handdator

Visa fullständig version : När mäter man??

bjohe
2013-01-18, 11:07
Hej

Har sett många trådar om mått på armar & ben mm. Jag har dock inte sett i vilket skede man ska mäta d.v.s. Ska man mäta när man är avslappnad och kliver ur sängen på morgonen eller ska man mäta vid "pump"?

Om jag ska mäta biceps eller överarm t.ex., ska man då "pumpa upp" både triceps och biceps vid mätning för att få ett maxmått?

:)

Amfksp
2013-01-18, 11:08
Pump och flex så klart!

Sheogorath
2013-01-18, 11:11
Överarmsmåttet flexat. Alla andra mått oflexade. All mått opumpade.

Så Är Det (Tm).

Thornblom
2013-01-18, 11:23
Sedan får man ha i åtanke att måtten kan vara lite mindre dagen efter man har tränat respektive muskel.
Enligt min egen erfarenhet får man mest rättvist resultat när involverade muskler vilat i 24h.

Jazen
2013-01-18, 11:26
Jag tycker du ska ha full flex o pump när man mäter.
Man står knappast avslappnad på en tävling, man vill ju göra sig så stor dom möjligt , eller =) ?

bjohe
2013-01-18, 11:27
Så det finns alltså ingen REGEL. En del mäter med pump en del inte. Blir ju ganska konstigt om man ska jämföra då :O

Thornblom
2013-01-18, 11:30
Så det finns alltså ingen REGEL. En del mäter med pump en del inte. Blir ju ganska konstigt om man ska jämföra då :O

Du ska jämföra med dig själv.
I annat fall bör du och den andra parten inneha samma förutsättningar vid mättillfälle.

bjohe
2013-01-18, 11:32
Jo, naturligtvis jämför jag min egen progress med mig själv men det finns ju trådar i forumet där folk fyller i sina mått och det blir ju mer intressant om alla gör det vid samma tillstånd.

:)

AronP
2013-01-18, 11:39
Jag tycker du ska ha full flex o pump när man mäter.
Man står knappast avslappnad på en tävling, man vill ju göra sig så stor dom möjligt , eller =) ?
Fast pumpen du får på scen är inte i närheten av den du kan få på gymmet när du få äta som du vill. Dessutom kan du ha olika kraftig pump.

När jag väl får för mig att mäta så antecknar jag när det är mätt. Men rent generellt så brukar man mäta när kroppen är påverkad av så lite som möjligt, dvs när du precis vaknat.

ARMSTARK
2013-01-18, 11:40
Man mäter ingenting i slakt tillstånd! *rolleyes*

Jazen
2013-01-18, 12:04
Fast pumpen du får på scen är inte i närheten av den du kan få på gymmet när du få äta som du vill. Dessutom kan du ha olika kraftig pump.

När jag väl får för mig att mäta så antecknar jag när det är mätt. Men rent generellt så brukar man mäta när kroppen är påverkad av så lite som möjligt, dvs när du precis vaknat.

Ja jag vet inget om att stå på scen och vet inte hur man ska gemföra scen pump? med vanlig pump.

Jag personligen mäter med pump om jag nu mäter, men alla gör olika i guess?

Woody R
2013-01-18, 14:17
Pump ger ju typ 5cm på armen minst...