handdator

Visa fullständig version : Ännu en (två) låtar som jag gjorde


Fugly
2013-01-19, 20:36
Har tänkt på feedbacken jag fått av er, och skulle vilja dela med mig av det jag kommit fram till. Som alltid så uppskattas all respons!

Det är dansmusik, bara som en liten varning :)

https://soundcloud.com/naderia/dream-original-mix-2-mp3 och https://soundcloud.com/naderia/boom-original-mix-mp3

ShippEn
2013-01-19, 20:49
Inget fan av just denna sortens musik så jag tyckte inte att det var något vidare men det är endast min åsikt, fanns dock små delar i låtarna som var helt okej.

Fugly
2013-01-19, 20:52
Inget fan av just denna sortens musik så jag tyckte inte att det var något vidare men det är endast min åsikt, fanns dock små delar i låtarna som var helt okej.

Jag förstår och respekterar det till fullo!

Som vad?

Fredszky
2013-01-19, 22:00
2:35-3.30 tycker jag låter mkt bra, känns som låten har driv där. innan känns lite monotomt. enligt mitt tycke skulle jag låta den börja vid 2:35 och utveckla låten vid 3:30 istället, lägga på en till dimension i samma flow.

edit: pratar om första låten nu, dream.

ShippEn
2013-01-19, 22:10
Tycker lite som Fred, runt 2.50 till 3.50 så är bra "pump" i låten.

första låten.

redbrigade
2013-01-19, 22:31
2:35-3.30 tycker jag låter mkt bra, känns som låten har driv där. innan känns lite monotomt. enligt mitt tycke skulle jag låta den börja vid 2:35 och utveckla låten vid 3:30 istället, lägga på en till dimension i samma flow.

edit: pratar om första låten nu, dream.

Fast så är låtarna för att dom ska bli lättare att mixa ihop med andra, första minuten/minuterna är alltid väldigt monotona.

Edit* Det andra droppet på "dream" tycker jag du behöver arbeta mer på, låter haffsigt jämfört med resten av låten som du gjort bra!

Fugly
2013-01-20, 07:59
Fast så är låtarna för att dom ska bli lättare att mixa ihop med andra, första minuten/minuterna är alltid väldigt monotona.

Edit* Det andra droppet på "dream" tycker jag du behöver arbeta mer på, låter haffsigt jämfört med resten av låten som du gjort bra!

Okej, tack så mycket för alla som tog tid och lyssnade på dem! Jag ska def. förbättra på den.

Hobbes
2013-01-20, 08:04
2:35-3.30 tycker jag låter mkt bra, känns som låten har driv där. innan känns lite monotomt. enligt mitt tycke skulle jag låta den börja vid 2:35 och utveckla låten vid 3:30 istället, lägga på en till dimension i samma flow.

edit: pratar om första låten nu, dream.

Tycker lite som Fred, runt 2.50 till 3.50 så är bra "pump" i låten.

första låten.

Fast så är låtarna för att dom ska bli lättare att mixa ihop med andra, första minuten/minuterna är alltid väldigt monotona.

Edit* Det andra droppet på "dream" tycker jag du behöver arbeta mer på, låter haffsigt jämfört med resten av låten som du gjort bra!

Efter att lyssnat igenom låtarna instämmer jag med ovanstående. Jag är inte musiker eller ens bra på musik men jag vet vad jag gillar.

Bra jobbat förövrigt - men denna delen (se ovan) står verkligen ut!

stolpskott
2013-01-20, 08:08
Mycket bättre än det förra du la upp, även om det här inte tillhör min musiksmak. Håller med de ovanstående i deras feedback.

Fugly
2013-01-20, 08:29
Efter att lyssnat igenom låtarna instämmer jag med ovanstående. Jag är inte musiker eller ens bra på musik men jag vet vad jag gillar.

Bra jobbat förövrigt - men denna delen (se ovan) står verkligen ut!

Kul att jag går framåt iaf! :)

Men i den här genren så är det lite meningen att man ska ha det lite "trögt" i början för att bygga upp det till delen som ni gillade, samt som ngn sa om folk som mixar tillsammans.

stolpskott
2013-01-20, 08:48
Kul att jag går framåt iaf! :)

Men i den här genren så är det lite meningen att man ska ha det lite "trögt" i början för att bygga upp det till delen som ni gillade, samt som ngn sa om folk som mixar tillsammans.

Det är en sak om det är långsamt och trappas upp till ett crescendo, men om det är dåligt, alltså att man inte gillar hur det låter, för att det sedan efter typ en brytning blir mycket bättre... swing and a miss tycker jag.

Fugly
2013-01-20, 09:10
Det är en sak om det är långsamt och trappas upp till ett crescendo, men om det är dåligt, alltså att man inte gillar hur det låter, för att det sedan efter typ en brytning blir mycket bättre... swing and a miss tycker jag.

Aha, okej. Då förstår jag. Tack för klargörandet :)