handdator

Visa fullständig version : Önskar råd och tips kring mitt schema!


Pur3
2013-01-21, 16:07
Vänder mig till er med erfarenhet och som är kunniga inom området. Har kommit igång med träningen igen och har tänkt att köra nedanstående schema. Fokuserar på att bli större och bygga volym!

Måndag:

Bröst > 3 övningar | 3x8-10
Axlar > 2 övningar | 3x8-10
Rygg > 2 övningar | 3x8-10
Mage > 3 övningar | 3x8-10

Onsdag:

Rygg > 3 övningar | 3x8-10
Axlar > 2 övningar | 3x8-10
Bröst > 2 övningar | 3x8-10
Mage > 3 övningar | 3x8-10

Fredag:

Axlar > 3 övningar | 3x8-10
Bröst > 2 övningar | 3x8-10
Rygg > 2 övningar | 3x8-10
Mage > 3 övningar | 3x8-10

Söndag:

Ben > 3 övningar | 3x8-10
Triceps > 3 övningar | 3x8-10
Biceps > 2 övningar | 3x8-10

Har sedan tidigare rätt välformade ben genom hockey och amerikansk fotboll så prioriterar inte ben lika mycket just nu. Tanken är att fokusera på basövningar men även slänga in någon isolationsövning. Kommer att ligga på 500 - 1000 kcal + på träningsdagar och +-0 på vilodagar. Självklart kommer jag försöka få i mig runt 3g protein per kg kroppsvikt.

Kort och gott vad tycker ni?

Shivve
2013-01-23, 11:20
Jag körde också med 500-1000 kcal per träningsdag med +-0 på vilodagar. Fungerade bra. Dock så tror jag att du skall köra Rygg och Bröst på egna dagar som du gör med ben. Dock 3 övningar ben är för lite, får ju tänka att ben är halva kroppen och stora muskler. 3 övningar kommer inte ge dig "mycket" volym. Ger ju alltid något men det hade gett mer om du kört fler övningar.

Man säger ju att musklerna skall vila 48 timmar minst innan man kör på igen, vilket du skriver att du gör nu med det här schemat, tror dock det kommer att leda till överträning om du gör det 3 gngr i veckan.

Personligen sj så har jag sämst genetic i brösten, så kör alltid det på Måndagar som start på veckan träning + Mage.

Så här ser schemat ut just nu iom Deff

Månd
Bröst
Mage
30 min cardio

Tis
Rygg
30 min cardio

Ons:
Axlar
30 min cardio

Tors:
Ben
Vader

Fre:
Vila

Lörd:
Bicep, Tricep
30 min cardio

Sönd:
Vila

Jag lägger upp "bas" övningarna på egna dagar så jag verkligen kan fokusera på dem. Nu ser det ganska klent ut med bara Rygg,axlar,bröst på egna dagar sedan inget annat med, som tex Bröst tricep, Rygg bicep. Jag är under deff så har motion på de dagarna också.

Under bulk:

Månd:
Bröst 5 övningar
Mage 3 övningar

Tis:
Rygg 5 övningar + grepp träning
Bicep 3 övningar

Ons;
Axlar 5 övningar
Vader 3 övningar

Tors:
Vila

Fredag:
vila

Lörd:
Ben 5-6 övningar

Innan körde jag som du med samma muskelgrupper under 1 vecka. Blev bara extremt trött, musklerna fick inte vila så gick inte så bra med "volym" växningen.

Andra året så körde jag enligt ovan schema o har blivit "2x" större.

Får säkert fler tips än det här, men det här funkar för mig. Funkar det för dig att köra samma muskler 3 gngr i veckan, så gör det. Du får lyssna på kroppen helt enkelt o se va den säger :)