-25, 15:53
Mm det är lite synd. Torde vara ganska enkelt att påvisa faktabristerna i SDs premisser. Samtidigt som man själv saknar bra intergrations- och invandringspolitk – lätt att man flyr diskussionen då. Men nu är SD med på allvar, så jag hoppas på att Reindfledt och CO förbereder sig bättre sakligt men även ser över sin egen politik – vilket uppenbarligen lockar röster. Blir intressant och se hur det blir nu när valet närmar sig.
Sjöstedt :D visar hur enkelt det är att piska en SD politiker, hoppas resten följer med i samma spår.

Av vad jag har sett så har SD varit fullständigt överlägsna i nio fall av tio i diverse debatter senaste året.

SD kommer nog inte kunna göra allt för mycket i politiken på lång lång tid men en taktik-röst på dom kan nog få resten av partierna att vakna upp ur sin dvala.

Knatcharn
2013-01-25, 16:25
Dags för banhammaren att svingas flitigt? :o

Allan
2013-01-25, 19:56
Några gick rakt i fällan. Varningar kommer utdelas, några kommer få svårt att logga in. Reta inte upp moderatorerna. Om jag säger att Kolozzeum inte är en politisk arena så är det så. Sluta tjafsa om det.

qqq111
2013-01-25, 21:06
Vad är politik? Om man stödjer en godtyckligt vald politik (t.ex dagens) direkt eller indirekt, t.ex genom att fördöma doping, eller genom att hänvisa till lagen eller whatever på något sätt, är det då att basunera ut politik?

Ovanstående är bara för att påvisa hur virrigt det blir när man försöker föra in regler för vad man får och inte får säga.

cero
2013-01-25, 21:08
Vad är politik? Om man stödjer en godtyckligt vald politik (t.ex dagens) direkt eller indirekt, t.ex genom att fördöma doping, eller genom att hänvisa till lagen eller whatever på något sätt, är det då att basunera ut politik?

Ovanstående är bara för att påvisa hur virrigt det blir när man försöker föra in regler för vad man får och inte får säga.

Detta handlar nog mer om att pumpa ut ensidig propaganda i tråd efter tråd, utan att ha några intentioner att debattera på ett vettigt sätt.

Olegh
2013-01-25, 21:09
Vad är politik? Om man stödjer en godtyckligt vald politik (t.ex dagens) direkt eller indirekt, t.ex genom att fördöma doping, eller genom att hänvisa till lagen eller whatever på något sätt, är det då att basunera ut politik?

Ovanstående är bara för att påvisa hur virrigt det blir när man försöker föra in regler för vad man får och inte får säga.

Har du läst Allans ursprungsinlägg?

Det är ganska tydligt vad det är som gäller. Är man osäker på om det man postar bryter mot nämnda förhållningsorder så låter man bli. Plättlätt.

qqq111
2013-01-25, 21:19
Detta handlar nog mer om att pumpa ut ensidig propaganda i tråd efter tråd, utan att ha några intentioner att debattera på ett vettigt sätt.
Det vore ju iofs lite spam-bottigt!

Har du läst Allans ursprungsinlägg?

Det är ganska tydligt vad det är som gäller. Är man osäker på om det man postar bryter mot nämnda förhållningsorder så låter man bli. Plättlätt.
Big.

Mental
2013-01-25, 22:02
Allan
Bad cop

midwinterholes
2013-01-25, 22:22
Allan
Bad cop
*rolleyes*

Jag tror anledningen till att det syns diskussioner om invandringspolitik i forumet är att folk inte känner till något annat ställe att få utlopp för sina tankar och då dem är bekväma i detta trevliga forum så väljer dem att prata om det här, för någonstans vill dem prata om det.

Egentligen är det inte så mycket man behöver diskutera, det är bara att kolla ut i verkligheten så har ni snart en uppfattning som stämmer.

Lite bra länkar:
www.dn.se
www.aftonbladet.se
www.friatider.se
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bonnierkoncernen
http://sv.wikipedia.org/wiki/Svt

BlötSnö
2013-01-25, 22:25
Allan
Bad cop

Jag håller nog inte med där. Var och varannan tråd har ju spårat ur åt det hållet och den här blev ju också ett fint exempel.
Jag slickar lite skinka nu och säger att jag uppskattar att han tog tag i det.
Brinner man för politiska debatter så kan man ju sluta kapa trådar och istället bege sig till politik-forumet på Flashback, antingen för att klappa varandra på ryggen eller argumentera sig lite.

Mer kattbilder och mindre politik! cofffee

cero
2013-01-25, 22:46
Egentligen är det inte så mycket man behöver diskutera, det är bara att kolla ut i verkligheten så har ni snart en uppfattning som stämmer.

Va? Det finns massor att diskutera inom ämnet invadringspolitik. Sen att diskutionerna generellt sett är värdelösa och intetsägande är en annan sak.

olle lindblad
2013-01-26, 00:29
En försåtsminerad tråd? Inte en dag för tidigt.

Rikard Jansson
2013-01-26, 00:31
Undrade varför tråden inte var låst efter första inlägget som de andra^^

krilleh
2013-01-26, 11:17
:hbang:

karbunkel
2013-01-26, 11:26
Skönt med uppryckning vad gäller modererandet, sista tiden har man blivit lätt illamående att tonen på forumet.

Allan
2013-02-06, 22:13
Några skribenter på forumet var förmodligen på rast när den här tråden var uppe senast - därför finns det anledning att dra fram den igen.
Forumet kommer modereras hårdare framöver, folk kommer bli avstängda om vi misstänker att de mest är här för att basunera ut en speciell åsikt (se reglerna) och trådar kommer plockas bort.
Och det är ingen idé att tjafsa om det

Gober
2013-02-06, 22:22
Några skribenter på forumet var förmodligen på rast när den här tråden var uppe senast - därför finns det anledning att dra fram den igen.
Forumet kommer modereras hårdare framöver, folk kommer bli avstängda om vi misstänker att de mest är här för att basunera ut en speciell åsikt (se reglerna) och trådar kommer plockas bort.
Och det är ingen idé att tjafsa om det

Ja det är på tiden..

Grahn
2013-02-06, 23:07
Måste säga att jag tycker det är starkt att låta sådana trådar vara kvar öht, en elogé för det för man vinner inget på att skuffa undan folk till hålorna på internet där alla håller med.

BlötSnö
2013-02-06, 23:15
Måste säga att jag tycker det är starkt att låta sådana trådar vara kvar öht, en elogé för det för man vinner inget på att skuffa undan folk till hålorna på internet där alla håller med.

https://www.flashback.org/f305
https://www.socialism.nu/

Beroende på vilken sida man står på kan man nog ha rätt intressant på något av de forumen. Observera att man ska in på det som man känner sig minst hemma på. :)

Okej
2013-02-06, 23:24
https://www.flashback.org/f305
https://www.socialism.nu/

Beroende på vilken sida man står på kan man nog ha rätt intressant på något av de forumen. Observera att man ska in på det som man känner sig minst hemma på. :)

Som att dunka huvudet i väggen på bägge ställena där :P

Ado2000
2013-02-06, 23:43
*rolleyes*

Jag tror anledningen till att det syns diskussioner om invandringspolitik i forumet är att folk inte känner till något annat ställe att få utlopp för sina tankar och då dem är bekväma i detta trevliga forum så väljer dem att prata om det här, för någonstans vill dem prata om det.

Egentligen är det inte så mycket man behöver diskutera, det är bara att kolla ut i verkligheten så har ni snart en uppfattning som stämmer.

Lite bra länkar:
www.dn.se
www.aftonbladet.se
www.friatider.se
http://sv.wikipedia.org/wiki/Bonnierkoncernen
http://sv.wikipedia.org/wiki/Svt

Om det handlar om att få utlopp för såna grejer så kan dem väl få utlopp för det på flashback ?

BlötSnö
2013-02-07, 00:21
Som att dunka huvudet i väggen på bägge ställena där :P

Jag har aldrig provat och tänker inte göra det heller.
Tråkigt bara att det har en tendens att sprida sig utanför de politiska forumdelarna på Flashback och hamnar på platser där man inte förväntar sig att stöta på det.
Det gör att läsningen inte blir speciellt intressant...

Grahn
2013-02-07, 07:40
https://www.flashback.org/f305
https://www.socialism.nu/

Beroende på vilken sida man står på kan man nog ha rätt intressant på något av de forumen. Observera att man ska in på det som man känner sig minst hemma på. :)

Heh hmm tja det är ju ett alternativ, personligen gillar jag att kolozzeum inte räds dessa ämnen utan låter dem vara kvar så länge de håller sig någorlunda inom ramarna.

Barstar
2013-02-07, 09:03
Heh hmm tja det är ju ett alternativ, personligen gillar jag att kolozzeum inte räds dessa ämnen utan låter dem vara kvar så länge de håller sig någorlunda inom ramarna.

Kolo är ett av de mer sansade ställen jag stött på. vilken man kan dra till sin spets och säga att det säger mycket om den styrketränande delan av den svenska befolkningen :hbang:.

Grahn
2013-02-07, 09:05
Kolo är ett av de mer sansade ställen jag stött på. vilken man kan dra till sin spets och säga att det säger mycket om den styrketränande delan av den svenska befolkningen :hbang:.

Ja det är ju därför det är så trevligt att man kan dryfta även lite svårare ämnen här :)

Barstar
2013-02-07, 09:16
Ja det är ju därför det är så trevligt att man kan dryfta även lite svårare ämnen här :)

sir, yes sir.

Är på riktigt bra humör idag, vet inte varför.

Morty
2013-02-07, 11:11
https://www.socialism.nu/

Beroende på vilken sida man står på kan man nog ha rätt intressant på något av de forumen. Observera att man ska in på det som man känner sig minst hemma på. :)


soc.nu är dött och astrist :P autonoma träffas helst.