handdator

Visa fullständig version : Kan jag någonsin nå denna fysik ?


Sayonara
2013-01-21, 15:03
Hej, en polare säger till mig att jag aldrig kan bygga tillräckligt med massa rent för att se likadan ut som denna kille (se nedan). Han säger att jag är för lång för och att min ram är för stor för att kunna fyllas ut ren

är detta sant ?

just nu väger jag ca 103kg på 195cm 14% kroppsfett

tränat i lite mer än 2 år

http://overpowered.se/wp-content/uploads/2012/10/Zyzz2.jpg

Aranagu
2013-01-21, 15:05
Killen du länkade till har aldrig varit ren. Och ja, man kan uppnå den fysiken han hade, ren.

Zyzz var och är än idag en pajas som smutsat ner AAS genom och få massa kids och testa bumbisaften.

mvh

LeBron
2013-01-21, 15:06
Rolig polare du har. Ja, du kan bygga lika mycket massa som Zyzz, däremot kan du inte se ut exakt sådär då du är 1-2dm längre än honom och förmodligen har du inte samma symmetri. :)

pwnyou
2013-01-21, 15:11
Är du ren så underskattar du nog din fettprocent en aning. Det är vanligt att man gör det.

Och det är kanske möjligt att du får en sådan fysik, men empiriska iakttagelser visar att extremt få personer har tillräckligt bra gener för att kunna bli så stor ren och samtidigt har lika estetiskt tilltalande gener som zyzz hade. Vi pratar här om sannolikheter lägre än en procent.

På det måste du sannolikt träna och äta väldigt bra i minst tio år till, vilket kräver hög disciplin som väldigt få personer har.

Men om vi inte ska vara så hårda och realistiska så säger jag: Ja, du klarar det lätt om du vill! *Blink blink*

Silencer
2013-01-21, 17:21
Det är nog möjligt men om det tar 5 eller 15 år beror på dina förutsättningar.

Ballt
2013-01-21, 17:25
Du kan få lika mycket massa, men är inte så troligt att du har exakt likadana muskelfästen.

vicarious
2013-01-21, 18:14
du kan få lika mycket massa, men är inte så troligt att du har exakt likadana muskelfästen.

+1.

Silencer
2013-01-21, 18:19
Du kan få lika mycket massa, men är inte så troligt att du har exakt likadana muskelfästen.

Är det verkligen nödvändigt att detta ska påpekas varje gång en liknande tråd kommer upp? Det är väl självklart att TS fattar att han inte kommer se ut exakt så, utan att han vill ha samma mängd muskelmassa och kroppsfett.

Rikard Jansson
2013-01-21, 18:49
Jo, så stor som han var där kan man iaf bli ren. Men aldrig se likadan ut. Som redan nämnt dvs edit; men inte alla på något vis

difaren
2013-01-21, 18:54
"zyzz" är ett skämt.. Innan han blev känd så erkände han att han gick på roids, men sen när han blir sponsrad(!!!!!) och känd, nej då är han helt ren.. hehe!

Rikard Jansson
2013-01-21, 19:14
"zyzz" är ett skämt.. Innan han blev känd så erkände han att han gick på roids, men sen när han blir sponsrad(!!!!!) och känd, nej då är han helt ren.. hehe!

Du tror att sponsorer tillåter vilt pratande hit och dit om vad som helst? De har ju ett anseende att uppehålla.

SteelPulse
2013-01-21, 19:14
Jag skulle precis bli som killen på bilden, men så fick jag nackspärr. Skittrist, nu kommer det ta två veckor till.

ChrisRiddick
2013-01-21, 19:16
Klart du kan bygga upp den massan, speciellt stor är han inte.

difaren
2013-01-21, 19:32
Du tror att sponsorer tillåter vilt pratande hit och dit om vad som helst? De har ju ett anseende att uppehålla.

Ja men det säger ju en hel del om han! *flex*

Ballt
2013-01-21, 19:36
Är det verkligen nödvändigt att detta ska påpekas varje gång en liknande tråd kommer upp? Det är väl självklart att TS fattar att han inte kommer se ut exakt så, utan att han vill ha samma mängd muskelmassa och kroppsfett.

Han säger att hans polare påstår att han inte kommer se likadan ut som zyzz och frågar ifall det stämmer. då är väl ändå mitt svar mycket bättre än ditt? Och det bör nämnas för TS oavsett om det finns massa andra trådar ang detta. annars skulle väl inte TS fråga överhuvudtaget.*slap*

Rikard Jansson
2013-01-21, 19:44
Ja men det säger ju en hel del om han! *flex*

Att han var ärlig så länge han kunde? Eller menar du att han skulle struntat i sponsorer och "drömmen om att leva av träningen" bara för att då måste man ljuga? Vakna :)

Amfksp
2013-01-21, 19:47
Att han var ärlig så länge han kunde? Eller menar du att han skulle struntat i sponsorer och "drömmen om att leva av träningen" bara för att då måste man ljuga? Vakna :)

Exakt. När man har sponsorer har man också kontrakt, då kan man inte uttala sig om vad som helst. Ett pris man betalar för att kunna göra något man tycker om på heltid.

LillisJ
2013-01-21, 19:47
Killen du länkade till har aldrig varit ren. Och ja, man kan uppnå den fysiken han hade, ren.

Zyzz var och är än idag en pajas som smutsat ner AAS genom och få massa kids och testa bumbisaften.

mvh

Såhär såg han ut innan han började kura.

http://www.bodybuilding.com/fun/images/2008/transt44_bsm.jpg

Victuhh
2013-01-21, 19:57
Finns många på kolozzeum som sitter inne på riktigt rippade fysiker, första jag kom att tänka på nu är ju proxy :D

Tycker ni får det att framstå som att man inte kan bli grov och rippad utan AAS på under 10 år grabbar? skärpning nu..

Jappse
2013-01-21, 20:00
Hej, en polare säger till mig att jag aldrig kan bygga tillräckligt med massa rent för att se likadan ut som denna kille (se nedan). Han säger att jag är för lång för och att min ram är för stor för att kunna fyllas ut ren

är detta sant ?

just nu väger jag ca 103kg på 195cm 14% kroppsfett

tränat i lite mer än 2 år

http://overpowered.se/wp-content/uploads/2012/10/Zyzz2.jpg

Vem är din polare? Dom som kör bloggen? :)

Rikard Jansson
2013-01-21, 20:01
Finns många på kolozzeum som sitter inne på riktigt rippade fysiker, första jag kom att tänka på nu är ju proxy :D

Tycker ni får det att framstå som att man inte kan bli grov och rippad utan AAS på under 10 år grabbar? skärpning nu..

Tycker folk får det att framstå som för jävla lätt snarare, och pissar på alla som faktiskt inte klarar det. Man får ju faktiskt påpeka att proxy är känd på hela forumet för att ha bra gener, och inte för att vara sån, men vi vet även att det är lite skillnad på att vara 28 bmi 6% på 171 cm mot 186 cm, så om vi undantar proxy är det nog väldigt få på forumet som kan mäta sig med zyzz.

BisonLGcrew
2013-01-21, 20:03
10 år är inte mycket tid i sig. Förstår inte hur man kan sätta 10 år som tidsspannet man ska uppnå sin livs fysik på, och svårt att tro att någon anser sig "nöjd" inom 10 år.

jasonmago
2013-01-21, 20:06
http://i46.tinypic.com/67t7di.jpg

En kille som är större än zyzz med ännu snyggare symetri. 28 år gammal i år och tränat sedan högstadiet. Säger att han varit drogfri och etc hela livet och jag har följt killen ett bra tag, han verkar definitivt inte tagit något för han är otroligt hälsosam. Allting han babblar om är att man ska ha en hälsosam livsstil och inte stoppa i sig saker som förstör kroppen. Det är bara vad jag verkligen tror nu. Så ja nog är det möjligt men otroligt hårt och välförtjänat jobb bakom det.

Kevinbadi
2013-01-21, 20:11
det e dom som håller på så som har tagit the good stuff.

Tediiieee
2013-01-21, 20:11
Hur lång är han ? jason

Victuhh
2013-01-21, 20:13
Tycker folk får det att framstå som för jävla lätt snarare, och pissar på alla som faktiskt inte klarar det. Man får ju faktiskt påpeka att proxy är känd på hela forumet för att ha bra gener, och inte för att vara sån, men vi vet även att det är lite skillnad på att vara 28 bmi 6% på 171 cm mot 186 cm, så om vi undantar proxy är det nog väldigt få på forumet som kan mäta sig med zyzz.

Ja, man måste verkligen hänge sig åt ett så pass högt mål på ett plan många nybörjare inte har en aning om. Men omöjligt skulle jag inte säga att det är..

Rikard Jansson
2013-01-21, 20:15
Ja, man måste verkligen hänge sig åt ett så pass högt mål på ett plan många nybörjare inte har en aning om. Men omöjligt skulle jag inte säga att det är..

Nä, men att kunna göra och faktiskt göra är så vitt åtskilda att det blir lite irrelevant, inte sant? :) "Ja, det enda du måste göra för att vinna VM är att ha bra förutsättningar och leva slaviskt under träningen i 15 år, så det är ju inte så värst svårt."

Victuhh
2013-01-21, 20:33
Ja, man måste verkligen hänge sig åt ett så pass högt mål på ett plan många nybörjare inte har en aning om. Men omöjligt skulle jag inte säga att det är..

Nä, men att kunna göra och faktiskt göra är så vitt åtskilda att det blir lite irrelevant, inte sant? :) "Ja, det enda du måste göra för att vinna VM är att ha bra förutsättningar och leva slaviskt under träningen i 15 år, så det är ju inte så värst svårt."

Därav det fetstilta, men potentialen finns nog fast folk är för lata :d

Amfksp
2013-01-21, 20:34
http://i46.tinypic.com/67t7di.jpg

En kille som är större än zyzz med ännu snyggare symetri. 28 år gammal i år och tränat sedan högstadiet. Säger att han varit drogfri och etc hela livet och jag har följt killen ett bra tag, han verkar definitivt inte tagit något för han är otroligt hälsosam. Allting han babblar om är att man ska ha en hälsosam livsstil och inte stoppa i sig saker som förstör kroppen. Det är bara vad jag verkligen tror nu. Så ja nog är det möjligt men otroligt hårt och välförtjänat jobb bakom det.

Du fattar säkert det själv, men man är inte ren för att man skriver det på sin blogg. Det är en medveten profilering att skriva på det sättet du beskriver. Det genererar spons och andra intäkter i högre grad.

jasonmago
2013-01-21, 20:45
Du fattar säkert det själv, men man är inte ren för att man skriver det på sin blogg. Det är en medveten profilering att skriva på det sättet du beskriver. Det genererar spons och andra intäkter i högre grad.
Nej men alltså han skulle bära en otrolig bra mask ifall han nu tagit något för det stämmer verkligen inte in på hans personlighet. Han är 186 cm lång och väger runt 90-95 (ganska likt ako) så det är absolut en möjlig fysik utan drugs...

Jag väljer iaf att tro på att han är ren. Vad ni väljer spelar ingen roll, chanserna är trots allt 50/50 eftersom de kan va så enkelt att han bara ljuger :)

Amfksp
2013-01-21, 20:52
Nej men alltså han skulle bära en otrolig bra mask ifall han nu tagit något för det stämmer verkligen inte in på hans personlighet. Han är 186 cm lång och väger runt 90-95 (ganska likt ako) så det är absolut en möjlig fysik utan drugs...

Jag väljer iaf att tro på att han är ren. Vad ni väljer spelar ingen roll, chanserna är trots allt 50/50 eftersom de kan va så enkelt att han bara ljuger :)

Klart den är möjlig, men du blev googla Mats engelstig, Lance Armstrong och Sven Nylander. Läs deras uttalanden/uppdrag först, och sedan hur det gick. På tal om att bära en mask.

Silencer
2013-01-21, 20:54
Finns många på kolozzeum som sitter inne på riktigt rippade fysiker,

Du vet inte vem som preppar och inte preppar.

hungry
2013-01-21, 20:55
Du vet inte vem som preppar och inte preppar.

Äntligen ngn som spräcker bubblan!!!

jasonmago
2013-01-21, 20:55
Klart den är möjlig, men du blev googla Mats engelstig, Lance Armstrong och Sven Nylander. Läs deras uttalanden/uppdrag först, och sedan hur det gick. På tal om att bära en mask.

jo som jag sa så kan han absolut tagit något MEN det går fortfarande att nå den fysiken för få utvalda. Sen kan man kapa bort 5-7 kg muskler och han skulle fortfarande vara större än dansande fjanten zyzz. Och de va det TS undrade, om det gick att bygga sin kropp så storleksmässigt.

Gober
2013-01-21, 20:56
Nej men alltså han skulle bära en otrolig bra mask ifall han nu tagit något för det stämmer verkligen inte in på hans personlighet. Han är 186 cm lång och väger runt 90-95 (ganska likt ako) så det är absolut en möjlig fysik utan drugs...

Jag väljer iaf att tro på att han är ren. Vad ni väljer spelar ingen roll, chanserna är trots allt 50/50 eftersom de kan va så enkelt att han bara ljuger :)

Hehe, oj vad naiv du är unge herrn. Om du bara visste hur många som bär en sådan "mask". Dessutom får du tänka på att det finns många lagliga men mycket kraftfulla tillskott i USA.

Men skit i det, fysiken går nog att få till för de allra flesta om man har tålamodet att träna år efter år efter år. Langster här på Kolo, Andreaz Engström och Martin Berkhan ligger alla runt längden -100 i tävlingsform. Det är ungefär där de flesta verkar vara överens om att man kan hamna när man når sitt genetiska max (utan doping). Jason är inte i tävlingsform så den längden och vikten borde de flesta med normala gener kunna nå, hur lång tid det tar däremot beror väl också de på gener. Kanske 5 år, kanske 15? beroende på gener och hur man sköter träning och kost.

jasonmago
2013-01-21, 20:57
Äntligen ngn som spräcker bubblan!!!

exakt det jag sa.. Det kan vara så enkelt att den som preppar ljuger, och de kan vara så enkelt att personen talar sanning.

cakehole
2013-01-21, 20:57
http://i46.tinypic.com/67t7di.jpg

En kille som är större än zyzz med ännu snyggare symetri. 28 år gammal i år och tränat sedan högstadiet. Säger att han varit drogfri och etc hela livet och jag har följt killen ett bra tag, han verkar definitivt inte tagit något för han är otroligt hälsosam. Allting han babblar om är att man ska ha en hälsosam livsstil och inte stoppa i sig saker som förstör kroppen. Det är bara vad jag verkligen tror nu. Så ja nog är det möjligt men otroligt hårt och välförtjänat jobb bakom det.

Inga konstigheter att uppnå den fysiken ren efter ca: 14år, om man är skötsam med träning, kost, vila, osv.

rooz
2013-01-21, 21:02
Se bara på Armstrong. Blånekade & ljög hela tiden, även för sin familj.

Bara för att någon säger att vedebörande är odopad så ska man tänka lite själv.

"It's a pipedream"

Gober
2013-01-21, 21:06
Ja det har redan sagts i tråden att vi inte vet vem som preppar och vem som inte gör det. Tråden handlar om TS kan nå en sådan fysik han länkar.

Gnugo
2013-01-21, 21:12
Hej, en polare säger till mig att jag aldrig kan bygga tillräckligt med massa rent för att se likadan ut som denna kille (se nedan). Han säger att jag är för lång för och att min ram är för stor för att kunna fyllas ut ren

är detta sant ?

just nu väger jag ca 103kg på 195cm 14% kroppsfett

tränat i lite mer än 2 år

http://overpowered.se/wp-content/uploads/2012/10/Zyzz2.jpg

Pröva och se? Vad är alternativen - att käka ryssfemmor eller lägga ner? Finns inga garantier, inga pengarna-tillbaka. Även om du har grymma gener kanske du blir skadad osv. Det enda du kan göra är väl att träna på och försöka så bra du kan?

Silencer
2013-01-21, 21:14
Ja det har redan sagts i tråden att vi inte vet vem som preppar och vem som inte gör det. Tråden handlar om TS kan nå en sådan fysik han länkar.

Och det kan han antagligen med hårt slit. Bara han inte går på lögnen att det är "lätt" och går på några år bara han sköter den där mytiska kost och träningsplanen som alla hänvisar till.

jasonmago
2013-01-21, 21:18
Om folk skulle anstränga sig lika hårt på gymmet som dom gör på kolozzeum när det kommer till att kritisera och säga emot folk så skulle vi ha små zyzz kopior överallt ;)

Gober
2013-01-21, 21:19
Och det kan han antagligen med hårt slit. Bara han inte går på lögnen att det är "lätt" och går på några år bara han sköter den där mytiska kost och träningsplanen som alla hänvisar till.

Så är det, det har han redan fått svar på. Orkar man träna med progression år efter år efter år så når man förhoppningsvis målet någon gång. Det gäller bara att ha kul på vägen dit annars är man rökt.

Proxy
2013-01-21, 21:22
Ja det går, simple as that. Kräver det extremt hårt arbete, kunskap, och troligtvis kick-ass genetik? Ja, troligtvis. Men det går, och det har jag sett med egna ögon. Både hos mig själv och hos minst en person som jag är lika säker på är ren som att jag är det.

Skulle även vilja peka ett finger åt t.ex. Kim Gezelius. Säkerligen ett genetiskt freak, men förbannat lång och grov redan. Litar dessutom till 100% på att adepter och vänner till Timme håller sig lika långt ifrån doping som han gör. Enorm respekt till Kim, alla ni långa killar som inte vill se till doping för att bli grova - där är idolen ni ska ha, för han är the real deal.

cero
2013-01-21, 23:25
Rolig polare du har. Ja, du kan bygga lika mycket massa som Zyzz, däremot kan du inte se ut exakt sådär då du är 1-2dm längre än honom och förmodligen har du inte samma symmetri. :)

Polaren har nog en poäng faktist. Att fylla ut en 195-centimetersram lär inte vara enkelt.

gohardorgohome
2013-01-22, 02:40
Kan du uppnå samma volym som zyzz hade? ja troligtvis, underskatta inte hårt arbete och en jävla disciplin, byggning är som allt annat här i livet, vill man uppnå något får man jobba för det.

MVP
2013-01-22, 07:55
10-12 år att bli zyzz, är ni dumma i huvudet? Han är ju inte någon Arnold direkt. Känner flera som tränat 3-4 år och är lika i storlek och bf, Dock såklart inte Samma fina liljer

LillisJ
2013-01-22, 08:03
10-12 år att bli zyzz, är ni dumma i huvudet? Han är ju inte någon Arnold direkt. Känner flera som tränat 3-4 år och är lika i storlek och bf, Dock såklart inte Samma fina liljer

Bilder, annars hände det inte. Om det hände, hur vet du att dom är 'rena'?

NNIF
2013-01-22, 08:12
10-12 år att bli zyzz, är ni dumma i huvudet? Han är ju inte någon Arnold direkt. Känner flera som tränat 3-4 år och är lika i storlek och bf, Dock såklart inte Samma fina liljer

jag synar dig, vet att du bara skriver saker för att väcka uppmärksamhet och skapa debatt = trolla

var är alla dessa herrar som springer runt med zyzz-liknande kroppar efter 3-4års träning?

Pretorian
2013-01-22, 08:16
Har själv aldrig sett någon med bättre fysik än Zyzz. Jag pratar inte om att ha mer muskelmassa för det finns det många som har.

Kischen
2013-01-22, 08:32
Ja det går, simple as that. Kräver det extremt hårt arbete, kunskap, och troligtvis kick-ass genetik? Ja, troligtvis. Men det går, och det har jag sett med egna ögon. Både hos mig själv och hos minst en person som jag är lika säker på är ren som att jag är det.

Skulle även vilja peka ett finger åt t.ex. Kim Gezelius. Säkerligen ett genetiskt freak, men förbannat lång och grov redan. Litar dessutom till 100% på att adepter och vänner till Timme håller sig lika långt ifrån doping som han gör. Enorm respekt till Kim, alla ni långa killar som inte vill se till doping för att bli grova - där är idolen ni ska ha, för han är the real deal.

Alla här är rena, det behöver inte påpekas :-)

feyin
2013-01-22, 08:36
Träna en hel del och googla Partille Johnny så är du där!

MVP
2013-01-22, 08:42
Bilder, annars hände det inte. Om det hände, hur vet du att dom är 'rena'?

Har väl inga bilder direkt, men 10 år är riktigt överdrivet. Max 5 år skulle jag säga. Tänk dig själv, vi säger en kille som väger 90kg på 185cm t.ex nu pratar vi nybörjare. Tänk hur många bulk,deff han hinner på 5 år och säg 10-15kg rena muskler på 5 år

Sokrates696
2013-01-22, 08:49
jag synar dig, vet att du bara skriver saker för att väcka uppmärksamhet och skapa debatt = trolla var är alla dessa herrar som springer runt med zyzz-liknande kroppar efter 3-4års träning?

+1.

/Tommy.

NNIF
2013-01-22, 08:57
Har väl inga bilder direkt, men 10 år är riktigt överdrivet. Max 5 år skulle jag säga. Tänk dig själv, vi säger en kille som väger 90kg på 185cm t.ex nu pratar vi nybörjare. Tänk hur många bulk,deff han hinner på 5 år och säg 10-15kg rena muskler på 5 år

snälla sluta trolla i varje tråd... du är ju själv nybörjare, vi ses om 5år då

speedy83
2013-01-22, 08:58
Har väl inga bilder direkt, men 10 år är riktigt överdrivet. Max 5 år skulle jag säga. Tänk dig själv, vi säger en kille som väger 90kg på 185cm t.ex nu pratar vi nybörjare. Tänk hur många bulk,deff han hinner på 5 år och säg 10-15kg rena muskler på 5 år

Nu vill jag inte alls säga emot dig för jag VET verkligen ingenting om sånt här då jag är ganska ny i detta. Men som jag förstår det så är också du ganska nybörjare och om de som är stora idag och som varit med väldigt länge säger en sak, tror du inte då att det faktiskt kan stämma?

Sen finns det säkerligen ett undantag eller två, typ Mackan58, Proxy och Chrille87 och allt vad de heter här som får kanonresultat. Men som sagt i regel tror jag på dem som har mer erfarenhet än mig själv...

NNIF
2013-01-22, 09:06
Sen finns det säkerligen ett undantag eller två, typ Mackan58, Proxy och Chrille87 och allt vad de heter här som får kanonresultat. Men som sagt i regel tror jag på dem som har mer erfarenhet än mig själv...

squamata och lellen får du inte heller glömma.

ceejay
2013-01-22, 09:14
Jag är inte nära en zyzzfysik efter 4 års träning. Dock är jag nog starkare:)

Proxy
2013-01-22, 09:38
Alla här är rena, det behöver inte påpekas

Menade snarare tvärtom. Det är sällsynt att folk som påstår sig vara rena faktiskt är det.

Phil Heath
2013-01-22, 09:43
Menade snarare tvärtom. Det är sällsynt att folk som påstår sig vara rena faktiskt är det.

Nu sköt du dig själv i foten:d:smash:

Snömannen
2013-01-22, 12:56
Den här gossen var såvitt jag vet helt ren.

http://www.musclememory.com/show.php?a=Park,%2BReg

Amfksp
2013-01-22, 13:28
Den här gossen var såvitt jag vet helt ren.

http://www.musclememory.com/show.php?a=Park,%2BReg

Alla som inte åkt fast för dopingtest denna sekunden är såvitt jag vet helt rena.

NNIF
2013-01-22, 16:00
Alla som inte åkt fast för dopingtest denna sekunden är såvitt jag vet helt rena.

Så det är inte som med Schrödingers katt?

Allan
2013-01-22, 18:16
Ordning i tråden, annars stänger jag den

Alzie
2013-01-22, 19:48
Förstår mig inte på folk som uttalar sig med 100% säkerhet om personer och huruvida de är rena eller ej. Bruk av AAS är nog det drogbruk som folk för det mesta håller för sig själva.

Vakna upp, hade ni kurat hade de flesta av er också refererat till era "gudalika gener".

filmjölk
2013-01-22, 20:29
Att man når en Zyzz-fysik på några få år tror jag inte. Kolla på de rätt rejäla vikterna han kunde hantera i vissa överkroppsövningar. Reppa på 50kgs hantlar i axelpress tex. Vem förutom tävlande lyftare kan göra det på Kolozzeum? Väldigt få.

Jag tror helt ärligt att tex. tom. varken Kristian Sewén eller Robbancoleman skulle kunna göra det, och det är två herrar som är muskulösa på riktigt. Zyzz är ungefär så muskulös som dem. Kan du nå en Sewénfysik på 3-4år? Inte? Då kan du inte nå en Zyzzfysik på den tiden heller.

ceejay
2013-01-22, 21:02
Film på detta pressande på 50 kg, filmjölk? Jag såg en film där 130 i bänken var rätt tungt, har jag för mig.

Rikard Jansson
2013-01-22, 21:04
Asgammal film från när han var 18.

50 kg axelpress:
3v-qIY26VgE

Beelz
2013-01-23, 06:21
Det är bara att släpa dit arsle till gymmet och träna hårt och äta äta rätt så får du veta om några år....:)

MVP
2013-01-23, 06:47
Att man når en Zyzz-fysik på några få år tror jag inte. Kolla på de rätt rejäla vikterna han kunde hantera i vissa överkroppsövningar. Reppa på 50kgs hantlar i axelpress tex. Vem förutom tävlande lyftare kan göra det på Kolozzeum? Väldigt få.

Jag tror helt ärligt att tex. tom. varken Kristian Sewén eller Robbancoleman skulle kunna göra det, och det är två herrar som är muskulösa på riktigt. Zyzz är ungefär så muskulös som dem. Kan du nå en Sewénfysik på 3-4år? Inte? Då kan du inte nå en Zyzzfysik på den tiden heller. hur fan kan du jämföra dom två med zyzz?

mikaelj
2013-01-23, 06:58
Har väl inga bilder direkt, men 10 år är riktigt överdrivet. Max 5 år skulle jag säga. Tänk dig själv, vi säger en kille som väger 90kg på 185cm t.ex nu pratar vi nybörjare. Tänk hur många bulk,deff han hinner på 5 år och säg 10-15kg rena muskler på 5 år

Återkom om fyra år och ge oss bevis på det.

filmjölk
2013-01-23, 07:07
hur fan kan du jämföra dom två med zyzz?

Ganska lätt jämförelse faktiskt, då muskelmassan på dem tre herrarna är ungefär lika stor i mina ögon.

MVP
2013-01-23, 08:21
Återkom om fyra år och ge oss bevis på det.
Haha, 4-5 år är jävligt länge

King Grub
2013-01-23, 08:31
Nej, det är väldigt kort tid. Att det skulle vara lång tid och att man med normala gener bygger en mästarfysik på den tiden är en nybörjarföreställning som snart försvinner.

Mantus
2013-01-23, 08:41
Haha, 4-5 år är jävligt länge

Haha. Fyra år är en piss i havet när det gäller styrketräning. En bra fysik tar tid att bygga.



Edit: king grub sa det bra och på ett trevligt sätt.

Gober
2013-01-23, 08:43
Haha, 4-5 år är jävligt länge

Heh :)

MVP
2013-01-23, 08:57
Nej, det är väldigt kort tid. Att det skulle vara lång tid och att man med normala gener bygger en mästarfysik på den tiden är en nybörjarföreställning som snart försvinner.
Isf ställer man för höga krav. "Jag ska träna 12 år och bli zyzz" 2024 är jag klar. Asså jag hade fattat om det var Arnold, men vafan zyzz ? Han är ju fan inte ens hälften mot Arnold. Kolla på bilder när Arnold var 18 år bra mycket bredare än zyzz

ChrisRiddick
2013-01-23, 09:00
Isf ställer man för höga krav. "Jag ska träna 12 år och bli zyzz" 2024 är jag klar. Asså jag hade fattat om det var Arnold, men vafan zyzz ? Han är ju fan inte ens hälften mot Arnold. Kolla på bilder när Arnold var 18 år bra mycket bredare än zyzz

lite som att jämföra en smartcar med en dodge charger:cool:

mikaelj
2013-01-23, 09:01
Isf ställer man för höga krav. "Jag ska träna 12 år och bli zyzz" 2024 är jag klar. Asså jag hade fattat om det var Arnold, men vafan zyzz ? Han är ju fan inte ens hälften mot Arnold. Kolla på bilder när Arnold var 18 år bra mycket bredare än zyzz

Som sagt, återkom om fyra år och motbevisa oss.

Hur har det gått hittils? Har du kommit över 70 kg i bänken än?

MVP
2013-01-23, 09:07
Som sagt, återkom om fyra år och motbevisa oss.

Hur har det gått hittils? Har du kommit över 70 kg i bänken än?
Jaja, 5x5 på 60 :/ men inte tränat så länge

Latissimus Dorsi
2013-01-23, 09:09
Isf ställer man för höga krav. "Jag ska träna 12 år och bli zyzz" 2024 är jag klar. Asså jag hade fattat om det var Arnold, men vafan zyzz ? Han är ju fan inte ens hälften mot Arnold. Kolla på bilder när Arnold var 18 år bra mycket bredare än zyzz

Jag tycker innerligt synd om dig. Inget illa menat, eller jo lite. Den dagen du vaknar upp och inser hur förbaskat svårt det är att bygga muskler är det synd om dig. Anabola steroider förvirrar folk rejält, så man har inte den blekaste vad man själv kan nå för resultat tills man tränat non stop i 10 år. Och det orkar inte alla göra, så antingen lägger man av eller tar den enkla vägen :)

Arnold är ett genetiskt freak, på samma sätt som 12 åringar som läser universitetsmatte. Man kan inte jämföra sig med en sådan genuppsättning.

MVP
2013-01-23, 09:14
Jag tycker innerligt synd om dig. Inget illa menat, eller jo lite. Den dagen du vaknar upp och inser hur förbaskat svårt det är att bygga muskler är det synd om dig. Anabola steroider förvirrar folk rejält, så man har inte den blekaste vad man själv kan nå för resultat tills man tränat non stop i 10 år. Och det orkar inte alla göra, så antingen lägger man av eller tar den enkla vägen :)

Arnold är ett genetiskt freak, på samma sätt som 12 åringar som läser universitetsmatte. Man kan inte jämföra sig med en sådan genuppsättning.
Undra hur vanligt anabola är egentligen? Ser många på gymmet som jag vet tränat 3-4 år som är riktigt stora och säger sig vara emot droger

clavain
2013-01-23, 09:17
Haha, 4-5 år är jävligt länge

Har tränat i en bra bit över 20 år nu, förvisso har inte hela den tiden vigts till byggarinriktad styrketräning utan jag har pendlat mellan olika träningsformer och sporter under tiden.

Är 38 nu, snart 39 och närmar sig mitt livs form. Om planen jag lagt upp håller når jag mina nuvarande målsättningar runt min 40-årsdag.

Efter det hoppas jag kunna fortsätta min träningskarriär så länge kropp och själ håller, i bästa fall har jag möjlighet att träna 30-40 år till.

Så 4-5 år är, beroende på perspektiv, inte särskilt lång tid.

Edit: Med ovanstående sagt kan jag tillägga att när jag väl är i mål någon gång nästa år är min fysik förmodligen sämre än den Zyzz besatt. Å andra sidan så lever jag fortfarande, vilket är ett klart plustecken i min bok.

Jeml
2013-01-23, 09:18
Undra hur vanligt anabola är egentligen? Ser många på gymmet som jag vet tränat 3-4 år som är riktigt stora och säger sig vara emot droger

är dom stora med låg bf eller bara stora? väldig skillnad på att vara stor med 15-20% bf eller ~7% bf..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Latissimus Dorsi
2013-01-23, 09:20
Undra hur vanligt anabola är egentligen? Ser många på gymmet som jag vet tränat 3-4 år som är riktigt stora och säger sig vara emot droger
Lögner min vän, lögner. Du är är för naiv.

AronP
2013-01-23, 09:21
Sjukt inte MVP helt i sank här. En person som kommer in rätt i träningen och kosten från början kommer att under 5 år ha kommit en bra väg på att vad dom maximalt kan lägga på sig. Sewen och Robban har nämnts i tråden och båda dessa personer växte mycket under dom första 5 åren men har på "senare" tid inte växt i närheten av så mkt.

MVP
2013-01-23, 09:21
Har tränat i en bra bit över 20 år nu, förvisso har inte hela den tiden vigts till byggarinriktad styrketräning utan jag har pendlat mellan olika träningsformer och sporter under tiden.

Är 38 nu, snart 39 och närmar sig mitt livs form. Om planen jag lagt upp håller når jag mina nuvarande målsättningar runt min 40-årsdag.

Efter det hoppas jag kunna fortsätta min träningskarriär så länge kropp och själ håller, i bästa fall har jag möjlighet att träna 30-40 år till.

Så 4-5 år är, beroende på perspektiv, inte särskilt lång tid.
Hur påverkar kost och träning dig vid 40, är det inte lätt att lägga på sig fett osv ?

MVP
2013-01-23, 09:24
Sjukt inte MVP helt i sank här. En person som kommer in rätt i träningen och kosten från början kommer att under 5 år ha kommit en bra väg på att vad dom maximalt kan lägga på sig. Sewen och Robban har nämnts i tråden och båda dessa personer växte mycket under dom första 5 åren men har på "senare" tid inte växt i närheten av så mkt.
Det jag ser hela tiden runt mig, 5 år är fan en bra tid. Sen utgår iaf inte jag att man är tok rippad utan kanske 10-15 bf

MVP
2013-01-23, 09:25
är dom stora med låg bf eller bara stora? väldig skillnad på att vara stor med 15-20% bf eller ~7% bf..

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Dom har väl kanske lite fett här och där men inte mycket

clavain
2013-01-23, 09:25
Hur påverkar kost och träning dig vid 40, är det inte lätt att lägga på sig fett osv ?

Svårt att svara på då jag inte tränade byggarinriktad i ung ålder på det sätt jag gör nu. Har inga problem med att träna i stort sett varje dag men då sköter jag också både kost och sömn.

Har kört en långsam bulk sen augusti och jag har inte sett några överdrivna tendenser till fettinlagring. Om det är någon skillnad mot när jag var i 20-års åldern har jag i ärlighetens namn ingen aning om.

Jeml
2013-01-23, 09:31
Dom har väl kanske lite fett här och där men inte mycket

det låter som dom har 15%+ isf och vad uppskattar du deras vikt till?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

MVP
2013-01-23, 09:46
det låter som dom har 15%+ isf och vad uppskattar du deras vikt till?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
En polare ser ut nästan exakt såhär och tränar 2-3 år http://www.google.se/search?q=15+%25+bf&hl=sv&safe=off&tbo=d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=uKL_UNXWKYv64QTTnYCgBg&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=320&bih=356#i=6

Jeml
2013-01-23, 09:49
En polare ser ut nästan exakt såhär och tränar 2-3 år http://www.google.se/search?q=15+%25+bf&hl=sv&safe=off&tbo=d&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=uKL_UNXWKYv64QTTnYCgBg&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=320&bih=356#i=6

ser verkligen inte ut som en fysik man måste käka aas för att uppnå på 3år.. alla har olika bra gener för muskelbygge också.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jeml
2013-01-23, 09:50
varför slutade du föra journal?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

MVP
2013-01-23, 09:55
varför slutade du föra journal?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
Vettifan, tror jag ska börja igen. Lättare att hålla koll osv

Jeml
2013-01-23, 09:58
Vettifan, tror jag ska börja igen. Lättare att hålla koll osv

gör det. progression är viktigt men det kanske du har koll på ändå utan journal?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

MVP
2013-01-23, 10:01
gör det. progression är viktigt men det kanske du har koll på ändå utan journal?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jora :)

Bult1
2013-01-23, 10:15
Självklart kan du bygga lika mycket massa som zyzz har, frågan är bara hur lång tid det kommer att ta och om du fortfarande kommer ha just zyzz fysik som mål. Jag gissar på att du kommer sträva efter en grövre fysik desto närmare du kommer ditt mål, men det är bara en gissning.

Mina mål är inte dom samma idag som när jag började träna, jag börjar mer och mer tycka att en fysik lik zyzz och andra "kända fitness snubbar" är lite futtig och nästan för tunn för min smak, även om just zyzz har en väldigt bra fysik så siktar jag mot något högre mål, iallafall grövre :)

Var motiverad och tänk att du skall bli ännu bättre och grövre än zyzz, sikta högt! :D

MVP
2013-01-23, 10:29
Självklart kan du bygga lika mycket massa som zyzz har, frågan är bara hur lång tid det kommer att ta och om du fortfarande kommer ha just zyzz fysik som mål. Jag gissar på att du kommer sträva efter en grövre fysik desto närmare du kommer ditt mål, men det är bara en gissning.

Mina mål är inte dom samma idag som när jag började träna, jag börjar mer och mer tycka att en fysik lik zyzz och andra "kända fitness snubbar" är lite futtig och nästan för tunn för min smak, även om just zyzz har en väldigt bra fysik så siktar jag mot något högre mål, iallafall grövre :)

Var motiverad och tänk att du skall bli ännu bättre och grövre än zyzz, sikta högt! :D
Beror väl också på vilket bf man accepterar. Vet inte vad zyzz har på bilden?

krubkungen
2013-01-23, 10:47
Beror väl också på vilket bf man accepterar. Vet inte vad zyzz har på bilden?

Lågt som fan.
Skulle gissa på 4-6% bf.

Victuhh
2013-01-23, 10:48
Beror väl också på vilket bf man accepterar. Vet inte vad zyzz har på bilden?

7-8% kanske?

MVP
2013-01-23, 10:49
Lågt som fan.
Skulle gissa på 4-5% bf.
Oj så lite? Då förstår jag mer tankarna att det tar tid att bli stor på så lågt bf

Rikard Jansson
2013-01-23, 10:54
Det borde helt enkelt vara förbjudet att säga att något är lätt förrän man gjort det själv.

larsson6
2013-01-23, 10:55
det borde helt enkelt vara förbjudet att säga att något är lätt förrän man gjort det själv.

+1

Kvicksilver
2013-01-23, 10:58
Det borde helt enkelt vara förbjudet att säga att något är lätt förrän man gjort det själv.

Vettigaste kommentaren i den här tråden.

Silencer
2013-01-23, 11:39
Det borde helt enkelt vara förbjudet att säga att något är lätt förrän man gjort det själv.

/tråd

Knatcharn
2013-01-23, 13:07
Du vet inte vem som preppar och inte preppar.

VA?! Det går ju inte att preppa och vara medlem på kolo samtidigt!!!1111

Proxy
2013-01-23, 13:12
Lågt som fan.
Skulle gissa på 4-6% bf.

Absolut inte 4-6%. 7-8% låter rimligt.

krubkungen
2013-01-23, 13:26
Absolut inte 4-6%. 7-8% låter rimligt.

Insåg nu att 4-6% är lite väl lågt.

4% är väl vad bodybuilders har innan tävling?

Proxy
2013-01-23, 14:03
Insåg nu att 4-6% är lite väl lågt.

4% är väl vad bodybuilders har innan tävling?

Ajjemen. Neråt 4% så mår man inte särskilt bra. Minns att Dorian Yates har påpekat att han kanske t.o.m. låg neråt 3%, och knappt kunde gå för att fettdepåerna under hans fötter började försvinna.

Man måste dock ha två saker till i åtanke.
1: Man ser givetvis mycket bättre ut med pump. Pump gör att musklerna trycker hårdare mot huden, vilket ger ett mer "rippat" intryck.
2: Doping ger samma effekt till en viss del.
Om man är ren (här känner nog dom flesta igen sig) så ser man långt ifrån lika bra ut som man gör på gymmet. Bortsett från ibland då man av någon anledning för lite tryck av mat eller så.
Om man däremot trycker i sig massa testosteron och andra preparat, så går man i regel runt med mer eller mindre "tryck" hela tiden. Skillnaden är fortfarande stor mot när dom är uppumpade, men dom ser oftast inte ut som hösäckar annars. Skiljer sig givetvis mycket från preparat till preparat, men ni förstår poängen.

Snömannen
2013-01-23, 14:20
Alla som inte åkt fast för dopingtest denna sekunden är såvitt jag vet helt rena.

Fanns liksom inte mycket man kunde dopa sig med på den tiden. Så ja, jag är relativt säker.