handdator

Visa fullständig version : Slapp hud, vatten?


Mackanjo
2013-01-22, 22:47
Tjena alla! Är inne på min 2a månad i deffen nu och börjar se fina resultat, tappat ca 9 kg så de går i rätt takt. Innan deffen vägde jag 97kg och är nu nere på 88, något som stör mig är att jag har riktigt slapp hud nu efter jag gått ner, runt magen och under bröstet typ mot armhålorna som gör att mina bröst ser lite hängigare ut än vad dom egentligen är. Hade samma viktnedgång förra året men såg inte alls ut såhär och detta år har jag mer muskler. Tänkte om det kan vara vatten som inte vill bort? Har ni några tips som tightar upp huden eller tömmer den på vätska? Jag vill inte vätsketömma som om jag skulle plåtas om 1 vecka eftersom jag har lite kvar av deffen men vill tighta till huden så man får lite bättre motivation under den redan jobbiga deffen! Tacksam för allt tips! / M

Tolkia
2013-01-22, 23:31
Man kan lätt få uppfattningen att var och varannan släpar runt på litervis med överskottsvätska under huden, men det är fel. Det som ser ut som underhudsfett och slapp hud är i typ 99% av fallen just underhudsfett och slapp hud. En frisk person i ditt läge har ingenting att tjäna på att försöka "vätsketömma". Du kommer kanske att känna dig lyckad en dag när du väger mindre men så fort du börjar dricka och äta någorlunda normalt (vilket du behöve för att fungera) kommer vätskevikten tillbaka. Jämför hur vikten förändras av att vara magsjuk en dag eller två.

Om du verkligen har vätskeretention på riktigt och inte bara som du tror bör du gå till doktorn, eftersom det då är något allvarligare fel på dig än bara att du ser lite plufsig ut i spegeln, t.ex. något fel på hjärta eller njurar.

Mackanjo
2013-01-23, 12:46
Man kan lätt få uppfattningen att var och varannan släpar runt på litervis med överskottsvätska under huden, men det är fel. Det som ser ut som underhudsfett och slapp hud är i typ 99% av fallen just underhudsfett och slapp hud. En frisk person i ditt läge har ingenting att tjäna på att försöka "vätsketömma". Du kommer kanske att känna dig lyckad en dag när du väger mindre men så fort du börjar dricka och äta någorlunda normalt (vilket du behöve för att fungera) kommer vätskevikten tillbaka. Jämför hur vikten förändras av att vara magsjuk en dag eller två.

Om du verkligen har vätskeretention på riktigt och inte bara som du tror bör du gå till doktorn, eftersom det då är något allvarligare fel på dig än bara att du ser lite plufsig ut i spegeln, t.ex. något fel på hjärta eller njurar.

Då är det bara fortsätta promenera då haha, fyfan! Tack för svar :)