handdator

Visa fullständig version : Eaa xx


robhansson
2013-01-22, 16:15
Har köpt eaa-xx från bodyscience
Det står på baksidan att en servering innan och efter passet
Jag undar bara hur mycket en servering är?
Hur många skopor ska jag ta?

Jag vill inte från början till slutet av passet altså UNDER passets gång

King Grub
2013-01-22, 16:17
10 gram per intag, en skopa.

Jag vill inte från början till slutet av passet altså UNDER passets gång

Va?

robhansson
2013-01-22, 16:22
En skopa är 25 ml
Om jag kör med det under hela passet bör jag hinka i 2 skopor i början sen skaka och drickak?

King Grub
2013-01-22, 16:25
Vad skall du dricka under passet för?

robhansson
2013-01-22, 16:25
10 gram per intag, en skopa.



Va?

Oj skrev fel skit i det menade bara att jag vill ta eaa under passets gång

robhansson
2013-01-22, 16:26
Vad skall du dricka under passet för?

Har läst runt oc det ska tydligen hålla den anabola biten igång

King Grub
2013-01-22, 16:29
Proteinsyntesen kan inte uppregleras under träning och timmen efter. Först efter det stimuleras den, då främst av bolusintag av aminosyror.

robhansson
2013-01-22, 16:32
Proteinsyntesen kan inte uppregleras under träning och timmen efter. Först efter det stimuleras den, då främst av bolusintag av aminosyror.

Så då borde jag dra i mig en servering innan o en efter som du säger då, tack så mycket för hjälpen


Hmm undrar varför man ser så många på gymmet med aminosyror under passets gång. Kan bero på bristande kunskaper?

robhansson
2013-01-22, 16:34
Denna eaa xx håller altså bara för 15 träningspass
Det känns sjukt lite för 200 riksdaler

King Grub
2013-01-22, 16:35
Tränar du helt fastande? Annars räcker det med ett intag efter träning.

farsan baloo
2013-01-22, 16:43
Denna eaa xx håller altså bara för 15 träningspass
Det känns sjukt lite för 200 riksdaler

Köra på Kolozzeums (http://shop.kolozzeum.com/sv/aminosyror/kolozzeum-eaa-500gr.html)nästa gång? 500g och någon tia billigare :)

robhansson
2013-01-22, 16:44
Tränar du helt fastande? Annars räcker det med ett intag efter träning.

Äter alltid något 30-40 min innan

King Grub
2013-01-22, 16:44
Då finns det ingen anledning överhuvudtaget med ett EAA-intag på det.

ChrisDEFC
2013-01-22, 17:38
Proteinsyntesen kan inte uppregleras under träning och timmen efter. Först efter det stimuleras den, då främst av bolusintag av aminosyror.

Åfan, det där visste jag inte. Jag trodde att man uppreglerade proteinsyntesen så fort man tillförde aminosyror i tillräcklig mängd oavsett om det va mitt under passet, direkt efter eller random tid på dagen. Dricker dock aldrig aminosyror under passet. Men hur kommer det sig att man inte kan uppreglera proteinsyntesen direkt efter avslutad träning? Tacksam för svar.

Victuhh
2013-01-22, 18:01
Åfan, det där visste jag inte. Jag trodde att man uppreglerade proteinsyntesen så fort man tillförde aminosyror i tillräcklig mängd oavsett om det va mitt under passet, direkt efter eller random tid på dagen. Dricker dock aldrig aminosyror under passet. Men hur kommer det sig att man inte kan uppreglera proteinsyntesen direkt efter avslutad träning? Tacksam för svar.

Nu får Grub rätta mig om jag har fel. Men isåfall är väl loppet kört iom. att proteinsyntesen redan stimulerats av styrketräningen i sig?

King Grub
2013-01-22, 18:13
Styrketräning stimulerar proteinsyntesen, men den stimulansen är inte stor nog för att vända katabolism till anabolism om inte EAA finns att tillgå.

Ang anledningen till undertryckning av proteinsyntes under och närmaste tiden efter träning: http://jp.physoc.org/content/569/1/223.full

Victuhh
2013-01-22, 18:38
Styrketräning stimulerar proteinsyntesen, men den stimulansen är inte stor nog för att vända katabolism till anabolism om inte EAA finns att tillgå.

Ang anledningen till undertryckning av proteinsyntes under och närmaste tiden efter träning: http://jp.physoc.org/content/569/1/223.full

Går det att vända den katabola effekten från när man sovit med endast EAA, om man tänkt äta frukost något senare?

King Grub
2013-01-22, 19:16
Ja.

Men med största sannolikhet kommer dygnets proteinbalans inte att påverkas hit eller dit av EAA-intag, om det totala proteinintaget är lika stort.

robhansson
2013-01-22, 20:10
Shit också
Glömde avsneställa proteinet också..
Så nu sitter jag med vassle , kreatin och eaa-xx ...
Ska man skita i vasslet sålänge då kanske?:/ nån som har några idéer?

aldoschadewitz
2013-01-22, 20:33
tror dom har fuckat upp doseringarna. det står samma doserings anvisning på nya som gamla men den nya skopan är typ 3 gånger så stor. du ska ta en av den.

robhansson
2013-01-22, 20:37
tror dom har fuckat upp doseringarna. det står samma doserings anvisning på nya som gamla men den nya skopan är typ 3 gånger så stor. du ska ta en av den.

25 ml mått är det på mitt eaa-xx Body science, står en skopa efter och en innan, vad jag räknar ut blir det 15 serveringar, sjukt dyrt tillskott isåfall

pro_whey
2013-01-24, 01:11
står det här pä hemsidan Viktigt information:
Felskopa - Gällande smaken MANGO, har vi fått en produktionsbatch där fel skopa ligger i förpackningen. I denna batch levereras det en 50mlsskopa, istället för den korrekta som är på 25 ml. För att doseringen ska bli korrekt, får man alltså ta en halv skopa istället för hel. Detta misstag har korrigeras i fabriken, och rätt skopa kommer levereras i kommande batcher.

Oddish
2013-01-24, 21:01
Proteinsyntesen kan inte uppregleras under träning och timmen efter. Först efter det stimuleras den, då främst av bolusintag av aminosyror.

Slöseri att ta EAA direkt efter träning då? Bättre att dricka sin EAA en timme efter träning?

robhansson
2013-01-24, 21:51
Slöseri att ta EAA direkt efter träning då? Bättre att dricka sin EAA en timme efter träning?

Det är så jag uppfatar det också

Men föstår inte varför det vekar vara så poppis att inta Eaa under träning
På gymmet är det en mängd folk som intar under träning

_Larre_
2013-01-24, 23:32
Det är så jag uppfatar det också

Men föstår inte varför det vekar vara så poppis att inta Eaa under träning
På gymmet är det en mängd folk som intar under träning

Personligen så känns det bättre. Blandar det med kolhydrater som ger mig mer energi. Men skulle lika gärna kunna blanda saft och kolhydrater men då min BCAA-burk lyckades bli med neutral smak så försöker jag ta slut på den snarast möjligt ;).