handdator

Visa fullständig version : Förbannade fitnessgym försöker förstöra min träning


Sidor : [1] 2

hestJaevel
2013-01-18, 11:52
Tjena!

Följer upp nanos råd och startar en egen logg, fast inte med det namnförslaget han kom med.
Filip heter jag, första gången jag kom i kontakt med ett gym var vid 15 års ålder. På den tiden litade jag till vad de försökte lära ut på korpen,
med något snabbschema där man körde 1 set i varje maskin, varje pass. Det gav mig ingenting och såklart tröttnar man på det efter ett tag.
Några försök senare insåg jag i somras att nu jävlar ska jag bli stark! Detta efter att jag upptäckt basövningar för första gången i mitt liv.
Jag började med stronglifts 5x5 och det har gett en bra grund att stå på, knäböj 3 pass i veckan har jag kört som ett heligt mantra.
I ärlighetens namn kan jag inte gå till gymmet utan att knäböja längre. De gångerna jag har försökt har jag känt mig förvirrad och vilsen!

Formen är dessvärre inget att skryta om, alldeles för mycket kroppsfett, men det ska där bli ändring på har jag tänkt! För närvarande väger jag in på 104 kilo, 191 cm lång.
Övriga stats:
Marklyft 1RM: 155 kilo, det kändes relativt enkelt när jag drog det.
Knäböj 1RM: 120 kilo, high bar dock, inte low bar som Mehdi förespråkar, funderar dock på att övergå till low bar för att kunna få ut lite snabba ökningar, men det ligger nog i framtiden!
Push press: 67,5 kilo
Militärpress 5RM: 55 kilo
Bänkpress: Har aldrig gjort maxtest här, det har varit en av mina sämsta övningar men det börjar ta sig nu.
Igår i slutet på ett axelpass drog jag åtminstone 65 kilo 5 reps utan några större bekymmer, trots att jag förrän igår inte hade bänkat sedan i början på december!

Årsmålen jag har satt upp är:
Marklyft: 200 kilo
Knäböj: 150 kilo
Push press: 100 kilo
Bänkpress: 100 kilo
Stanna på 95 kilo kroppsvikt.

De mål som blir lättast att uppnå känns rimligtvis som marklyft och knäböj.
I pushpress / militärpress har jag aldrig platåat änsålänge, och därför är det ju svårt att veta hur framtiden ser ut!
Bänkpressen är högst osäker, men jag vill absolut ta tag i den och göra ett seriöst försök på 100 kilo.
Om det visar sig att något mål är på tok för enkelt kommer jag att betrakta siffrorna ovan som delmål (det är de redan, kan man någonsin säga att man är nöjd?)
Jag är inte ute efter att ha snyggast kropp på stranden. Fokus ligger absolut på att lyfta många kilon!

Kan ju passa på att nämna att båda mina axlar är opererade. Om någon är insatt så heter proceduren Bankart Procedure http://www.shoulderdoc.co.uk/article.asp?article=1007
Detta eftersom jag alltid varit kraftigt överledad, det enda som drabbats av detta var axlarna, som började hoppa ur led på tok för enkelt.
Efter båda operationerna var utgångsläget att jag inte orkade att göra en armhävning från knäna. Jag är väldigt stolt över att jag lyckats visa min kropp vem som bestämmer, och det utan att få axelsmärtor tillbaka!
Enda sättet mina axlar yttrar sig på, det är att jag inte är elastisk och alltså inte kastar saker särskilt bra. Jag ska troligen inte spela golf, och simma gör jag helst bara i liv & död-situationer.

Loggen kommer jag skriva till stor del för mig själv - men om man får någon följare så kan det ju också vara roligt :)

hestJaevel
2013-01-18, 19:08
Såja, färdigtränad för idag, fredagsmiddag i magen, arbete imorgon!

Jag har inte disciplin nog att gå till gymmet och enbart köra kondition. Det är så lätt hänt att man råkar köra lite marklyft istället.
Så, sagt och gjort:

25 minuter cross-trainer, högintensivt.

Marklyft:
60 kilo x 5
100 kilo x 5
130 kilo x 4
140 kilo x 1

Hade inte tillgång till gymmet alltför mycket från ~20:e december fram till första veckan på januari, det märks direkt i marklyftet. Dock är alla vikter ovan RAW, normalt hänger jag på bältet vid 130 och över. Höll dock neutral ländrygg, men vikterna måste ökas, fast det är jag inte orolig för!

Hantelrodd:
20 kilo x 5
27,5 kilo x 5
32,5 kilo x 5
30 kilo x5, 2 set

Bicepscurl, isolerat:
15 kilo x5, 4 set

Ryggresningar:
KV x 15
KV+10 x 15, 2 set
KV+15 x 10

Det här året ska nog gå bra!
Fick lite stränga blickar från receptionen, de gillar inte oss som lyfter tungt på gymmet. Konstigt nog var det inget problem när jag tecknade kortet..
Använder det som bränsle när jag lyfter, men fan vad skönt det ska bli med ett riktigt gym så småningom! Går och väntar på besked om flytt snart!

Nano-Sekund
2013-01-19, 01:53
Fan vad skoj att du startade upp en journal !! Detta kommer att ge dig ett lyft i din träning (på många sätt) jävligt tråkigt ang. Det där jävla fitnessgymmet, stabilt att du använder ilskan på rätt sätt :)

Stark är du också :)

Prenumeration - Check !!

hestJaevel
2013-01-19, 15:09
Fan vad skoj att du startade upp en journal !! Detta kommer att ge dig ett lyft i din träning (på många sätt) jävligt tråkigt ang. Det där jävla fitnessgymmet, stabilt att du använder ilskan på rätt sätt :)

Stark är du också :)

Prenumeration - Check !!

Ah, det känns rätt härligt faktiskt, har fört lite journal i det dolda för min egen skull tidigare men tröttnade på det - att nu föra journal mer öppet kanske gör det lite roligare igen! :)

Stark - jo jämfört med folk som inte tränar kanske, men det är inte där jag har ribban! :naughty:
Dock tycker jag att det har gått ganska fort att öka!
28:e augusti kan jag se i min logg att jag var nöjd med att ha klarat 32,5 kilo militärpress 5x5
Den 12:e september failade jag 5x5 på sista setet i bänkpress med 50 kilo. Där har ökningen gått något långsammare men nu äntligen känns det som att bänken börjar ta sig.
Knäböjen och marklyften har aldrig stått stilla tidigare, men knäböjen är fruktansvärt seg att öka i nu, så jag reviderar mitt träningsschema, och lägger om fokus till det som går bra och lätt att öka i. Det är roligast att träna så! :>

str
2013-01-19, 20:23
Lycka till hesten! Kul initiativ med journal. Fin line-up av övningar du rabblar upp där i första inlägget. Vore kul att se din progress i hand stand pushups, som en joker i leken.

hestJaevel
2013-01-20, 13:12
Lycka till hesten! Kul initiativ med journal. Fin line-up av övningar du rabblar upp där i första inlägget. Vore kul att se din progress i hand stand pushups, som en joker i leken.

Tack så mycket för den härliga responsen! :)
Ska absolut komma med lite uppdateringar angående hand stand pushups när de börjar leda någonstans!

Idag innan jag gick till gymmet tänkte jag göra ett försök med handstand pushups. Tanken har varit att ha ryggen mot väggen och hoppa upp och lägga fötterna mot, men jag har inte riktigt vågat ta det steget! Jag har helt vänt när det gäller den biten och insett att nästa gång ska jag istället försöka "klättra" med fötterna mot väggen och på det viset försöka mig på att klara åtminstone en halv repetition utan att det gör allt för ont i huvudet! :naughty:

På gymmet tappar jag sinne för tid och rum jag brukar räkna tiden jag varit där i vattenflaskor. Idag var jag på gymmet 3 flaskor, 1,5 liter alltså!

Började med lite böj. Jag har kört ATG (alltså VERKLIGEN ATG, fitnessinstruktören har till och med varit imponerad av djupet!) men på senare tid har jag blivit stum i högra smalbenet ett par dagar efter ett tungt pass på gymmet! Jag provade gå ner och sätta mig i bottenläget med lätta vikter, och då kände jag hur den där stumheten kom smygande tillbaka. Efter det försöket gick jag och haltade i en vecka. Efter att ha smält den informationen har jag nu bestämt mig för att byta från OL-böj till low bar SL-böj. Första passet idag:
20 kilo x 5, 2 set (hur skriver ni på kolo? 5x2?)
50 kilo x 5
75 kilo x 5
90 kilo x 5
100 kilo x 5, 2 set, gick ut för ett tredje men insåg att jag inte kan hålla handlederna helt raka i SL-böj. Nästa pass ska jag gå ner i vikt och försöka rätta till det här. Någon som har tips?

Därefter bänkpress, taggad efter förra veckans lyckade bänk gick jag ut för 67,5, en höjning direkt alltså!
5x5 utan problem. Sista setet glömde jag bort att andas de 3 första repsen, de bara flög fram. Därefter hade jag syreskuld och fick ta tre andetag inför var och en av de sista 2 *facepalm*
Sista repen kändes som att den tog 10 sek. Hade jag haft passare hade dom säkerligen förstör den repen för mig. Skönt att köra själv!

Det kommer bli första gången jag kör 70 kilo bänk! Jag har aldrig maxtestat i bänken och första gången jag når 70 kilo blir alltså med 5 reps! Det känns rätt härligt! Det går bra nu! :)

Därefter blev det mest skit. Gymmet var fullsmockat med folk.. Körde hantelpress men det känns mest som att jag tappar fokus när jag kör annat än rejäla skivstångsövningar!
Det blev lite magövningar också.. Halva fällknivar och plankan med en fot och två underarmar i marken är min nivå för närvarande!

Märkte ju att efter att jag kört benpress förra veckan och höjde stoppen (jag är trots allt en av de längre på gymmet, jag får göra det!) så har ingen sänkt dom. Hörde massvis med smällar bortifrån benpressracket under hela passet :smash:

hestJaevel
2013-01-21, 20:21
Körde lite hemmaträning idag bara. Letade mig faktiskt till en vägg för att prova på handstand pushups. Det blev några negativa reps, jag är inte tillräckligt stark ännu för att kunna trycka mig upp igen. Lyckades på något vis skrapa upp knät lite lätt, så går det när man ALLTID tränar i shorts ( jag vill ju visa mina disco quads :naughty: )

Utöver det körde jag bara lite planka och fällknivar hemma. Alltid något iallafall.
Bålen försummade jag tidigare, ångrar lite smått att jag litade på Mehdi för mycket. Jag har insett efterhand att bålstyrka bör tränas separat också.. Men det är inte för sent än.

hestJaevel
2013-01-23, 19:06
En öroninflammation började smyga sig på i måndags.. Jag vågar inte chansa och undviker gymmet. Kanske skulle man kunna köra lite lätt.. Men vad är poängen med att köra lätt på gymmet?
Tunga basövningar ska det vara!
Jag hoppas det ska gå över snart, sömnen blir lidande rätt kraftigt som det är.. Som tur är har jag precis börjat på en ny kurs, och är det någon gång man ska vara dålig så är det ju nu!

Riktigt tråkigt dock, jag är taggad på att öka mitt 1rm i knäböj till 130 kilo snarast!

str
2013-01-25, 18:04
Kul att du "hittade" en vägg hemma... så att du kan öva handstand :)

Vila ordentligt o kör ordentligt sen istället, med tanke på sjukan.

Trevlig helg

hestJaevel
2013-01-27, 13:24
Kul att du "hittade" en vägg hemma... så att du kan öva handstand :)

Vila ordentligt o kör ordentligt sen istället, med tanke på sjukan.

Trevlig helg

Haha, precis!
Har vilat ordentligt nu, körde första passet nu och det var riktigt kämpigt


Första passet på en vecka:

Knäböj:
20 kilo x 5
utan stång: 20 reps högt tempo
20 kilo x 5
40 kilo x 5
60 kilo x 5
80 kilo x 5
100 kilo x 5
100 kilo x 5
100 kilo x 3 - måste fan börja om från en lägre vikt - satan vad jobbigt det var här
90 kilo x 3 - ingen energi kvar

bänkpress
30 kilo x 5
40 kilo x 5
50 kilo x 5
60 kilo x 5
65 kilo x 5
67,5 kilo x 5 - här började det bli jobbigt igen :r

militärpress
30 kilo x 5
40 kilo x 5
47,5 kilo x 5
47,5 kilo x 5 - försökte inte ens med fler set eller tyngre vikt - ingen energi

marklyft:
70 kilo x 5
110 kilo x 5
125 kilo x 1 - ingen energi alls

planka, rak
1 minut x 3

sidoplanka
var sida 30 sek x 2

Och favoritsmileyn, den bara måste med: :naughty:

hestJaevel
2013-01-28, 18:59
Gårdagens böj. Bra att ha på film, tycker själv där finns förbättringsmöjligheter i tekniken.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Z_SzoRXM-Hc

:naughty:

Vet inte om jag fick den rackaren att fungera inbäddad.
Här är länk!

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Z_SzoRXM-Hc

hestJaevel
2013-01-28, 19:36
Vet hur man gör nu :naughty:

Z_SzoRXM-Hc

hestJaevel
2013-01-29, 20:28
Dagens pass:

knäböj:
20 explosiva kroppsviktade
20 kilo x 5
40 kilo x 5
60 kilo x 5
80 kilo x 5
90 kilo x 5
100 kilo x 3 - här spårade passet totalt, bestämde mig för att dra pb precis när jag lyft ut stången, får jag ett infall så gör jag som jag vill! :P
115 kilo x 1 - lätt!!
125 kilo x 1 - LÄTT! PB!
Kändes som att jag skulle ha klarat 130 kilo, men adrenalin + svikande energi = inga fler försök.

Bänkpress: gick skit, topset på 65 kilo x 5 reps

Skivstångsrodd: gick skit, topset på 60 kilo x 5 reps, med riktigt jäkla slarvig teknik!

Hantelrodd:
25 kilo x 5
30 kilo x 5
30 kilo x 5
ingen ork här, så jag gick vidare till plankan:

rak:
1 minut x 3

sidoplanka, båda sidor:
30 sek x 3

plankorna är fruktansvärt jobbiga! det är bara att bita ihop och köra!

:naughty:

hestJaevel
2013-02-01, 13:21
Jag är precis hemkommen från gymmet.
Inget maxpass direkt, men det kändes ändå som ett bra pass, särskilt eftersom jag inte var ett dugg taggad på att gå till gymmet egentligen.

Det känns som att jag jobbar tio gånger hårdare än de flesta andra på gymmet, inte många som fäller en droppe svett där annars ^^

skippade böj idag, kände mig inte taggad helt enkelt, körde benspark/bencurl istället
benspark:
60 kilo x 10
80 kilo x 10
100 kilo x 5
110 kilo x 5
120 kilo x 3
120 kilo x 3

bencurl:
40 kilo x 10
60 kilo x 10
70 kilo x 5
80 kilo x 5
80 kilo x 5

120/80 är respektive max på de olika maskinerna

militärpress:
30 kilo x 10, axelbrett grepp (så brett håller jag alltid när jag kör)
40 kilo x 10 axelbrett grepp
40 kilo x 10 brett grepp - mycket jobbigare än vanligt
40 kilo x 5 - ryckgrepp
50 kilo x 5 - axelbrett grepp

dödsböj: (marklyft fast jag börjar med benen parallella)
60 kilo x 5
100 kilo x 5

marklyft:
100 kilo x 5
120 kilo x 5
120 kilo x 4

latsdrag: - mina lats är den muskelgruppen som gått sämst för mig, jag börjar från scratch nu med lätta vikter och fokus på teknik, håller så brett ut på stången som bara är möjligt
40 kilo - x 10, 5 set

powersnatch:
20 kilo x 10 snabba
20 kilo x 10 snabba
20 kilo x 10 snabba
30 kilo x 3

goodmornings:
50 kilo x 10
50 kilo x 10
50 kilo x 10
70 kilo x 10

planka, standard:
1 minut x 3

sidoplanka, varje sida:
30 sek x 3

Andra setet marklyft: 120 kilo x 4
Ingen som kunde filma, så jag ställde mobilen på enda lämpliga stället jag kunda hitta.
lUtTzQk8uwE

:naughty:

zeusden1
2013-02-01, 13:31
Du har mer stryka i marklyften. Det syns tydligt. "Pressa" dig in under stången samtidigt som du andas in enormt och avspänner kroppen. Ser nu ut som att du inte kommer tillräckligt långt ner med rumpan. Har någon film i både min journal och bildtråd där man tydligt kan se vad jag menar :)
Snygga böjjar har du!

hestJaevel
2013-02-01, 13:36
Du har mer stryka i marklyften. Det syns tydligt. "Pressa" dig in under stången samtidigt som du andas in enormt och avspänner kroppen. Ser nu ut som att du inte kommer tillräckligt långt ner med rumpan. Har någon film i både min journal och bildtråd där man tydligt kan se vad jag menar :)
Snygga böjjar har du!

Tack så mycket! Uppskattar verkligen kritiken! Ska ta mig en titt i din journal och ta till mig av det du säger :)

Tack för berömmet för böjen också! :)

zeusden1
2013-02-01, 18:37
Tack så mycket! Uppskattar verkligen kritiken! Ska ta mig en titt i din journal och ta till mig av det du säger :)

Tack för berömmet för böjen också! :)

Mååånga kilon fler på stången kan jag lova, såg ju nästan inte ens tungt ut :D
200kg marklyft för dig 2013!

hestJaevel
2013-02-01, 23:34
Mååånga kilon fler på stången kan jag lova, såg ju nästan inte ens tungt ut :D
200kg marklyft för dig 2013!

Haha, nej jag blir förvånad när jag ser videon. Jo 200 ska jag klara i år. Det är årsmålet! ;)

hestJaevel
2013-02-03, 15:10
Har bestämt mig för att straffa latsen för att de har varit min sämsta muskelgrupp ;)

Dagens pass:
knäböj oviktade: 2 x 20 ATG
stången, varierade fotbredd för att laborera med djupet, low bar:
20 reps, konstaterade att jag var absolut smidigast med ganska smett, där kan jag trycka ut knäna riktigt bra också
50 kilo x 5
80 kilo x 5
90 kilo x 5
100 kilo x 5
102,5 kilo x 4 - failade 5:e reppen, slutsats: ingen böj passet efter marklyften

sittande rodd i maskin, bredaste stången, bredaste möjliga grepp, hook grip för att slippa de förbannade remmarna:
40 kilo x 10
45 kilo x 10
45 kilo x 10
45 kilo x 10

det kändes som detta sög riktigt bra i både baksida axel och lats, börjar inse vilken energikrävande muskelgrupp latsen är, egentligen är det inte särskilt förvånande, det är ju tänkt att vara den största muskeln på kroppen!

latsdrag, bred vinklad stång, så brett grepp som bara möjligt:
45 kilo x 8
45 kilo x 8
45 kilo x 8

V-grip:
55 kilo x 6
55 kilo x 6

hang powersnatch - diggar verkligen övningen - explosivt som rackarn kör jag och jag matar i högt tempo - planen är att så småningom bli mer kvalitativ i utförandet, högre vikter utan att mata i serier
20 kilo x 10
30 kilo x 5
35 kilo x 3 - började tappa greppet här - trött i underarmarna
35 kilo x 2
35 kilo x 2

marklyft - nu i efterhand undrar jag lite varför jag körde mark, remmar på eftersom underarmarna var helt körda - stången hängde näst intill i remmarna.. nu kommer jag ju inte orka böja på tisdag heller :/
70 kilo x 5
110 kilo x 5
125 kilo x 3 - där sa det bara stopp, helt slut på energi

ska absolut fortsätta mata lats varje pass, allt annat kan vara lite on hold sålänge, det känns som att jag har fått bra kläm på hur man nyttjar sina fladdervingar! Jag tänker inte pressa fram några snabba ökningar utan det får ta den tid det tar!

:naughty:

hestJaevel
2013-02-05, 21:19
Det känns verkligen som att jag befinner mig mellan två träningsscheman. Jag går till gymmet nu utan någon struktur på mina pass. Det enda jag är konsekvent med är att jag alltid kör knäböj :naughty:

Idag blev det front squat. Hade inte energin för att hantera 130 kilo vanlig böj (pb-försök hade jag tänkt mig idag)
utan stång: 20 st långsamma
stång: 5 explosiva rackare
50 kilo: x 5
80 kilo: x 5
90 kilo: x 3 (PB tidigare: 90 kilo x 1)
100 kilo: x 1 PB
105 kilo: x 1 PB - jag slog alltså mitt förra pb med 15 kilo.

Standardböj (low bar) - har faktiskt hittat djup här igen, går nästan ATG igen.
90 kilo x 5
80 kilo x 5

Här tappade jag all struktur på passet:
Bänk: 20 kilo x 5
Bänk: 40 kilo x 5
Bänk: 50 kilo x 10
Bänk: 60 kilo x 6, 5 set

Rodd, brett grepp:
45 kilo x 12
50 kilo x 10
50 kilo x 10
50 kilo x 10

Pec dec:
40 kilo x 10
55 kilo x 10
65 kilo x 6
70 kilo x 3
65 kilo x 3 (ingen vila efter 70 kilo)

Latsdrag, brett grepp:
45 kilo x 10
50 kilo x 10
65 kilo x 6

Dips mellan två bänkar:
höll inte räkningen riktigt, körde 3 set, dips har jag inte kört på evigheter!

Omvänd pec dec:
30 kilo x 10
35 kilo x 10
40 kilo x 4

shrugs, skivstång: (inte särskilt strikta, bara upp med skiten)
60 kilo x 10
90 kilo x 8
90 kilo x 8
90 kilo x 8
90 kilo x 8

Bencurl:
50 kilo x 5
65 kilo x 8
75 kilo x 5
80 kilo x 5
75 kilo x 5

Hang snatch:
30 kilo x 6

Jag har garanterat missat någon övning, väldigt blandad kompott här! Känns som jag körde allt på gymmet! Tidigare har man hittat mig i power racket 9/10 gånger som jag har varit på gymmet. Dags för lite förändring snart! Problemet är att jag inte är någon fena på att fixa ihop ett schema!

Om någon läser det här och tycker det skulle vara roligt om jag körde en variant enligt din rådgivning så tar jag tacksamt emot tips!

hestJaevel
2013-02-08, 20:49
Dagens pass, böjen köttar jag på i, fortfarande min favoritövning!
Kroppsvikt: 20 reps
20 kilo: 5 reps
60 kilo: 5 reps
80 kilo: 5 reps
100 kilo: 5 reps
110 kilo: 3 reps
115 kilo: 2 reps
120 kilo: 1 rep
100 kilo: 1 rep - trappa ner klarar jag aldrig av!

militärpress
30 kilo x 10
40 kilo x 6
45 kilo x 5
47,5 x 5, 3 set

push press
50 kilo x 5
52,5 x 5

bicepscurl, skivstång
30 kilo x 10
35 kilo x 6

hantel, isocurl:
15 kilo x 6

snatch:
20 kilo x 5
30 kilo x 5
35 kilo x 3


rätt kort pass idag, ändå nöjd.

hestJaevel
2013-02-11, 19:13
En idiot cirkeltränade, så han hade power racket hela mitt pass..
Första passet på madcow, nästa gång får jag fan ha vikterna nedskrivna för jag ser ju nu att jag gjort fel:
Oviktat: x 10
stång: x 5
50 kilo x 5
65 kilo x 5
85 kilo: x 5
97,5 kilo: x 5

Killen som snodde mitt rack (jag måste ju snacka skit om honom, förbannade fitness-kille som stjäl MIN stång), han använde kudden!!!!!!

Bänkpress:
30 kilo x 5
40 kilo x 5
50 kilo x 5
60 kilo x 5

Ser ju hur tokigt det blev här.. Det skulle ju vara 5 set med lite mindre ökningar mellan varje..

Pendlay-rodd:
30 kilo x 5
40 kilo x 5
50 kilo x 5, 2 set

Så förbannat kort pass! Mina pass har den senaste tiden varit 90 minuter som kortast. Kanske är det därför som ökningarna har stagnerat senaste tiden?
Back to basics känns faktiskt jäkligt positivt!

:naughty:

hestJaevel
2013-02-12, 20:48
Har efter lite övertalning bestämt mig för att köra RSR istället för madcow.

https://dl.dropbox.com/u/71571391/Untitled-1.jpg

Här snackar vi grejer! :naughty:

hestJaevel
2013-02-13, 19:28
Dagens pass - tänkte först att jag bara skulle leka lite, leken slutade med att jag hittade energin i marklyften igen - den energin har jag inte haft sedan förra året!

Första övningen: böj som vanligt! Den här gången utan händer på stången! Var mest en kul
grej, fick idén av Koklyaev (http://www.youtube.com/watch?v=yloRKzSUQ84)

stången: x 5
40 kilo x 3
50 kilo x 2
60 kilo x 2
70 kilo x 2
80 kilo x 2
90 kilo x 2

Därefter ett set lowbar: 90 kilo x 5

Militärpress stående:
35 kilo x 5
40 kilo x 5
45 kilo x 5
47,5 kilo x 5
50 kilo - push press 2 sista repsen: x 5

Marklyft:
70 kilo x 5
90 kilo x 5
105 kilo x 5 - här upptäckte jag en sak som jag verkligen saknat, energin, explosiviteten och trycket, det fanns där! Det har inte funnits på evigheter!!!
120 kilo x 5 - LÄTT!!!!! Här bestämde jag mig för maxlyft, hade kanske lyft ännu mer om jag inte hade pressat 5 reps, men beslutet att maxa kom efter den här femman!
145 kilo x 1
160 kilo x 1 PB - Förra pb't, sattes i december förra året - 155 kilo.

Ren lycka! :naughty:

hestJaevel
2013-02-14, 22:40
Imorgon tänkte jag leverera 1rm i bänk. 75 Kilo är jag väldigt säker på att jag ska klara, jag hoppas även att få upp 80 kilo!
Allting för att ha ett 1rm-resultat att sätta mig och bygga program utifrån! :)
Fokus 6 veckor på bänk och böj. Bänken behöver jag lägga fokus på, och böjen vill jag lägga fokus på! Allt är en kompromiss! :)

hestJaevel
2013-02-15, 13:18
Böj: Tjyvstartade, 6x2 på 102,5 kilo
Bänk: Pb'ade 75 kilo, dock 2 reps! Det kändes som att passaren hjälpte till första repen så jag fick ju leverera en till! :naughty: (fast det gjorde han inte)
Hade kanske klarat högre, men tror inte det gör något om jag baserar kommande träningsprogram på säg 97,5% av 1rm. Det är nog inte det som begränsar var vikterna är om ett år!

hestJaevel
2013-02-18, 10:40
Idag börjar RSR alltså, under tiden tänkte jag köra en modifierad smolov jr för bänken: tre ggr i veckan istället för fyra!

Igår var jag och spelade inomhusfotboll fyra timmar. Ont i benen har jag verkligen, tur att jag bara ska klara 6 set om 2 reps i RSR idag, ett riktigt tungt pass hade nog haft ihjäl mig!
Bänken är också lätt idag, 52,5 kilo 6x6
Om några veckor är jag uppe på riktiga mördarpass i RSR, på pappret tycker jag inte bänken börjar se jobbig ut förrän vecka 5. Men då ser den veckan jobbig ut med dagens mått, om jag har någon utveckling så bör det ju rimligtvis kännas helt ok när jag väl är där!

Kan säga att det är riktigt skönt att vara ledig idag, jag är riktigt stel i ljumskarna! En rejäl uppvärmning på det så ska nog böjen gå bra iallafall! :)

rooz
2013-02-18, 10:52
Ha så kul!

RsR är jobbigt, vecka 6 brukar vara 7 nyanser av brun:)

hestJaevel
2013-02-18, 11:06
Ha så kul!

RsR är jobbigt, vecka 6 brukar vara 7 nyanser av brun:)

Tack så mycket! Jo jag har hört många säga att det är en rejäl utmaning.
Det blir nog inte bara kul, men det är ändå spännande att utmana sig själv :)

hestJaevel
2013-02-18, 12:25
Då var passet avklarat :)
Böj:
20 kilo x 5
50 kilo x 5
80 kilo x 5
90 kilo x 5 - ingen ork men att böja var lätt
102,5 kilo: 6x2, körde med 2 sek paus i botten, lättare för syresättning tyngre för musklerna!

Bänk:
stången x 5
40 x 5
52,5 6x6 - körde med riktigt kort vila och högt tempo - mina sista två set blev ganska tunga på det här viset. Hade dock inga problem att hantera vikterna såklart

Skivstångsrodd, yate-row:
40 kilo 6x6

hestJaevel
2013-02-20, 19:40
RSR pass 2, var riktigt stel, så jag satte mig och rodde 3 minuter innan jag gav mig på böjuppvärmningen. Därefter fick stången åka!
Böj:
20 kilo x 5
50 kilo x 5
75 kilo x 5
92,5 kilo x 5
102,5 kilo 6 x 3 reps

Bänk:
40 kilo x 5
55 kilo 7 x 5 reps - inga problem här änsålänge! Det var dock inte heller väntat!

Rodden fick jag hetsa igenom, hade ont om tid, så det blev bara fyra snabba set skivstångsrodd!

Känns som att 6x6 på 102,5 kilo kommer bli tufft att klara om två veckor.. Men vi får väl se! :)

hestJaevel
2013-02-22, 14:21
RSR pass 3
Körde så explosivt som bara möjligt på uppvärmningsseten, vilket resulterade i att stången lyfte, har pyttelite märken vid skuldrorna nu, men det härdar ju bara! :P

Böj:
20 kilo x 5
50 kilo x 5
70 kilo x 5
90 kilo x 5
102,5 - 6 set 2 reps, första setet körde jag fortfarande explosivt, därefter var det jag mot tyngdkraften enligt gängse rutin :naughty:

Bänkpress:
20 kilo x 5
30 kilo x 5
40 kilo x 5
50 kilo x 5
60 kilo 8 set 4 reps

Yate row:
50 kilo 8 set 4 reps

hestJaevel
2013-02-25, 15:05
RSR vecka 2 pass 1

Jag har tröttnat på att skriva uppvärmningsseten, så:
102,5 kilo 6 set 4 reps

Bänk:
62,5 kilo 10 set 3 reps

Yate row:
52,5 kilo 6x6

hestJaevel
2013-02-26, 08:49
Ska på lägenhetsvisning 10 imorgon, ser den bra ut så slipper jag mitt förbannade fitnessgym inom en snar framtid! :D

hestJaevel
2013-02-26, 20:32
Lämnade blod för första gången alldeles nyss. Känns riktigt bra att ha gjort det faktiskt!
Hoppas att träningen inte påverkas imorgon. Det är ett lågvolympass i böj och det är väl lika bra :)

hestJaevel
2013-02-27, 18:32
Lägenhet är fixad! En trea centralt i Landskrona flyttar jag in i!
Studentlägenhet, det innebär att jag betalar hyra 9 månader om året, får mitt månadskort hos skånetrafiken betalad. Utslaget på ett år betalar jag 40xx kronor i månaden för 75 kvadratmeter!
Var iväg och provtränade på ett andra gym i Landskrona idag. Vet verkligen inte vilket av gymmen jag ska välja!

Körde standardschemat:

Böj
102,5 kilo 6 set 2 reps

Bänk
57,5 kilo 6 set 6 reps

Rodd
57,5 kilo 6 set 6 reps

Blev lite styrkevändningar också
Även de på 57,5 kilo, räknade inte reps utan bara latjade tills jag var tom på energi!

Jävligt schyst att slippa bromsa stången på vägen ner. På träningsvärket kan man kasta med vikterna utan att någon reagerar. De hade även två traktordäck i olika storlek. Jag är jävligt sugen på att börja lira där!
Kommer ha cirka 350 meter till träningsvärket, och om jag föredrar hälsohuset har jag 300 meter.
Svårt val det där! :D

str
2013-02-27, 18:33
Haha, låter bra det. Från att avsky ditt gym till att ha lyxproblem att välja bland 2 nya ;-)

hestJaevel
2013-02-27, 18:41
Haha, låter bra det. Från att avsky ditt gym till att ha lyxproblem att välja bland 2 nya ;-)

Ja, det här är verkligen lycka! Det ska bli så skönt att det inte riktigt går att sätta ord på! Jag är duktigt taggad på att kunna börja lira gym utan att tänka på golvet eller ljudnivån!

En fördel var ju också att de hade BÅDE SL och WL-stänger. Magnesium får man använda på båda gymmen också! :)

hestJaevel
2013-03-01, 17:35
Dagens pass, böjen var riktigt tung!

102,5 kilo - 6x5

Bänken - där var det rätt jämnt, sista repen var tyngre än de andra, så det kändes bra timat!

60 kilo - 7x5

Blev kabelrodd idag, stegrade vad jag orkade i vikt ;P

hestJaevel
2013-03-01, 19:50
Reflekterar nu över dagens pass, det var det sista eller näst sista passet på mitt fittgym (passande förkortning till fitness-gymet!).

hestJaevel
2013-03-02, 19:36
Flyttat 300 kilo möbler till fjärde våningen idag. Imorgon går det riktiga flyttlasset! Har fått lite förstärkning så slipper lyfta allt själv :P

hestJaevel
2013-03-04, 21:00
Första dagen på nya gymmet, bänken gick inte bra, beror säkerligen på att axlarna har fått ta sitt när soffan skulle upp i lägenheten! Det var bra mycket trocklande. Fick knacka på ett par dörrar för att kunna vända på vägen upp! När jag byter boende nästa gång åker soffan ut från balkongen (fjärde våningen).

RSR vecka 3 pass 1:
102,5 6 set 2 reps.
Gick hur lätt som helst

Bänk:
65 kilo 4 reps
65 kilo 3 reps, failade på fjärde! Som sagt så var nog axlarna trötta från igår!
50 kilo x 10 - efter detta bröt jag!

Frivändningar!
40 kilo x 5
50 kilo - så många gånger att jag tappade räkningen!
55 kilo x 5
57,5 kilo - blev många gånger här med!

overhead squats:
30 kilo tills jag tappade stången, ligger på strax under 10 reps, explosivt
35 kilo tills jag tappade stången
37,5 kilo tills jag tapapde stången x 3 - blev inte särskilt många reps!

Jävligt skönt att kunna slänga stången i mattan när det kniper! Trivs som fisken i vattnet på nya gymmet :)

hestJaevel
2013-03-06, 10:40
RSR vecka 3 pass 2
6x6 på schemat idag, 102,5 kilo, set 3-5 var rena döden.
6:e passet dumpade jag stången i golvet, jävlar vad skönt det var!
Nu rullar det på mot tyngre vikter! 3690 kilo blev den totala träningsvolymen i böj, uppvärmningsseten ej medräknade. Nu kommer volymen gå neråt mot ett max om cirka 3 veckor. Fan vad skönt!

Skippade allt annat som stod på schemat, kändes inte lönt! Jag är herre på täppan nu!

hestJaevel
2013-03-08, 15:24
RSR vecka 3 pass 3
6x2 - 102,5 kilo - barnlek!

Bänk:
62,5 kilo 7 set 4 reps
7:e setet failade jag 4:e repen..
Tror jag sluta försöka bänka 3 gånger i veckan, det fungerar inte riktigt för mig!

Sen blev det lite overhead squats! Håller inte så mycket koll på vikter/reps där :)

hestJaevel
2013-03-11, 15:27
RSR Vecka 4 dag 1

107,5 kilo 5x5

Trodde det skulle vara mitt tyngsta pass någonsin, men i själva verket var det LÄTT!

Blev lite pushpressande utöver det. Lägger energin på återhämtning istället! :)

toalettmysaren
2013-03-11, 15:41
SJUKT starka lår! mirin!

hestJaevel
2013-03-11, 15:51
SJUKT starka lår! mirin!

Jävligt kul att höra!
Det börjar gå riktigt bra nu :D

Fast sen är jag inte så stark i bänken istället!

hestJaevel
2013-03-13, 14:12
Idag stod det böj på schemat, vilken överraskning va? :D
Men eftersom det var det lätta passet idag så började jag med overhead squats!

OHS:
30 kilo x 10
35 kilo x 5
37,5 kilo x 5
40 kilo x 5
45 kilo x5

Sista repen var första gången jag var tvungen att kasta stången bakom mig. När jag har försökt tänka mig hur det går till har det verkat riktigt otäckt men det var inga konstigheter alls.

RSR W4D2
102,5 kilo 6x2

Blev lite lats-träning efteråt :)

hestJaevel
2013-03-15, 12:34
RSR W4D3!!

Böj:
115 kilo 4x4
Trodde det skulle bli dödens pass.
Visst var det tungt men hade nog kunnat ha ett par kilon till på stången.
Så jävla nöjd!

Blev lite strikt press efteråt. Inga tunga vikter, har bara inte kört på länge så jag vill komma igång igen :)
42,5 kilo 5x5
45 kilo 4 reps

Två veckor kvar på RSR. Känns som det ska gå vägen!
Musiken har taktats upp, nu är det arg musik för hela slanten!

http://open.spotify.com/user/hestjaevel/playlist/7JLpN61BBwCx0O2K3OAbO7

Listan som gäller, nu när det är allvar så lämnar jag inga låtar åt slumpen utan väljer ut de tyngsta låtarna och kör!

På vägen till gymmet kör jag lite gamla godingar, Dr. Bombay, Aqua och sådant.
Upptempo på vägen till gymmet, glädje och lycka. På gymmet är det död, tyngd och ilska. Humörsvängningar deluxe, men det hjälper verkligen!

Hur gör ni för att ALLTID LYCKAS på gymmet? Egen musik på mitt sätt är det enda på kartan!

hestJaevel
2013-03-16, 14:19
Inga känningar alls från igår! Träningsvärk får jag aldrig efter böjen längre men man brukar åtminstone känna sig lite matt i benen. Idag känns som sagt ingenting!
Tänkte gå till gymmet och köra lite rygg och sånt! Inget seriöst pass alls. De enda seriösa passen är ju de man böjer på!

hestJaevel
2013-03-18, 15:59
Lätta böjpasset idag.
Körde mina 6x2 high bar. Det gick utan problem!
102,5 kilo böjde jag :)

Därefter ohsquat:
30 kilo x massvis
35 kilo x massvis
40 kilo x massvis
45 kilo x 5
47,5 kilo x 3

Börjar få fart på den här rackaren. När jag kör med nya vikter står jag och vinglar en del, men det är ju bara att vänja sig! :)

Militärpress:
42,5 kilo x5,5,5

Eftersom det här var det lätta passet körde jag min alldeles nya discolista!
Aqua, Dr. Bombay, scooter och massa andra sköningar som spelades på lågstadiediscona!
Jäklar vad taggad man blir! Men de tunga böjpassen kommer fortfarande tillägnas åt lite hederlig död och ilska!
http://open.spotify.com/user/hestjaevel/playlist/4EYazO7SK1Hc3NCxFh0v6U

hestJaevel
2013-03-20, 11:24
Dagens! RSR W5D2
3x3 på 122,5
Första setet var lagom tungt, skulle väl ge det 8/10
Andra setet var 2:a repen 9/10, tredje repen får man väl ge 10 då :)
Tredje setet var 6/10 cirka.
Finns mycket kvar att ge, härligt när man är inne på näst sista veckan, näst sista tunga passet innan jag ska sätta nytt 1RM. Finns nog mer än 105% att ge W6D3
Hoppas på 140, men det känns lite som att sikta mot stjärnorna!

La lite av extraenergin på att pushpressa och därefter köra lite stöt.
Satte 70 kilo stöt idag. Min teknik är säkerligen urusel!

hestJaevel
2013-03-20, 20:36
Var hos frisören idag, fick höra en hel del broscience om träning! :D


om man kör mitt träningsupplägg bränner man inte bara fett när man tränar, som alla som kör på löpband gör, utan man bränner fett dygnet runt, sök på six pack shortcuts på internet så hittar du det!!!!

Plaad
2013-03-21, 20:43
Oj vilken discojournal.
Detta ska följas.

Mot 50cm bicep 2013!

hestJaevel
2013-03-21, 21:15
Oj vilken discojournal.
Detta ska följas.

Mot 50cm bicep 2013!

Oja, disco för hela slanten!

Discoquads! :D

hestJaevel
2013-03-22, 14:14
Lätta böjpasset idag.
6x2 102,5 som vanligt.
Utöver det blev det 70 kilo stöt idag i gen.


Men, störst av allt. Jag vände det stora traktordäcket!!!
Äntligen har jag gjort något vettigt med mitt liv!!
Så jävla nöjd! :D
Varken ord eller smileys räcker för att beskriva hur jävla grymt det här känns!
Gjorde det med enbart pannben, lite teknik på det så! :D
mCS9b6ieovs

hestJaevel
2013-03-24, 13:42
Såhär ett par dagar senare kan jag konstatera att det var mycket roligare att lyckas vända det där däcket, än det har varit att slå nya PB med stången! Jag tänker bli en riktig jävel på att vända det där däcket! :D

hestJaevel
2013-03-25, 11:03
JÄVLAR vilka besked jag levererar idag!

RSR W6D1!!!!!
Förra 1RM i böj: 125 kilo
Idag: 2x2 på 127,5 PB som fan! - det var inte ens dödstungt!

Därefter körde jag frivändningar med fokus på att gå ner fort!
Reppade sönder på både 40 och 50 kilo. Mer konditionssport än styrka!

Därefter blev det däckvält återigen! En ny favorit!
Körde två gånger, tänkte lira med bälte idag och här kommer nästa starka besked. Jag måste köpa nytt bälte, jag har nått innanför sista spänneshålen på mitt!
Det jag har är storlek XL: 95-115 cm! :) Det där var jävligt oväntat för jag har knappast deffat under tiden som jag har lirat RSR!

str
2013-03-26, 23:10
Köpa nytt bälte? Enklare att borra om? =)

Grym video där, önskar jag hade ett sånt där däck o träna med.

hestJaevel
2013-03-27, 09:17
Köpa nytt bälte? Enklare att borra om? =)

Grym video där, önskar jag hade ett sånt där däck o träna med.

Ah, kan ju lägga till ett par hål visserligen, det har du rätt i :)

Tack så mycket! Jag har alltid tyckt det verkade kul att vända det där däcket. Och det var det!

Fler borde prova :D

hestJaevel
2013-03-27, 11:53
Dagens pass genomfört. Körde extremt lätta böj, jag vill vara i toppform på fredag när jag ska prestera mer än någonsin tidigare!

RSR W6D2 (näst sista)
20 kilo x 8 kanske, inte så jävla noga
40 kilo x 5-6
60 kilo x 5
80 kilo 2 x 5

Lite overhead squat
Assisterande tränaren för landslaget i OL var på plats och justerade min teknik lite. Efter hans justeringar körde jag på extremt lätta vikter och jävlar vad det kändes! Instabil på 30 kilo igen, men jag failade inte en gång!

Efter det militärpressade jag 40 kilo 6 reps, så många set jag orkade.
Blev 5 styck :)

Så jävla taggad inför fredagens max!

hestJaevel
2013-03-28, 14:18
Jag har fått hela upplägget levererat nu. Känner mig RUSKIGT #taggad på att köra hårt!
Ska borra hål i bältet om en stund, införskaffa måttband och sådant!!
Jävlar vad bra det här ska gå!

Men en sak i taget! PB-dags imorgon först! På måndag nya tag med andra målsättningar! Jag räknar med att kriga i tre månader.
Alltid nya utmaningar! Man blir aldrig färdig! Jävlar vilken hobby jag har gett mig in på :naughty:

Om jag levererar 140 kilo imorgon, om jag lyckas bibehålla det och nå 93 kilo. Då har jag 1,5 ggr KV i böj! På mindre än ett års hårt tränande.

hestJaevel
2013-03-28, 16:40
https://dl.dropbox.com/u/71571391/2013-03-28-16.35.35.jpg

Jävlar! Sicket hantverk!
Självaste str hade blivit stolt (säger jag utan att ha någon koll på om han hade blivit det)

Nu har bältet fått deffa.
Nu är det min tur!!!

hestJaevel
2013-03-29, 11:17
RSR W6D3. Sista passet i schemat.
RSR har lovat 133 kilo. Jag lovade mig själv att stegra upp till ett försök på 140.

50 kilo x 5
70 kilo x 5
90 kilo x4
110 kilo x 2
120 kilo x 1
130 kilo x 1 PB - lätt!
135 kilo - gick upp utan problem, PB igen!
137,5 kilo - gick upp, det var inte @10 så jag bestämde mig för att försöka på 140
140 kilo - gick inte alls, tvärstopp, dumpade stången
Ändå skapligt nöjd med 137,5 kilo i böj!

Vände traktordäcket ett par gånger också innan jag stegade ut ur CF-rummet

str
2013-03-29, 11:24
Härligt, nyborrat bälte och mustiga böj. Haha, hattrick i böj-PB där under samma pass!?

hestJaevel
2013-03-29, 11:33
Härligt, nyborrat bälte och mustiga böj. Haha, hattrick i böj-PB där under samma pass!?

Stämmer!
Gick från en tvåa på 127,5 (senast jag körde singel blev det 125) till en etta på 137,5 kilo.

Hård sexveckorsperiod gav dessa resultat! Skapligt nöjd! ;)

Fick använda ett av de nyborrade hålen direkt dessutom!

Nano-Sekund
2013-03-30, 06:17
STORT grattis till RÖTT lyse på böjen & ett allmänt skönt tugg :)

Ska bli mycket intressant att få följa + bollplanka dig framåt under de närmsta 3 månaderna !!

// Pelarborr 5995+moms:- på Clas Olssons

hestJaevel
2013-03-30, 11:12
STORT grattis till RÖTT lyse på böjen & ett allmänt skönt tugg :)

Ska bli mycket intressant att få följa + bollplanka dig framåt under de närmsta 3 månaderna !!

// Pelarborr 5995+moms:- på Clas Olssons

Tack tack tack! :D

Jag lånade pappas borr istället! Jag fick ju funktionsdugliga hål så jag klagar inte!
Går jag ner mycket till nu så är det nytt bälte som gäller ändå! Jag kan inte göra så många hål till! ;)

Att behöva köpa nytt bälte är dock ingen deal-breaker! Jag kommer inte tappa suget på grund av en sådan sak ;)

hestJaevel
2013-04-01, 13:17
Första passet på dieten avbränt under förmiddagen!
Nytt upplägg, kommer träna oftare nu än jag gjort tidigare!
Idag blev det bröst + biceps

Det blev ju fler övningar / muskelgrupp än jag är van vid. Fick nog lite pump, blev lagom stel i armarna och så. Jäklar vad skönt det var!
Som tyngst idag levererade jag två femmor stoppbänk på 60 kilo.

Imorgon blir det ben, bästa dagen! ;)

Nano-Sekund
2013-04-01, 18:21
Första passet på dieten avbränt under förmiddagen!
Nytt upplägg, kommer träna oftare nu än jag gjort tidigare!
Idag blev det bröst + biceps

Det blev ju fler övningar / muskelgrupp än jag är van vid. Fick nog lite pump, blev lagom stel i armarna och så. Jäklar vad skönt det var!
Som tyngst idag levererade jag två femmor stoppbänk på 60 kilo.

Imorgon blir det ben, bästa dagen! ;)

BRA #KUGGAT !!

Ser fram emot din update imorgon =)

hestJaevel
2013-04-01, 18:36
BRA #KUGGAT !!

Ser fram emot din update imorgon =)

Det gör jag med! :D

hestJaevel
2013-04-02, 10:06
Deff dag två.
Efter en stadig frukost gick jag till gymmet och satte nytt PB, bara sådär!
Böj utan stång x 10
Med stång x 5
50 kilo x 5
70 kilo x 4
90 kilo x 3
110 kilo x 1
120 kilo x 1
132,5 x 1
140 kilo x 1 PB! Video finnes! :naughty:

Därefter körde jag lite benpress, utfallssteg, benspark, bencurl, magträning.
Sånt som inte är böj! Bra trött är jag i benen nu!

Vände traktordäcket 3 gånger! Satan vad det känns som konditionsträning!

AafAguTTud4

hestJaevel
2013-04-02, 10:47
Kan inte göra en redigering så det får bli ett nytt inlägg.

Hädanefter kommer jag vända böjställningen utåt rummet. Så att man inte står och överextenderar nacken på det här viset!
I övrigt är jag riktigt nöjd! På videon ser det ju knappt maxtungt ut!

Nano-Sekund
2013-04-02, 19:48
Grattis som fan till PB !! Sa ju att det skulle kommma :)

MEN !! Fixa en passare när du ska maxa i böjen (utan rack) - det kan bli riktigt farligt om du blir sittande.

// en som vet

Nilzeen
2013-04-02, 19:56
Riktigt bra böjt, grattis till PB'et! :)

hestJaevel
2013-04-02, 20:02
Grattis som fan till PB !! Sa ju att det skulle kommma :)

MEN !! Fixa en passare när du ska maxa i böjen (utan rack) - det kan bli riktigt farligt om du blir sittande.

// en som vet

Tack! Ja det sa du, och ja det gjorde det! :)

Har du aldrig dumpat stången? Själv tycker jag det känns ganska naturligt faktiskt! Är en erfaren loner på gymmet! (Om man nu kan vara erfaren med mindre än ett år seriöst lirande bakom sig)
Körde 140 fail själv förra gången! Då kastade jag stången bakom mig så det dunsade rätt härligt!

Riktigt bra böjt, grattis till PB'et! :)

Tack så mycket! Jag är helnöjd med att ha lirat hem 140!




150 är ju inte värt att ha som årsmål längre! Det kommer jag nog slå ~augusti-september någon gång som sämst känns det som!

hestJaevel
2013-04-04, 18:49
Bra axel/tricepspass idag.
Huvudövningar:
Militärpress, var uppe och peakade på 47,5. Det var ett tag sedan jag var där uppe och levererade pressar! Dock blev det bara en fyra, så jag tror jag ska sikta på att leverera några femmor på 45 istället nästa gång!
Smal bänkpress, ingen övning jag har varit inne och kört mer än ett set på tidigare, och då har det bara varit för att prova.
Var uppe på 55 kilo som bäst, jag har ju ganska långa armar så det blev ju en rätt kraftig ROM. Dock inga failade reps, Tror jag ska satsa på uppvärmning nästa gång och därefter leverera ett par femmor på 55, och därefter lätta på vikten.
Efter detta lite kompletteringsövningar, jag är rätt så slut i armar/axlar kan jag säga :)

Skönt pass! Det märks fan inte att man deffar på gymmet (Säger jag vecka 1 visserligen, lite kaxigt kanske)

hestJaevel
2013-04-05, 11:09
Kära dagbok.
Det bor ett marklyftarmonster i mig. Det kanske inte märks på vikterna, men det är något i mig som blir väldigt exalterat när ett ordentligt markar-pass närmar sig. Marklyftarmonstret har inte fått sin vilja igenom på ett bra tag, eftersom jag har kört ett tufft böj-schema den senaste perioden.

Till vardags märks det inte alls, men igår, när det inte var marklyft på träningsschemat så har det viskat till mig hela dagen: ”Imorgon är det marklyft, det vet du väl?”
Jag har ignorerat monstret så gott det går, men idag när det äntligen stod marklyft på schemat kunde jag inte hålla honom tillbaka. Redan på uppvärmningen exploderade vartenda vikt upp och gav lår / erektorer / händer(som inte är vana längre) allt vad dom tålde. Detta fortsatte hela vägen upp till två femmor på 130 kilo, som var så explosiva som det bara går på dessa vikter för en kille som inte alls är lika stor som monsterna på kolo.

Jävlar vad det där monstret har förstört mina händer.
Men jävlar vad roligt jag och monstret hade.
Det här måste jag göra fler gånger! Det här har jag saknat!
Aldrig mer kommer jag lägga upp ett träningsschema som bygger på att jag inte ska lyfta mark på så lång tid.

Wunderbar!

Nu ska jag äta efter ett lyckat pass, så att jag har ork för fler så småningom! :)

hestJaevel
2013-04-07, 15:35
Idag blir det två träningspass!
Pass 1 är avklarat.
Två timmar tyngdlyftarteknik med assisterande tränaren för landslaget. Mitt nya gym är verkligen guld! Inga tunga vikter lyftes, men det var ett RIKTIGT givande pass!

Kör om ett par timmar igen, då blir det bröst/biceps :)

hestJaevel
2013-04-07, 18:21
Pass nummer två för dagen avklarat :)

Bänk, återigen två femmor levererade på 62,5
En trea utöver det.
När den där trean är en femma kör jag ett topset på 65 istället! :)
Förra veckan bicepscurlade jag med rak skivstång 30 kilo 5x5
Idag blev det 35 kilo, med en del fusk sista setet visserligen, som jag också levererade 5x5 på.
Tror dock jag behåller samma vikt en vecka till.

Ger passet 8/10 hestar.
Bra fokus!

hestJaevel
2013-04-08, 18:06
Brände av ett benpass i sann kollo-anda!

Böj, fram:
70 kilo x 10
90 kilo x 3 (ok, lite övermäktigt)
85 kilo 5x5 - en femma hade varit rep-pb! I ett par av seten gjorde jag vrål-premiär, på sista repen! Det här var en mäktig uppgift, men jävlar vad quadsen var tunga att bära runt på efter detta!
90 kilo x 3 - ok jag försökte leverera en femma igen, nästa pass ska den fan sitta där!

Utfall
50 kilo x 12,12,12

Benpress, smal:
120 kilo x 12
120 kilo x 12
150 kilo x 12 - de två första seten var ju inte lätta, men där fanns mer att ge!

Bencurl, spark för att döda det lilla som fanns kvar i benen. Sen mage, och stappla hem.

Dagens riktiga fight var att ta sig upp till fjärde våningen, där jag sitter nu och tittar på ett bar egenhändigt byggda quads. Visst fan är det belöning nog?

Tyvärr kunde jag inte välta däck idag, de hade pass i det rummet. Så går det när man inte har vett nog att ge sig iväg till gymmet på icke-populära tider!

hestJaevel
2013-04-10, 21:10
Det här är nog den senaste tiden jag har kommit hem från gymmet vid, någonsin!

Axel/triceps brände jag av.
Tyngsta militärpressen: en trea på 50 kilo. Två femmor på 47,5, en femma på 45, en femma på 40.
Smal bänkpress, tyngsta setet: en femma på 60, två femmor på 57,5, två femmor på 55, en femma på 50.

Vände även traktordäck fyra gånger. Har däckspår vid axlarna, brände dom lite! Sånt man får tåla!

Diverse komplementövningar för axlar/triceps gav en icke nådig pump. Såhär stora har mina armar nog aldrig sett ut innan! :D

hestJaevel
2013-04-11, 12:41
Idag fick jag bara upp en trea på 130 i mark som tyngst.
Kanske kan man skylla på att jag körde clean+jerk innan?
Där fick jag upp 80 kilo, två gånger.
Utöver det:
latsdrag, brett grepp, 5x5, tyngsta set på 50 kilo
sittande rodd, v-grepp, 3x8, 65 kilo alla 3 seten, som levererades i en rasande fart. Hade nog en extra bra låt igång!
Latsdrag v-grepp, 50 kilo, 12or levererades!
Ryggresningar
Shrugs på 70 kilo, 15-reppare.

Bra pass, slitna händer!

hestJaevel
2013-04-11, 18:52
Två timmar tyngdlyftning avklarat. Jävlar vad kul det är att få så mycket input på allt man gör! Bästa träningsformen jag har hittat. För er som bor i närheten vill jag rekommendera Landskronas AtletKlubb!

hestJaevel
2013-04-13, 16:06
Bränt av nästa bröst/biceps-pass. Gick upp 4:30 denna lördag för att arbeta.
Efter jobbet var jag hemma och vilade i cirka 45 minuter innan jag drog mig iväg till gymmet. Kände mig lite sliten men peakade ändå i bänken. 4 reps på 65 kilo klämde jag fram som topset!
Övriga set: 50 x 5, 55 x 5, 60 x 5, 60 x 5

3 set x 20 kilo, 8 reps i hantelpressen, 1 set på 37,5 i bicepscurl, 2 set på 35 kilo, 2 set på 30 kilo, 5 reps varje set

Lite övriga småövningar på det. Iväg och fira brorsan som fyllt 23 i veckan om en liten stund!

hestJaevel
2013-04-14, 19:04
Dagens gympass var inte roligt! Jag har velat köra 100x100-utmaningen, men jag är för klen så jag körde 70x100 i böj istället.
70 kilo, efter 40 reps var benen trötta.
Efter 70 reps såg jag inget roligt alls i utmaningen längre.
Efter 100 reps och 21 minuter var benen trötta, men jag belönade mig genom att välta mitt kära däck två gånger.

vV2L-9SSC3E

Lite situps på det, sen stapplade jag hem. Tränade viljestyrka hela vägen upp för trappan till fjärde våningen. För hem ville jag ju!

hestJaevel
2013-04-15, 18:55
Hemma från atletklubben. Passen där är tuffa, men det är jäkligt trevligt att träna där. Alltid någon med vettig input på ens teknik. Precis vad jag behöver! :)

hestJaevel
2013-04-16, 14:08
Axlar/triceps avklarat.
Äntligen hittat rätt i sidolyft med hantlar. Fick den att kännas ordentligt :)

hestJaevel
2013-04-17, 13:59
Drog en tvåa på 140 kilo mark idag, kände inte att jag höll för att dra mycket tyngre så jag stegade nedåt efter det.
Körde lite stöt-drag därefter. Femmor på 80 kilo orkade jag dra explosivt och upp till strax under brösthöjd. Fokus på att dra med glutte och traps.
Ländryggen är duktigt trött idag! Härligt pass!

PureWhey
2013-04-17, 14:11
Trevligt, själva gymmet i sig gör mycket tycker jag... Schysta vikter och roliga övningar du kör!

hestJaevel
2013-04-17, 14:16
Trevligt, själva gymmet i sig gör mycket tycker jag... Schysta vikter och roliga övningar du kör!

Visst gör det det! Jag har ju bytt gym nu och titeln är lite missvisande! Klientelet på det nya gymmet tränar mer som mig, inte alla men det finns dom som gör det!

Jo jag försöker hålla träningen rolig, jag tycker jag lyckas mycket bra!
Kul att du kikar in! :)

PureWhey
2013-04-17, 15:53
Ja, syftade just på att du bytt! :)

hestJaevel
2013-04-18, 20:31
Ja, syftade just på att du bytt! :)

Ah, härligt är det! :)



Dagens OL-pass:
Frontböj, treor på 90 kilo, fick lite små teknikjusteringar. Treor på 90 gränsade till maxtungt sist jag körde det men nu var det verkligen inte det.
Satsar på att leverera 5x5 på 90 på lördag? Det bör gå, med tillräcklig setvila och lite (mycket) arg musik!
Frivändningar, nötte teknik på 60 kilo i två evigheter. Därefter lite stötträning, som tyngst 30 kilo. Det är inte vikterna som är problemet. Det är att hamna djupt i utfallsställningen naturligt. 90-100 bör jag kunna leverera inom en överskådlig framtid :)

OL-passen känns som konditionspass i nuläget! Jäklar vad trött man blir, men jäklar vad roligt det är!

hestJaevel
2013-04-19, 15:19
Bröst/Biceps idag. Discopasset med stort D!

Aqua/Dr Bombay/Scooter dominerade!

Bänken: Levererade 5 reps på 65 kilo som papper. Trappan blev:
60 x 5
65 x 5
67,5 x 4 (försökte inte ens femman, gillar inte att faila när jag lirar själv)
65 x 5
62,5 x 5

Bicepscurl, rak stång:
30 x 5
40 x 5
37,5 x 5
35 x 5
35 x 5

Resten är bara kompletterande, gick bra!

hestJaevel
2013-04-20, 13:11
Frontböjen gick förbannat bra idag!
5 x 50 kilo
5 x 70
5 x 80 - inga konstigheter
5 x 90 PB
4 x 90 - hamnade snett på en repp, det tog så mycket energi att komma upp så det blev bara fyra, fast jag garanterar att jag hade fem i mig!
3 x 95 PB - jag betraktar mitt gamla 1RM på 105 som slaget när jag känner för att ta det!
5 x 90

Därefter lite utfall, överstötar (på lätta vikter, bara för att vänja mig vid läget där jag ska fånga stången)

Övriga komplement och magträning gick bra :)

hestJaevel
2013-04-23, 21:35
Slängde in gårdagens axel/triceps-pass idag. Hade tänkt skjuta på det ytterligare en dag eftersom axeln inte har känts helt hundra. Men det började nästan sticka i musklerna så otålig jag blev! Så jag smet iväg såhär på kvällen istället!

Militärpress:
Levererade upp till 47,5 x 3
tre starka femmor på 45 kilo blev det, och en på 42,5.
Känner mig grymt stabil dock, när jag tappar lite stabilitet kan jag alltid grinda upp vikten. Envis som tusan när det kommer till stående militärpress!

Smal bänkpress, börjar få ganska stark brygga här! Kan ställa mig upp direkt efter att ha rackat stången utan att ta det minsta fart! Och då kör jag inge fusk utan hela foten sitter i! Kanske därför jag levererade en LÄTT femma på 65 kilo. Ytterligare ett antal femmor på lägre vikter levererades också, blev nog fler än fem set också!

Lite övrigt komplementtjafs lirades också.

Väl hemma tryckte jag i mig lite gurkmeja. En matsked slank ner.
Vet inte om det är placebo eller om glukosamin fungerar så bra som de säger. Men jag tycker då att lederna får sig en bra känga av det :)

hestJaevel
2013-04-24, 13:37
Idag lirade jag mark! :)
140 x 3
150 x 2
Lyfte såklart mer innan, men jag tycker det är toppseten som räknas! :)
Båda var jobbiga, men ingen av dom var dödstunga

Resten av passet gick bra, jag ökar vikterna i latsdrag och dylikt också.

str
2013-04-24, 13:45
Kul att det går bra för dig i SL-stilen.

PB i däckvältning snart? =)

hestJaevel
2013-04-24, 13:52
Kul att det går bra för dig i SL-stilen.

PB i däckvältning snart? =)

Oja! Änsålänge har jag vält däck 4 gånger på rad. 5 ska jag nog klara av inte alltför snart :P
Det härliga är ju att dieten går framåt samtidigt, om än långsamt!

hestJaevel
2013-04-25, 18:42
Tyngdlyftningsklubben idag, fick lite beröm för mina ryck idag. Nu börjar det likna något :)

Jag är ju inte på några imponerande vikter än, jag kommer inte vinna OS de närmaste åren!
40 kilo är jag och tränar på.

hestJaevel
2013-04-26, 13:22
Var uppe idag och bänkade en femma på 67,5
Stegen såg ut såhär:
60 x 5
67,5 x 5 (det svåraste var att lyfta ut stången)
65 x 5
62,5 x 5
60 x 5

Alla set efter 67,5 kändes lika tunga!

Känns gött att jag ligger och höjer bänken deffen till trots! :)

Plaad
2013-04-26, 16:59
Last squat: 20/4
Wat is dis

hestJaevel
2013-04-26, 17:11
Last squat: 20/4
Wat is dis

Förstår att du är besviken, men i verkligheten är det inte så längesedan!
Igår på atletklubben böjde jag 90 kilo ett par-tre set, ryckböj utöver det.
Idag som uppvärmning för ländryggen inför bänken böjde jag 70 kilo ~8-10 reps.
Inför marklyft värmer jag också upp med böj.

Visst, inga tunga böj sedan 20/4, men jag har böjt. Du behöver inte vara orolig! ;)

hestJaevel
2013-04-28, 13:40
Benpass idag. Gör försök på high bar igen, 110 x 3 var dagens tyngsta, och det kändes tungt! Jag antar att det blir så när man har kört low bar så pass länge som jag ändå gjort!

Slängde in lite cardio efter ben/mage var färdigt. Idag blev det bara en kvarts rodd. Kommer stegra efter hand!

hestJaevel
2013-04-28, 15:08
http://www.n0.se/f/n/a3d0c_934960_10151648867616528_57170449_n.jpg

OBS! Inte min! ;)

hestJaevel
2013-04-28, 20:45
Jag hade lite spring i benen, så jag plockade fram mina dammiga löparskor och tog mig ut.
Det blev 1,5 km, inte i något dödstempo, men bara för att komma igång lite lagom.
Skönt väder, och löpturen hade inte kål på mig. Det var till och med ganska skönt :)

Nano-Sekund
2013-04-29, 17:02
Haha!! Skön bild hästen :)

Grattis till ALLA PB;s - Mycket skoj att se !!

hestJaevel
2013-04-29, 18:57
Haha!! Skön bild hästen :)

Grattis till ALLA PB;s - Mycket skoj att se !!

Tack så mycket! Det känns jävligt kul att kunna gå ner i vikt, om än långsamt, samtidigt som jag levererar på gymmet!

Idag var jag på atletklubben, även där levererade jag rött

Frivändningar, efter uppvärmning:
80 kilo (tangerat PB), frontböj x 5
82,5 PB, frontböj x 5
85 kilo PB, frontböj x 3
87,5 kilo PB, inga frontböj
90 kilo PB, frontböj x 3

Så går det när man nöter teknik! Grejen var att 90 kilo inte ens kändes maxtungt! Men jag stannade där ändå för idag!

hestJaevel
2013-05-01, 00:24
Dagens pass:
Militärpress, svag trea på 47,5 som tyngst.
Smal bänkpress, 60 kilo, kändes instabilt, så jag körde femmor neråt med 2,5 kilo mindre per set.

Kändes dock som att jag hade mer energi över för komplementövningarna, så passet blev inte lika styrkebetonat, men ändå kändes det bra!

hestJaevel
2013-05-01, 13:35
Dagens pass:
Marklyft:
120 kilo x 3
140 kilo x 1
155 kilo x 1
170 kilo x 1 PB - mitt förra PB låg på 160!
160 x 1 - därefter fanns där ingen mer energi för mark! :)

Så jävla nöjd! Känns riktigt gött att kunna SLAKTA PB'n i vecka 5 av dieten!
Kom ju på att man kunde använda remmar under alla lyft INFÖR pb, så sparar man händerna till det skarpa lyftet! Jävligt bra idé! :)

Slet vidare, marklyft var inte det enda jag lirade på gymmet! Däremot det viktigaste! :)

hestJaevel
2013-05-02, 18:36
Atletklubben idag.
Satte 50 kilo i ryck.
Inte mycket att hänga i julgranen, men det finns absolut fler dekorationer att sätta upp, jag är inte färdig ännu!!

Min träningsvecka ser nu ut såhär:
Måndag: Atletklubben
Tisdag: gym
Onsdag: gym
Torsdag: atletklubben
Fredag: gym
Lördag: gym
Söndag: vila/köra tisdagens pass, beror på hur jag känner mig.

hestJaevel
2013-05-03, 15:21
De har tagit mitt stora traktordäck! :(
Jag fick välta ett förbannat minidäck. De har två, så jag provade stapla dom ovanpå varandra och välta. Men det var fortfarande på tok för enkelt :(

Bänkpress, körde lugnt och försiktigt idag:
5x5 på 60 kilo. Provade med bälte också bara för sakens skull, och jag förstår absolut varför vissa bänkar med bälte nu. Inte för att jag själv tänker börja med det :)

Ger passet 5/5 bicepscurls. Slängde in lite teknikträning i knäböj idag! Som tyngst levererade jag 3 reps på 100 kilo, vilket är en bit från max!

hestJaevel
2013-05-05, 14:40
Benpass avklarat. Satte PB i frontböj, 110 kilo, mitt förra PB var 105

I övrigt inte så mycket att tillägga, körde lite ryckböj, ryck, böj, frontböj, utfall osv osv ^^

hestJaevel
2013-05-06, 19:21
Hesten fortsätter leverera PB
Idag nere på atletklubben, nötte lite teknik, inte så fruktansvärt tungt lirat idag.
Sen blev det lite spontan bänkpress, fick för mig att lira lite när en annan gjorde det.
Efter två set på 60 kilo, där jag reppade lätta åttor, fick jag spontant för mig att köra 5 reps på 70, PB alltså, och det kändes ruskigt enkelt!
Kul! ALLT går framåt trots dieten!

Dags att besöka pappa och låna hans borrmaskin, för att göra tre nya hål i mitt lyftarbälte!
Efter de tre hålen måste jag troligen köpa nytt bälte, för sen finns det inte plats för fler nya hål!

hestJaevel
2013-05-08, 18:15
Dagens träning:
Djupa marklyft, staplade 2x15+1x10 under var fot, det var precis så jag fick in fingrarna under stången utan att vikterna tog emot!
Lyfte som tyngst ett antal tvåor på 115, satan vad tungt det var!

hestJaevel
2013-05-10, 09:35
Gårdagens pass drog jag av på atletklubben. Tränar nu med upp till 85 kilo i frivändningar. Där händer det emellanåt att jag tappar hållningen när jag fångar stången, så jag har ju en del att jobba på.
Men jäklar vad roligt det är! :)

Slänger även in bild på mitt bälte med ett par nyborrade hål! Str-pelarborr-style
Dieten går alltså bra! :naughty:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/71571391/2013-05-09-19.25.59.jpg

hestJaevel
2013-05-10, 10:50
Desto sämre går det att sätta hålen snyggt! Men de fyller sina syften åtminstone! :smash:

Plaad
2013-05-10, 15:22
Från stor man till liten pojke på så kort tid ;)

hestJaevel
2013-05-10, 16:41
Från stor man till liten pojke på så kort tid ;)

Ah

liten pojke på ynka 191 cm och 98 kilo :em:

str
2013-05-10, 17:25
Hahah! Klockrent att slänga upp en bild på nyborrningen =)

Framgången bekräftad o godkänd!

hestJaevel
2013-05-10, 17:47
Hahah! Klockrent att slänga upp en bild på nyborrningen =)

Framgången bekräftad o godkänd!

*flex*

Visst kan man riktigt se på bilden hur rippad jag håller på att bli?

hestJaevel
2013-05-12, 17:22
Gårdagens pass:
Böj, har återgått till high bar, och jäklar vad mycket tyngre det är än low bar.
Bestämde mig för att maxtesta för att se vad jag har att utgå ifrån, 120 kilo fick jag grinda rejält för att få upp. Dock kändes det som att tekniken var duktigt bra även när jag gick maxtungt.

hestJaevel
2013-05-14, 11:15
Har på senare tid märkt att något inte klaffar i axlarna när jag tränar ryck.
Idag har jag så fruktansvärt ont, smärtan påminner nästan om den jag hade efter mina axeloperationer.

Slutsats:
Jag lägger ner ryckträningen helt. Tråkigt, det kändes som att jag precis började göra framsteg med tekniken.

hestJaevel
2013-05-15, 15:18
ZpHzwvzGMIo

100 kilo mark, 23 reps
Enda hjälpmedel jag lirade med var ett par knäskydd som jag satte över smalbenen. Lite mesigt kanske men jag var inte så sugen på att skrapa upp knäna :)

När jag ser det här så upptäcker jag att jag inte låser ut fullständigt varje, jag bör skjuta fram höften en liten bit till och brösta ytterligare en liten bit!

Resten av ryggpasset gick förlorat i en brist på energi.
Lärdom: Kör alla dumma utmaningar i slutet av passet!

str
2013-05-15, 15:36
Bra teknik i marken... bestämda lyft :)

hestJaevel
2013-05-15, 15:41
Bra teknik i marken... bestämda lyft :)

Kul att höra!

Det kändes förvånansvärt enkelt att mata på med 100 kilo!
200 kilo har jag definitivt i år!


Jo förresten, glömde ju nämna att jag gjorde mina 23 reps efter en femma på 130 och en tvåa på 140 *flex*

hestJaevel
2013-05-18, 16:29
Gårdagens pass levererade jag en tung fyra på 70 kilo bänk. Två av dessa var stopbänk och två var tng.
Dagens benpass körde jag bara knäböj och utfall, det var satans varmt på gymmet och jag började svettas innan jag ens hade börjat hänga vikter på stången!
Lagom till jag var uppe på arbetsvikter så hade jag redan lämnat en rejäl pöl under mig! Då har jag ändå handduk med mig och torkar efter behag, men den kunde jag lika gärna lämnat hemma idag, den utgjorde inget annat än en symbolisk skillnad!

hestJaevel
2013-05-19, 11:39
Gårdagens varma väder ledde till en dietarkris utan dess like!
Dieten till trots sänkte jag några kalla igår kväll. Dock är man inte särskilt resistent mot sådana gifter nuförtiden så det behövdes inte så många.
Värt det!
Tillbaks till hård vardagsrutin B)

hestJaevel
2013-05-20, 21:14
Började med ny uppvärmningsrutin inför militärpress.
Press bakom nacke. Ner mot skulderbladen.

Idag var också första gången på länge som jag pressade 50 kilo, en stark fyra blev det!

hestJaevel
2013-05-21, 13:17
Hade lite uppdämd energi idag. Så jag bestämde mig för att köra BRUTALT på markpasset.

Knäböj som uppvärmning.
3 reps marklyft på 97,5 kilo
3 reps på 110 kilo
2 reps på 130 kilo
1 rep på 150 kilo
1 rep på 160 kilo
1 rep på 175 kilo PB LÄTT
1 rep på 182,5 kilo PB TUNGT - 402 pounds, YEAH!!!!

Innan dieten började hade jag dragit 160.
Jag har alltså tappat 6 kilo kroppsvikt och ökat 22,5 kilo marklyft.
Dessa ökningarna har säkerligen funnits i min kropp ett tag, det har bara blivit så att jag inte dragit dom av olika anledningar. Men nu har jag alltså lyft dom, och det kändes enormt bra!

hestJaevel
2013-05-23, 21:21
Bänken idag, tung fyra på 70 kilo.
Kommer gå ner lite i vikter och köra stoppbänk istället :)

hestJaevel
2013-05-24, 14:05
Böjpass, 6x4 highbar, bröstet först-style på 97,5 säkra kilon
Utfallssteg, både dynamiska och statiska med lite extra vikt.

Uppvisade framsteg i plankan. Nu kör jag minuten med vikt på ryggen. Visserligen bara 10 kilo, men det kan jag nog utöka rätt så snart :)

hestJaevel
2013-05-25, 10:18
Måste handla nya byxor. De jag äger nu ser inte kloka ut på mig, alla utom ett par är på tok för stora nu.
I tröjväg går det nästan åt andra hållet. Mina favoritskjortor börjar spänna över axlar/nacke.
Det är ju positivt på sätt och vis, men kontot går ju och blir drabbat idag!

hestJaevel
2013-05-27, 20:39
Handlade två nya par shorts i lördags! Jävlar vilken skillnad man ser på mig nu! :D

Igår blev det axel/triceps-pass. Militärpressade fyra reppar på 50 kilo som tyngst, dålig progression i press!
Smalbänkade en etta på 70 som tyngst, känner mig för feg för att ta ut mig i smalbänken!
60 kilo klarade jag av att ta ut mig rejält på dock!

Dagens pass bjöd på marklyft i squat-racket (jag lovar, ALLA andra stänger var upptagna, det är åtminstone bättre än bicepscurls i racket)
12 reps på 120 kilo PB
5 reps på 140 kilo PB
4 reps på 150 kilo PB

hestJaevel
2013-06-01, 15:10
Jag har två pass att logga, från onsdag och torsdag.
Bröst/biceps
Så jävla mycket folk på gymmet, de håller på att flytta rundor med pass och grejer så jag vet knappt vilken tid det går att träna längre. Jag börjar bli sugen på att byta gym, delvis för att luftkonditioneringssystem eller ens öppna fönster lyser med sin frånvaro. De har till och med värmen i entrén på på högsta värme soliga dagar med 20+ grader. Pinsamt dåligt!
Tur det var ett billigt gymmedlemskap åtminstone!

Körde stoppbänk på 60 kilo, 5x5, inga större problem med det! Känns dock som att jag har stått och trampat på samma ställe i bänken under hela dieten. Något frustrerande

Ben-passet blev bra. Fokus på böjen enligt gängse rutin, körde 6 set 5 reps på 97,5. Jag vet att jag har lyft mer förr, men jag jobbar in highbar-teknik nu och där ger jag klenare resultat än i low bar. Men oavsett vilket så ökar jag i marken så den totala styrkan går ju uppåt och det känns som det viktigaste :)

Utöver det har jag idag köpt en räser-syckel. Begagnad av brorsan, hittade en uppgradering till förmånligt pris åt honom i form av annons på gymmet, och han klippte till direkt, så då stod han med en för mycket och jag passade på :)

hestJaevel
2013-06-02, 18:27
Marklyft idag! Lycka!
Presterade 135 kilo 5 reps, utan bälte, med riktigt bra rygg!
150 kilo med bälte orkade jag bara 2 reps innan jag kände att ryggen inte ville mer tyvärr.

Dock! Körde böj innan, börjar få tillbaka trycket i benen, nu efter teknikskifte från lowbar till highbar.

str
2013-06-02, 18:53
Bältehåls-rapport?

hestJaevel
2013-06-02, 19:23
Bältehåls-rapport?

Ligger mellan 2:a och 3:e innersta hålen! Jobbar mig sakta men säkert inåt! :)

str
2013-06-02, 19:25
Haha, låter bra det! Bra att stämma av ibland så saker o ting inte spårat ur :-D

hestJaevel
2013-06-02, 19:37
Haha, låter bra det! Bra att stämma av ibland så saker o ting inte spårat ur :-D

Helt klart! Kul att du visar intresse! :)
Kommer #KUGGA #UPP konditionsträningen med start imorgon, då är det dags att dra igång min nyinköpta cykel för första gången! :)


Ett trick jag nyttjar, gemensamt med en vän är att vi slänger ihop AFTER WORK #PROTEINSTYLE en gång i veckan med vissa undantag.
Min tur att bjuda den här veckan!

hestJaevel
2013-06-03, 14:18
Första sykcel-turen genomförd i stenhård motvind. Det blev en introduktionstur på milen, det tog cirka 30 minuter. Jag trodde inte växlarna fungerade, men det var bara jag som inte hade förstått mig på dom! Nästa tur blir förhoppningsvis längre :)

str
2013-06-03, 14:29
Jo men du måste ju ha lite credit för att du var så pass villig att uppsöka en pelarborr för att borra om bältet o komma i form för det =)

hestJaevel
2013-06-03, 14:33
Jo men du måste ju ha lite credit för att du var så pass villig att uppsöka en pelarborr för att borra om bältet o komma i form för det =)

Hahaha! Jo men precis!
Det var du som lärde mig, annars hade jag stått med ett nytt bälte här. Och det hade inte varit i närheten av lika episkt som att ha ett borrat bälte!

hestJaevel
2013-06-09, 16:44
Senaste veckan har jag brännt av ett par cykel-pass, annars ingen träning!
Jag vill inte påstå att motivationen har brustit. Men jag har haft dåligt med tid, och när jag har haft tid har det varit pass på gymmet. (Förbannade fitnessgym, allvarligt talat..)
Första året på logistics service management avklarat, två kvar! Jag blev färdig i måndags och var åter på arbetet på tisdagen.

Jag bygger lastbilsbromsar, tvåskift hela sommaren, förmiddagsveckan har nyss passerat med veckoslut i Stockholm. Kan säga att jag fick en hel del kommentarer på fysiken. Jävligt roligt, det har inte hänt mig förut! Där var en kille som mätte mina vader för att konstatera att de var större än hans väns huvud. Slutsatsen hade säkerligen blivit en helt annan om det inte var så mycket öl inblandat men det är ju roligt att sånt uppmärksammas :D

Så nu jäklar är jag taggad på att leverera mer! Går på stenhårt med bröst-pass imorgon innan jobbet!
Nu ska sex kilo till bort! YEAH

Plaad
2013-06-09, 23:30
Senaste veckan har jag brännt av ett par cykel-pass, annars ingen träning!
Jag vill inte påstå att motivationen har brustit. Men jag har haft dåligt med tid, och när jag har haft tid har det varit pass på gymmet. (Förbannade fitnessgym, allvarligt talat..)
Första året på logistics service management avklarat, två kvar! Jag blev färdig i måndags och var åter på arbetet på tisdagen.

Jag bygger lastbilsbromsar, tvåskift hela sommaren, förmiddagsveckan har nyss passerat med veckoslut i Stockholm. Kan säga att jag fick en hel del kommentarer på fysiken. Jävligt roligt, det har inte hänt mig förut! Där var en kille som mätte mina vader för att konstatera att de var större än hans väns huvud. Slutsatsen hade säkerligen blivit en helt annan om det inte var så mycket öl inblandat men det är ju roligt att sånt uppmärksammas :D

Så nu jäklar är jag taggad på att leverera mer! Går på stenhårt med bröst-pass imorgon innan jobbet!
Nu ska sex kilo till bort! YEAH

Riktiga monster till kalvar...

hestJaevel
2013-06-11, 11:25
Riktiga monster till kalvar...

:D



Gårdagens pass:
62,5 i stoppbänk, 5x5
Resten av passet kändes halvt orkeslöst..

Dagens pass:
6x6 i böj, 97,5 kilo. På gränsen till att kräkas efter set 2 och framåt.
Bestämde mig för att köra lite rumänska dödslyft efteråt. Där blev jag totalt illamående, satt och rapade tills jag mådde hyfsat. Sen gick jag hem :(

hestJaevel
2013-06-21, 10:06
Senaste veckans loggande har varit kass!

Har bränt av mina pass ändå! Vikten har dock hållt sig stilla, vikterna på stången har dock ökat lite grand!

Igår körde jag 5x5 i böj, high bar, 102,5 kilo. Det var riktigt enkelt värmen till trots! Exploderade upp varje rep förutom sista repen i både första och sista setet :)

I övrigt jobbar jag i en alldeles för varm industrilokal nuförtiden, jag går tvåskift, det tar en del energi men jag tvingar mig till gymmet precis som man bör! Men att gå under energineutral känns knappt hållbart, jag har försökt och då känns det som att gymmet blir kraftigt lidande!
Målsättningen sommaren ut är viktneutral, jag ska ligga kvar på 95 kilo, men ha ökat vikterna på stången till slutet på sommaren, därefter är jag redo att ta mig ner till 90 kilo under hösten när jag är tillbaka i plugget igen!

hestJaevel
2013-06-24, 13:01
Har bränt av två nya pass, igår skulle jag besökt mitt gamla gym, dock har jag tappat bort kortet och de var obemannade på helgerna nuförtiden, tränade hemma hos päronen, fick låna brorsans vikter och curlstång, så marklyft var ju att utesluta med totalt cirka 50 kilo vikter att tillgå.
Jag var inne och körde mark/böj och lite militärpressar idag på gymmet, marken drog jag en tolva på 120 och en åtta på 125 kilo!

Körde lite tvåor i böj, inge tungt, som tyngst blev det en tvåa på 110 och det behärskar jag ju.
Vikten är ganska stillastående, pendlar mellan 94-95, just nu vill jag inte gå ner, eftersom det hade drabbat mitt sociala liv på helgerna alldeles för mycket, samt energin under veckorna. Dock har jag energin till gymmet och trivs absolut med att ligga på 94-95 just eftersom jag fortsätter göra framsteg med träningen :)

Filmade en tvåa, här kommer den

v5hm-_LXfQc

hestJaevel
2013-06-26, 11:04
Brände iväg ett pass nyss :)
Eftersom jag inte fått någon som helst progression i bänken så körde jag idag 60 kilo stoppbänk, ett set med 5 reps, 5 set med 3 reps
Nästa pass ökar jag till 6x3 stoppbänk med 62,5 kilo, osv osv.
Om man ska räkna TUT så är 3 stoppbänkar mer värda än 5 TNG-reps ändå så.. Och det är i botten jag är svagast så jag tycker det känns logiskt att lägga upp på det här viset.

Förutom det provade jag lätta böjar där jag ser till att komma ner med jämvikt på foten, som ni kanske ser i klippet ovan så får jag framvikt och har inte hälen i i bottenläget, det beror inte på bristande rörlighet utan på att jag fått framvikt på vägen ner redan. Imorgon är det skarpa böj, ska få till lite filmning då, troligen på gamla gymmet.

hestJaevel
2013-06-30, 10:03
Torsdagens pass var ett lyckat böjpass, 4x4 på 107,5 kilo :)
Har börjat slänga in RDL i benpassen, har börjat gilla den övningen duktigt mycket :)

Nano-Sekund
2013-06-30, 11:02
Du levererar Hästen !! Fina böj & ett par diamantvader som nästan slår i varan =)

Skoj att se dig ta steg för steg i rätt riktning !!

Keep Up !!

hestJaevel
2013-06-30, 11:05
Du levererar Hästen !! Fina böj & ett par diamantvader som nästan slår i varan =)

Skoj att se dig ta steg för steg i rätt riktning !!

Keep Up !!

Jäklar vilket fint beröm! Det tackar jag för!
Videon var lite till för att kunna göra en formcheck på mig själv, och jag får framvikt i senaste videon, vilket jag har åtgärdat, och då var 4x4 på 107,5 inte så jättesvårt längre :)

hestJaevel
2013-06-30, 13:45
Hade bestämt mig för att dra 12 reps på 130 mark idag.
Det blev 13 reps. Jävlar vad tungt! Rep-PB
Nästa vecka försöker jag 12x135 om energin finns där, kommer jobba övertid konstant de kommande två veckorna!

Därefter skivstångsrodd, supinerat grepp, bara 50 kilo, drog 3x12

Därefter provade jag på en maskin vi har på gymmet, som är till för traps, såhär ser den ut:

http://www.gymleco.se/Produkter/Produktbilder/32_middle.png

Hade ingen som helst lust att träna greppstyrka så jag körde remmar, Uppvärmningsset med 40 kilo på var sida, 15 reps
50 kilo x 12
75 x 12
50 x 20 (jävlar vad det började bränna i trapsen)

Ger den rackarn 4/5 toasters. Schyst maskin!

hestJaevel
2013-07-02, 11:47
Bänk idag, 6 set treor på 62,5 stoppbänk :)
Längtar redan till böjen imorgon

Börjar få rätt hyfsade pinnar, lite mer deff på det så jävlar! :D

https://dl.dropboxusercontent.com/u/71571391/ben2-7.jpg

hestJaevel
2013-07-03, 11:23
Idag var det böj på schemat, 3x3 på 115 kilo. Eftersom jag är trött på grund av all övertid (fysiskt arbete) så körde jag i racket, eftersom jag kände att jag riskerade att gå till fail idag.
Första setet gick trögt, men bra.
Andra setet stötte jag i racket i botten på 2:a repen, vilket ledde till fail. Plockade av vikter till 100 och satte upp stången från död start.
Tredje setet gick bra
Ett fjärde set försökte jag mig på, två reps gick bra, men på tredje repen fanns där ingenting alls kvar i benen. Kändes så fruktansvärt bittert.

Avslutade lite med RDL, men här var det slut på krafter.

hestJaevel
2013-07-06, 16:08
Karneval i stan, de körde nyss deltävlingar i "karnevalens starkaste", jag stod som åskådare men när deltävlingarna var avklarade så var jag först med att välta däcket som stod på plats. Nu bär jag stolt rejäla blåmärken kring biceps/axlar :D

Större killar än mig gick bet på däcket! Win! :D

hestJaevel
2013-07-07, 12:44
Var på gymmet nyss och drog 140 kilo mark 10 reps.
Det var dödstungt från rep 7, ville försöka #11 också men jag kände att jag inte skulle orka hålla ryggen neutral så jag lät bli.

Gjorde en lyxig proteinshake:
Proteinpulver, blåbärssmak ~1dl
Vatten ~2dl
3 isbitar
Färskpressad citron ~3cl

Perfekt i sommarvärmen

Stranden nästa! B)

Mart|n
2013-07-10, 13:34
Tränar du på Hälsohuset? Jag har aldrig varit där, men funderar på att besöka det någon gång.

hestJaevel
2013-07-10, 14:21
Tränar du på Hälsohuset? Jag har aldrig varit där, men funderar på att besöka det någon gång.

Jag funderar på att byta till hälsohuset! Jag är så trött på alla fitnessgym.
Jag har provat på att träna på hälsohuset, jag har provtränat där en gång, om du ville ha ett omdöme kan jag tyvärr inte hjälpa dig!

Mart|n
2013-07-10, 14:28
Jag funderar på att byta till hälsohuset! Jag är så trött på alla fitnessgym.
Jag har provat på att träna på hälsohuset, jag har provtränat där en gång, om du ville ha ett omdöme kan jag tyvärr inte hjälpa dig!

Ok. Det viktigaste för mig är det finns riktiga styrkelyftstänger, böjrack och bänkställningar.

Har du någon koll på det?

hestJaevel
2013-07-10, 14:56
Ok. Det viktigaste för mig är det finns riktiga styrkelyftstänger, böjrack och bänkställningar.

Har du någon koll på det?

Böjrack såg jag inget alls när jag var där. Inte heller SL-stång.
Tyckte det var lite märkligt eftersom de huserar Landskronas kraftsportklubb.

Det bästa vore ju att höra med dom själva!

hestJaevel
2013-07-10, 16:00
Failade böj på 2x2 idag.
set 1: tungt på 2:a repen, kom precis upp
set 2: tungt på 1:a repen, failade #2 och dumpade stången.

Förbannad blev jag, och gick hem.
#!&/("¤(¤"/&

hestJaevel
2013-07-10, 16:35
*gah!*

Nu blev jag ännu argare.

Mitt nuvarande gym ska byta namn till fitness Landskrona.

Jag trodde jag hade tränat på mitt sista fitnessgym.

Nano-Sekund
2013-07-10, 22:04
*gah!*

Nu blev jag ännu argare.

Mitt nuvarande gym ska byta namn till fitness Landskrona.

Jag trodde jag hade tränat på mitt sista fitnessgym.

Hahahaha !!! :laugh:

hestJaevel
2013-07-11, 17:04
Hahahaha !!! :laugh:

Förstår att det kan verka roligt.
Men jag överväger att gå med trippla gymkort. Snacka om bortkastade pengar... :(

Mitt gamla fitnessgym som jag flyttade ifrån.
Mitt blivande fitnessgym som bara inte hunnit bära ut alla skivstänger än (ok, jag är lite blödig här, men de kommer begränsa tillgången till fria vikter enormt eftersom samma ytor används till diverse jävla pass)

hestJaevel
2013-07-12, 06:59
Jag har senaste månaden haft känningar i ena axeln, igår var jag och kollade upp det hos en sjukgymnast.
Verkar vara en inflammation i axeln.
Blir bara ben och bål i två veckor nu.

hestJaevel
2013-07-14, 14:38
Tittade genom lite gamla loggade pass, innan jag började föra journal här.
2012-09-02 satte jag 120 kilo marklyft som personbästa, minns att jag fick en ridå och var tvungen att lägga mig på golvet för att kvickna till.
Om några veckor ämnar jag klara av 190 kilo.

Jag kan inte göra annat än ge mitt första seriösa träningsår godkänt. Trots motgångar i form av förbannade fitnessgym. Det börjar dock kännas som jag kan trivas på mitt nuvarande, om delar av klientelet tänker stanna kvar! Nu har jag har börjat lära känna en del människor som tränar likt mig, och då är det nästan alltid kul att gå och träna.

hestJaevel
2013-07-20, 00:17
Brände av ett ben-bål pass i söndags, förhållandevis bra pass.
Brände av ett nytt pass igår (fredag), böjen gick bra, kom underfund med att jag tappade styrka genom att gå långsamt ner till vändläget, fick mer kraft när jag ökade farten ner. Win alltså.
Gjorde frontböj därefter, jävligt dumt gjort, det räckte för att trigga igång min axel igen.
Nu under kvällen har jag börjat få ont i halsen dessutom, karantän från gymmet.

Det går dåligt nu..

hestJaevel
2013-07-20, 12:14
Jag har läst rundor på nätet och ser att det verkar vara många som haft långvariga problem med inflammerade slemsäckar vid axeln. Börjar känna mig ganska orolig för det.
Fan. Allt som gått så bra för mig senaste året :(

hestJaevel
2013-07-28, 22:04
Har insett att problemet med min axel inte är träningsrelaterat, det är relaterat till en hestJaevel som sovit på axeln. Jag jobbar nu på att lära mig sova på rygg. Imorgon kör jag en riktig genomkörare på gymmet, inte alltför tunga vikter, däremot skall hela kroppen köras. Likaså på onsdag alternativt torsdag.

Snart drar jag 190 mark!

hestJaevel
2013-07-29, 16:33
Försvagad efter en hjältehelg i Dublin innehållandes obeskrivliga mängder Guinness gav jag mig tappert av till Gymmet idag. Hela kroppen skulle avverkas.

Snabba, tekniska och djupa böjar på 80 kilo plågade jag mig igenom, målet alla set var 12+ reps. Det gick bra, jag hittade en schyst snubbe som stod och hejade på under tiden som jag körde. Bra med lite pepp!

RC, lätta pressar och lätta bänkpressar avverkades likaså. Axeln gjorde sig inte påmind en enda gång, skönt! Det har alltså hjälpt att tvinga mig själv att sova på rygg.

Efter detta gav jag mig på marklyft. 140 x 2 var duktigt tungt. 160 x 1 kändes så gott som maxtungt. Kanske berodde det på högreppare i böj. Bålen fanns knappt där kändes det som. Jag hade nog kunnat grisa upp 170 men jag ser inte riktigt meningen med det.

Ett kom-igång-pass helt enkelt. Inga överraskningar här inte. Jag kör ännu lättare på onsdag, och eventuellt kör jag tungt på fredag igen!
Nästa vecka är ambitionen att ligga på normala vikter, förutsatt att den här veckan går som tänkt.

:)

hestJaevel
2013-07-31, 16:34
Brände av ett nytt pass idag! Inga världsnyheter på viktfronten, det blir ett väldigt lätt pass på fredag, därefter är det blodigt allvar på måndag!

hestJaevel
2013-08-03, 14:54
sh9VRYrCf8I

Dagens mark, 8 reps på 130 kilo.
Det var näst intill gristungt, och jag måste verkligen jobba tillbaka tekniken efter ett litet uppehåll! Jag fattar inte varför det ska vara så svårt.

Kanske ska jag högre upp med höften i startläget? Ärligt talat har jag ingen aning just nu!

Nano-Sekund
2013-08-03, 15:47
#1 - Av med skorna
#2 - Upp med blicken litegrann (i bottenläget)
#3 - Stången lite närmare smalbenen
#4 - Fram med pelarborren :)

Nothxjeff
2013-08-03, 15:51
#1 - Av med skorna
#2 - Upp med blicken litegrann (i bottenläget)
#3 - Stången lite närmare smalbenen
#4 - Fram med pelarborren :)

#5 - Man ska väl helst inte rycka i starten?

Nano-Sekund
2013-08-03, 15:58
#5 - Man ska väl helst inte rycka i starten?

Helt rätt Jeff, bra input !!

"Armarna raka, spänn Triceps och få till ett naturligt drag i bottenläget är att fördra !"

hestJaevel
2013-08-03, 16:46
#1 - Av med skorna
#2 - Upp med blicken litegrann (i bottenläget)
#3 - Stången lite närmare smalbenen
#4 - Fram med pelarborren :)

Tackar för tipsen!

#5 - Man ska väl helst inte rycka i starten?

Då ska jag lägga av med den ovanan! :)

Nothxjeff
2013-08-03, 18:40
Helt rätt Jeff, bra input !!

"Armarna raka, spänn Triceps och få till ett naturligt drag i bottenläget är att fördra !"

Tänkte väl ;)

Ja precis, lite som o köra bil. Smooth liksom.

Pressa hälarna genom marken genom hela lyftet. Vet inte exakt vad som gäller men jag brukar pressa tills stången börjar lyfta från marken, sen liksom exploderar jag. Så stången flyger upp :D

Tror det farliga är när man går fårn 0 belastning till +100kg.

hestJaevel
2013-08-03, 19:46
Tänkte väl ;)

Ja precis, lite som o köra bil. Smooth liksom.

Pressa hälarna genom marken genom hela lyftet. Vet inte exakt vad som gäller men jag brukar pressa tills stången börjar lyfta från marken, sen liksom exploderar jag. Så stången flyger upp :D

Tror det farliga är när man går fårn 0 belastning till +100kg.

Du har en poäng i det du säger :)
Jag tror alltid jag har ryckt till i starten, har gjort det för att "tagga till", annars finns det ju ingen poäng i det :)

hestJaevel
2013-08-04, 19:57
Sprang nyss en kortare sväng, hade håll från start eftersom jag var dum nog att käka en kort stund innan. Så går det när man inte har rutin på saker och ting.. Ska återuppta löpandet lite lätt vid sidan av gymmet :)

hestJaevel
2013-08-06, 20:40
Igår brändes det av lite pressar, provade på 25-reppare i hantelrodd också!
Började på 20 kilo, de sista fyra repsen på vänsterarmen satte jag ner hanteln emellan för att samla kraft.
Därefter brände jag av 11 reps på 25 kilo, det fanns tydligen lite kvar att hämta!
Nästa gång blir det 25 reps på 22,5 kilo! :)

hestJaevel
2013-08-09, 15:32
Idag klarade jag enbensböj för andra gången!
Förra gången var i OL-skor, den här gången var det i arbetsskor med stålhätta.

Änsålänge kan jag bara på höger. Nu ska jag lära mig på vänster också! B)

hestJaevel
2013-08-10, 20:01
Har bidragit till flyttkaos, missat några gympass.
Enbensböj idag och 100 armhävningar. Efter 100 armhävningar hjälpte jag till att montera rullgardiner. Det kändes som jag gjorde det i fel ordning :)

hestJaevel
2013-08-12, 11:12
Drog av ett böj/press-pass idag, kändes klent, men jag har kommit fram till att viktvalet inför wendler-starten på söndag nog inte är så dumt. Jag börjar lågt och börjar med lite löpträning i samma veva :)

hestJaevel
2013-08-18, 12:00
Första passet wendler avbränt,

Stående press, 35 kilo x 12

Chins, två stycken, därefter latsdrag, supinerat smalt grepp för att efterlikna chins:
200 pounds: x1
190: x2
180: x3
170: x4

Hantelrodd:
20 kilo x 20 reps

Utöver det, sheos squat stretch.



Utgångsvikterna, som jag har valt att sätta på ett sådant sätt så startvikterna blir behagliga i alla övningar:
Press: 40 kg
Böj: 105 kg
Bänk: 67,5 kg
Mark: 165 kg

hestJaevel
2013-08-19, 16:19
Wendler 5-3-1, böjdag 1 avklarad!
13 reps på 90 kilo :)

RDL och mage som komplement.

hestJaevel
2013-08-21, 15:39
wendler, bänk:
55 kilo x 10

ingen aning vad i helvete smithen väger, men jag körde 3x10 med lite vikter på i den. ^^

hestJaevel
2013-08-22, 17:02
ydO3zbfIstk

Dagens pass i wendler: 132,5 kg x 10 reps
Vikten känner jag mig nöjd med, men jag har problem från start att hålla ryggen neutral.
Vad i helvete gör jag fel?

Marken har varit kaotiskt dålig hela sommaren.. Det är verkligen frustrerande!

Appropå musikvalet så gör jag det med flit :D

Nano-Sekund
2013-08-22, 18:03
Ser ut som att du har vikten på tårna (en aning)

Försök att inte böja fram underbenen så mycket (som du gör)

- Dra stången närmare smalbenen
- Fall bak på hälarna
- Spänn ut armarna (du har en tendens att bottenrycka)

Med reservation: Vissa reps är BRA medans vissa är lite sämre (obs; på inget sätt dåliga,men de kan göras bättre)

Fick du ut något av denna quote ?

hestJaevel
2013-08-22, 18:47
Ser ut som att du har vikten på tårna (en aning)

Försök att inte böja fram underbenen så mycket (som du gör)

- Dra stången närmare smalbenen
- Fall bak på hälarna
- Spänn ut armarna (du har en tendens att bottenrycka)

Med reservation: Vissa reps är BRA medans vissa är lite sämre (obs; på inget sätt dåliga,men de kan göras bättre)

Fick du ut något av denna quote ?

Absolut! Har fått tipset om att falla bak och du bekräftar det bra.
Spänna ut armarna, menar du som att spänna triceps = rak arm?

Förstår vad du menar, vissa reps är bättre än andra, det känns betydligt bättre än 130 x 8 som jag la upp film på senast.

Tack! :)

Ska absolut tänka på att falla bak nästa gång :)

hestJaevel
2013-08-25, 13:20
Vecka 2 på wendler påbörjad!

Hittade inte 0,5kg-vikterna, så det blev 35 kilo idag igen..

13 reps dock!
Utöver det körde jag chins med TRX-band, jag använde det gröna på vårat gym, 6 set om 4 reps! Det var jävligt tungt för mig, särskilt i toppläget där bandet inte hjälpte till!

20 reps hantelrodd på 22,5 kilo. Satan vad tungt det är!


Utöver det jobbade jag på böjdjupet idag igen! Filmade några böjar med bara stången därefter, tycker själv det börjar se bra ut! Bad en kille på gymmet kolla mig när jag satt statiskt i bottenläget och han tyckte jag hade gudalika böjar! Kul att höra :D
Några kommentarer? Tar hellre konstruktiv kritik än beröm faktiskt!


CFKkS_wGxBM

Imorgon är det skarpa böjar! Jag längtar B)

hestJaevel
2013-08-26, 13:17
Dagens böjpass avklarat, 95 kilo 11 reps

Hur ser tekniken ut? Ser ut som jag fladdrar med ena armen, inget jag upplever som ett problem under böjen, är det det?

Utöver böjen körde jag RDL:
60 kilo x 8
70 kilo x 8
80 kilo x 6

Helt enligt planen, inga överraskningar där

Mage 3x20
Mp1EEf1Znmg


Visst är jag grym på att välja musik? :D

hestJaevel
2013-08-28, 13:29
Dagens wendler:
6 reps på 58,5 varav ett par var pausbänkar

Lutande bänk i smith:
35 x 8
42,5 x 8
47,5 x 6

Armhävningar
3x12

hestJaevel
2013-08-29, 16:19
Dagens markpass blev ett jävulskt pass.

Wendler, vecka 2, börjat med ett träningsmax rätt mycket lägre än mitt riktiga max.
Riktiga max: 182,5 kilo
Träningsmax: 155
Dagens träningsvikt:
108 x 3
125 x 3
140 x 3+

Drog 140 kilo 3 reps, därefter matade jag teknik med oändligt många set på 107,5 -> 125 kilo, påbörja draget med benen och dra med vikten mot hälen.
Samtliga teknikset drog jag två reps på. Jag kommer göra likadant nästa vecka!

hestJaevel
2013-08-31, 11:07
Jag höll på att klättra på väggarna så jag gick till gymmet idag och tog morgondagens pass.

Wendler vecka 3:

Började med uppvärmning: frontböj upp till 60 kilo, därefter frivändningar på upp till 60 kilo. Det är lätt att dra, men jag blir varm nå jävulskt!
Stående pressar, 20 kilo x 5
30 kilo x 5
34 x 3
37,5 x +1: 11 reps

Avrundar alltså cykel 1 med jävligt lyckade axelpressar! Jag gjorde rätt i att uppskatta en låg vikt känner jag, jag är riktigt säker här! Jag kände på mig att jag hade minst en rep kvar i tanken, men jag väljer mina strider! :)

Jag är inte helt säker på assistansövningarna än, men jag väljer att köra två övningar per pass, och kommer experimentera mig fram tills jag hittar något som känns rätt.

Jag valde bort chins till förmån för klokov-pressar idag och det kändes helt rätt!

3x10 på 20, 25, 27,5 kilo. Bra pump i front-deltan och en del i triceps också!

Kroq rows:
22,5 kilo x 25 reps. Jag har insett att jag ska sluta tycka synd om mig efter 18 reps och bara bita ihop! Antingen var det så eller så hjälpte det helt enkelt att plocka bort chins från press-passet.
Därefter:
17,5 x 25. Var förvånad över hur lätt jag kunde dra hem alla 25 reps!
30 x 5, ville djura lite. Har absolut större vikter i mig om jag inte drar högreps innan, ville bara prova :)

Såhär kan jag trivas med press-dagen! Det kändes som ett riktigt lyckat pass! :)

hestJaevel
2013-08-31, 11:43
Nu såhär efter passet bygger jag hamburgare.
Strax över 200 gram nötfärs.
10-15 gram färsk chili.
1,5 matskedar ardbeg 10-årig.
Salt.
Peppar.
Lite över en halv matsked olivolja.

Hacka chili, blanda ihop allt, bygg två biffar. In i ugnen.
Ska bli smaskigt :D

hestJaevel
2013-09-01, 22:32
Wendler vecka 3, böj!

Jag bestämde mig i morse för att ta ett pass på kvällen!
Så vid cirka 22 befann jag mig på gymmet, Där var en annan på hela gymmet så jag var verkligen helt ensam i den delen där jag tränade! Skönt!

Vecka 1 böjde jag 90 kilo 13 reps
Vecka 2 böjde jag 95 kilo 11 reps
Idag böjde jag 100 kilo 12 reps! Jag hade satt 10 som mål, men jag tappade räkningen så jag trodde jag hade gjort 10, när jag egentligen levererade 12 majestätiska ATG-böjar på 100 pannor! Böjen finns på film! :)

Jag var alldeles för trött i ländryggen för att orka några RDL idag, så jag körde 25 bicepscurls istället med färdiga stänger. Alla i ett set!

DP-fToNj_Ss

rickardjohansson
2013-09-02, 11:16
Stabilt jobbat :D nästa video 110*12? :)

hestJaevel
2013-09-02, 11:25
Stabilt jobbat :D nästa video 110*12? :)

Vi får väl se! Det går extremt bra i böjen just nu!

Nästa månads böjar ligger dock inte på 110!
Som tyngst lyfter jag 105 kilo, om en månad!

Kommer dock fortsätta slå repmax! :)

När ska du starta en logg? ;)

toalettmysaren
2013-09-02, 11:28
Den där gymmusiken!! gjorde mig glad.

hestJaevel
2013-09-02, 11:35
Den där gymmusiken!! gjorde mig glad.

Kul att du gillar musikvalet! Dock är det påslängt i efterhand av mig! :)

toalettmysaren
2013-09-02, 11:54
ahh trist, tänkte om ni hade ett sånt smidgym som hade såna mixskivor liggandes vid cd-spelaren.

hestJaevel
2013-09-02, 11:59
ahh trist, tänkte om ni hade ett sånt smidgym som hade såna mixskivor liggandes vid cd-spelaren.

Det hade varit fint! Det eller möjlighet att koppla in mobilen! Då jäklar hade det gått aqua på högvarv när jag lirade! :D

hestJaevel
2013-09-03, 19:08
Tillbaka i plugget efter 3 månaders uppehåll. Utan att ha gjort någon större förändring under sommaren på min kroppskomposition har jag fått höra från ett par håll i klassen att jag tydligen ser grövre ut nu än när vi gick på sommarledighet. Kul att höra! Lite möda för allt slit även om jag varit som minst aktiv nu i sommar, på grund av arbete och festande!

Nu drar jag iväg till gymmet och drar av ett bänkpass! YEAH

rickardjohansson
2013-09-03, 20:04
Vi får väl se! Det går extremt bra i böjen just nu!

Nästa månads böjar ligger dock inte på 110!
Som tyngst lyfter jag 105 kilo, om en månad!

Kommer dock fortsätta slå repmax! :)

När ska du starta en logg? ;)

Hmm, får se ^^ inom kort kanske?

hestJaevel
2013-09-03, 20:16
Bänkpasset:

Började med styrkevändningar, drog stången upp till frontböj-position, med så gott som helt raka ben alltså! 70 kilo kändes maxtungt på det viset! Tvingar mig själv att dra maximalt med ryggen! Körde 2 set om 3 reps på 70 kilo, några fler reps på 60 kilo!

Bänk:
1+ setet @ 62,5 x 7 reps, fail på 8:e

Hmm, får se ^^ inom kort kanske?

Gör det! :)

hestJaevel
2013-09-04, 17:55
Vecka 3 - marklyften avklarade
147,5 x 3

Tekniken börjar se hyfsad ut. Kommer dock fortsätta dra submax och träna på tekniken!

rickardjohansson
2013-09-04, 19:31
Såg lätt ut idag :) vad är målen innan nyår? :D

hestJaevel
2013-09-04, 19:38
Såg lätt ut idag :) vad är målen innan nyår? :D

200 kilo skall upp! Det är jag rätt säker på att klara av!

Plaad
2013-09-05, 15:32
200 kilo skall upp! Det är jag rätt säker på att klara av!

200 blir barnlek

hestJaevel
2013-09-08, 19:12
Deload dag 1

Press med extra allt

Styrkevändningar, teknikträning för att hitta explosiviteten i trapsen.
Från golvet drar jag 70 till raklång kropp, hang clean drar jag 60

Bänkade även med tom stång och gummiband. Kändes rätt skönt faktiskt!

hestJaevel
2013-09-09, 10:55
Deload dag 2

Fjantigt lätta böjar. Körde utan händer på stången för att göra det hela lite mer spännande.

Avslutade passet med lite upphöjda snatch pulls till nyckelbenet (raka ben)
Klarade 60 kilo utan några krussiduller.

Lite magträning. Åtminstone magen blev trött! :D

hestJaevel
2013-09-11, 18:44
Deload - bänkpasset

Jobbade med gummiband igen.
Den här gången viktat!
30 kilo, 40 kilo, 35 kilo, 8-12 reps i vars ett set
Smithen var inte fri så jag körde lutande bänk fritt, det var ju ändå deloadvikter.

Gummibanden gjorde så att triceps blev sura :D
Skön känsla

Därefter lite bicepscurls :D

hestJaevel
2013-09-13, 11:58
Wendler deload dag 4

Började med att frivända, 95 kilo (tangerat PB) gick upp lätt, men jag har en del teknik att jobba på.
Draget är långt ifrån fulländat, och jag måste sluta skutta!

Mark:
5 x 70
5 x 80
5 x 95

Orkade inte jiddra med 5 kilo hit eller dit så jag avrundade alla vikter uppåt


ZacfUL-S3Rw

rickardjohansson
2013-09-13, 14:14
Ser ut som du har mycket mer att ta :D Gött!

hestJaevel
2013-09-14, 13:03
Kaos i ryggen idag.

Stående striktpress:
27,5 x 5
32,5 x 5
36 x 10 - hade ingen ork, annars kan jag lätt slå det där!

Klokov press:
22,5 kilo x 12
25 kilo x 8 - helt slut i axlarna efter

hantelrodd:
25 kilo x 25 reps - ville gå hem efter 15 reps
30 kilo x 20 reps - ville dö efter 5 reps
35 kilo x 12 - sista 4 repsen fuskade jag upp, så egentligen är det 8 reps

hestJaevel
2013-09-15, 20:29
Dagens böj - wendler cykel 2
72,5 x 5
82,5 x 5
93,5 x 12 - siktade på 15 reps, men jag var alldeles för snabb och slarvig och hade jobbat slut på mig. Straffade mig själv genom att köra mina tre extra reps efter en minuts vila.
BESVIKEN

Men, jag har två strider kvar den här månaden. 100 respektive 105 kilo.
Nytt rep-rekord på 100 om en vecka?
12 reps på 105 kilo?
Jag funderar på att välja bort fajten om rep-rekord på 100 i förmån för striden mot 105 kilo. Någon som har några tankar kring detta? Eller är jag feg om jag inte tar båda? :D

RDL
50 x 10
60 x 10
70 x 10
Inget snack om saken, lätta reps, jag blev varm dock.

Planka
KV - 1 min 15 sek
+10 kilo - 1 min

PatrikGustafsson
2013-09-15, 20:45
Wendler vecka 3, böj!

Jag bestämde mig i morse för att ta ett pass på kvällen!
Så vid cirka 22 befann jag mig på gymmet, Där var en annan på hela gymmet så jag var verkligen helt ensam i den delen där jag tränade! Skönt!

Vecka 1 böjde jag 90 kilo 13 reps
Vecka 2 böjde jag 95 kilo 11 reps
Idag böjde jag 100 kilo 12 reps! Jag hade satt 10 som mål, men jag tappade räkningen så jag trodde jag hade gjort 10, när jag egentligen levererade 12 majestätiska ATG-böjar på 100 pannor! Böjen finns på film! :)

Jag var alldeles för trött i ländryggen för att orka några RDL idag, så jag körde 25 bicepscurls istället med färdiga stänger. Alla i ett set!

DP-fToNj_Ss

Kungliga böjar! Borde luktat golv i arslet efter det där, alltid lika kul att jämföra med vad folk anser vara atg :)

hestJaevel
2013-09-15, 20:53
Kungliga böjar! Borde luktat golv i arslet efter det där, alltid lika kul att jämföra med vad folk anser vara atg :)

Tack så mycket för berömmet! Det var rejält fina ord! *flex*

hestJaevel
2013-09-16, 20:43
Ska sluta upp med allt matsyndande och ge mig på en bra kost igen, har varit av banan en kort period men nu slänger jag upp ett upplägg som innebär 2500 kcal träningsfria dagar och cirka 3000 på träningsdagar.
Kommer justera för att ligga viktneutralt eller precis under. Jag ska inte kunna skylla på kosten om träningen inte går vägen! :)

hestJaevel
2013-09-17, 12:39
Dagens pass
Bänk
typ 40 (minns inte exakt) x 5
typ 50 x 5
57,5 x 11 - känner mig mycket stabilare i toppläget, kan faktiskt vila där mellan repsen nu utan att vara skakig :)

Bänk med band
Grönt band - det tjockaste vi har
stång x 10, 2 set
stång+10, 5 reps, orkade inte racka vikten efteråt, så jag fick skjuta av viktskivorna från stången innan jag lyckades, men det var ju inga vikter att tala om så det var lugnt :D

Triceps pushdown, 3x12 cirka, fler reps på första två seten, ska mest vänja mig vid rörelsen!

hestJaevel
2013-09-18, 20:37
Dagens markpass
Styrkevände 80 kilo ledigt rätt många reps.
Marklyft, 90 kilo x 5
110 kilo x 5
120 kilo x 5
137,5 kilo x 6 - drog 5 reps med döda starter, ingen vila mellan, ställde mig upp, drog 3-4 andetag och drog rep 6 som om det var den första repetitionen. Jag är på banan igen känns det som!
Valde dock att stanna där och dra tekniklyft på 110-117,5 kilo tills ryggen blev duktigt trött.

Hantelroddade!
30 x 8
35 x 8
37,5 x 8

Alla set kändes stabila!

hestJaevel
2013-09-23, 11:38
Wendler Cykel 2 Vecka 2: press

Press:
20 x 5
30 x 3
35 x 3
38,5 x 11 PB - förra cykeln gjorde jag 37,5 x 11 som bäst

Hantelrodd:
20 x 12
27,5 x 25 PB - kommer fortsätta leverera BP här ett tag till tror jag

hestJaevel
2013-09-24, 12:19
böj: 15x100 pb!!!
Jag bestämde mig innan jag gick till Gymmet att jag skulle äga vikten, sagt och gjort. Men lätt var det definitivt inte. Film kommer :)

hestJaevel
2013-09-24, 13:16
Så, fullständig passlogg, med filmklipp kommer här.
Hade bestämt mig innan jag stack till gymmet att jag skulle visa för mig själv att 100 kilo, det är ju ingenting! Hur gör man för att visa det för sig själv? Jo man sätter ett fullständigt respektlöst reps-antal att klara, och sen ger man sig fan på att klara det.

Började med lite ryckböj på 20-30 kilo, bara några stycken.

Bakböj:
50 kilo x 5
70 kilo x 3
80 kilo x 3
90 kilo x 3
100 kilo x 15
cirka 7-8 minuter vila
90 x 3
80 x 5

SLDL, har insett att det är det och inte RDL jag kör, trodde det var samma sak tidigare, jag kör dessa något upphöjda!
60 x 8
70 x 8
80 x 6
Alla vikter enligt planen, jääävlar vad trött jag var efter dessa!

Mage, 3 set

Bicepscurl, strikt med rak stång 30 x10
Cheatcurl, ruskigt högt tempo 30 x 10
Cheatcurl, 32,5 x 8

Gick hem med världens pump i biceps, och nöjd som bara den! *flex*

PVCYwUjZE6g

hestJaevel
2013-09-26, 11:30
Bänkpass!

Uppvärmning av ländrygg, lätta böj och styrkevändningar.
Uppvärmning av rotatorcuffar enligt vanlig rutin i cc.
Uppvärmning av axlar med lätta pressar.

Så gör jag inför varje press-pass :)

Bänk, 47,5 x 3
Bänk 55 x 3
Bänk 61 x 10 PB - satte upp det här målet inför passet och klarade det, hade kanske 1-2 reps i tanken men jag vill absolut inte gå till fail.
Enligt exrx 1rm calc så motsvarar det här 81 kilo, vilket är en liten förbättring jämfört med tidigare lyft!

Stoppbänk
47,5 - 5 x 5, tappade explosivitet på sista 2 repsen de sista 2 seten

Bänk med TRX-band, grönt, det grövsta vi har på gymmet.
x 8
x 7
x 5

Triceps pushdown i cable med vinklat handtag
3 set, högreps, tyngsta på 45,5 kilo

Bra tryck i triceps efter passet!

hestJaevel
2013-09-26, 16:13
Har insett att alla mål jag satt upp den här veckan har infriats, jag är helnöjd med den här träningsveckan hittills.
Jag har ett pass kvar, det är morgondagens mark. Jag ska göra allt jag kan för att leverera 145 kilo 9 repetitioner och visa den där jävla tyngdkraften vem det är som bestämmer.
Gör jag det, då känns det som att 190, och även 200, börjar närma sig.

hestJaevel
2013-09-27, 16:00
PB!!!!

Mark
småskit x repetitioner x set
Därefter:
145 x 10 PB PB PB PB - PB nummer 4 den här veckan!!!!!!!!!! Innan de två sista repsen fick jag ställa mig upp och svälja ett par gånger, där var något som ville upp, men jag sa nej! Mixat grepp, med sjuka mängder magnesium, bälte! Glad att jag inte använda remmar, det blir så mycket krångligare att ställa sig upp då!

Hantelrodd
32,5 x 8
40 x 8 - med remmar, jag tyckte jag hade plågat händerna tillräckligt idag. Hade lätt kunnat ta 42,5. Men det är ju en vecka nästa vecka också, och jag ville inte plåga mig mer här!

Hyperextensions supersetat med biceps. Körde viktade hypers med curlstång över ryggen. Som bäst 17,5 cirka 15 reps!

Bra pump i ländryggen nu, men framförallt är jag nöjd!

arogen
2013-09-27, 16:09
PB!!!!

Mark
småskit x repetitioner x set
Därefter:
145 x 10 PB PB PB PB - PB nummer 4 den här veckan!!!!!!!!!! Innan de två sista repsen fick jag ställa mig upp och svälja ett par gånger, där var något som ville upp, men jag sa nej! Mixat grepp, med sjuka mängder magnesium, bälte! Glad att jag inte använda remmar, det blir så mycket krångligare att ställa sig upp då!

Hantelrodd
32,5 x 8
40 x 8 - med remmar, jag tyckte jag hade plågat händerna tillräckligt idag. Hade lätt kunnat ta 42,5. Men det är ju en vecka nästa vecka också, och jag ville inte plåga mig mer här!

Hyperextensions supersetat med biceps. Körde viktade hypers med curlstång över ryggen. Som bäst 17,5 cirka 15 reps!

Bra pump i ländryggen nu, men framförallt är jag nöjd!

Grymt bra med marken! Du kör tungt i hantelrodden med, bra fasen. En annan ligger och kör på 22kg i rodden ;)

hestJaevel
2013-09-27, 16:11
Grymt bra med marken! Du kör tungt i hantelrodden med, bra fasen. En annan ligger och kör på 22kg i rodden ;)

Tack så mycket!

Du har dock den bästa av förutsättningar med din bålstyrka!
Det gäller att vara envis så ska du se att vikterna kommer till sist också! :)

Plaad
2013-09-27, 18:54
145 x 10 PB PB PB PB - PB nummer 4 den här veckan!!!!!!!!!! Innan de två sista repsen fick jag ställa mig upp och svälja ett par gånger, där var något som ville upp

Stången.

arogen
2013-09-27, 19:07
Tack så mycket!

Du har dock den bästa av förutsättningar med din bålstyrka!
Det gäller att vara envis så ska du se att vikterna kommer till sist också! :)

Hehe hoppas på det. Testade med 10kg på ryggen idag, funkade hyffsat ändå :)

hestJaevel
2013-09-27, 20:27
Stången.

Tro mig den gjorde sitt bästa för att stanna kvarpå marken!

hestJaevel
2013-09-27, 23:45
Hehe hoppas på det. Testade med 10kg på ryggen idag, funkade hyffsat ändå :)

Ah jag såg det! :)

hestJaevel
2013-09-28, 22:27
Brorsan och jag sitter hemma, ingen av oss har planerat något under lördagkvällen.

Vad gör vi? Ser en film sen går vi på vars ett håll till respektive gym.

Jag spenderade dryga 40 minuter åt att rycka!
Styrkeryck, jag fångar stången med lite lätt böjda ben, inte mer än så!
Började på 30 kilo, stegrade till 35, många set med 3'or på respektive vikt.
Därefter stegade jag med 2,5 kilo åt taget, åtminstone 8 singlar på varje vikt, tills jag nådde upp till 50!
Där ryckte jag 4 singlar.
Sen körde jag lite mage, och nu sitter jag här hemma, rätt nöjd med min bedrift!

hestJaevel
2013-09-29, 13:08
Wendler cykel 2 vecka 3

Press
32,5 x 5
36 x 3
40 x 11 PB - för omväxlingens skull :D

Har bestämt mig för att köra tillägg här enligt beyond 5-3-1 av wendler.
First set last, 5 x 5-8 reps, idag konstaterade jag att vecka 3 är det nog bäst att hålla sig till 5 reps!
32,5 x 8
32,5 x 8
32,5 x 5 - helt slut efter detta setet!

Hantelrodd
20 x 12
30 x 25 PB - ganska tungt faktiskt, men så körde jag ju ryck igårkväll och hade träningsvärk i trapsen idag!

hestJaevel
2013-09-30, 13:06
Var nyss på gymmet. Såg en kille som var väääääääääldigt nära att använda smithen som giljotin.
Han stod och körde stående vadpress, och sen när han skulle racka vikten så missade han, slappnade av och for med huvudet före ner i golvet. Han missade ståplattan med huvudet, och det var tur det för annars hade cirkus 150 kilo hamnat på nacken på honom.

Han klarade sig helt oskadd men skärrad med bara några centimeters marginal.
Jag sa till honom att använda spärrarna, och han verkade vara receptiv nog för att ALDRIG NÅGONSIN missa dom hädanefter!


Nåja, mitt pass:

Böj:
82,5 x 5
95 x 3
105 x 6 - fegade ur här, hade kanske några reps kvar men jag kände mig sketas. Det blir racket när jag kör 100+ hädanefter!

RDL:
65 x 5
75 x 5
85 x 5

Hyperextensions, med curlstång över ryggen:
17,5 x 15
20 x 15

Pumpen i ländryggen var olidlig efter detta!

hestJaevel
2013-10-01, 19:40
Ryckte 50 kilo idag, efter några reps slet jag upp först valkarna på vänster hand, tejpade.
Sen slet jag upp valkarna på höger hand. Tejpade dessa också.
Det började blöda genom på höger hand. Då gav jag upp och gick hem.

Helvete vad ont!
Det värsta är att jag köpte en fil till händerna idag, hade tänkt börja använda den efter passet...............

För den som är sadistiskt lagd så fotograferade jag högerhanden:


här (https://www.dropbox.com/s/zg4ro02vri6g1i3/2013-10-01%2020.36.11.jpg)

hestJaevel
2013-10-02, 20:35
Bänk

50 x 5
57,5 x 3
65 x 8 PB

Pausbänk
50 x 5
50 x 5
50 x 4
50 x 4

Gummibandsbänk grönt band
x8

Triceps pushdown i cable
45,5 x 20 - körde rest-pause

Pausböjde 110 i början av passet också - för att börja vänja mig vid vikt lite grand :)

Bävar inför markpasset imorgon med mina händer.
Sjuka mängder tejp och remmar, överhandsgrepp med stången i fingrarna, låter som ett framgångsrecept?

hestJaevel
2013-10-02, 20:48
Video på böjen, nu med ny discomusik!

337WW9-c9iI

hestJaevel
2013-10-06, 13:36
Remmarna till trots gick högerhanden upp idag igen när jag körde marklyft.

152,5 x1
165 x 1
180 x 0

Böjde ett par singlar på 120, failade att pausböja 120

hestJaevel
2013-10-07, 20:33
Wendler cykel 3 vecka 1
Press
38,5 x 20, varav 10 på rak, 10 andetag, 5 till, och därefter 5 push press

Spaghettiarmar därefter, så jag gjorde:
1 x 45
1 x 50
1 x 52,5 pushpress

Det går bra nu =)

StarkaUlf
2013-10-12, 10:11
Bra pressat mr hest :) måste ju börja följa das journal!

Plaad
2013-10-23, 19:17
Updatez?

hestJaevel
2013-10-26, 11:40
sedan förra loggen har jag bara gjort ett helkroppspass.
idag körde jag på riktigt dock, det blev ett riktigt bevis på järnvilja!

böj: högsta på 110 paus, 100 pausböj fram

stående press:
11 fails på 55 kilo,.på försök tolv klarade jag det!

vilken jäkla känsla! jag var så fruktansvärt nöjd med prestationen.
från försök 7 och framåt gick det lite bättre varje gång!

hestJaevel
2013-10-30, 03:41
Bröt stortån på Gymmet igår.

rickardjohansson
2013-11-15, 13:50
Bröt stortån på Gymmet igår.

Bra tillfälle att träna discomusklerna med andra ord ;)?
Någon uppdatering?

hestJaevel
2013-11-18, 11:35
Bra tillfälle att träna discomusklerna med andra ord ;)?
Någon uppdatering?

Jag tränar på! Har dock ingen fungerande dator sedan några veckor tillbaka och lägger ingen tid på att logga via mobilen.

hestJaevel
2013-11-20, 16:40
Äntligen har jag en fungerande dator!

Lämnade blod idag, ställer in dagens pass till förmån för en runda minigolf!

hestJaevel
2013-11-22, 13:03
Då står jag utan gym.. :/

Bolaget som driver Fitness Landskrona har efter beslut i Malmö tingsrätt den 22 november försatts i konkurs.
Konkursförvaltaren har beslutat att stänga verksamheten tillsvidare.