handdator

Visa fullständig version : Flickvännen klagar på mina prioriteringar


AndreasJL
2013-01-19, 23:10
Tja, flickvänsproblem.
Hon klagar helt enkelt på att jag tränar för mycket och att jag tar träningen före henne. Vi har varit tillsammans i 8 månader.
Vad ska jag göra?

Seriösa svar, inte ''Dumpa henne''.
Mvh

Ronn
2013-01-19, 23:10
Eh, hur mycket tränar du ?

Oldschool
2013-01-19, 23:13
Du ska inte bry dig då det är ditt liv och det är den personen du är som hon blev attraherad av. Börjar du förändra dig i förhållandet så kommer hennes intresse för dig sakta men säkert börja avta.

Stå på dig young warrior.

ceejay
2013-01-19, 23:13
Säg åt henne att träna lite också

AndreasJL
2013-01-19, 23:13
Eh, hur mycket tränar du ?
9-10 gånger i veckan

Jazen
2013-01-19, 23:14
9-10 gånger i veckan

då förstår jag henne.

Ronn
2013-01-19, 23:15
9-10 gånger i veckan

Ja du, då kanske hon har rätt. :)

BlötSnö
2013-01-19, 23:15
Eh, hur mycket tränar du ?

This + att du måste få ha en hobby. Hon får väl skaffa en också.
När jag hör liknande saker så känns det ofta som att det beror på (om man inte lägger 5-6 timmar om dagen på det utanför skol/arbetstid som min polare gör på sin bil) att personen ifråga själv inte har någon vettig hobby och sitter hemma och har tråkigt och låter det gå ut över personen som faktiskt gör något med sin fritid och indirekt tycker att den personen skall upplåta mer av sin hobbytid till att underhålla henne/honom.

Edit: 9-10? Vad gör du då?

newb123
2013-01-19, 23:16
Dumpa träningen.

Oldschool
2013-01-19, 23:16
då förstår jag henne.

Inte jag, hon har inget att göra med hur mycket TS tränar. Är det hans hobby så är det hans hobby, det ska inte hon beklaga sig över. Passar det inte så är det bara att dra.

Jazen
2013-01-19, 23:17
Inte jag, hon har inget att göra med hur mycket TS tränar. Är det hans hobby så är det hans hobby, det ska inte hon beklaga sig över. Passar det inte så är det bara att dra.

tja beror på vad hans mål är.

Tricklew
2013-01-19, 23:17
Med största sannolikhet saknar du distans till träningen och är tråkig, då du inte kan vara något impulsiv öht utan allt måste anpassas runt träningen.

Mitt dips är att hon dumpar dig.

AndreasJL
2013-01-19, 23:17
Ja du, då kanske hon har rätt. :)
Meen.. jag är 18 år. Har tränat i två år ganska seriöst och fått bra resultat, och det har blivit en stor del utav mitt liv. Vill liksom inte låta henne förstöra allt och sen som OldSchool säger, dumpar hon mig för att jag blivit en helt annan person.

eternallord
2013-01-19, 23:18
vad tränar du för något?

Jazen
2013-01-19, 23:18
Meen.. jag är 18 år. Har tränat i två år ganska seriöst och fått bra resultat, och det har blivit en stor del utav mitt liv. Vill liksom inte låta henne förstöra allt och sen som OldSchool säger, dumpar hon mig för att jag blivit en helt annan person.

vad är dina mål för din träning?
Du kan fortf bli stor på 5-6 dagars träning

Oldschool
2013-01-19, 23:19
Meen.. jag är 18 år. Har tränat i två år ganska seriöst och fått bra resultat, och det har blivit en stor del utav mitt liv. Vill liksom inte låta henne förstöra allt och sen som OldSchool säger, dumpar hon mig för att jag blivit en helt annan person.

Precis. Det är ditt liv och det är så det ser ut, det är dig som du är som hon blev attraherad av från början. Jag garanterar, OM du börjar anpassa dig efter vad hon säger så kommer du snart bli dumpad.

Stå på dig, det visar styrka och bestämdhet som dagens svenskar ofta saknar, anpassa inte dina hobbys efter henne.

AndreasJL
2013-01-19, 23:20
Styrketräning 4 ggr, crossfit 3ggr, innebandy 2 ggr är de som ligger på schemat, sen tillkommer det det en eventuell innebandy match på helgerna.

Ronn
2013-01-19, 23:21
Om du vill ha ett förhållande med någon du tycker om så får du väl offra dig lite, hon har väl inte bett dig att sluta träna, träna 9-10 gånger i veckan är mycket även för någon som är "seriös", siktar du på att tävla i något?

newb123
2013-01-19, 23:22
Meen.. jag är 18 år. Har tränat i två år ganska seriöst och fått bra resultat, och det har blivit en stor del utav mitt liv. Vill liksom inte låta henne förstöra allt och sen som OldSchool säger, dumpar hon mig för att jag blivit en helt annan person.

Grandmaster har väl tagit ~270 i mark på två dagars träning i veckan i snitt. Tar du mer?

Ronn
2013-01-19, 23:23
Styrketräning 4 ggr, crossfit 3ggr, innebandy 2 ggr är de som ligger på schemat, sen tillkommer det det en eventuell innebandy match på helgerna.

Det där är ju inte seriöst, låter ju som att du tränar för skojs skull.

Amfksp
2013-01-19, 23:23
Alla tränar inte på att bli starka i mark utan för att det är roligt. Antar du aldrig spelat en lagsport.

eternallord
2013-01-19, 23:23
Känns sjukligt onödigt att köra 4 pass styrketräning och 3 pass crossfit i veckan, om det nu inte är så att du tycker dom passen är exceptionellt roliga.

Oldschool
2013-01-19, 23:24
Om du vill ha ett förhållande med någon du tycker om så får du väl offra dig lite, hon har väl inte bett dig att sluta träna, träna 9-10 gånger i veckan är mycket även för någon som är "seriös", siktar du på att tävla i något?

Nej han ska inte "offra sig" något, det är SÅ HANS LIV SER UT, det är DEN PERSONEN hon började gilla.

Börjar han anpassa sig efter hennes "gnäll" så tar det inte lång tid innan han lagt ner sina hobbys, förlorat sina vänner och spenderar 90% av sin lediga tid framför tv-soffan med henne och 2 300g ostkrokspåsar i vardera näve. Sen går det 2 månader så börjar hon gnälla över att "han är så inaktiv!!".

Återigen, stå på dig, låt dig inte manipuleras.

BlötSnö
2013-01-19, 23:25
Nej han ska inte "offra sig" något, det är SÅ HANS LIV SER UT, det är DEN PERSONEN hon började gilla.

Börjar han anpassa sig efter hennes "gnäll" så tar det inte lång tid innan han lagt ner sina hobbys, förlorat sina vänner och spenderar 90% av sin lediga tid framför tv-soffan med henne och 2 300g ostkrokspåsar i vardera näve. Sen går det 2 månader så börjar hon gnälla över att "han är så inaktiv!!".

Återigen, stå på dig, låt dig inte manipuleras.

Har du dåliga erfarenheter? *hug*

Latissimus Dorsi
2013-01-19, 23:25
Låt honom vara, om hon inte tänker acceptera dig kan hon fara åt helvete.
Men försök att inte ta med träningen hem, dvs när du går ut ur gymmet är du hemma.

AndreasJL
2013-01-19, 23:25
Inte bestämt mig vad jag ska satsa på riktigt. Har vänner som är AF intresserade. Jag spelar innebandy på en högre nivå(för min ålder), gillar tunga lyft, gillar crossfit. Vi får se vad det blir helt enkelt.
Men jag brukar träffa henne 2-3 dagar i veckan, hur mycket ska hon kräva utav mig?
Lägger ändå ner mycket tid på förhållandet.

Jazen
2013-01-19, 23:25
Tycker du att dina 8mån med henne har varit bra? är hon nått att satsa på ? Är du kär?
Gäller att prioritera, Finns nog ingen tjej som kommer tycka om ditt schema, om hon nu inte är likadan.

mattilainen
2013-01-19, 23:25
Det viktigaste är väl om hon var medveten om det innan ni blev tillsammans? Tränade du lika mycket då? Om ja, då är det inte ditt fel. Hon gav sig in i ett förhållande och visste mycket riktigt vad du var för person. Det ska du inte behöva "göra något åt".

Ronn
2013-01-19, 23:26
Nej han ska inte "offra sig" något, det är SÅ HANS LIV SER UT, det är DEN PERSONEN hon började gilla.

Börjar han anpassa sig efter hennes "gnäll" så tar det inte lång tid innan han lagt ner sina hobbys, förlorat sina vänner och spenderar 90% av sin lediga tid framför tv-soffan med henne och 2 300g ostkrokspåsar i vardera näve. Sen går det 2 månader så börjar hon gnälla över att "han är så inaktiv!!".

Återigen, stå på dig, låt dig inte manipuleras.

Är du på riktigt eller, har du läst the game en gång för mycket?

Oldschool
2013-01-19, 23:27
Har du dåliga erfarenheter? *hug*

Ja, när jag kollar på mina vänners förhållanden som totalt rasar samman för att dom hela tiden anpassar sig efter hur flickvännen för stunden känner medans de förhållanden jag haft alltid varit hur stabila som helst just pga att jag fortsätter leva det liv jag levde innan förhållandet.

Så ja, jag har erfarenheter.

mikaelj
2013-01-19, 23:27
Med största sannolikhet saknar du distans till träningen och är tråkig, då du inte kan vara något impulsiv öht utan allt måste anpassas runt träningen.

Mitt dips är att hon dumpar dig.

+1.

Meen.. jag är 18 år. Har tränat i två år ganska seriöst och fått bra resultat, och det har blivit en stor del utav mitt liv. Vill liksom inte låta henne förstöra allt och sen som OldSchool säger, dumpar hon mig för att jag blivit en helt annan person.

Stackare.

AndreasJL
2013-01-19, 23:27
Snart så :)))

Oldschool
2013-01-19, 23:27
Inte bestämt mig vad jag ska satsa på riktigt. Har vänner som är AF intresserade. Jag spelar innebandy på en högre nivå(för min ålder), gillar tunga lyft, gillar crossfit. Vi får se vad det blir helt enkelt.
Men jag brukar träffa henne 2-3 dagar i veckan, hur mycket ska hon kräva utav mig?
Lägger ändå ner mycket tid på förhållandet.

2-3 dagar i veckan är perfekt och tillräckligt.

Oldschool
2013-01-19, 23:28
Är du på riktigt eller, har du läst the game en gång för mycket?

Bra inlägg!

Latissimus Dorsi
2013-01-19, 23:28
Är du på riktigt eller, har du läst the game en gång för mycket?

Att ge med sig, och gå in i hennes värld är väldigt oattraktivt. Böj dig aldrig för en kvinna.

BlötSnö
2013-01-19, 23:29
Ja, när jag kollar på mina vänners förhållanden som totalt rasar samman för att dom hela tiden anpassar sig efter hur flickvännen för stunden känner medans de förhållanden jag haft alltid varit hur stabila som helst just pga att jag fortsätter leva det liv jag levde innan förhållandet.

Så ja, jag har erfarenheter.

Det låter lite bekant... Inte för min egen del, men för andras.

Jazen
2013-01-19, 23:31
Att ge med sig, och gå in i hennes värld är väldigt oattraktivt. Böj dig aldrig för en kvinna.

ska han böja sig för män eller :P ?

Oldschool
2013-01-19, 23:33
ska han böja sig för män eller :P ?

Kneel down! ;)

mikaelj
2013-01-19, 23:34
Att ge med sig, och gå in i hennes värld är väldigt oattraktivt. Böj dig aldrig för en kvinna.

Om man lyfter blicken lite kan man tänka sig att det inte är det mest vettiga att träna i den utsträckningen för personen ifråga.

Jazen
2013-01-19, 23:34
Kneel down! ;)

thats kind of gay *whatever*

Oldschool
2013-01-19, 23:35
thats kind of gay *whatever*

Agree, if ure a DUDE

cero
2013-01-19, 23:35
Men jag brukar träffa henne 2-3 dagar i veckan, hur mycket ska hon kräva utav mig?
Lägger ändå ner mycket tid på förhållandet.

Fråga henne vad som saknas i förhållandet. Vill hon helt enkelt att ni ska ses oftare, eller tycker hon kanske att det saknas engagemang från din sida?

Jazen
2013-01-19, 23:36
viktigaste frågan. Hur ofta ses ni ?

eternallord
2013-01-19, 23:36
Inte bestämt mig vad jag ska satsa på riktigt. Har vänner som är AF intresserade. Jag spelar innebandy på en högre nivå(för min ålder), gillar tunga lyft, gillar crossfit. Vi får se vad det blir helt enkelt.
Men jag brukar träffa henne 2-3 dagar i veckan, hur mycket ska hon kräva utav mig?
Lägger ändå ner mycket tid på förhållandet.
Well, detta kan omöjligt vara sant. Ingen som sover normalt, går i skolan, tränar 10 pass i veckan och har ett normalt liv i övrigt lägger ner mycket tid på sitt förhållande. Det kan fortfarande vara möjligt att ha ett bra förhållande, men mycket tid? Kom igen.

Du får bedöma vad som gäller, självklart har din flickvän rätt att säga vad hon tycker, liksom du har rätt att ta ställning till huruvida hon har rätt. Jag kan personligen tycka att 9-10 pass är fånigt mycket, speciellt med tanke på att du inte har någon plan med det hela, men det är ju upp till dig.

AndreasJL
2013-01-19, 23:39
Nästan för mycket(?)
Åker tåg med varandra på morgonen på vägen till och ifrån skolan 4 dagar i veckan. ca 1 timme.
Träffas onsdag, fredag, lördag. ca 3-4h

Latissimus Dorsi
2013-01-19, 23:39
Om man lyfter blicken lite kan man tänka sig att det inte är det mest vettiga att träna i den utsträckningen för personen ifråga.

Det skulle jag inte våga säga, vill han träna så tränar han. Problemet uppstår när man inte kan lämna träningen i gymmet.

BlötSnö
2013-01-19, 23:40
viktigaste frågan. Hur ofta ses ni ?

--

Men jag brukar träffa henne 2-3 dagar i veckan

AndreasJL
2013-01-19, 23:41
Well, detta kan omöjligt vara sant. Ingen som sover normalt, går i skolan, tränar 10 pass i veckan och har ett normalt liv i övrigt lägger ner mycket tid på sitt förhållande. Det kan fortfarande vara möjligt att ha ett bra förhållande, men mycket tid? Kom igen.

Du får bedöma vad som gäller, självklart har din flickvän rätt att säga vad hon tycker, liksom du har rätt att ta ställning till huruvida hon har rätt. Jag kan personligen tycka att 9-10 pass är fånigt mycket, speciellt med tanke på att du inte har någon plan med det hela, men det är ju upp till dig.
''Do more of what makes you happy''
Så jag bestämde mig för att lägga ner mindre tid på skolan och mer tid på träningen.
Dumt? Ja, men hatar skolan bara, finns inget värre.

eternallord
2013-01-19, 23:42
Nästan för mycket(?)
Åker tåg med varandra på morgonen på vägen till och ifrån skolan 4 dagar i veckan. ca 1 timme.
Träffas onsdag, fredag, lördag. ca 3-4h

Så vad brukar det bestå av, gå i skolan, träffas, sen iväg och träna?

Latissimus Dorsi
2013-01-19, 23:42
''Do more of what makes you happy''
Så jag bestämde mig för att lägga ner mindre tid på skolan och mer tid på träningen.
Dumt? Ja, men hatar skolan bara, finns inget värre.

Nu vill jag inte vara en party pooper och moralkärring, men för djävulen skit inte i skolan. Du kommer att ångra dig, och då är det inte kul.

shadowfire
2013-01-19, 23:43
Med största sannolikhet saknar du distans till träningen och är tråkig, då du inte kan vara något impulsiv öht utan allt måste anpassas runt träningen.

Mitt dips är att hon dumpar dig.

haha ibland gillar jag dig faktiskt

newb123
2013-01-19, 23:44
haha ibland gillar jag dig faktiskt

Tycker han oftast är bra.

AndreasJL
2013-01-19, 23:44
Så vad brukar det bestå av, gå i skolan, träffas, sen iväg och träna?
07.30 åker till skolan (med henne)
15.00 kommer hem från skolan(med henne)
18.00 börjar gympass
20.00 börjar eventuell innebandy, annars hem, plugga, äta och sova.

AndreasJL
2013-01-19, 23:46
Nu vill jag inte vara en party pooper och moralkärring, men för djävulen skit inte i skolan. Du kommer att ångra dig, och då är det inte kul.
I knoooow, men det är bara så tråkigt. Snittar 15 i betyg så det är väl inte så jävligt.

Jazen
2013-01-19, 23:46
07.30 åker till skolan (med henne)
15.00 kommer hem från skolan(med henne)
18.00 börjar gympass
20.00 börjar eventuell innebandy, annars hem, plugga, äta och sova.

men ni hittar väl på saker tillsammans utanför skolan hoppas jag ?

AndreasJL
2013-01-19, 23:48
men ni hittar väl på saker tillsammans utanför skolan hoppas jag ?
Vi går inte i samma skolan, börjar samtidigt och slutar samtidigt de flesta dagarna bara. Vi hittar på roliga saker ibland(någon gång i månaden) som bio och liknande.

Gober
2013-01-19, 23:50
Att ge med sig, och gå in i hennes värld är väldigt oattraktivt. Böj dig aldrig för en kvinna.

Nej de ska veta sin plats de små liven.

Angel
2013-01-19, 23:50
Med största sannolikhet saknar du distans till träningen och är tråkig, då du inte kan vara något impulsiv öht utan allt måste anpassas runt träningen.

Mitt dips är att hon dumpar dig.


+1 cofffee

maximuscle
2013-01-19, 23:52
hade du vart kär hade du garanterat prioriterat ner ngr pass i veckan för hennes skull...jag själv skulle aldrig orka med det där tempot med oilka grejer...vänta tills du börjar jobba å har barn då räcker 4-5 gym pass veckan gott och väl ;)

eternallord
2013-01-19, 23:54
07.30 åker till skolan (med henne)
15.00 kommer hem från skolan(med henne)
18.00 börjar gympass
20.00 börjar eventuell innebandy, annars hem, plugga, äta och sova.
Well, morgonen på tåget och eftermiddagen efter skolan är knappast de mysigaste tiderna på dygnet. Jag hade nog inte heller tyckt att det var mycket att hänga i julgranen. Är man alltid upptagen på kvällarna (sover ni aldrig ihop heller?) kan det vara svårt att ha ett givande förhållande. Det verkar inte som att hennes klagomål är orimliga, det är upp till dig om du bryr dig mer om henne eller de där 3-4 passen du hade kunnat göra dig av med.

Jazen
2013-01-19, 23:54
Vi går inte i samma skolan, börjar samtidigt och slutar samtidigt de flesta dagarna bara. Vi hittar på roliga saker ibland(någon gång i månaden) som bio och liknande.

men va?
så ni ses mer på tåget/bussen än på fritiden ?

shadowfire
2013-01-19, 23:55
hade du vart kär hade du garanterat prioriterat ner ngr pass i veckan för hennes skull...jag själv skulle aldrig orka med det där tempot med oilka grejer...vänta tills du börjar jobba å har barn då räcker 4-5 gym pass veckan gott och väl ;)

Eller så gör man som de som faktiskt redan har familjer OCH barn och prioriterar bort annat för att kunna prioritera träning OCH partner/familj.

Seriöst så otroligt få timmar har inte livet att man inte hinner med skola+träning och inget mer om dagarna.

Oldschool
2013-01-19, 23:55
men va?
så ni ses mer på tåget/bussen än på fritiden ?

Av vad jag förstår ses dom privat 2-3 dagar i veckan SAMT att dom ses på bussen till skolan och hem.

Jazen
2013-01-19, 23:57
Av vad jag förstår ses dom privat 2-3 dagar i veckan SAMT att dom ses på bussen till skolan och hem.

Vi hittar på roliga saker ibland(någon gång i månaden) som bio och liknande.

roliga saker är knappast i skolan eller på tåget. Av vad jag förstår i texten så ses dom privat 2-3ggr i mån privat, resten i skolan

AndreasJL
2013-01-19, 23:59
Well, morgonen på tåget och eftermiddagen efter skolan är knappast de mysigaste tiderna på dygnet. Jag hade nog inte heller tyckt att det var mycket att hänga i julgranen. Är man alltid upptagen på kvällarna (sover ni aldrig ihop heller?) kan det vara svårt att ha ett givande förhållande. Det verkar inte som att hennes klagomål är orimliga, det är upp till dig om du bryr dig mer om henne eller de där 3-4 passen du hade kunnat göra dig av med.
Vi sover ihop ca en gång i månaden. Förstår bara inte varför jag ska offra 3-4 pass när jag redan lägger ner mycket tid på förhållandet. Kanske lägger ner tid på fel sätt bara, vi får se hur det blir. Får lösa det tillsammans.

Ronn
2013-01-19, 23:59
Låter som en riktigt spännande förhållande. ;)

maximuscle
2013-01-20, 00:00
Eller så gör man som de som faktiskt redan har familjer OCH barn och prioriterar bort annat för att kunna prioritera träning OCH partner/familj.

Seriöst så otroligt få timmar har inte livet att man inte hinner med skola+träning och inget mer om dagarna.


självklart , 4-5 pass i veckan hinner man ju med, men skulle aldrig kunna få in mer för tillfället iallafall

Oldschool
2013-01-20, 00:00
Vi sover ihop ca en gång i månaden. Förstår bara inte varför jag ska offra 3-4 pass när jag redan lägger ner mycket tid på förhållandet. Kanske lägger ner tid på fel sätt bara, vi får se hur det blir. Får lösa det tillsammans.

Dude, sover ihop 1 gång i månaden? Det där måste du fixa såvida du inte vill att hon ska leta sn*** nån annanstans.

Med det inte sagt att du nödvändigtvis måste trappa ner på din träning om du nu vill fortsätta med den höga frekvensen, men för guds skull, sov med na oftare än 1 gång i månaden.

Jazen
2013-01-20, 00:02
om du trappar ner träningen, kan ni ses mer då privat?

shadowfire
2013-01-20, 00:03
Vi sover ihop ca en gång i månaden. Förstår bara inte varför jag ska offra 3-4 pass när jag redan lägger ner mycket tid på förhållandet. Kanske lägger ner tid på fel sätt bara, vi får se hur det blir. Får lösa det tillsammans.

Nej jag håller med. Det är helt klart som slöseri att störa din sömn. Man växer enormt mycket mer när man sover själv. Föreslå att ni ska sova ihop varannan månad istället, förstår hon inte att du vill vara opti så dumpa. Någon måtta får det vara, varför flickvän om man kan växa.

Amfksp
2013-01-20, 00:07
Min tjej lägger ca 20 timmar i stallet varje vecka. Hade jag inte haft egna intressen eller vänner hade det varit ett problem, men nu ser jag till att träna och göra ärenden under den tiden istället och så sea vi när hon inte är där.
Be henne skaffa en egen hobby.

Exdiaq
2013-01-20, 00:07
Börja träna ordentligt så lär det ta ett antal år innan du kan träna 9-10ggr/vecka. Träna ordentligt 4-5ggr/vecka, lägg mer tid på tjejen.

AndreasJL
2013-01-20, 00:11
Har tränat 5 ggr i veckan sen jag var 7 år gammal så jag ser det inte som ett problem riktigt. Fotboll och innebandy då.

cero
2013-01-20, 00:11
Kanske lägger ner tid på fel sätt bara

Bingo!

Hur roligt tror du det är att umgås på en buss eller på ett tåg på morgonar och efter plugg? Ni behöver mer kvalitativ tid. Ett förhållande är inget man bara bockar av X antal timmar på. Ni ska ju ha kul tillsammans för guds skull. Och du säger att ni sover ihop 1 gång per månad. Är det den enda gången ni ligger? Det ska vara 1-2 gånger per VECKA, minst.

Låter inte alls som att hon är orimlig i sitt klagande över dina prioriteter.

Tycker du får tänka om: vill du vara med den här tjejen eller inte? Om ja, så får du göra uppoffringar, precis som med allt annat i livet.

AndreasJL
2013-01-20, 00:13
Dude, sover ihop 1 gång i månaden? Det där måste du fixa såvida du inte vill att hon ska leta sn*** nån annanstans.

Med det inte sagt att du nödvändigtvis måste trappa ner på din träning om du nu vill fortsätta med den höga frekvensen, men för guds skull, sov med na oftare än 1 gång i månaden.
Problemet är.. hon är utländsk. Hennes föräldrar är troende, och vill inte att de ska börja tycka illa om mig, så vi får ta det lugnt med att sova tillsammans.

LeBron
2013-01-20, 00:14
Grandmaster har väl tagit ~270 i mark på två dagars träning i veckan i snitt. Tar du mer?

Grandmaster är två gånger så gammal som den här grabben, hans kunskap är förmodligen 10 gånger mer och han har med största sannolikhet tränat längre än honom också.

eternallord
2013-01-20, 00:21
Bingo!

Hur roligt tror du det är att umgås på en buss eller på ett tåg på morgonar och efter plugg? Ni behöver mer kvalitativ tid. Ett förhållande är inget man bara bockar av X antal timmar på. Ni ska ju ha kul tillsammans för guds skull.

Agreed

AndreasJL
2013-01-20, 00:23
haha det här måste vara ett skämt, man måste ha lite distans och verklighetsuppfattning när det kommer till träningen och livet.. herregud :) Eller satsar du på att blir Cutler 2.0?:d
Jag ser inget problem i att jag tränar mycket. Jag äter 2-3 måltider om dagen, och utanför gymmet så är jag en helt vanlig person.

stahlberg
2013-01-20, 00:26
Det är säkert ett ganska vanligt fenomen att en framstående idrottsman får en flickvän, förklarar för henne att han satsar hårt på sin träning och hon säger att det passar henne alldeles bra - men att hon börjar klaga när hon inser vad det betyder att satsa på träning.

Men du som startat denhär tråden är inte toppidrottsman, och kommer heller aldrig att bli det eftersom du inte specialiserat dig. Du är en motionär som tränar flera olika grenar för att du tycker det är roligt. Å andra sidan finns det inget som hindrar att man tränar mycket bara av den orsaken.

Problemet är kanske inte själva träningen utan det att förhållandet med flickvännen verkar vara en bisak. Det att ni har gemensamma skolresor gör visserligen att ni träffas, men det är inte fråga om någon gemensam kvalitetstid. Att ni någon gång i månaden går på bio (eller liknande) samt "sover ihop" en gång i månaden betyder i verkligheten att ni tillbringar väldigt lite tid med varandra utöver resorna. Om ni inte kan "sova ihop" finns det väl mycket annat ni kan göra tillsammans ändå.

Jag har svårt att tro att ett förhållande där man går på bio några gånger i månaden samt "sover ihop" en gång i månaden kommer att hålla i längden. Självklart ska man inte behöva slopa träning eller liknande, men ska förhållandet överleva kommer du att vara tvungen att fördela din tid på ett sådant sätt att du hinner vara mera tillsammans med din flickvän.

Utan att försöka föreslå att du ska minska på träningen kan man också säga att den högfrekventa träningen hindrar dig från två saker : 1) den hindrar dig från att utvecklas som idrottsman, eftersom du inte specialiserar dig och 2) den hindrar ett seriöst förhållande med flickvännen.

cero
2013-01-20, 00:29
Problemet är.. hon är utländsk. Hennes föräldrar är troende, och vill inte att de ska börja tycka illa om mig, så vi får ta det lugnt med att sova tillsammans.

Ligg med varandra på dagtid. Men att sova tillsammans är en jävligt underbar känsla, så det är synd att ni går miste om det.

LeBron
2013-01-20, 00:30
Ligg med varandra på dagtid.

Ain't nobody got time fo dat / "Hon tar allt mitt testo" / Vi gör det bara var 8:e dag

dupper
2013-01-20, 00:31
Jag ser inget problem i att jag tränar mycket. Jag äter 2-3 måltider om dagen, och utanför gymmet så är jag en helt vanlig person.

Så, tiden du är en "helt vanlig person" är någon timme eller så om dagen?

Som med allt gäller prioriteringar. Hur ofta vill du träffa henne? Hur viktigt är det att träna 9 (!) pass i veckan, finns det pass du kan prioritera bort så att ni kan träffas mer? Att göra något kul tillsammans ungefär en gång i månaden känns som ingenting för mig, och jag misstänker att hon känner likadant.

AndreasJL
2013-01-20, 00:34
Inte byta topic nu. Men tack, du gav mig en väckarklocka i det där med specialisering.

Kvalitetstid på vardagar är ganska svårt enligt mig, då båda är ganska trötta och slitna efter skolan. Blir oftast att vi ligger och kollar på någon rulle och myser.

Men vi brukar hitta på grejer på helgerna, lagar mat tillsammans, umgås med varandras familjer osv.

AndreasJL
2013-01-20, 00:37
Så, tiden du är en "helt vanlig person" är någon timme eller så om dagen?

Som med allt gäller prioriteringar. Hur ofta vill du träffa henne? Hur viktigt är det att träna 9 (!) pass i veckan, finns det pass du kan prioritera bort så att ni kan träffas mer? Att göra något kul tillsammans ungefär en gång i månaden känns som ingenting för mig, och jag misstänker att hon känner likadant.
Alltså, jag tränar en timme om dagen, förutom två dagar, måndagar och torsdagar då jag har innebandyträning. Hon tränar handboll på måndagar och torsdagar och så vi kan ändå inte träffas då.

stahlberg
2013-01-20, 00:38
Ligger ni och myser så är det alldeles tillräcklig kvalitet på det (förutsatt att mysandet och liggandet inte försiggår på skolresan). Men jag tyckte inte det nämndes nåhot liggande och mysande i din uppräknade tidtabell.

AndreasJL
2013-01-20, 00:40
Ligger ni och myser så är det alldeles tillräcklig kvalitet på det (förutsatt att mysandet och liggandet inte försiggår på skolresan). Men jag tyckte inte det nämndes nåhot liggande och mysande i din uppräknade tidtabell.
Möjligtvis kan det vara så att vi göra för lite saker utanför hemmet. Vi är alltså hemma hos varandra väldigt mycket, mestadels utav den tiden då vi är med varandra. Förutom bion eller något. Ibland tränar vi tillsammans och går på promenader.

eternallord
2013-01-20, 00:41
Men shit, jag gissar att hon är lika gammal som dig (18)? Säg till henne att sluta bete sig som en 40-åring med medelålderskris, livet består inte av att sitta hemma och gulla framför Lets Dance
Det är väl precis det hon inte vill verkar det som. Hon vill göra mer?

wessmen
2013-01-20, 00:42
Lyssna inte på vad kärringarna här säger.

Tycker du det är roligt att träna, så träna.
Pallar hon inte? Synd för henne.

Fatalist
2013-01-20, 01:47
Jamen shit, seriöst. Lev som du vill leva. Om du har en partner som inte uppskattar din livsstil -> gör slut så kan hon/han hitta nån som passar henne/honom bättre. Hur svårt kan det vara. Finns redan tillräckligt många "bekväma" tofflar i vårt land. :)

stolpskott
2013-01-20, 01:53
Jösses.

Det ligger en poäng i att du ska göra vad du vill, hur mycket du tränar är upp till dig.
Samtidigt måste du inse att i ett förhållande kan man inte bara tänka på sig själv. Hon är också en människa, det är inte bara du som har saker du vill göra. Sluta aldrig någonsin med något för att din flickvän vill det, om det är ditt intresse ska du fortsätta med det. Men angående att dra ner utövandet av dina intressen till en, låt oss säga normal nivå måste inte vara dåligt. Så länge du inte gör det enbart för att hon vill det, utan för att du vill göra henne glad, få henne att må bra. Om du inte vill det så förtjänar hon troligtvis bättre och då kan du göra henne tjänsten att dumpa henne på en gång så att hon slipper slösa mer tid på ett förhållande som inte kommer leda någonvart.

Viktor_Balck
2013-01-20, 01:58
+1 på Oldschools samtliga inlägg.

Phil Heath
2013-01-20, 01:59
Jösses.

Det ligger en poäng i att du ska göra vad du vill, hur mycket du tränar är upp till dig.
Samtidigt måste du inse att i ett förhållande kan man inte bara tänka på sig själv. Hon är också en människa, det är inte bara du som har saker du vill göra. Sluta aldrig någonsin med något för att din flickvän vill det, om det är ditt intresse ska du fortsätta med det. Men angående att dra ner utövandet av dina intressen till en, låt oss säga normal nivå måste inte vara dåligt. Så länge du inte gör det enbart för att hon vill det, utan för att du vill göra henne glad, få henne att må bra. Om du inte vill det så förtjänar hon troligtvis bättre och då kan du göra henne tjänsten att dumpa henne på en gång så att hon slipper slösa mer tid på ett förhållande som inte kommer leda någonvart.

Första vettiga svar i denna tråden. +1 på denna, case closed!

dupper
2013-01-20, 02:07
Jösses.

Det ligger en poäng i att du ska göra vad du vill, hur mycket du tränar är upp till dig.
Samtidigt måste du inse att i ett förhållande kan man inte bara tänka på sig själv. Hon är också en människa, det är inte bara du som har saker du vill göra. Sluta aldrig någonsin med något för att din flickvän vill det, om det är ditt intresse ska du fortsätta med det. Men angående att dra ner utövandet av dina intressen till en, låt oss säga normal nivå måste inte vara dåligt. Så länge du inte gör det enbart för att hon vill det, utan för att du vill göra henne glad, få henne att må bra. Om du inte vill det så förtjänar hon troligtvis bättre och då kan du göra henne tjänsten att dumpa henne på en gång så att hon slipper slösa mer tid på ett förhållande som inte kommer leda någonvart.

+1!

Tänker precis som dig. Det är viktigt att poängtera att man måste kunna kompromissa på ett eller annat sätt, i så gott som alla förhållanden. Det blir väldigt svårt när det är antingen att hon är nöjd som det är, eller att hon drar. Det är inte tofflande om man lägger ner lite mer av sin tid på att vara tillsammans, när man bara är med varandra ibland på vardagarna, någon gång på helgen, och gör något speciellt en gång i månaden.

Gpajpen
2013-01-20, 02:56
Tycker att i ett förhållande kan man inte bara köra sin grej och fuck the rest. Det är ju inte bara den ena som är ihop med den andra, utan man är två.

Skär ner litegrann på träningen, eller om hon inte är värt det så dumpa henne och kör på.
Ingen vill få sin tid bortslösad, varken hon eller du.

Och tänkt på att hon kanske vill att förhållandet ska utvecklas, komma närmare varann etc? Bara för att en tjej vill ändra nånting och du lyssnar behöver det inte betyda att hon kastrerar dig.

eiri
2013-01-20, 03:37
Träna på vafan!, mitt längsta förhållande är ca 3år, och när det tog slut så var det första jag tänkte, SHIT vilken slöseri med tid... kunde spenderat denna tid mer på mina polare/familj. Tjejer kommer och går helt enkelt.

dupper
2013-01-20, 03:38
Träna på vafan!, mitt längsta förhållande är ca 3år, och när det tog slut så var det första jag tänkte, SHIT vilken slöseri med tid... kunde spenderat denna tid mer på mina polare/familj. Tjejer kommer och går helt enkelt.

Så hon fick dig aldrig att må bra under de 3 åren? Du trivdes inte med henne?

Vad skulle ett rimligt mål med ett förhållande vara för dig?

eiri
2013-01-20, 03:45
Så hon fick dig aldrig att må bra under de 3 åren? Du trivdes inte med henne?

Vad skulle ett rimligt mål med ett förhållande vara för dig?

jo jag trivdes det var ett riktigt bra förhållande, bara nu efterhand så är det bortkastad tid imo, för jag umgås inte med henne eller ens har kontakt med henne, vi är inte ovänner eller något bara gått skilda vägar. Och jag har samma polare som jag haft under hela mitt liv som jag kunde lagt mer tid på istället.

dupper
2013-01-20, 03:49
jo jag trivdes det var ett riktigt bra förhållande, bara nu efterhand så är det bortkastad tid imo, för jag umgås inte med henne eller ens har kontakt med henne, vi är inte ovänner eller något bara gått skilda vägar. Och jag har samma polare som jag haft under hela mitt liv som jag kunde lagt mer tid på istället.

Så, endast det som ger dig kontinuerlig lycka genom hela livet är värt att lägga ner tid på? Vore det inte bättre att vara nöjd över tiden, att tycka att den faktiskt var väl spenderad som du tyckte att den var just då? Känns lite tråkigt att inte vara nöjd över tiden man spenderat, bara för att den inte ger dig någon konkret lycka just för stunden.

Rahf
2013-01-20, 03:50
Tre års bortslösad tid alltså? Du lärde dig inget eller fick ut något av det? Vad trist med tre bortslösade år.

Allvarligt nu, om du haft ett tre år långt förhållande som var riktigt bra, då är det kanske du som vägrar se till det goda som dessa tre år innehöll. Verkar nästan som om att du förväntade dig att detta, i efterhand, skulle bära genom livet.

eiri
2013-01-20, 04:12
Nej förväntade mig inte att de skulle hålla livet ut, var ung och dum helt enkelt, tiden går så jävla fort ibland bara. Jag ser förhållanden som något man investerar i, bygger upp. Sen ska det bara försvinna?, Även om jag gillar att bygga hus, så vill jag inte bara bygga ett för att tsunamin ska ta det med sig.

Rahf
2013-01-20, 04:15
Men OM tsunamin nu tar ditt hus, så har du förhoppningsvis byggt upp en fantastisk tid som du kan titta tillbaka på och vara nöjd med; det är vad vi säger. Att relationen inte höll livet ut var inte poängen.

Macroman
2013-01-20, 09:24
9-10 gånger i veckan

I vilken idrott sker denna elitsatsning?

Sniggel
2013-01-20, 09:37
I vilken idrott sker denna elitsatsning?

Det är ingen seriös satsning. Det är ett hopkok av aktiviteter som han gillar att göra. Hade han satsat så hade hade han fått sålla bland vissa pass och plockat bort minst en aktivitet helt.

TS:
Inte så klokt att skära ner på skolan (så som jag förstod det) för att kunna fly verkligheten och inbilla sig att man gör nån "satsning" som inte kommer att leda nån vart.

Tror du ska fundera på vad du vill med träningen, skolan och tjejen. Saker och ting bör omprioriteras och det kan vara bra att ha en ordentlig plan kring varför du tränar och inte som nu när du "tränar för att träna".

Mart|n
2013-01-20, 09:45
Grandmaster har väl tagit ~270 i mark på två dagars träning i veckan i snitt. Tar du mer?

Till och med en potatis kan kräka ur sig en bättre blandning av ord om ett ämne som detta.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

Bailah
2013-01-20, 10:25
Tycker jag tränar mycket med 6-7 dagar i veckan. Alltid tränat ofta, inte bara för resultat men för att jag är som lyckligast när jag är på gym eller hemma med familj. Men nu när jag har sambo, hund och ett jobb med udda tider så får man anpassa träningen efter resten.
Damen klagar ibland på att jag tränar ofta och prioriterar det, och i vissa fall gör jag det. Så har fått skära ner lite för i ett förhållande är du inte ensam. Men sen är du 18, när jag var 18 tänkte jag helt annorlunda.

chidde
2013-01-20, 10:26
Med största sannolikhet saknar du distans till träningen och är tråkig, då du inte kan vara något impulsiv öht utan allt måste anpassas runt träningen.

Mitt dips är att hon dumpar dig.

You funny guy! :d
Synd att folk gick obemärkt förbi

hade du vart kär hade du garanterat prioriterat ner ngr pass i veckan för hennes skull...jag själv skulle aldrig orka med det där tempot med oilka grejer...vänta tills du börjar jobba å har barn då räcker 4-5 gym pass veckan gott och väl ;)

Kul att stahlberg efter 6 sidor äntligen kom in och styrde upp, jag håller med ovanstående också

Jag har inga barn själv men har många vänner som har det, baserat på deras historier så är det ett ansvar som två personer delar på, samma gäller för förhållande. Det verkar lite som att du är en egoist, 4 gympass och 3 crossfits ger 7 styrketräningspass i veckan och det tycker jag är mycket för en motionär som stahlberg är inne på. När jag hobbytävlade i styrkelyft hade jag 3-4 pass i veckan, liksom :confused:

Men som sagt, det handlar om att ge och ta och det känns lite som att du får kompromissa lite, tänk sen när ni börjar jobba på olika håll, då försvinner t.o.m den gemensamma tiden på tåget. Jag ser många rika män i mitt jobb som har valt att lägga sin tid på karriären, det syns tydligt i deras ögon att de är olyckliga eftersom de i 50-årsåldern hänger med en eskort som hade kunnat vara deras dotter, då vet man hur lite han har investerat i relationer och hur obalanserad han var som ung

Det maximuscle är inne på ligger visserligen längre fram, men att träna 4-5 pass i veckan med barn känns nästan som ett pussel, tänk 7-9 pass?

Vem ska hämta från dagis?
Vem ska laga mat?
Hushållssysslor?
Kvalitetstid med familj?

För inte så längesen gick Kallur ut med att hon är gravid, en elitidrottare i sin gren. Tanken är en comeback efter graviditeten, men tänk alla träningspass hon måste göra, åka iväg träningsläger, tävla, presskonferenser osv.. puh! Jag blir trött redan av att tänka på det

Blaine
2013-01-20, 13:08
Mycket engagerat folk för ett så banalt tonårsdilemma. Att ni ens försöker föra en diskussion om detta är häpnadsväckande.

Uppenbarligen så vill inte AndreasJL ändra på sig hur som helst, då träningen verkar vara hans största prioritering, så det är väl bara att låta grabben leva som han gör, vilket säkerligen kommer att sluta med att förhållandet raseras helt till slut.

Tydligen så finns det redan finns en spänning gällande det hela med tanke på att flickvännen klagat, så det finns två val att göra: 1. Att ändra på sig själv och/eller livssituationen. 2. Att inte ändra på sig själv och/eller livssituationen. Valet som görs kommer att determinera framtiden, så tänk över det hela noga, gärna i meningsutbyte med partnern i fråga.

mangemani
2013-01-20, 13:15
mitt ex sa att jag kunde sitta vid datorn och spela så mycket jag ville så länge jag var ihop med henne, vilket var jävligt dumt då det självklart var nått som hon inte kunde hålla i längden.
så så länge din tjej inte har lovat dig att du kan träna hur mycket du vill, så får du helt enkelt möta henne halvvägs eller försöka förklara för henne att träningen din tar mycket tid, den tid du nu lägger ned på den.

LillisJ
2013-01-20, 13:22
Problemet är.. hon är utländsk. Hennes föräldrar är troende, och vill inte att de ska börja tycka illa om mig, så vi får ta det lugnt med att sova tillsammans.

Är du i förhållandet för tjejen eller för hennes päron?

cero
2013-01-20, 13:30
Nej förväntade mig inte att de skulle hålla livet ut, var ung och dum helt enkelt, tiden går så jävla fort ibland bara. Jag ser förhållanden som något man investerar i, bygger upp. Sen ska det bara försvinna?, Även om jag gillar att bygga hus, så vill jag inte bara bygga ett för att tsunamin ska ta det med sig.

Märkligt resonemang. Vänskap håller väl inte hela livet heller? Du kommer ha ett otroligt tråkigt och bortkastat liv om du tänker så här.

Silencer
2013-01-20, 15:13
Hon kommer inte respektera dig om du drar ner på träningen för hennes skull. be henne dra åt helvete.

cero
2013-01-20, 15:18
Hon kommer inte respektera dig om du drar ner på träningen för hennes skull. be henne dra åt helvete.

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQcPwveFdpZ84Pva-H1R1BZ0ChAB4lSffirKJMKvkSUkpyJYihq

mycketbrännvin
2013-01-20, 15:23
Fundera vad du själv vill. Är det värt att kanske mista nån för sin träning? För dom flesta normala är det inte det, men tränar man 4ggr i veckan nån timme så borde det ej vara nåt problem tycker jag. ANgående att kompromissa så är det ju det mesta men sport, skola och jobb är såna saker man inte behöver kompromissa om tycker jag. Jag skulle tvinga min partner att välja mellan mig och dessa grejjer. Vill min tjej jobba 24/7, eller studera i Alaska så får jag anpassa mig eller lämna förhållandet

Alfers
2013-01-20, 16:08
Tänk framåt, om du ser att ni kan ha en framtid tillsammans osv. och du dumpar henne, hur låter det?

"Men du, den där tjejen, är inte ni ihop längre?" "Nej." "Nähä, men vadå? Hon verkade ju skitbra" "Jamen, fan, du vet, hon tyckte att jag skulle träna mindre och vara mer med henne, palla den skiten eller"

Låter det rimligt?

stolpskott
2013-01-20, 16:32
Tänk framåt, om du ser att ni kan ha en framtid tillsammans osv. och du dumpar henne, hur låter det?

"Men du, den där tjejen, är inte ni ihop längre?" "Nej." "Nähä, men vadå? Hon verkade ju skitbra" "Jamen, fan, du vet, hon tyckte att jag skulle träna mindre och vara mer med henne, palla den skiten eller"

Låter det rimligt?

Och det tar inte slut där.

"Men vadå, ville hon att du skulle sluta träna?"
"Nej, bara köra mindre än 10 pass i veckan. Vafan liksom, hur kan hon ställa såna krav på mig? Det går ju inte!"

earf
2013-01-20, 16:39
Jag som har barn + familj och ändå vill försöka köra ca 5 pass i veckan fick omorganisera och numera tränar jag 5 på morgonen innan jobbet och slänger in ett par pass på helgen när det funkar. Suverän lösning för min del. Kan ju bli tufft att omorganisera din innebandy till 5 dock :))

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

Rahf
2013-01-20, 18:13
Den här tråden bekräftar vilket själviskt kräk man var i tonåren. Tack och lov för att vara i 20-området.

Sparven från Minsk
2013-01-20, 18:19
Kan inte se problemet. Hur länge tränar du per pass? 5 h? Min träning tar 1 h i gymmet. Då hinner jag allt träffa tösen med. Bortprioritera annat skit som tv, slappa, sufra på nätet och sånt och lägg den tiden på att träffa henne istället.

wessmen
2013-01-20, 19:24
Den här tråden bekräftar vilket själviskt kräk man var i tonåren. Tack och lov för att vara i 20-området.

Själviskt kräk? Please.

Det är 18-åringar, låt honom göra vad fan han vill. Är hon så självisk att hon vill du ska träna mindre kanske han borde skaffa en idrottsintresserad tjej.

Sitta och ställa krav på att man ska dra ner på sin hobby är själviskt om något. Man ber inte någon ta bort en del av sig själv.

vicarious
2013-01-20, 19:26
Om hon inte kan acceptera hobby/fritidsintressen så är hon väldigt självisk.

+1 på wessmen.

Fredszky
2013-01-20, 19:27
du kanske inte passar att ha ett vanligt förhållande då du prioriterar träningen så mycket, helt enkelt.

så säg det till tjejen om det är så, så får hon välja om hon vill fortsätta vara med dig på dom premisserna.

mycketbrännvin
2013-01-20, 19:31
Jag kan ge ett råd när det gäller relationer: Ta kumpanens åsikter på allvar men lyssna alltid först på dig själv. Du är säkert ganska ung, lev som du vill, jag har sett folk som börjat sällskapa som hållit på med idrott på högre nivå, supit sig redlösa 2ggr i veckan, haft intressen som tagit upp nästan all fritid och de har alla under en tid lyckats hålla sig borta från deras "beroenden" pga gnällande brudar men det håller inte i längden. Min tjej har gnällt på att jag satsar en massa pengar på tillskott, men träningen är för mig en av ytterst få nöjjen jag har och ärligt sagt så skulle jag hellre dumpa henne än sluta träna eller ens minska på träningen, trots att jag inte har tävlingsplaner eller liknande.

Dalla inte efter brudarnas vilja, gillar man att träna så skall man träna det är trots allt en positiv sak jämfört med om man vore beroende av dataspel eller liknande.

filmjölk
2013-01-20, 19:48
Jag får en vision om att det kommer att utveckla sig såhär:

Ts följer sin flickväns önskan och drar ner på träningen för att umgås mer med henne. Det dras först ner, men hon tycker att det är fortfarande för mycket och TS slutar träna helt. TS blir både klen och fet på samma gång, och flickvännen beklagar sig över detta först med lite humor men senare med ökande avsmak i tonen. Rätt vad det är finner TS henne i säng med en douchig zyzz-kopia, då står han där med sugrörsarmar, ölmage och hängröv och orkar inte ens bli arg, bara ledsen.

Fredszky
2013-01-20, 19:53
du kanske inte passar att ha ett vanligt förhållande då du prioriterar träningen så mycket, helt enkelt.

så säg det till tjejen om det är så, så får hon välja om hon vill fortsätta vara med dig på dom premisserna.

+1

jag vill ge dig en eloge, tycker du skriver så kloka saker.

Okej
2013-01-20, 20:15
Jag förstår fortfarande inte att ni förstorat upp det så mycket, dom går liksom gymnasiet, ni gör en höna av en fjäder. Livet består av skola, sova och 10-12h fritid på vardagar. Inga bekymmer, klart fan det finns tid för bägge, ni får kompromissa lite, du behöver inte träna varenda vaken sekund och hon behöver inte kväva dig

Fredszky
2013-01-20, 20:49
Jag förstår fortfarande inte att ni förstorat upp det så mycket, dom går liksom gymnasiet, ni gör en höna av en fjäder. Livet består av skola, sova och 10-12h fritid på vardagar. Inga bekymmer, klart fan det finns tid för bägge, ni får kompromissa lite, du behöver inte träna varenda vaken sekund och hon behöver inte kväva dig

jag håller med.

samtidigt är det hela världen kring den åldern, kanske första riktiga förhållandet, osv. om man gått igenom det ett par gånger så lär man sig att det inte är hela världen. men för att nå dit krävs det att man gjort "fel" några gånger. min erfarenhet i alla fall. :d

Okej
2013-01-20, 20:53
jag håller med.

samtidigt är det hela världen kring den åldern, kanske första riktiga förhållandet, osv. om man gått igenom det ett par gånger så lär man sig att det inte är hela världen. men för att nå dit krävs det att man gjort "fel" några gånger. min erfarenhet i alla fall. :d

Ja men precis, varje år känner man att man var ung och dum åren innan, ändå står man där och vågar absolut inte kolla på sin posthistorik 2 år tillbaka oavsett ålder när man skrev pga att man skäms lite :D. Krävs som du säger att man sprungit på egna minor för att lära sig

Men det jag ville säga i förra posten är att det är ingen biggie egentligen, låter som en feel-good hippie nu men: kommunikation är nyckeln för ts

Hemma Gymmaren
2013-01-20, 20:55
+1

jag vill ge dig en eloge, tycker du skriver så kloka saker.

hahah, så jävla keff.

Fugly
2013-01-20, 21:19
Sluta med crossfit, den är ändå så värdelös.

cero
2013-01-20, 21:21
Sluta med crossfit, den är ändå så värdelös.

Va?

Fugly
2013-01-20, 21:32
Va?

Jag vill omformulera det.

Om du tränar för att ha roligt och din flickvän ber dig minska ner det är det en fråga du måste ställa dig: är det roligare att träna eller att vara med henne? Är der roligare än t.ex. crossfit så är det ju ett lätt val, osv. Är svaret nej på alla 3 så tycker jag du borde klämma ut varenda droppe av henne innan hon gör slut med dig, dvs om du inte gör slut med henne.

Edit: imo så borde du inte sluta med gym tho, då kmr allt gå söderut så småningom.

Ronn
2013-01-20, 21:35
Jag vill omformulera det.

Om du tränar för att ha roligt och din flickvän ber dig minska ner det är det en fråga du måste ställa dig: är det roligare att träna eller att vara med henne? Är der roligare än t.ex. crossfit så är det ju ett lätt val, osv. Är svaret nej på alla 3 så tycker jag du borde klämma ut varenda droppe av henne innan hon gör slut med dig, dvs om du inte gör slut med henne.

Vad kan vara roligare än crossfit?

http://www.miscupload.com/upload/201908178327439749132927.gif

http://gifsforum.com/images/gif/did%20not%20read/grand/FthisSintheA.gif

http://i.imgur.com/Kqctx.gif

http://chzgifs.files.wordpress.com/2011/05/workoutp1.gif

wessmen
2013-01-20, 21:36
Jag vill omformulera det.

Om du tränar för att ha roligt och din flickvän ber dig minska ner det är det en fråga du måste ställa dig: är det roligare att träna eller att vara med henne? Är der roligare än t.ex. crossfit så är det ju ett lätt val, osv. Är svaret nej på alla 3 så tycker jag du borde klämma ut varenda droppe av henne innan hon gör slut med dig, dvs om du inte gör slut med henne.

Varför ska det ens bli något dilemma eller ultimatum?

Han är 18 år, går förmodligen fortfarande i skolan. Det är inte så att dem har gemensamt boende med allt vad det innebär, med 2 barn och en hund.

I ett sånt läge får man prioritera bort lite träning, men fan inte annars. Tyder på kontrollbehov från tjejen, som inte kommer ge dig någon som helst support om du verkligen vill satsa, för då är det "mig eller träningen!!".

Nej, dumpa henne och hitta en guldklimp som hjälper och stöttar dig i träningen istället för en gnällig idiot.

Rahf
2013-01-20, 21:41
Vad är det som satsas på? Det är fortfarande väldigt oklart i nuläget.

Vunnis
2013-01-20, 21:54
Vad är det som satsas på? Det är fortfarande väldigt oklart i nuläget.

Satsas? Om ett intresse är större än ett annat så borde man prioritera det.

rooz
2013-01-20, 21:58
Satsas? Om ett intresse är större än ett annat så borde man prioritera det.

Jag borde alltså prioritera ett heroinberoende över te.x jobb?

Vunnis
2013-01-20, 21:59
Jag borde alltså prioritera ett heroinberoende över te.x jobb?
Tänkte du innan du pratade nu? :)

Ristretto
2013-01-20, 22:01
Lätt val. Gör slut med Crossfit.

Skickat från min Ockelbo 600 via Tapatalk 5

cero
2013-01-20, 22:02
Tänkte du innan du pratade nu? :)

Att jämföra heroinberoende och träning för vissa här på Kolozzeum kanske inte är så långsökt som man kan tro. :D

rooz
2013-01-20, 22:23
Intresse som intresse. Vissa tränar crossfit, andra dricker GHB-tvål..

BisonLGcrew
2013-01-20, 22:31
Flickvän eller träning, one of mankinds easiest decisions.

Baronpanda
2013-01-20, 22:52
Flickvän eller träning, one of mankinds easiest decisions.

Håller med klart man väljer träning.*flex*