handdator

Visa fullständig version : Börja med gainer?


marcuus
2013-01-24, 17:15
Hejhej!

Jag är en kille på 17år och har tränat på gym i ungefär 5månader.
Har under tiden använt mig utav Whey-80 och Kreatin Monohydrate ("vilar" från kreatinet nu)
Jag är 177cm lång och väger runt 80kg.. Jag skulle vilja bli av med lite fett på kroppen.. Vet att gainer ger kolhydrater men har hört att det ska vara riktigt bra för återhämtningen eftersom jag tränar ungefär 5 gånger i veckan.
Så jag undrar om jag skulle kunna få bort mina midjor och lite fett på kroppen om jag verkligen kör stenhårt på gymmet, sover minst 8h, ingen pizza/läsk/godis osv..

07:00 Proteinpulver, havregrynsgröt+lingon och 2 mackor med skinka+gurka

10:00 Grov fralla i skolan

12:00 Lunch i skolan (fisk,potatis) osv..

14:00 Grov fralla

16:00 Mat hemma (Kött,potatis)

18:00 Träna

19:15 Någon slags gainer (?)

20:30 Äta tonfisk, keso och dricka mjölk

22:00 Läggdags

Vilken slags gainer rekommenderar ni isåfall?

har kollat lite på Mammoth 2500 och Super Gainer Pro


mvh Marcus! :)

shikami
2013-01-24, 18:52
Min rekommendation är köp 1 kilo (eller mer) malto och sen blandar du ut det med din whey, det sparar dig från att lägga onödiga pengar på något du kan göra själv (orkar du träna bör du orka blanda lite malto med whey)
Samt en annan fördel är att du kan bestämma helt själv hur mycket kolhydrater du vill ha i.

Sen ang din kost, helt omöjligt att säga om en gainer skulle vara bra för dig eller inte, du nämner bara maten, inget om kcal eller hur mycket det väger.

Finns lika många olika slags frallor som det finns folk som bakar frallor..

_Larre_
2013-01-24, 20:47
Gainer kan dock vara fördelaktigt om den är på nedsatt pris. Köpte själv Active gainer från self för 199:- (4kg) och då är det klart värt att köpa och använda.

shikami
2013-01-25, 07:15
Gainer kan dock vara fördelaktigt om den är på nedsatt pris. Köpte själv Active gainer från self för 199:- (4kg) och då är det klart värt att köpa och använda.

Jo fast malto finns (iaf där jag köper) för 50 kr för 1,5 kilo. Fördelen är ju att han kan blanda själv och få den dos han vill ha.
Sen whey kanske han kommer använda iaf, står dock ej i texten. Så vill han variera eller bara ha whey ibland så går ju även det.

Nu har jag inga belägg för det jag säger men jag är rätt/väldigt övertygad om att blanda sin egen gainer är billigar även om dom har samma stats.

Men är det nedsatt pris som jag jag läste nu, (har ej vaknat till en märker jag) så kan man överväga, dock föredrar jag personligen att blanda egna även om det är extrapris.

marcuus
2013-01-26, 12:01
vad tycker ni är bäst då att ta Whey-80 på morgonen och efter träningen eller köra på whey-80 på morgonrn och gainer efter träningen?
vill få stora och synliga muskler :)