handdator

Visa fullständig version : En gripperstävling?


Arne Persson
2004-02-15, 21:17
Jag är pigg på att ordna en gripperstävling för alla grippers fantaster på forumet. Problemet är att jag inte riktigt vet hur den skall gå till så att alla har samma chans. Jag skall dessutom höra om Robert Baraban är intresserad att göra ett specialpris även för denna tävling. Förslag?

Pdaddy
2004-02-15, 21:26
Hmmm låter kul, ja skulle behöva nåra nya grippers :D
Synd att man e så svag bara :insane:

M

Zakath
2004-02-15, 21:28
Hmmm, det är ju svårt med just bara grippers. Men man kan hålla en stängd för tid, den som stänger trögast gripper, hålla en vikt mellan gripper handtagen för tid. Stänga med färre fingrar. Kommer inte på så mycket just nu, men skulle det inte bli en väldigt orättvis tävling om du och Jim m fl skulle vara med?

Kanske skulle dela upp i två eller tre klasser?

Sen hade det vart roligt med lite pinch och sånt också!

Arne Persson
2004-02-15, 21:30
Originally posted by Zakath
Hmmm, det är ju svårt med just bara grippers. Men man kan hålla en stängd för tid, den som stänger trögast gripper, hålla en vikt mellan gripper handtagen för tid. Stänga med färre fingrar. Kommer inte på så mycket just nu, men skulle det inte bli en väldigt orättvis tävling om du och Jim m fl skulle vara med?

Kanske skulle dela upp i två eller tre klasser?

Sen hade det vart roligt med lite pinch och sånt också!

Det behöver inte nödvändigtvis handla om att trycka hårdast grippers, det kan tex vara att den som relativt sett gjort de bästa ökningarna vinner......

Zakath
2004-02-15, 21:32
Jo det låter också bra, men det är ju svårt att mäta. Mäter man från 0 eller från det man tog första gången? Vissa vet inte vad de tog första gången osv.

Men det låter verkligen som nåt kul! Att blanda lite av allt blir bäst tror jag plus att det nog måste delas in i klasser.

Arne Persson
2004-02-15, 21:34
Originally posted by Zakath
Jo det låter också bra, men det är ju svårt att mäta. Mäter man från 0 eller från det man tog första gången? Vissa vet inte vad de tog första gången osv.

Men det låter verkligen som nåt kul! Att blanda lite av allt blir bäst tror jag plus att det nog måste delas in i klasser.

Du förstår att jag tycker idén är tilltalande men svår att genomföra. Jag hade lätt givit 1:a priset till en tjej som trycker RB 100 - RB 130!

Zakath
2004-02-15, 21:41
Hur roligt för oss killar hade det vart om du bara gett förstpris till första tjej som klarar RB 100? Det är lite tråkigt med grippers, för det finns nästintill inga tjejer som tränar med det. Så om nån skulle klara en RB 100 kanske en kille skulle sammanlagt ha tränat 10 gr mer och tagit en tuffare gripper.

Så då måste det delas in i tjej/kill klasser också, men istället för bara grippers tävling tycker jag du ska satsa på en mer allmänt greppinriktad tävling med flera olika grenar. Det måste ju inte vara så jätteallvarligt, det ska vara kul!

Arne Persson
2004-02-15, 21:43
Originally posted by Zakath
Hur roligt för oss killar hade det vart om du bara gett förstpris till första tjej som klarar RB 100? Det är lite tråkigt med grippers, för det finns nästintill inga tjejer som tränar med det. Så om nån skulle klara en RB 100 kanske en kille skulle sammanlagt ha tränat 10 gr mer och tagit en tuffare gripper.

Så då måste det delas in i tjej/kill klasser också, men istället för bara grippers tävling tycker jag du ska satsa på en mer allmänt greppinriktad tävling med flera olika grenar. Det måste ju inte vara så jätteallvarligt, det ska vara kul!

Lugn! Skulle tävlingen bli av så LOVAR jag ett pris till varje kön!

Svedberg
2004-02-15, 21:56
frågan är ju hur du ska kontrollera fusk, fast du får gärna komma över på lite saft och bullar och kontrollera mig :cheers:

fisknn
2004-02-16, 01:23
Originally posted by Greendog
frågan är ju hur du ska kontrollera fusk, fast du får gärna komma över på lite saft och bullar och kontrollera mig :cheers:

bildbevis?

Svedberg
2004-02-16, 01:32
mjo men det är ju lätt att fuska på bild....tycker jag det verkar som iaf, fast vi får väl se vad Arne hittar på :)

Jense
2004-02-16, 03:43
jag e med. från 160-210 på 3 månader , MED en omgång överträning

Svedberg
2004-02-16, 12:46
från att ha nån mm kvar på coc1 till 5-7 reps coc2 på 1 månad

Pdaddy
2004-02-16, 13:03
God damut Greendog, de låter bra...
Hur mycke va en CoC#2'a i förhållande till en RB nu igen :confused:


Jadå.. haft mina grippers i 6 dagar.. första dan 4-6 reps me RB100'an.. igår, dag5 20 reps me RB100'an
:D

Marcus

Arne Persson
2004-02-16, 13:26
Originally posted by Pdaddy
God damut Greendog, de låter bra...
Hur mycke va en CoC#2'a i förhållande till en RB nu igen :confused:


Jadå.. haft mina grippers i 6 dagar.. första dan 4-6 reps me RB100'an.. igår, dag5 20 reps me RB100'an
:D

Marcus

CoC#2 = ungefär en RB 180

Jense
2004-02-16, 14:12
Fast han kanske har en mkt lätt coc#2

alla coc#2 jag kännt på har varit lättare än min RB180 faktiskt=) men den är nog tung tung

Svedberg
2004-02-16, 17:26
mjo kanske d, har inte fått möjlighet att testa någon annan coc #2 än även fast jag vet 4st som har den här :/

Pontus
2004-02-16, 17:45
Originally posted by Jense
jag e med. från 160-210 på 3 månader , MED en omgång överträning
Fast riktigt så bra ökning var det väl inte? Om jag inte minns fel så klarade du 160 direkt när du fick den?


Tycker en tävling låter intressant, hur den nu skall gå till. Bästa framstegen är ju också svårt att kontrollera då man såna fall kan överdriva sin svaghet i början för att på så sätt få större ökningar. Om nu nån skulle få för sig att fuska :rolleyes: Men nån bra idé finns nog.

Jense
2004-02-16, 17:50
Jo det är en hyfad ökning.

iom att ajag va övertränad en period.

Pdaddy
2004-02-16, 17:54
Övertränad, när du säger de Jense, va menar du då:sleep:

M

Pontus
2004-02-16, 17:58
Alltså jag menade inte att det var en dålig ökning. Menade att ökningen kanske inte verkligen var från 160-210 eftersom du klarade 160 första ggn du prövade den. Visst är det en bra ökning, men om man skall tävla om ökningar bör man ju tänka på detta. Förstår du?

Jense
2004-02-16, 18:56
helt klart, men jag klarade den med högern och inte hela vägen in med vänsten, va väl en milimeter hit o dit, men jag tror dock det va pga sättningsfel och så.

med övertränad menar ajg att jag tryckte på dem för ofta helt enkelt, så tillsist blev jag övertränad och seg och hade ett uppehåll på 1½-2 veckor.. men men

fast jag va övertränad drog jag 53 i pinch, 68 i RollingThunder och stängde coc#2 lätt ute i lödde när jag va där o testade

Detta va första gången jag testade pinch och RollingThunder.

Zakath
2004-02-16, 19:06
Det här är väl ingen j**** skrytpost heller? Skulle vi inte diskutera en grippertävling här?

Arne får säga till när han kommer med en bra idé!

Jense
2004-02-16, 19:19
Om du hade lärt dig läsa och minnas vad du läst & inte bara sista inlägget hade du nog sett att det handlar om tävlingen.

Zakath
2004-02-16, 19:22
Jag läste ALLT mycket noggrant, för mig såg mer hela sista sidan ut som skryt...

Men men det är inget o bråka om, förlåt om jag lyckades kränka någon :(
Jag säger inte att någons resultat var ett dugg dåliga, tyckte bara inte det passade in, sorry!

Lucipha
2004-02-16, 22:49
Originally posted by Greendog
mjo kanske d, har inte fått möjlighet att testa någon annan coc #2 än även fast jag vet 4st som har den här :/

Du kan få testa 2st i helgen om du vill. jag gör några få repps nu på min äntligen:naughty:

Svedberg
2004-02-17, 11:03
Hah mja kanske inte va nån skryttråd iaf men :D
Vore skoj med en tävling även fast man inte har nått att säjja till om.



Originally posted by Lucipha


Du kan få testa 2st i helgen om du vill. jag gör några få repps nu på min äntligen:naughty:

Lätt det måste jag göra