handdator

Visa fullständig version : Ni som fått akne av proteinpulver/gainers, vilket alternativ funkade för er?


Dewon
2013-01-20, 03:23
Ber om ursäkt om jag placerat tråden fel eller om det redan finns svar, har dock inte hittat någon bra lösning på mitt problem så försöker starta en egen tråd istället. Är ny här på forumet.
---------------------------------------------------------------------------

Lite bakgrunds-info, 16 år, 184, 69kg.
Gymmat sen augusti utan att ha tagit några kosttillskott eller liknande alls fram tills någon månad tillbaks...

Testade vassle-protein efter träningen i en vecka och märkte nästan direkt dagen efter att aknen började komma tillbaka, som under en tid nu varit ganska bra. Har läst runt på forumet ett tag och märkt att jag inte är den enda som har problem med hormonrubbningar, att insulin frigörs eller vad det nu handlar om. Vet att vassle är ett mjölkprotein och jag tar Tetracyl mot akne nu vilket hjälper men som inte ger effekt tillsammans med mjölkprodukter om man tar det inom 3 timmar.

Har nu på senaste tiden känt att jag ätit tillräckligt men jag har ändå gått ner 2 kilo under någon vecka nu istället för att öka (ökade 5-7kg under 2012, gymmade 1-2 gånger lite till och från innan sommarlovet)

Så jag hade tänkt börja ta proteinpulver/gainer och vill inte åerfå mina problem med akne så jag undrar om någon av er som haft samma samma problem vet vilket alternativ som kunde funka?(förutom att äta mer riktig kost)
Hörde att sojaprotein kunde funka men har även hört från andra källor att det sänker testornet vilket inte är något jag vill då det är en av de viktigaste hormenen för att bygga muskler. (Rätta mig om jag har fel)

Ni som haft problem med kosttilskott som ger finnar, vad har ni testat som inte gav er några problem men som fortfarande var effektiva för muskelbyggnaden?

Tack på förhand! :)

bigjepp
2013-01-20, 07:03
Eaa eller bcaa, vill du ha gainer i med lite malto.