handdator

Visa fullständig version : Rekomendationer för kosttillskott vid långvarig medelintensiv aktivitet


Fredrik_S
2013-01-22, 11:43
Om man tex jobbar som aerobisinstruktör eller spinning instruktör går på en cirkushögskola eller dansutbildning och har 5-8 timmar aktiv arbetsdag. Vi pratar alltså inte maxarbete eller höginstensiv träning utan att man då coh då tar i rätt mycket men då och då sparar rätt mycket på sin kraft.

begt
2013-01-22, 11:44
Vad för typ av kosttillskott tänker du dig?

Du har ju så högt energiintag så ifall du äter varierat så får du lätt i dig allt du behöver.

hurril
2013-01-22, 11:45
Varför måste det vara ett kosttillskott? (Jag menar inte att dryga mig på din bekostnad alltså.)

Fredrik_S
2013-01-22, 11:54
Varför måste det vara ett kosttillskott? (Jag menar inte att dryga mig på din bekostnad alltså.)

exakt min tanke också. Jag tror att tanken med frågan är att det ska vara noll tillagningstid och prestationsförbättrande.

Jag har fått frågan från annat håll och söker er hjälp, det enda jag själv kunde komma fram till med den erfarenhet och kunskap jag har var att fylla på med flytande kolhydrater då och då möjligen lite protein också och att det skulle kunna förbättra prestationen, skärpan och återhämtningen något, men att även det antagligen måste individanpassas.

Fredrik_S
2013-01-22, 12:02
Vad för typ av kosttillskott tänker du dig?

Du har ju så högt energiintag så ifall du äter varierat så får du lätt i dig allt du behöver.

Ja precis, för mig är det lugnt, frågan kommer från andra i samma bransch. Min rekommendation är dock så tråkig att det förvånar mig inte om de söker hjälp från mindre kunniga som är villiga att ge ett mer konkret förslag på produkter och ämnen, det är ju mer intressant att höra svar som du ska ha 37% av detta 14 gram detta ämne och en mix av detta så blir du sjukt bra......