handdator

Visa fullständig version : kost råd ?


bobban645
2013-01-20, 14:12
Hej tänkte bara kolla lite vad ni tror om mitt mat intag för att bygga lite muskler har tränat ett tag nu men fick problem med magen i somras så har inte blivit så mycket sen dess och gått ner 8kg tack vare det :/ förmodligen rör det sig om IBS eller likande tarmproblem så kan inte äta laktos, pasta funkar inte heller och mycket annat, sen har jag en liten tös på 3 år som måste ha mat vare dag så då blir det att jag äter vanlig husmanskost 2ggr om dagen även fast jag vet att det skulle vara bättre med tex kyckling och ris men vill äta med min dotter och fru så då får det bli som det blir men vad tror ni om mitt upplägg annars. för övrigt är jag 170 lång väger 61 och är 25år



frukost kl06:00 : 1 eller 2 mackor med kalkon eller häst kött och 2 kokta ägg

mål 1 kl09:00 : 125g kyckling 80 gram ris (okokt vikt) wokat med lite broccoli lök och dyligt

Mål 2 12:00 : Vanlig husmans kost ca 400g mat försöker den proteinrik

Mellan mål 15:00 : 1 eller 2 mackor med kalkon eller häst kött och 2 kokta ägg

Mål 3 ca 17:00 : Vanlig husmans kost ca 400g mat försöker den proteinrik

Innan träning ca 19:00 : 15g bcaa och 5g L-Glutamin

Efter träning ca 20:00 : 30g Protienpulver och 30g Malto


min tränings vecka ser oftast ut såhär

pass 1 : framsida lår , baksida lår , vader

pass 2 : Bröst , biceps , mage

Vila

Pass 3 : Axlar, triceps , vader

Pass 4 : Rygg , trapz , vader , lite underarmar

vila

vila

börja om...


Mvh Robert

King Grub
2013-01-20, 16:26
Har du problem med magen och går ner 8 kilo i vikt pga det går du till läkare och tar reda på orsaken. Det finns mycket värre saker än IBS som kan ge sådana symptom, och det är alltid bäst att utesluta sådana. Och bekräfta vad det är, så man vet vad man bör göra, inte gissa sig fram.

bobban645
2013-01-20, 19:24
Har vart hos läkare 4 ggr och tagit alla prover och ultraljud och rönkat utan att hitta något så det är läkaren som misstänker IBS och vikt minskningen kommer antagligen från att det gjorde ont i magen när man åt så då minskar man maten för att slippa smärta.