handdator

Visa fullständig version : Koffeinöverdos och träning när man är halvsjuk, upplever konstiga symptom


Doolie
2013-01-24, 00:01
Tjeena kolo!! Förra onsdagar (7 dagar sen) så åkte jag på någonting som jag tror va koffeinöverdos. Jag skrev 4 timmarsprov och käkade 600mg koffein i pillerform, dagen innan så hade jag tränat med 2 skopor NO-Xplode 2.0 i blodet. Är 196cm lång och 17 år gammal, senare på kvällen så kände jag av ett obehag i hjärtat och kraftigt nedsatta kognitiva förmågor.

Sjukanmälde mig torsdagen och mådde sedan dugligt på fredagen, direkt tillbaka till träningen tänkte jag och sagt och gjort. Till en början kände jag mig bara krasslig, och lite ur skenorna men jag tränade på. Nu i denna veckan på onsdagen så började jag känna av liknande symptom. Ingen märkbar nedsatt kognitiv förmåga men ett kraftigt obehag i hjärtat. Sitter och nojjar i skrivande stund och tror att jag dragit på mig hjärtmuskelinflammation, detta pga att jag känt mig ganska krasslig och småsjuk hela veckan och vet att vid förkylning så kan man dra på sig hjärtmuskelinflammation ;)

Vad tror kolos experter? Är de koffeinöverdosen som spökar igen (drack 2 koppar kaffe idag) eller har jag fått hjärtmuskelinflammation? Eller så kanske jag bara inbillar mig eller är lite småsjuk? Värt att notera är att jag haft lite av en rökhosta hela veckan också, vet inte om de gör någon skillnad.

Borde man ringa sjukvårds upplysningen eller bara gå och lägga sig för att se hur man känner sig imorgon?

Om det är något viktigt som ni behöver veta för att ge råd så posta gärna så ska jag försöka bistå med ytterligare information :)

Gober
2013-01-24, 00:27
Det kan vara allt från stress till det du är orolig över. Sjukvårdsupplyssningen är till för just detta, få råd av någon kunnig. Jag är stark motståndare till att folk frågar om råd om såpass allvarliga saker som hjärtat. Nu behöver det absolut inte vara något men ta kontakt med vårdcentral imorrn eller ring Sjukvårdsupplyssningen nu om du är orolig.

tjing
2013-01-24, 09:31
Knappast en "koffeinöverdos", snarare i så fall en smärre krasch på kvällen, men det lär inte påverka hjärtat.

Som sagt kolla upp hjärtat med vården. Man kan tro sig känna av hjärtat när det ibland är någon muskel i ryggen etc.