handdator

Visa fullständig version : Överbelastat cns?


Woody R
2013-01-20, 17:32
Gympasset idag gick inte bra och när jag kom hem så fick jag panikångest, trodde jag skulle dö, mådde illa, vart rädd, kändes som om jag var i en dröm...

Har senaste dagarna fått detta några gånger på nätterna lite lätt.

Kan det vara att jag överbelastat centrala nervsystemet?

Tränar 5-6-7 gånger i veckan och har gjort det i flera månader, höga reps och failure på det mesta, tar också pwo med koffein i så det kanske stressar upp kroppen extra?

Hur länge bör jag vila för att återställa cns, ligger på bulk och får mycket vila om dagarna då jag är arbetslös också.

Rundhus
2013-01-20, 18:15
Får samma ibland när jag använt PWO. Vilken använde du?

Thornblom
2013-01-20, 18:17
Om du käkar mycket centralstimulanta kan det vara en idé att trappa ned på dem. Testa köra koffein ditox.

Woody R
2013-01-20, 18:26
Body science vip, har hällt ut alla pwo'er nu och skiter i allt sådant..

Detox? Ska kolla vad det innebär annars tror jag att det blir bra tills imorgon....och med 3-4+ dagars vila

Thornblom
2013-01-20, 18:30
Detox? Ska kolla vad det innebär annars tror jag att det blir bra tills imorgon....och med 3-4+ dagars vila

Avvänjning alltså. Testa var helt utan koffein i 2 veckor. Det hjälpte mig när jag fick oregelbundna depressionsfall.

Captainwide
2013-01-20, 18:38
REEEEEHAAAB! :hbang:

Woody R
2013-01-20, 18:43
Avvänjning alltså. Testa var helt utan koffein i 2 veckor. Det hjälpte mig när jag fick oregelbundna depressionsfall.
Okej inga problem att vara utan resten av livet då jag endast intar koffein i samband med träning, har aldrig druckit kaffe någonsin.

gratefuldead
2013-01-20, 18:51
Skippa PWOn. Inte helt ovanligt att uppleva panikångestkänslor i samband med intag av PWO.

Woody R
2013-01-20, 18:53
Skippa PWOn. Inte helt ovanligt att uppleva panikångestkänslor i samband med intag av PWO.

Det konstiga är att jag för ett tag sen körde igenom 3-4 burkar med jack3d, gick uppemot 4 skopor och 1 skopa Neurocore innan träning och då var allt frid och fröjd...

Har inga problem att träna utan pwo så det blir bra, skönt att höra att det är pga koffein, trodde jag hade fått nå fel i hjärnan eller något...

Gober
2013-01-20, 18:54
Tveksamt att en vanlig PWO med koffein som huvudstim skulle ge dödsångest osv? Rätta mig om jag har fel men det känns märkligt att det skulle vara orsaken?

Thornblom
2013-01-20, 18:57
Tveksamt att en vanlig PWO med koffein som huvudstim skulle ge dödsångest osv? Rätta mig om jag har fel men det känns märkligt att det skulle vara orsaken?

Det är mycket individuellt, det kan vara en påverkande faktor även om det inte är huvudorsaken.

gratefuldead
2013-01-20, 18:58
Det konstiga är att jag för ett tag sen körde igenom 3-4 burkar med jack3d, gick uppemot 4 skopor och 1 skopa Neurocore innan träning och då var allt frid och fröjd...

Har inga problem att träna utan pwo så det blir bra, skönt att höra att det är pga koffein, trodde jag hade fått nå fel i hjärnan eller något...

Förr eller senare kan det väl helt enkelt bli för mycket stress för kroppen och den säger ifrån. Det är inte så konstigt alls.

Tveksamt att en vanlig PWO med koffein som huvudstim skulle ge dödsångest osv? Rätta mig om jag har fel men det känns märkligt att det skulle vara orsaken?

Det sätter ju en större stress på kroppen och psyket så det är ju inte så konstigt att det inte är hållbart i längden.

Gober
2013-01-20, 19:14
Det är mycket individuellt, det kan vara en påverkande faktor även om det inte är huvudorsaken.

Ja givetvis, under stor fysisk och eller mental stress så kan ju mycket koffein bli droppen som får bägaren att rinna över.

broman
2013-01-20, 19:27
Jag har också fått liknande panikångestatack men utav jack3d endast...

Nephelite
2013-01-20, 20:00
Vilovecka!!

maqan
2013-01-20, 20:06
Som tidigare nämnts, skippa pwo/stim och vila ett par dagar och se om det blir bättre.

gratefuldead
2013-01-20, 20:07
Jag har också fått liknande panikångestatack men utav jack3d endast...

Det verkar vara en gemensam nämnare för alla dessa PWOs.

Det är varför jag är så starkt emot PWOs. Det är liksom långt ifrån ovanligt att folk förr eller senare drabbas av panikångestattacker av bruk av PWOs. Panikångest är bland den svåraste och mest obehagliga känslan du kan uppleva, en del har jämfört känslan med att ha en pistol riktad mot sin tinning.

Woody R
2013-01-20, 20:15
Ja det är ju sjukt ovärt att få den där lilla energin ett tag under passet för att sen tro att man ska dö typ..

gratefuldead
2013-01-20, 20:26
Ja det är ju sjukt ovärt att få den där lilla energin ett tag under passet för att sen tro att man ska dö typ..

Det är säkert kul med PWOs när det går bra och man ökar sin prestation. Men att råka ut för något sånt här, som panikångest, är något man i allra högsta grad borde försöka undvika.

muddler
2013-01-20, 21:00
ELLER så har du bara panikångest som sådan, kan bryta ut plötsligt vare sig man tar PWO eller inte. Jag lider själv av det :) Slog till som en blixt från klar himmel en sommardag bara.

broman
2013-01-20, 22:00
Det är säkert kul med PWOs när det går bra och man ökar sin prestation. Men att råka ut för något sånt här, som panikångest, är något man i allra högsta grad borde försöka undvika.

Håller helt klart med.
Tror att när man börjar känna sig immun mot sin pwo ska man sluta ta den omedelbart och ta en 2 månaders pause iaf.

Jag gick från att känna ingenting ett pass och nästa pass öka dosen lite för att få denna panikångest.

Kan ju vara den samanlagda överdoseringen som ger atacken inte bara överdosen man tar vid ett tillfälle.

Johansuperbiff
2013-01-20, 22:13
Det här kan vara ett riktigt longshot men du kanske hyperventilerar och andas snabbt och ytligt när du tränar, det kan framkalla panikattacker.

gratefuldead
2013-01-20, 22:58
Det här kan vara ett riktigt longshot men du kanske hyperventilerar och andas snabbt och ytligt när du tränar, det kan framkalla panikattacker.

Ja minst sagt ett väldigt longshot..

Kotten
2013-01-20, 23:37
Gympasset idag gick inte bra och när jag kom hem så fick jag panikångest, trodde jag skulle dö, mådde illa, vart rädd, kändes som om jag var i en dröm...

Har senaste dagarna fått detta några gånger på nätterna lite lätt.

Kan det vara att jag överbelastat centrala nervsystemet?

Tränar 5-6-7 gånger i veckan och har gjort det i flera månader, höga reps och failure på det mesta, tar också pwo med koffein i så det kanske stressar upp kroppen extra?

Hur länge bör jag vila för att återställa cns, ligger på bulk och får mycket vila om dagarna då jag är arbetslös också.

Just det där med att vara i en dröm är väldigt vanligt att känna vid panikångest, det kallas derealisation ( tror jag det stavas) kan vara bra obehagligt och sitta i länge om man har otur.

Woody R
2013-01-20, 23:55
Det här kan vara ett riktigt longshot men du kanske hyperventilerar och andas snabbt och ytligt när du tränar, det kan framkalla panikattacker.
Andas ganska djupt och flåsar som en tjur, körde bara axlar/biceps idag och inte speciellt hårt så tror inte det har å göra med att det var ett jobbigt pass.
Just det där med att vara i en dröm är väldigt vanligt att känna vid panikångest, det kallas derealisation ( tror jag det stavas) kan vara bra obehagligt och sitta i länge om man har otur.
Japp det är riktigt obehagligt, hade det en gång tidigare och då ville jag bara springa ut i skogen och försöka vakna upp..

Zababa
2013-01-21, 00:32
Det är helt klart stimulanterna i PWOn. Jag har lidit av panikattacker ett tag nu och för mycket kaffe sätter igång skiten.
Däremot så är träning ett bra sätt att bli av med sina attacker. Så träna på, orkar din kropp borde cns också orka. Skippa dock PWOn.

Birkharju
2013-01-21, 07:35
Nackdelen med PWO är ju att effekten är så påtaglig att man kan uppleva energi till att träna som man inte hade haft om man tränat utan. Jag började tidigare med PWO för att jag upplevde utebliven ork till att träna. Nu efteråt kan jag konstatera att det var för jag blev tvungen att kapa 2 sömntimmar varje natt samtidigt som jag började träna med högre frekvens.

Jag kunde köra på hårt en längre period men sen när jag bytte från en PWO till en annan(till Jacked-XX superior edition) fick jag biverkningar som fick mig att bestämma mig att lägga av helt med PWO. Först då kände jag att kroppen inte ville i samma utsträckning så jag fick vila ett par dagar.