handdator

Visa fullständig version : "Trötta" axlar


camarade
2013-01-18, 16:13
Detta är mer en beskrivning av en känsla, snarare än ett problem. Vill se om någon känner igen sig i detta.

Jag upplever mina axlar som "trötta" till vardags. Vid träning känns det bra men under vilodagar kan helt normala grejer kännas besvärligt. Lyft, att sitta vid datorn t.ex. och skriva, etc. Hålla ut armarna åt sidorna, och där har du typ den värsta känslan ever... känns som man långsamt plågas till döds typ. (Lite överdrivet, men bara riktigt obehagligt).

Bara låta armarna hänga vid sidan liksom... åååh vad skönt. :)

Som sagt, under ett pass kan jag ha riktig råstyrka och känner inget obehag, utan det är bara till vardags. Helt normalt kanske?

Victuhh
2013-01-18, 16:18
Hur tränar du axlarna? Kör du ordentligt slut på dom flera gånger i veckan?
Jag kan känna så efter jag kört riktigt tungt ibland :)

Gpajpen
2013-01-18, 19:18
Lider av samma sak. Hjälpte litegrann när jag slutade med bänkpress men hade även dålig mjölksyratålighet (tror jag det är) i axlarna innan jag ens började styrketräna öht.
Vet inte riktigt vad det beror på, har bra styrka i axlarna, axelbred, inga skador eller någonting.

Att hålla armarna rakt upp längst tid förlorar jag mot småtjejer.

Kan gå en lite längre promenad och känna att axlarna blir trötta.

cero
2013-01-18, 21:37
Lider av samma sak. Hjälpte litegrann när jag slutade med bänkpress men hade även dålig mjölksyratålighet (tror jag det är) i axlarna innan jag ens började styrketräna öht.
Vet inte riktigt vad det beror på, har bra styrka i axlarna, axelbred, inga skador eller någonting.

Att hålla armarna rakt upp längst tid förlorar jag mot småtjejer.

Kan gå en lite längre promenad och känna att axlarna blir trötta.

Jävligt mycket massa på armarna? :D

Masterpan
2013-01-18, 21:43
Märkt exakt samma sak, till vardags kan jag få mjölksyra i axlarna och tänka "hur jävla klena axlar har jag" samtidigt som mina 60x5 i millisar inte är så jävla värdelöst tycker jag :D

camarade
2013-01-20, 16:32
Märkt exakt samma sak, till vardags kan jag få mjölksyra i axlarna och tänka "hur jävla klena axlar har jag" samtidigt som mina 60x5 i millisar inte är så jävla värdelöst tycker jag :D

Precis. Antar att det är normalt.

as0k
2013-01-22, 09:25
Samma för mig. Tex när man hänger upp tvätt... Det krävs inte många plagg innan jag börjar bli trött i axlarna :(

gratefuldead
2013-01-22, 09:42
Det sägs ju att... "när man får mjölksyra av att byta glödlampa, då vet man att man tränat rätt".

as0k
2013-01-22, 10:28
Det sägs ju att... "när man får mjölksyra av att byta glödlampa, då vet man att man tränat rätt".

Hehe :) Fast denna trötthet kommer lika snabbt även om jag inte tränat på en vecka.