handdator

Visa fullständig version : Nytt kost o träningschema. Tankar, kritik i tips tas gärna emot! :)


Provrörsbarn
2013-01-20, 19:30
Tja!

Har nu tränat i 2 år, ALLT har funkar bra, deff som bulk, styrketräning som konditonsträning osv.
Jag har nu försökt få fram ett schema jag vill köra. Vill gärna ha era åsikter.
Vilodag kommer när jag känner mig sliten, jag kommer äta 2g protein per kg kroppsvikt.
Själva kalori-intaget kommer dock se lite annorlunda ut då jag faktiskt kommer vilja ligga på kcal-underskott vissa dagar, och kcal-överskott vissa dagar. Är nöjd med den kropp jag har, låg fettprocent och nöjd med min muskelmassa.

Träningen :

Måndag : Rygg, bakre axlar - Fokus marklyft och chins

Tisdag : Kondition - intervaller på löpband eller cykel + Mage (max 60min)

Onsdag : Bröst (bänkpress, flyes, kabel-maskin) Axlar (militärpress/sidorna) + framsida axlar.

Torsdag : Kondition - intervaller på löpband eller cyekl + Mage (max 60min)

Fredag : Ben (knäböj, vader, baksida lår) biceps o triceps.

Lördag : Kondition - intervaller på löpband eller cykel. (kanske mage)

Söndag : vila eller så börjar det om som på måndagen.

Det kan komma att jag tar vilodag dagen innan knäböj, tror jag kan känna mig ganska sliten där.

Men till kalorierna, säg att jag 3-5 dagar i veckan helt enkelt kör på kcal-underskott (är van kaloriräknare) Vilka dagar tycker ni jag ska minska kalorierna? Styrkepassen? kondtionspassen? Varannan dag?
Kommer även komma veckor där jag ligger på flera dagar kcal-överskott men vill variera helt enkelt. Fråga om det är något jag har missat!

Fuark
2013-01-20, 19:32
Varför tränar du mage i samband med konditionen?

Det är bättre ur muskelbevarande syfte om du lägger underskottet på styrketräningsdagarna.

Provrörsbarn
2013-01-20, 19:42
Varför tränar du mage i samband med konditionen?

Det är bättre ur muskelbevarande syfte om du lägger underskottet på styrketräningsdagarna.

Jag gillar att köra mage någon kvart efter att ha kört kondition, något speciellt du tänkte på? :)

Ja, jag tänkte så också.