handdator

Visa fullständig version : FitnessRichardNilsson


Jockepocke
2013-01-18, 22:11
Tjenare....

Tänkte bara höra om någon tycker ''Fitness Richard'' är en bra Personlig Tränare.
Hade tänkt att kanske fixa kost och träningsschema ifrån honom, han marknadsfört sig bra och verkar vara bra eftersom folk verkar vara glada...Någon här som tagit hjälp av honom och tycker det går galant?

Skulle vara bra att veta, det är mycket pengar det handlar om :) fast blir värt om man ska investera i sin hälsa :)

Kan snubben sin sak Ja/Nej - varför i sånna fall? vad är positivt och negativt.
Discuss!:)

Om detta räknas som reklam, kan ni ta bort tråden.

MvH

rooz
2013-01-18, 22:14
Tror Vunnis här på brädan genomgått PT-kurs med honom, kika med han.

mattilainen
2013-01-18, 22:17
Varför inte bara ta en stund på google eller här på kolo och kanske göra en tråd och fråga? Du får gratis hjälp från personer som är minst lika duktiga som honom.

smolk
2013-01-18, 22:18
Varför inte bara ta en stund på google eller här på kolo och kanske göra en tråd och fråga? Du får gratis hjälp från personer som är minst lika duktiga som honom.

Detta! Du kan definitivt få lika bra tips av allt kunnigt folk här och spara de där 1500 kronorna eller vad han nu tar. :)

Victuhh
2013-01-18, 22:22
Tråkiga 2 senaste svar du fått, tyvärr är dom sanna :D

Proxy
2013-01-18, 22:24
Det vore ett totalt slöseri med pengar, så mycket kan jag säga dig.

Hank
2013-01-18, 22:46
Så.. Ingen av de som svarat i tråden tillhör den unga skara medlemmar som skulle vilja jobba inom fitness/träningsindustrin? :D

Jazen
2013-01-18, 22:48
Har man pengar och nybörjare ser jag inga fel som helst att hitta en bra PT som pushar en i början och får upp din motivation.

totalt slöseri med pengar är det inte, bara det är en bra PT så.

Jockepocke
2013-01-18, 22:51
Jag är faktiskt :) ska gå PT kurs om 2 år...har inte gått på en diet 100% än , hade varit jävligt nice att göra det innan och se hur ens kropp reagerar vid olika koster och dylikt:p

Har en kompis, som har en kompis som fått skräddarsytt kost och träningsschema gjort av honom online, och han har fått sjukt bra resultat när han följt dom 100% , bättre än innan sa han. Fast det är bara en enda , skulle varit bra om fler skriver så jag kan göra mitt slutgiltiga svar! MvH

Jockepocke
2013-01-18, 22:52
Nybörjare och nybörjare, gymmat 1 år ungefär, fast skulle vilja testa att gå ALL in på kosten, det gör jag inte nu direkt, fast gör så gott jag kan fast jag känner att jag kan få ännu bättre resultat om jag verkligen får ett kost schema, då kommer jag köra stenhårt! hade varit motivation men ja....nojig fortfarande :)

Proxy
2013-01-18, 22:57
Vad skulle bli bättre av ett "skräddarsytt" kostschema/träningsschema?
Välj valfritt nybörjarschema - klar. Räkna ut kaloribehov och välj en vettig makronutrientfördelning - klar.

Vad skulle en personlig tränare hjälpa med som man inte kan få gratis via enkel sökning? Motivation? Motivation kommer inifrån, det finns ingen annan som kan ge dig äkta motivation.

Frågorna är en riktade till någon speciell.

Lellan
2013-01-18, 23:03
Håller inte med övriga.

En PT fyller ju den funktionen att man kan lägga ALLT krut på att följa ett upplägg, inte förkovra sig, bli osäker, få diethjärna och börja ändra, bli "hög" på att banta eller blind för hur tjock man blir.

Jag går hos Fredrik Carlsson, för jag är lite kroppsblind och lat. Jag skulle rent teoretiskt absolut kunna, men vill och orkar inte "pt:a" mig själv. Även han, och de flesta pt:s har själva coacher. För ofta är det inte att man är helt bakom flötet, utan just den sköna känslan att ngn tar rodret - själv är det bara att jobba så kan man dissa alla velpottiga och störande tankar när man inte orkar. För det kan ju vara jobbigt att ta sig till en annan nivå än man befinner sig på.

Min första PT, ja - jag kunde bra mkt mer än henne. Men när jag kontaktade olika PT:s så var hon den enda som naivt trodde på mig. Hon förmedlade en tro på mig som jag helt saknade. Som relativt inaktiv 120 kg plus satte hon mig för full skubb på ett löpband - en skräck - men även om det inte var rätt, så var det i mitt fall en räddning. Någon trodde att jag kunde något! :) Gick på ngt ayurvediskt kostschema med sjuka mängder linfrön och dadlar, haha.. men så länge det är kcalunderskott så blir man mindre, så länge man tränar hårdare än innan så händer det något med kroppen.

Om just den killen är bra vet jag inte, men att dissa PT:s som onödiga överlag vet jag inte. Självklart hoppas jag du får lite kött på benen innan du bestämmer dig, men håller helt med om att det kan vara en nog så god hälsoinvestering. :) Lycka till, kör hårt!

När jag började hos just Fredrik var det för att jag sett hur välmående och snygga personer jag kände som gick där verkade bli. En kille jag gillade sa till mig att jag hade blivit lite tjock, att jag borde gå dit. Fräckt, men jag borde faktiskt tacka honom! :P

Jazen
2013-01-18, 23:03
tror fortf inte det är pengar i sjön om man hittar en bra PT som kan sin sak.
Är lätt o skriva som du gör för det är självklart för dig som har nått en punkt som många kanske söker.
Det kanske funkade för dig.
Jag har tränat länge men tar ändå fortf tips o trix från folk som jag inser sitter med mer kunskap och som själva kanske tävlat.


Sen vet jag inte vem den du nämner är.
Sitta o skriva att han kastar pengar i sjön är fel tycker jag helt enkelt.

Puryeah
2013-01-18, 23:08
Ser honom titt som tätt och han verkar väl kunna sin sak (får man hoppas). Men jag hade aldrig lagt ut så mycket pengar för att någon ska visa mig några övningar. Finns oändligt med klipp på youtube och kost- och träningsschema kan du få hjälp med här på forumet :)

Lellan
2013-01-18, 23:12
Vad skulle bli bättre av ett "skräddarsytt" kostschema/träningsschema?
Välj valfritt nybörjarschema - klar. Räkna ut kaloribehov och välj en vettig makronutrientfördelning - klar.

Vad skulle en personlig tränare hjälpa med som man inte kan få gratis via enkel sökning? Motivation? Motivation kommer inifrån, det finns ingen annan som kan ge dig äkta motivation.

Frågorna är en riktade till någon speciell.

Vet inte om du menade att ingen annan fick svara?

Struntar jag i isf.. ;P

Saker jag lärt mig när jag gått hos Fredrik är bla; kunna skilja på vad som är vätska, och vad som är fett på kroppen. Vart mina depåer sitter, och hur olika träning och kost påverkar dessa. Det visade sig att min kropp tokgillar kvarg - ju mer kvarg desto bättre form - men det visade sig även att min kropp hade en knopp som kunde slå bakut vid överdrivet enformig kost. Så för min del är det ett ständigt lärande, i min takt, slipper veta allt från början och vågar testa ett kostupplägg (tex en viss macrofördelning) för att över tid utvärdera vad som händer (hålla andra variabler konstanta). Eller för den delen köra samma kostupplägg en längre tid men någon annan variabel; träningsupplägg (antal reps, mängd vila, mängd sömn, etc etc).

Jag är som sagt väldigt blind inför min kropp, men foton och hans vana blick för kroppar pekar ut för mig så jag kan se förändringar, förbättringar. Förutom kalipern då, och vad man kan ha för knep i rockärmen som passar just för hur jag funkar. Man lär sig lite självkännedom, och för mig avdramatiserar det hela kost och träningsbiten iom att det inte är mitt "fel" om det går galet. Han sköter upplägg, jag kör på och har roligt, mumsar på enligt upplägg.

För andra är det kanske tvärtom, inte alls vettigt att lägga pengar på. Men låt killen avgöra det själv. :)

Otte
2013-01-18, 23:20
Scooby61 på Youtbute duger gott och väl som PT och han förklarar väldigt retoriskt och förvandlar träningen hemma till ett tillräckligt redskap för att nå framgångar. GRATIS med livesändning lite då och då.

http://intermittentfastingtv.com/wp-content/uploads/2012/09/0347.jpg

Angel
2013-01-18, 23:25
Om inte annat så kan du gå på hans flickväns pass -då kommer du garanterat i form förr eller senare.

Proxy
2013-01-18, 23:47
Text

Helt klart ett bra svar tycker jag!


Jag ratar egentligen inte idén av en "PT" (även om jag ogillar "titeln" i sig), utan ratar snarare relativt tom information.
Som jag skrev i tidigare inlägg - ett "skräddarsytt" tränings och kostschema kommer inte att göra något särskilt för dig.
Då kan man lika gärna läsa sig till den informationen själv, vilket har fördelen av att man faktiskt lär sig på riktigt, snarare än 'apa höra, apa göra'.

Att däremot ha en person som faktiskt kan sin sak - lära en och styra en i rätt riktigt - det köper jag. Men jag ser en större poäng i att anlita någon form av coach om man har tränat i X antal år och har svårt att se resultat. Man går inte till Picasso och frågar om han kan lära en att måla, för man kan lika gärna gå till sin bildlärare. Med andra ord - nybörjartips behöver man inte få från någon man anlitar för pengar. Då ser jag det t.o.m. som bättre att man lär sig själv.
Om man inte kan använda sin egen skalle och lära sig för att sedan kunna stå på egna ben, då anser jag att man är blind.

Amfksp
2013-01-19, 00:41
Har man mycket pengar och lite tid är PT en bra idé, annars inte. Grundläggande info kan man läsa sig till på några dagar.

chidde
2013-01-19, 00:59
Håller med Lellan och Amfksp (vad är ditt alias från? börjar bli drygt att bokstavera det varje gång och dubbelkolla så att man har stavat rätt)

Anlita en PT är ett bra sätt att lämna ifrån sig "ansvaret" till någon annan som "kan". Alla orkar inte göra sin research på nätet och kolla tutorials på övningar på youtube och man betalar helt enkelt för att slippa den där huvudvärken. Det är viktigt och förstå att alla inte är och vill vara så insatta i träning och brinner för det så pass mycket så att man är beredd på att spendera dryga timmen på gymmet, ett par timmar på matlagning och sen ytterligare ett gäng timmar på att läsa in kostupplägg, träningsmetoder etc

Man är helt enkelt enbart intresserad av att antingen gå upp lite i muskelmassa eller gå ner i vikt, alla har sina olika mål... vad vet jag? Resten bryr man sig inte om

Lite som en husrenovering, vissa vill göra det själv och lära sig medans andra bara vill få det gjort av en hantverkare och betalar gärna lite extra för att slippa grovjobbet

Amfksp
2013-01-19, 01:04
Håller med Lellan och Amfksp (vad är ditt alias från? börjar bli drygt att bokstavera det varje gång och dubbelkolla så att man har stavat rätt)

Anlita en PT är ett bra sätt att lämna ifrån sig "ansvaret" till någon annan som "kan". Alla orkar inte göra sin research på nätet och kolla tutorials på övningar på youtube och man betalar helt enkelt för att slippa den där huvudvärken. Det är viktigt och förstå att alla inte är och vill vara så insatta i träning och brinner för det så pass mycket så att man är beredd på att spendera dryga timmen på gymmet, ett par timmar på matlagning och sen ytterligare ett gäng timmar på att läsa in kostupplägg, träningsmetoder etc

Man är helt enkelt enbart intresserad av att antingen gå upp lite i muskelmassa eller gå ner i vikt, alla har sina olika mål... vad vet jag? Resten bryr man sig inte om

Lite som en husrenovering, vissa vill göra det själv och lära sig medans andra bara vill få det gjort av en hantverkare och betalar gärna lite extra för att slippa grovjobbet

Väldigt bra jämförelse, men renovera huset kräver betydligt mer kunskap än att slänga ihop ett diet och träningsschema till en nybörjare så hade nog jämfört det med att måla om inomhus =)

Jag skulle aldrig måla om i min lägenhet då jag helt enkelt inte har ork eller kunskap att få det så bra jag vill(speciellt innertaket), men jag skulle aldrig någonsin anlita en PT då jag anser att jag kan läsa till mig de kunskaperna jag behöver på min nivå och tycker det är intressant.

Mitt alias kommer från att jag 07 precis muckat från lumpen och skulle diskutera någon militärtråd här. AMFKSP= amfibiekåren kulspruteskytt. Min dåvarande befattning.

Jockepocke
2013-01-19, 01:42
Alltså det är inte några PT pass jag har tänkt att göra om jag ska göra detta.
Enbart kost och träningsschema, sen köra på ensam utan någon hjälp, bara coach via internet/möte för att se om vi ska ändra något eventuellt, vad vet jag:). Jag bor nära honom, bor också i Göteborg så kommer boka in ett möte med honom före, och eventuellt göra en kaliper mätning också så att allt går helt rätt till (om jag gör det)

Jag brinner för styrketräning och håller på och läser och sånt dagligen, övningarna har jag bra koll på, det är mestadels kosten jag behöver förbättra, och det är också den svåra delen tycker jag eftersom jag fortfarande bor hemma och inte kan sköta allting helt själv hela tiden, fast om jag då hade köpt detta schemat är jag helt övertygad om att mina föräldrar hade hjälpt mig med det mesta (inhandling av mat) bara att jag skulle få laga allting själv.

Kan ju skriva av mig här så kan ni få en insyn av hur en dag kan se ut för mig kring kost, den lär inte vara den bästa but well let's go!

*07.00 2-3 ägg (hela) 2,5-3 dl havregrynsgröt + Creatine + Whey isolate 100.*
*10.00 Tonfisk (Burk) 150kcal tror jag det är och cirka 30 gram protein,*
*12.00 Vad gymnasiet har att erbjuda, försöker att välja så smart som möjligt, mycket kött om det finns, lite mindre på kolhydraterna.*
*Runt 16.00 slutar plugget och jag beger mig hemåt, är hemma cirka 16.45 - Tar då grönsaker som jag känner jag mig någorlunda hållbar inför gympasset*
* 18.00 - Gympasset drar igång*
19.30-20.00 - Tar min gainer efter gymmet.
20.30 - Käkar middag, brukar bli någon köttbit + Ris, försöker ta någorlunda mycket, fast inte alltför mkt!
22.30 Innan läggdags tar jag Casein inför natten.

Kanske viktig information - Jag har tidigare vägt 55kg, fast jag bestämde mig då för att börja gymma och satsa, nu ligger jag på 73kg ungefär (175 cm 19 år) - Fast nu skulle jag vilja deffa men endå bibelhålla musklerna/eventuellt bygga, fast det ska ju vara ganska svårt under en deff) -

Hoppas detta gav lite mer :)

MvH - tacksam för svar hittils , keep it going :)

Arne Persson
2013-01-19, 14:09
Scooby61 på Youtbute duger gott och väl som PT och han förklarar väldigt retoriskt och förvandlar träningen hemma till ett tillräckligt redskap för att nå framgångar. GRATIS med livesändning lite då och då.

http://intermittentfastingtv.com/wp-content/uploads/2012/09/0347.jpg

Du skämtar va? Säg att du skämtar? Annars blir jag lite bekymrad...

Proxy
2013-01-19, 14:34
Enbart kost och träningsschema,


Varför skulle det vara bättre med ett träning och kosts-schema av "FitnessRichard"?

martikainen
2013-01-19, 15:46
Jag vet inte om Richard, men jag vet att det kan vara fruktansvärt smart att anlita en PT för att precis som Lellan skriver, slippa tänka!
Jag går också hos Fredrik och han har verkligen lyckats förändra mitt tankesätt på kosten kring träninen, fick mig i hårdare och större form än någonsin och det är väldigt skönt att slippa oroa sig över att man gör fel.

Någon som har 20+ år i branschen, jobbar heltid som PT och har 60 klienter i veckan, den människan vet oftast vad han pratar om och har träffat "alla" olika typer av människor och lär sig snabbt hur just du fungerar.

Andy.da.wohoo
2013-01-19, 16:01
Du skämtar va? Säg att du skämtar? Annars blir jag lite bekymrad...

Vadå da?

Spetälsk
2013-01-19, 16:56
Finns oändligt med klipp på youtube och kost- och träningsschema kan du få hjälp med här på forumet :)Youtube är för dem som är för lata för att lära sig. det finns riktiga universitet, livets universitet för dem som inte orkar de riktiga och sen finns internet för dem som är rädda för att prata med riktiga människor :)

+1 på lellan. -111 på alla förslag om youtube. prata med någon som verkar veta något. pt eller ej. men prata med kunniga utövare. prata. finns inget som det lärda samtalet :)

Spetälsk
2013-01-19, 17:12
Prata och läsa böcker. sen pratar man om det man läst i böckerna och läser några till. glöm inte att träna ibland :)

Exdiaq
2013-01-19, 17:15
Gör precis vad du vill och känner för. Vad du än väljer så ge det en chans och utvärdera sedan så objektivt som möjligt. Jag har själv "anlitat" en tränare att skriva mina program och agera bollplank och kan helt klart se fördelar med det för min del gentemot att pilla med det själv. Förutsätter att ekonomin finns där och att tränaren vet vad han sysslar med så klart.

Jag varken känner eller känner till denna PT så kan inte yttra mig om kvalitén. Sådant här är en sak som jag retar mig på:

"Oavsett vad du har för mål med din träning, så kan jag hjälpa dig"

Länk (http://www.deepbodywork.se/redbergsplatsen/medarbetare.php)

Nej, det kan han garanterat inte. Är det skrivet i marknadsföringssyfte gentemot den kundgrupp han riktar in sig på och inte för att han faktiskt tror han kan hjälpa vem sem helst att uppnå sina mål är det OK. Är inte så fallet utan han lider utav storhetsvansinne light och bristande insikt om sina egna begränsningar likt många inom fitness-industrin verkar göra så är det inte OK.

Edit: "Hjälpa" kan också innebära att han slussar vidare personen till en annan, lämpligare tränare om så behövs. Är så fallet gillar jag honom.

Matsa
2013-01-19, 17:39
Youtube är för dem som är för lata för att lära sig. det finns riktiga universitet, livets universitet för dem som inte orkar de riktiga och sen finns internet för dem som är rädda för att prata med riktiga människor :)

+1 på lellan. -111 på alla förslag om youtube. prata med någon som verkar veta något. pt eller ej. men prata med kunniga utövare. prata. finns inget som det lärda samtalet :)

Har du något emot skriftlig kommunikation? Detta med riktiga människor har du förresten dragit upp ett antal gånger nu, tror du att du sitter och textar med någon sorts bot?

Fastback
2013-01-19, 18:13
Om jag skulle anlita en PT så skulle det inte vara "FitnessRichard" efter det jag hört om han :)

Jockepocke
2013-01-19, 18:41
Jasså, varför inte då Fastback?

Dödslyft
2013-01-19, 18:50
Jag skulle inte rekommendera honom iallafall, gjorde själv misstaget att anlita honom för ett kost/tränings upplägg.

Han tog ingen bakgrundsinfo om mig, varken vikt eller längd utan man fick något som jag tolkar som standard program han skickar ut till alla, sen svarade han inte på mail om man hade frågor (Programmet verkade inte vara någon höjdare heller efter att ha gjort lite efterforskningar).

Min erfarenhet, jag skulle undvika honom och följa de andra råden i tråden istället.

Proxy
2013-01-19, 18:52
Jasså, varför inte då Fastback?

Det ska inte diskuteras här på kolozzeum.

Jockepocke
2013-01-19, 19:08
euhm, okej...

Exdiaq
2013-01-19, 19:14
Det ska inte diskuteras här på kolozzeum.

Läst igenom reglerna och uppförande-koden och kan inte hitta stöd i att man inte får göra det.

FitnessRichard är ett varumärke och så länge man ger vettig ris&ros i hans, eller andras, yrkesroll ser jag inga problem med det i alla fall.

DHL och många andra företag är OK att kritisera och berömma. Det enda som skiljer här är att hans namn är hans varumärke.

dupper
2013-01-19, 19:28
"Oavsett vad du har för mål med din träning, så kan jag hjälpa dig"

Nej, det kan han garanterat inte. Är det skrivet i marknadsföringssyfte gentemot den kundgrupp han riktar in sig på och inte för att han faktiskt tror han kan hjälpa vem sem helst att uppnå sina mål är det OK. Är inte så fallet utan han lider utav storhetsvansinne light och bristande insikt om sina egna begränsningar likt många inom fitness-industrin verkar göra så är det inte OK.

Edit: "Hjälpa" kan också innebära att han slussar vidare personen till en annan, lämpligare tränare om så behövs. Är så fallet gillar jag honom.

Jag tror snarare att det är marknadsföring för att verka jättekunnig, duktig och seriös inför sin målgrupp. Det är rätt självklart att folk som vill åt väldigt specifika kunskaper och träna inför något väldigt specifikt så vet de nog att de bör välja någon mer inriktad tränare. Så tänker jag när jag läser det, åtminstone!

chidde
2013-01-19, 19:37
Jag varken känner eller känner till denna PT så kan inte yttra mig om kvalitén. Sådant här är en sak som jag retar mig på:



"Oavsett vad du har för mål med din träning, så kan jag hjälpa dig"





Är det sant?!
Hur mycket kostade han nu?

Jag kan tänka mig att bli mr Olympia isåfall :cool:

Exdiaq
2013-01-19, 19:41
Jag tror snarare att det är marknadsföring för att verka jättekunnig, duktig och seriös inför sin målgrupp. Det är rätt självklart att folk som vill åt väldigt specifika kunskaper och träna inför något väldigt specifikt så vet de nog att de bör välja någon mer inriktad tränare. Så tänker jag när jag läser det, åtminstone!

Ja, förhoppningsvis. Väljer att tro det om tränare utav diverse slag tills dess att motsatsen blivit bevisad, något som hänt allt för ofta.

Gober
2013-01-19, 20:00
Den enda jag skulle kunna tänka mig att betala för att få hjälp (med en diet) är Martin Berkhan. Jag gillar hans no bullshit approach, inte massa jävla hokus pokus och trams från någon okunnig eller dyngpreppad (obs anklagar ingen specifik för detta) guru. Det finns ju mer än tillräckligt med info på hans sida men det kan ju vara mer motiverande att ta hjälp av någon för att verkligen fullfölja en diet till 100%. Plus att han är värd att tjäna en hacka, inte för jag tror han saknar klienter direkt.

Beholder
2013-01-19, 21:54
Fast det är väl ingen dum ide att ta hjälp av en tränare. Det finns väl en anledning till varför i princip all som idrottar seriöst har tränare trots att det oftast finns hur mycket information om ämnet som helst som är gratis. Jag har själv märkt en ändring i mitt sätt och tänka efter jag bytte förening.

Whoopie
2013-01-19, 22:21
Jag frågar hellre proxy om hjälp!

Asdf
2013-01-20, 02:40
Jag frågar hellre arne om hjälp, fitnessrickard är riktigt fit! Men han var definitivt inte speciellt stark för sin storlek, blir paff varje gång jag ser han träna!

Jockepocke
2013-01-20, 15:48
Haha...tycker du han är svag alltså:p
178 kg bänkpress och ett halv ton benpress tror jag att jag sett han utföra på facebook, kan dock minnas fel fast tror inte jag misstar mig!:)

Proxy
2013-01-20, 18:12
Ja, för 500kg i benpress är så tungt, och absolut inte många som klarar av. *rolleyes* Varför man ens bryr sig om benpress.

Svag är han säkerligen inte, men inte anmärkningsvärt stark heller.

Jag frågar hellre proxy om hjälp!

Tack! :) Jag med faktiskt.

leo1
2013-01-20, 18:24
Gustaf ollas? Alla här har väl följt hans utveckling.

Amfksp
2013-01-20, 18:56
Bara för man är stark eller vältränad betyder inte att man är kapabel att lära ut på ett effektivt och pedagogiskt sätt, hur fan kan folk ha missat det? Har ni aldrig haft en dålig lärare i skolan som kunnat sitt ämne bra men inte varit bra på att lära ut?

rooz
2013-01-20, 18:57
Bara för man är stark eller vältränad betyder inte att man är kapabel att lära ut på ett effektivt och pedagogiskt sätt, hur fan kan folk ha missat det? Har ni aldrig haft en dålig lärare i skolan som kunnat sitt ämne bra men inte varit bra på att lära ut?

This.

Xtronal
2013-01-20, 19:22
Enda gången jag skulle kunna tänka mig att skaffa en "Coach" är om jag skulle göra en seriös satsning inom bodybuilding. Finner ingen anledning att anlita en "PT", kanske är värt pengarna om man är en av de odisciplinerade människorna som behöver någon som håller en i handen + ingen motivation att lära sig om kost och träning.

Vunnis
2013-01-20, 21:44
Enda gången jag skulle kunna tänka mig att skaffa en "Coach" är om jag skulle göra en seriös satsning inom bodybuilding. Finner ingen anledning att anlita en "PT", kanske är värt pengarna om man är en av de odisciplinerade människorna som behöver någon som håller en i handen + ingen motivation att lära sig om kost och träning.

Tur för alla personliga tränare att du inte är den enda individen i världen med en kropp då. :)

Asdf
2013-01-20, 22:04
Haha...tycker du han är svag alltså:p
178 kg bänkpress och ett halv ton benpress tror jag att jag sett han utföra på facebook, kan dock minnas fel fast tror inte jag misstar mig!:)

Hur fick du det till att jag tycker han är svag? *screwy*
Han är stark definitivt! Men jag har sett många killar ta minst dubbelt så mycket i vikt som är lika stora

178kg i bänk var väldigt mycket, de ggr jag sett han på lindholmen tränade han med mellan 100-110kg, kanske körde högreps?

rooz
2013-01-20, 22:17
Hur fick du det till att jag tycker han är svag? *screwy*
Han är stark definitivt! Men jag har sett många killar ta minst dubbelt så mycket i vikt som är lika stora

178kg i bänk var väldigt mycket, de ggr jag sett han på lindholmen tränade han med mellan 100-110kg, kanske körde högreps?

178*2=356kg i bänk.

Hur många tar det:rolleyes: