handdator

Visa fullständig version : Kan man lyxa till det?


Ogg
2013-01-22, 09:36
Polarna var sugna på att ta en kebabtallrik eller burgare till lunch idag! Har legat på ca 500-700kcal underskott de senaste två veckorna och vad tror ni? Kan jag ta en jävel till lunch och sedan äta en middag på 250-500g kvarg? Eller skadar det mycket på processen?

nisse1976
2013-01-22, 09:38
Det går utmärkt. Det är det totala intaget som avgör hur mycket du går ner i vikt.
Även om du skulle äta en normal middag så innebär det bara att din deff tar lite lite längre tid.

Ogg
2013-01-22, 10:28
Det går utmärkt. Det är det totala intaget som avgör hur mycket du går ner i vikt.
Även om du skulle äta en normal middag så innebär det bara att din deff tar lite lite längre tid.

Tack för det snabba svaret! Hur dåligt är det med pommesen då? T.ex. kolhydraterna. Har inte planerat någon ätardag men kände bara för en skön lunch idag med en god kebabtallrik :)

Pretorian
2013-01-22, 10:29
Ät det.

Jag själv försöker hålla mig borta från sånt där vare sig det är viktnedgång eller viktuppgång. Jag gillar den mat jag själv gör men är du riktigt sugen så ät och njut.

rooz
2013-01-22, 10:35
Tack för det snabba svaret! Hur dåligt är det med pommesen då? T.ex. kolhydraterna. Har inte planerat någon ätardag men kände bara för en skön lunch idag med en god kebabtallrik :)

Brukar ofta att få med ris istället, eller bara sallad.

Äter mer än gärna kebab oavsett, men bara från en pizzeria som ligger 55mil från där jag bor, så man får passa på:)

Ballt
2013-01-22, 10:39
se bara till att du inte gör det till någon vana, du har deffat 2 veckor och ska redan tjuva lite, visst är det okey, men försök att bita ihop i fortsättningen.

Ironwoman
2013-01-22, 10:47
När jag deffar brukar jag unna mig något varje vecka, så länge jag inte är stressad att komma ned i vikt (dvs innan en tävling). Det fungerar bra som motivation resten av veckan, eftersom om jag tar något felsteg under resten av veckan så får jag inte min belöning.

nisse1976
2013-01-22, 10:56
Tack för det snabba svaret! Hur dåligt är det med pommesen då? T.ex. kolhydraterna. Har inte planerat någon ätardag men kände bara för en skön lunch idag med en god kebabtallrik :)

Kolhydrater är inte dåligt.
Det finns egentligen inga livsmedel som är direkt dåliga att äta någon gång då och då. Det som är viktigt är att ens kost är bra generellt.
Så om du skall börja fundera på vad som är bra och dåligt att äta så gör det över mat som ingår i din dagliga kost, inte på det du äter när du vill lyxa till det.

Jeml
2013-01-22, 11:04
Jag hade då inte gjort det men visst funkar det. Du kommer ju högst troligt hamna på underskott den dagen om du äter en kebabtallrik+500g kvarg men man kanske inte bara ska kolla på kalorier hit och dit, andra saker är också viktigt. Makros, näring, vitaminer o mineraler, fetter hit och dit osv.

TomasB
2013-01-22, 11:26
Herregud vad skitnödiga folk är. Det är EN måltid. Vem bryr sig?
Jag ligger utan tvivel på överskott ett par dagar per vecka under deff och har hittills lyckats bra med mina deffar på bra tid.

Det handlar ju ändå om underskott över tid. Och att äta skräpmat under deff gör mitt deffande betydligt lättare mentalt. Att unna sig nåt gott emellanåt är ju magsikt under deff. Det är ju som när våren kommer efter en lång vinter!

Ogg
2013-01-22, 13:15
Tack för alla svar! Det blev en kebabtallrik och god var den :) Ett gympass om några timmar och sedan hem!

Amfksp
2013-01-22, 13:24
Herregud vad skitnödiga folk är. Det är EN måltid. Vem bryr sig?
Jag ligger utan tvivel på överskott ett par dagar per vecka under deff och har hittills lyckats bra med mina deffar på bra tid.

Det handlar ju ändå om underskott över tid. Och att äta skräpmat under deff gör mitt deffande betydligt lättare mentalt. Att unna sig nåt gott emellanåt är ju magsikt under deff. Det är ju som när våren kommer efter en lång vinter!

Håller med till fullo, men för mig som är vanemänniska så är det så jävla enkelt att en blir två, två blir tre osv.

begt
2013-01-22, 13:34
Klart man kan, men det är något att vara försiktig med.... Undvik socker som pesten under diet är mitt tips. Någon enstaka frukt är ok, men inga mängder och absolut inte kakor eller läsk om du inte känner att du har järnkoll. Onödigt att riskera något som jag ser det...

frekar3
2013-01-22, 14:45
Ätardagar/ätarmåltider är bara bra för psyket (för min del), träningspasset efter brukar gå lite bättre också ;)

TomasB
2013-01-22, 15:18
Håller med till fullo, men för mig som är vanemänniska så är det så jävla enkelt att en blir två, två blir tre osv.

Du har så rätt. Det är en annan aspekt man bör ta in.
När jag inte ätit lösgodis på länge så försvinner suget efter det. Om jag äter det veckovis blir suget efter det betydligt mer påtagligt.

Lyckligtvis gäller det inte skräpmat för mig. :)

FOSHO
2013-01-23, 13:57
Jag har som föregående också svårt att hålla igen när det väl börjats fuska. Men ta en kebab i pitabröd, med yoghurtdressing så slipper du gräma dig över pommes fritesen iaf :)

Beemel
2013-01-25, 10:36
Jag ser det på ungefär det här sättet.

Att fuska i dieten är ungefär som när någon bjuder på till exempel chips (eller vad man nu gillar) på en fest där chipsskålen delas med många andra. man ska bara ta ett par chips (man kan ju inte äta upp allt själv).... Fy satan vad goda de blir helt plötsligt när man inte kan vräka i sig hur mycket som helst...

Att fuska under diet (för min del) leder allt som oftast till att dieten spårar ur och upphör. Jag har både bra och dålig karraktär. Jag kan inte fuska lite, då går det åt helvete, jag har heller inga problem med att låta bli att fuska, så länge jag inte fuskar lite...

madballz
2013-01-25, 19:06
Kan vara svårt att veta näringsinnehållet i en kebabtallrik men runt 1000 kcal går det på, och kanske 40-60g protein utav det, unna dig en, bara det inte händer ofta :)