handdator

Visa fullständig version : Gymkompisar!


j0hannalarsson
2013-01-17, 18:11
Vet inte om det finns någon tråd om detta, har inte lyckats hitta någon i alla fall. Hur som helst, jag tränar på Friskis och svettis. Kör hård styrketräning ungefär 6 dagar i veckan. Undrar om det finns en potentiell träningsbuddy någonstans där ute? ;)

Amfksp
2013-01-17, 18:13
Har jag rätt om jag gissar att du bor i världsmetropolen Stockholm?

j0hannalarsson
2013-01-17, 18:14
Det stämmer, vart bor du?

Trouble
2013-01-17, 18:20
Har jag rätt om jag gissar att du bor i världsmetropolen Stockholm?

Lyckades du klura ut det genom att läsa under 'Ort'?

j0hannalarsson
2013-01-17, 18:23
Lyckades du klura ut det genom att läsa under 'Ort'?

Jag lade till ort efter att jag fått svaret ;)

Amfksp
2013-01-17, 18:24
Lyckades du klura ut det genom att läsa under 'Ort'?

:em: När folk inte skriver vart dom bor i Sverige så är det till 100% i Stockholm då dom förutsätter att alla andra bor där. I detta fall får jag krypa till korset och be om ursäkt då jag missade detta =D

Edit: Se där, jag var inte blind ändå =)

Trouble
2013-01-17, 18:27
Haha, ursäkta jag ska sluta dryga mig

Cheers :thumbup:*hug*



EDIT: On topic; folk har sagt till mig att jag borde träffa fler flickor så om du vill kan jag passa dig i knäböjen Johanna?

stolpskott
2013-01-17, 18:30
Det finns mer än ett F&S i Stockholm. Lite mer detaljer kring var och vilka tider du tränar kan nog vara bra.

j0hannalarsson
2013-01-17, 18:31
Det finns mer än ett F&S i Stockholm. Lite mer detaljer kring var och vilka tider du tränar kan nog vara bra.


Jag tränar i Väsby, men skulle kunna ta mig till andra F&S. Är ledig i två månader framåt från och med nu så jag kan anpassa mig efter andras tider och dagar!

Kål
2013-01-17, 18:34
Jag kan träna med dig. Jag rör mig inte utanför tullarna dock.

j0hannalarsson
2013-01-17, 18:37
Jag kan träna med dig. Jag rör mig inte utanför tullarna dock.

Vad/var/när tränar du?

Kål
2013-01-17, 18:39
Vad/var/när tränar du?

Styrketräning vid Fridhemsplan, Hornstull eller Sveavägen. Kan träna mellan 15-21. Pma istället :)

chidde
2013-01-17, 19:27
Nu måste jag vara lite surgubbe slash hater, tycker det är opraktiskt att gymma med tjejer om det inte är Kitsune, typ

Att umgås och snacka skit över ett pass då och då är ok, men att ha som regelbunden gymkompis där man kör samma schema o dyl är lite som att shoppa på stan med damsällskap. Man går på damavdelningar, bli utstirrad av andra, anstränger sig för att se road ut samtidigt som man springer fram och tillbaka för att hämta olika storlekar till provrummet *gah!*

Usch, jag var nog alldeles för schematisk och drog alla över en kam men det erkänner jag :em:

Fuark
2013-01-17, 19:29
tycker det är opraktiskt att gymma med tjejer


tfslY_AvhLw

maximuscle
2013-01-17, 19:31
Nu måste jag vara lite surgubbe slash hater, tycker det är opraktiskt att gymma med tjejer om det inte är Kitsune, typ

Att umgås och snacka skit över ett pass då och då är ok, men att ha som regelbunden gymkompis där man kör samma schema o dyl är lite som att shoppa på stan med damsällskap. Man går på damavdelningar, bli utstirrad av andra, anstränger sig för att se road ut samtidigt som man springer fram och tillbaka för att hämta olika storlekar till provrummet *gah!*

Usch, jag var nog alldeles för schematisk och drog alla över en kam men det erkänner jag :em:

tar det så hårt att brudarna tar mer än dig i övningarna :naughty:

hahavaffan
2013-01-17, 19:34
tfslY_AvhLw:laugh:

mangemani
2013-01-17, 19:37
håller mig undan från att bli kompis med någon på gymmet, tar bara tid och allt segas ned, blir bara en massa surr. dock så tycks jag få allt mer och mer "vänner" där även fast jag inte gör något eller lägger ned någon energi.
kan vara bra att ha när man ska maxa i någon övning, men och andra sidan så kan man ju ta valfri person och fråga om de kan passa. vet att det är en chansning, man kan få en erfaren tränande som vet vad passning innebär och man kan få bosse P18 som hellre vill göra sig till inför tjejerna, men det är en chansning som iaf jag är redo att göra, så länge man slipper allt surr.

j0hannalarsson
2013-01-17, 21:36
håller mig undan från att bli kompis med någon på gymmet, tar bara tid och allt segas ned, blir bara en massa surr. dock så tycks jag få allt mer och mer "vänner" där även fast jag inte gör något eller lägger ned någon energi.
kan vara bra att ha när man ska maxa i någon övning, men och andra sidan så kan man ju ta valfri person och fråga om de kan passa. vet att det är en chansning, man kan få en erfaren tränande som vet vad passning innebär och man kan få bosse P18 som hellre vill göra sig till inför tjejerna, men det är en chansning som iaf jag är redo att göra, så länge man slipper allt surr.

Nu jävlar drar vi alla över en kam ;)
Jag är inte typiskt tjejig, och absolut inte på gymmet. Vill man att jag ska hålla käft under hela passet så kan jag göra det. Vet inte varför ni är där, men jag är i alla fall inte på gymmet för att surra.

mangemani
2013-01-17, 21:46
Nu jävlar drar vi alla över en kam ;)
Jag är inte typiskt tjejig, och absolut inte på gymmet. Vill man att jag ska hålla käft under hela passet så kan jag göra det. Vet inte varför ni är där, men jag är i alla fall inte på gymmet för att surra.

nej absolut inte, finns ju också folk som vet när enough is enough, men utav de jag är bekant med på gymmet så ska det snackas om deras träning, frågor om vad de kan göra för att förbättra sin träning, tips, råd, vilka tjejer som är snyggast i gymmet, uff, leave me alone!
och de fattar inte pikarna heller, går jag därifrån och kör någon annan övning, så följer de efter och inte heller då jag tar upp mp3 spelaren och klart och tydligt visar att jag höjer volymen eller då jag försöker avsluta eller har avslutat det meningslösa samtalet med dem.

behöver fler utav din sort på mitt gym känner jag:P

mikaelj
2013-01-17, 21:50
nej absolut inte, finns ju också folk som vet när enough is enough, men utav de jag är bekant med på gymmet så ska det snackas om deras träning, frågor om vad de kan göra för att förbättra sin träning, tips, råd, vilka tjejer som är snyggast i gymmet, uff, leave me alone!
och de fattar inte pikarna heller, går jag därifrån och kör någon annan övning, så följer de efter och inte heller då jag tar upp mp3 spelaren och klart och tydligt visar att jag höjer volymen eller då jag försöker avsluta eller har avslutat det meningslösa samtalet med dem.

behöver fler utav din sort på mitt gym känner jag:P

Hur hade du trivts på en atletklubb, tror du?

mangemani
2013-01-17, 21:51
Hur hade du trivts på en atletklubb, tror du?

tränade i 7 år på en atlet klubb och där trivdes jag jävligt bra.
inge surr, bara träning och ja, jag har haft ett gym byte i tankarna ett bra tag nu, så jag ska byta.

j0hannalarsson
2013-01-17, 21:54
håller mig undan från att bli kompis med någon på gymmet, tar bara tid och allt segas ned, blir bara en massa surr. dock så tycks jag få allt mer och mer "vänner" där även fast jag inte gör något eller lägger ned någon energi.
kan vara bra att ha när man ska maxa i någon övning, men och andra sidan så kan man ju ta valfri person och fråga om de kan passa. vet att det är en chansning, man kan få en erfaren tränande som vet vad passning innebär och man kan få bosse P18 som hellre vill göra sig till inför tjejerna, men det är en chansning som iaf jag är redo att göra, så länge man slipper allt surr.

nej absolut inte, finns ju också folk som vet när enough is enough, men utav de jag är bekant med på gymmet så ska det snackas om deras träning, frågor om vad de kan göra för att förbättra sin träning, tips, råd, vilka tjejer som är snyggast i gymmet, uff, leave me alone!
och de fattar inte pikarna heller, går jag därifrån och kör någon annan övning, så följer de efter och inte heller då jag tar upp mp3 spelaren och klart och tydligt visar att jag höjer volymen eller då jag försöker avsluta eller har avslutat det meningslösa samtalet med dem.

behöver fler utav din sort på mitt gym känner jag:P

Men va? Så de som du bara är bekant med går verkligen efter hela tiden? Varför fattar inte vissa människor vad SOCIALA KODER är????

mangemani
2013-01-17, 21:57
Men va? Så de som du bara är bekant med går verkligen efter hela tiden? Varför fattar inte vissa människor vad SOCIALA KODER är????

inte alla, men en del, ja.
hatar att ryta till åt folk, speciellt då tanken deras bara är att försöka vara trevlig, men man har god lust ibland.

Fuark
2013-01-17, 22:09
inte alla, men en del, ja.
hatar att ryta till åt folk, speciellt då tanken deras bara är att försöka vara trevlig, men man har god lust ibland.

"folk" är inte lika insatta i träningen som en typisk koloit. Som exempel så pallar man inte boosta folk i RFC för 100g då man farmar HCs. Nya personer förstår inte varför man inte vill. Samma gäller för träning, man pallar inte umgås mitt i business

you know how it is :naughty:

j0hannalarsson
2013-01-17, 22:11
inte alla, men en del, ja.
hatar att ryta till åt folk, speciellt då tanken deras bara är att försöka vara trevlig, men man har god lust ibland.

Jag förstår. Herregud vad irriterande. Känns som att folk borde fatta när man stoppar in hörlurarna liksom. Vart tränar du? Bor du i Stockholm?

Okej
2013-01-17, 22:13
inte alla, men en del, ja.
hatar att ryta till åt folk, speciellt då tanken deras bara är att försöka vara trevlig, men man har god lust ibland.

Hörlurar är gjorda för tillfällen som det där

mangemani
2013-01-17, 22:21
"folk" är inte lika insatta i träningen som en typisk koloit. Som exempel så pallar man inte boosta folk i RFC för 100g då man farmar HCs. Nya personer förstår inte varför man inte vill. Samma gäller för träning, man pallar inte umgås mitt i business

you know how it is :naughty:

gillar din parallell där:D

Jag förstår. Herregud vad irriterande. Känns som att folk borde fatta när man stoppar in hörlurarna liksom. Vart tränar du? Bor du i Stockholm?

tränar på golds här i sundsvall.
ett gym som tydligen har nån regel som är huggen i sten som säger att ALLA som kommer dit för att träna SKA vara sociala mot varandra.
om man inte är det så FU, your wierd=/

Hörlurar är gjorda för tillfällen som det där

i use them
hint not taken=/

chidde
2013-01-18, 01:29
tar det så hårt att brudarna tar mer än dig i övningarna :naughty:

Hehe, nej inte alls faktiskt :D
På den fronten är det lugnt, jag är rätt van. Bara på kolo finns det redan en handfull kvinnliga koloiter som sopar mattan med mig på gymmet. Typ mini, CarolineW, Stumpis, LadyInsane, Eleni, sweetkarolina m.fl

Men rent "generellt" när jag tränar med brudar brukar min restpaus och puls gå ner innan vi har hunnit byta vikt på stången, enda undantaget var väl träningspasset med Madame senast då vi skulle ro ikapp på Concept2 där hon var nära att bli anhållen för vållande till någon annans död

OnT:
Viktigt med tränings- och/eller gymkompis är att båda ligger på ungefärlig nivå, annars blir det lätt pannkaka och det kan till och med handla om sämre och/eller uteblivna resultat. Gymsällskap kan däremot vara inspirerande ibland där man tar en paus i sitt eget race och lallar runt nån enstaka gång för att träning är nåt som ska vara kul, och inte vara blodigt allvar jämt

j0hannalarsson
2013-01-18, 09:40
Hehe, nej inte alls faktiskt :D
På den fronten är det lugnt, jag är rätt van. Bara på kolo finns det redan en handfull kvinnliga koloiter som sopar mattan med mig på gymmet. Typ mini, CarolineW, Stumpis, LadyInsane, Eleni, sweetkarolina m.fl

Men rent "generellt" när jag tränar med brudar brukar min restpaus och puls gå ner innan vi har hunnit byta vikt på stången, enda undantaget var väl träningspasset med Madame senast då vi skulle ro ikapp på Concept2 där hon var nära att bli anhållen för vållande till någon annans död

OnT:
Viktigt med tränings- och/eller gymkompis är att båda ligger på ungefärlig nivå, annars blir det lätt pannkaka och det kan till och med handla om sämre och/eller uteblivna resultat. Gymsällskap kan däremot vara inspirerande ibland där man tar en paus i sitt eget race och lallar runt nån enstaka gång för att träning är nåt som ska vara kul, och inte vara blodigt allvar jämt

Fast det behöver väl inte alls vara så att man bör ligga på samma nivå? Min pojkvän introducerade mig för gym för tre månader sedan och han själv har tränat seriöst i lite mer än tre år. Jag har just kommit upp i 42,5kg i bänkpress och han på 110kg, men det spelar väl ingen roll?

Ja, vi byter vikter hela tiden, men det går snabbt och vi passar och peppar varandra.
Jag tycker att det kan vara inspirerande att träna med någon som inte är på samma nivå.
Varför tror du att resultat skulle bli sämre eller utebli?

Eller, läste jag fel nu? Menade du på ungefärlig samma nivå eller bara ungefärlig nivå och i så fall, hur definierar man en ungefärlig nivå på sin träning?

LeBron
2013-01-18, 10:15
Chidde: Om något så blir resultaten bättre om du vilar längre, förutsatt att du lyfter skrot för att bygga styrka/volym och inte öka din syraupptagningsförmåga. Jag vilar 3 min på de flesta av mina övningar och har inte märkt av några uteblivna resultat. Däremot tycker jag att man tappar fokus när det är för mycket folk på gymmet som är pratglada.

chidde
2013-01-18, 10:31
OnT:
Viktigt med tränings- och/eller gymkompis är att båda ligger på ungefärlig nivå, annars blir det lätt pannkaka och det kan till och med handla om sämre och/eller uteblivna resultat. Gymsällskap kan däremot vara inspirerande ibland där man tar en paus i sitt eget race och lallar runt nån enstaka gång för att träning är nåt som ska vara kul, och inte vara blodigt allvar jämt


Jag tycker att det kan vara inspirerande att träna med någon som inte är på samma nivå.
Varför tror du att resultat skulle bli sämre eller utebli?

Eller, läste jag fel nu? Menade du på ungefärlig samma nivå eller bara ungefärlig nivå och i så fall, hur definierar man en ungefärlig nivå på sin träning?

Gomorr'n Johanna :)
Ta en cofffee så går vi till botten med det här

Läs det fetstilta, vi menar förmodligen samma saker men uttrycker det på två olika sätt. Eller ungefärligt sätt?

Hur menar du när du skriver:
... ungefärlig samma nivå?

och

... bara ungefärlig nivå?

Vi har generaliserat det ganska grovt från början så det är väl lika bra att fortsätta där. Men rent styrkemässigt brukar t ex två killar träna på liknande vikter jämfört med om det hade varit en kille och en tjej, därför tycker jag att det är opraktiskt av den anledningen

Men jag går gärna på gym med tjejer också, dock inte i rent träningssyfte utan mer i form av socialt umgänge/sällskap. Förstår du vad jag försöker komma fram till?

Lebron
+1 på dig, precis det jag funderade på
Alla har inte heller samma träningsidéer och mål, kravet på sin träningspartner är precis som kraven man har på ens livspartner, man måste ha gemensamma mål och värderingar för att det ska bli långvarigt och faktiskt få ut nåt utav det

j0hannalarsson
2013-01-18, 10:40
Gomorr'n Johanna :)
Ta en cofffee så går vi till botten med det här

Läs det fetstilta, vi menar förmodligen samma saker men uttrycker det på två olika sätt. Eller ungefärligt sätt?

Hur menar du när du skriver:
... ungefärlig samma nivå?

och

... bara ungefärlig nivå?

Vi har generaliserat det ganska grovt från början så det är väl lika bra att fortsätta där. Men rent styrkemässigt brukar t ex två killar träna på liknande vikter jämfört med om det hade varit en kille och en tjej, därför tycker jag att det är opraktiskt av den anledningen

Men jag går gärna på gym med tjejer också, dock inte i rent träningssyfte utan mer i form av socialt umgänge/sällskap. Förstår du vad jag försöker komma fram till?

Lebron
+1 på dig, precis det jag funderade på
Alla har inte heller samma träningsidéer och mål, kravet på sin träningspartner är precis som kraven man har på ens livspartner, man måste ha gemensamma mål och värderingar för att det ska bli långvarigt och faktiskt få ut nåt utav det

Men du skrev att man bör ligga på en ungefärlig nivå.

Då undrar jag, menar du att de två som tränar tillsammans bör ligga på en ungefärlig samma nivå som varandra? Eller menar du att det inte spelar någon roll om man lyfter olika vikter, bara att båda ligger på en ungefärligt bra nivå i sin träning?

Helvete vad svårt att få fram det jag vill i text. Måste sitta och säga det högt för mig själv men nu har jag sagt det så många gånger att jag börjar undra om jag ens pratar svenska längre. *gah!*

z_bumbi
2013-01-18, 10:45
Eftersom jag aldrig förstått det hela med att två eller flera personer ska köra exakt samma program pass efter pass så kanske jag har en annan syn på träningskompisar/partners.
För mig är det mer att man kanske köra de övningar som funkar ihop för att sedan glida isär med resten ska köras. Även fast man kör samma övningar så behöver man på intet sätt ha samma mål eller ligga i fas med varandra träningsmässigt. Man delar på utrustningen, håller koll på teknik, hjälper till när det behövs och så har man kul under tiden. Det går utmärkt att en kör 20-reppare medan en annan kör lågreps. Det enda som kan ställa till det är vilan men då får man väl väga fördelar mot nackdelar och kanske anpassa träningen lite. Har man sedan olika program resten av tiden eller hamnar i ofas så kör man klart sitt på egen hand.
Att man kör på egen hand innebär däremot inte att man inte fortfarande kan hjälpas åt utan bara att man då inte delar på samma utrustning. Det går med andra ord också att träna helt olika program fast man tränar ihop.

j0hannalarsson
2013-01-18, 10:49
Eftersom jag aldrig förstått det hela med att två eller flera personer ska köra exakt samma program pass efter pass så kanske jag har en annan syn på träningskompisar/partners.
För mig är det mer att man kanske köra de övningar som funkar ihop för att sedan glida isär med resten ska köras. Även fast man kör samma övningar så behöver man på intet sätt ha samma mål eller ligga i fas med varandra träningsmässigt. Man delar på utrustningen, håller koll på teknik, hjälper till när det behövs och så har man kul under tiden. Det går utmärkt att en kör 20-reppare medan en annan kör lågreps. Det enda som kan ställa till det är vilan men då får man väl väga fördelar mot nackdelar och kanske anpassa träningen lite. Har man sedan olika program resten av tiden eller hamnar i ofas så kör man klart sitt på egen hand.
Att man kör på egen hand innebär däremot inte att man inte fortfarande kan hjälpas åt utan bara att man då inte delar på samma utrustning. Det går med andra ord också att träna helt olika program fast man tränar ihop.

:cool:

bubbe
2013-01-18, 10:57
Eftersom jag aldrig förstått det hela med att två eller flera personer ska köra exakt samma program pass efter pass så kanske jag har en annan syn på träningskompisar/partners.
För mig är det mer att man kanske köra de övningar som funkar ihop för att sedan glida isär med resten ska köras. Även fast man kör samma övningar så behöver man på intet sätt ha samma mål eller ligga i fas med varandra träningsmässigt. Man delar på utrustningen, håller koll på teknik, hjälper till när det behövs och så har man kul under tiden. Det går utmärkt att en kör 20-reppare medan en annan kör lågreps. Det enda som kan ställa till det är vilan men då får man väl väga fördelar mot nackdelar och kanske anpassa träningen lite. Har man sedan olika program resten av tiden eller hamnar i ofas så kör man klart sitt på egen hand.
Att man kör på egen hand innebär däremot inte att man inte fortfarande kan hjälpas åt utan bara att man då inte delar på samma utrustning. Det går med andra ord också att träna helt olika program fast man tränar ihop.

Prexis!

Min träning är typ anti-mange, mycket snack och garv men samtidigt en jävla massa lyftande. Har massor av personer i klubben jag vill kalla vänner och nära vänner, som alla hjälps åt och ibland kör man samma övning men utgår från helt individuella träningsprogram.

chidde
2013-01-18, 10:59
Men du skrev att man bör ligga på en ungefärlig nivå.

Då undrar jag, menar du att de två som tränar tillsammans bör ligga på en ungefärlig samma nivå som varandra? Eller menar du att det inte spelar någon roll om man lyfter olika vikter, bara att båda ligger på en ungefärligt bra nivå i sin träning?

Helvete vad svårt att få fram det jag vill i text. Måste sitta och säga det högt för mig själv men nu har jag sagt det så många gånger att jag börjar undra om jag ens pratar svenska längre. *gah!*

Nu förstår jag vad du menar :)

Det hade varit det ideala och mer åt det praktiska hållet om man låg på samma vikter, ja. Nu förstår jag att man inte kan vara exakt jämlik, men i spelrummet 5-10 kg känns mer lagom än t ex i ditt fall med din pojkvän där ni lastar 60-70 kg mellan varje set

Vad gällande nivå på sin träning kan det ju också vara fördelaktigt om man är av samma åsikter, om båda tränar för en sund och frisk kropp som är gemytlig att vila ögonen på så kan det väl anses som OK, men om den ena tränar för att bli mr(s) Olympia och den andra tränar för att bli av med kärlekshandtagen tror jag det är dags att hitta ett annat bollplank

Men tillbaka till din första post, var ditt syfte att hitta en träningspartner i Stockholmsområdet eller var du ute efter att hitta random sällskap för att få lite inspiration? Eller en mix av båda? Isåfall, mer av det ena eller mer av det andra?

j0hannalarsson
2013-01-18, 11:08
Nu förstår jag vad du menar :)

Det hade varit det ideala och mer åt det praktiska hållet om man låg på samma vikter, ja. Nu förstår jag att man inte kan vara exakt jämlik, men i spelrummet 5-10 kg känns mer lagom än t ex i ditt fall med din pojkvän där ni lastar 60-70 kg mellan varje set

Vad gällande nivå på sin träning kan det ju också vara fördelaktigt om man är av samma åsikter, om båda tränar för en sund och frisk kropp som är gemytlig att vila ögonen på så kan det väl anses som OK, men om den ena tränar för att bli mr(s) Olympia och den andra tränar för att bli av med kärlekshandtagen tror jag det är dags att hitta ett annat bollplank

Men tillbaka till din första post, var ditt syfte att hitta en träningspartner i Stockholmsområdet eller var du ute efter att hitta random sällskap för att få lite inspiration? Eller en mix av båda? Isåfall, mer av det ena eller mer av det andra?


Tacka Gud för det, hade inte vetat hur jag skulle förklara det mer annars ;)

Både jag och min pojkvän tränar inför Fitness Five 2014 så vi har ett gemensamt mål, men det som skiljer sig är kanske att mitt mål till dess är att kunna göra 22 dips medan hans mål är att klara 40st. Men det ser inte jag som något problem.
Dessutom ser jag det som lite extra träning att lasta på och av mellan seten :) Även om det inte ger mycket så är man igång hela tiden.

Nu har han flyttat till Örebro för att plugga och eftersom att jag är inflyttad i Stockholm så har jag inte så många vänner som jag kan släpa med mig på gymmet. Så jag söker en träningspartner, endast. OM det skulle utvecklas och vara kul att hänga annars så säger jag aldrig nej till nya bekantskaper :)

z_bumbi
2013-01-18, 11:31
Det hade varit det ideala och mer åt det praktiska hållet om man låg på samma vikter, ja. Nu förstår jag att man inte kan vara exakt jämlik, men i spelrummet 5-10 kg känns mer lagom än t ex i ditt fall med din pojkvän där ni lastar 60-70 kg mellan varje set

60-70 kg är fortfarande bara fyra viktskivor dvs två var att lyfta av och på mellan seten. Det är dessutom en vikt som det utan problem kan skilja mellan två personer i olika övningar även om de är jämnstarka i annat så hur löser du det?
Om du däremot hade riktat in dig på höjdskillnaden på ställningarna så kan du ha en poäng om man inte kör på en bra ställning men även det går att lösa ffa när det finns en styrkeskillnad så att man måste plocka av vikt.

j0hannalarsson
2013-01-18, 11:33
60-70 kg är fortfarande bara fyra viktskivor dvs två var att lyfta av och på mellan seten. Det är dessutom en vikt som det utan problem kan skilja mellan två personer i olika övningar även om de är jämnstarka i annat så hur löser du det?
Om du däremot hade riktat in dig på höjdskillnaden på ställningarna så kan du ha en poäng om man inte kör på en bra ställning men även det går att lösa ffa när det finns en styrkeskillnad så att man måste plocka av vikt.

Det är väl det enda, höjdskillnaden. Vi kan dock bänka på samma höjd. Det enda vi ändrar på är knäböjen. Men vad tar det? Tre sekunder? :)

ryss
2013-01-18, 11:36
Hade jättegärna ställt upp och tränat med dig men tror inte det är en sådan bra idé. Alla jag tränar med, killar som tjejer, damer som herrar, blir så fruktansvärt kära i mig och det är ingenting jag har tid för nu tyvärr!

j0hannalarsson
2013-01-18, 11:39
Hade jättegärna ställt upp och tränat med dig men tror inte det är en sådan bra idé. Alla jag tränar med, killar som tjejer, damer som herrar, blir så fruktansvärt kära i mig och det är ingenting jag har tid för nu tyvärr!

Här spar vi inte på självgodheten ;)

ryss
2013-01-18, 11:56
Här spar vi inte på självgodheten ;)

Självgodhet, jag skulle kalla det ärlighet! känns skittråkigt att inte kunna ställa upp faktiskt, hade gärna gjort det annars! ;)

chidde
2013-01-18, 12:20
Nu har han flyttat till Örebro för att plugga och eftersom att jag är inflyttad i Stockholm så har jag inte så många vänner som jag kan släpa med mig på gymmet. Så jag söker en träningspartner, endast. OM det skulle utvecklas och vara kul att hänga annars så säger jag aldrig nej till nya bekantskaper

Kul att det kom fram till slut :)
Du är i rätt stad om inte annat, borde finnas en drös med duktiga fitnesstjejer som kan inspirera och hjälpa i Stockholm

z_bumbi
Bänkpressen var bara ett exempel, men som du säger: höjdskillnaden i t ex knäböj där man måste byta vikt, lyfta av/på och även ändra ställning om det nu sker i ett powerrack kan vara omständigt. I ett kommersiellt gym kan det t.o.m vara drygt att plocka av plattorna i marklyft om man inte har nåt att rulla upp vikten på, bara för att ta ett exempel till

ryss fick mig att brista ut i :laugh:, igen

j0hannalarsson
2013-01-18, 12:25
Kul att det kom fram till slut :)
Du är i rätt stad om inte annat, borde finnas en drös med duktiga fitnesstjejer som kan inspirera och hjälpa i Stockholm

z_bumbi
Bänkpressen var bara ett exempel, men som du säger: höjdskillnaden i t ex knäböj där man måste byta vikt, lyfta av/på och även ändra ställning om det nu sker i ett powerrack kan vara omständigt. I ett kommersiellt gym kan det t.o.m vara drygt att plocka av plattorna i marklyft om man inte har nåt att rulla upp vikten på, bara för att ta ett exempel till

ryss fick mig att brista ut i :laugh:, igen

Det borde det ja, men vart fasen hittar man dem? Har inte sett många seriösa på mitt gym. Ifall de är seriösa så är de bara seriösa med löpbandet, vilket jag inte sätter min fot på.

tjing
2013-01-18, 12:27
Hade jättegärna ställt upp och tränat med dig men tror inte det är en sådan bra idé. Alla jag tränar med, killar som tjejer, damer som herrar, blir så fruktansvärt kära i mig och det är ingenting jag har tid för nu tyvärr!

Försöker vi leka pick-up artist ;)

Hade jag bott i Sthlm hade vi kunnat träna. Men det gör jag inte.

LeBron
2013-01-18, 13:09
Hade jättegärna ställt upp och tränat med dig men tror inte det är en sådan bra idé. Alla jag tränar med, killar som tjejer, damer som herrar, blir så fruktansvärt kära i mig och det är ingenting jag har tid för nu tyvärr!

ztVMib1T4T4

Tricce
2013-01-18, 13:42
Tänkte jamen visst självklart! Bor ju ändå i Väsby och hade tänkt komma igång igen men tror vi ligger på helt olika nivår i både träningsfrekvens och effektivitet på gym.

6 dar i veckan och tränar för tävling vs gammal rocker som tänkte komma iform ;)

Fast när jag kommer igång kan vi ju iaf vinka till varandra!! Tjohoo :hbang:

Vinter
2013-01-18, 13:44
Det borde det ja, men vart fasen hittar man dem? Har inte sett många seriösa på mitt gym. Ifall de är seriösa så är de bara seriösa med löpbandet, vilket jag inte sätter min fot på.

Provträna någon gång på Deltagym vid odenplan.

Knatcharn
2013-01-18, 13:52
Det borde det ja, men vart fasen hittar man dem? Har inte sett många seriösa på mitt gym. Ifall de är seriösa så är de bara seriösa med löpbandet, vilket jag inte sätter min fot på.

Det stämmer på friskis. Jag har dock tränat med några sköna gubbar som man märker har hållt på länge 2-3 gånger under mitt år på F&S. Det finns några schyssta styrkelyftargubbar på F&S Fridhemsplan som hjälpte mig med böjen och jag fick spotta en när han körde mina vikter dubbelt upp. :d I Kista där jag är oftast finns det två riktigt sköna snubbar som är där typ dagligen, den ena kanske 45-50 och den andre runt 60. Riktigt starka och snälla och hjälper gärna till och spanar tekniken om man frågar.

Vill du träffa sköna människor så är det bara att fråga om ni kan dela böjställningen eller bänken eller så. Då får man en lagom nivå, vänligt men inget onödigt snack.

filmjölk
2013-01-18, 13:53
Det är ju bara att köra mer hantelövningar än stångövningar om man tycker det är jobbigt att lasta om hela tiden. Man avlider (faktiskt!) inte av att köra hantelpress istället för bänkpress tex, kanske om man är styrkelyftare eller så överdrivet stark att hantlarna inte räcker till men inte annars.

Knatcharn
2013-01-18, 14:26
Det är ju bara att köra mer hantelövningar än stångövningar om man tycker det är jobbigt att lasta om hela tiden. Man avlider (faktiskt!) inte av att köra hantelpress istället för bänkpress tex, kanske om man är styrkelyftare eller så överdrivet stark att hantlarna inte räcker till men inte annars.

Filmjölk på gymmet, böjer med kettlebells och skriker "umadbrah?" :D

Mazr
2013-01-18, 14:28
Nån som tränar på IKSU? Jag är klen i pattarna men ger bra pet...spotting.........

;) Holla at me!

j0hannalarsson
2013-01-18, 14:56
Tänkte jamen visst självklart! Bor ju ändå i Väsby och hade tänkt komma igång igen men tror vi ligger på helt olika nivår i både träningsfrekvens och effektivitet på gym.

6 dar i veckan och tränar för tävling vs gammal rocker som tänkte komma iform ;)

Fast när jag kommer igång kan vi ju iaf vinka till varandra!! Tjohoo :hbang:


För mig gör det absolut ingenting! Tycker att det är bra att vara två om man inte vill springa och be folk om pass hela tiden när man vill maxa till exempel :) Då spelar det ingen roll vilka nivåer vi är på.

maximuscle
2013-01-18, 14:58
Prexis!

Min träning är typ anti-mange, mycket snack och garv men samtidigt en jävla massa lyftande. Har massor av personer i klubben jag vill kalla vänner och nära vänner, som alla hjälps åt och ibland kör man samma övning men utgår från helt individuella träningsprogram.


+1....skrattas en jävla massa på gymet men lyfts även en jävla massa..
brukar säga att till folk som tycker att man tränar mkt att det e som "avkoppling" för mig , träna hårt och snacka lite skit med polare...sen e det hem till verkligheten med fru å barn igen :cool:

rooz
2013-01-18, 15:12
F&S Sveavägen 16:00 måndag.

Ses där.

Knatcharn
2013-01-18, 15:52
F&S Sveavägen 16:00 måndag.

Ses där.

Går dit bara för att stirra och få ett smeknamn i "Smeknamn på gymmet"-tråden. :)

rooz
2013-01-18, 15:59
Går dit bara för att stirra och få ett smeknamn i "Smeknamn på gymmet"-tråden. :)

Plz do, jag älskar att köra staredown i gymmet:)

Knatcharn
2013-01-18, 16:03
Plz do, jag älskar att köra staredown i gymmet:)

Doyouevenlift.jpg men insåg att det är för mainstream så skriver det i textform istället.

rooz
2013-01-18, 16:07
Doyouevenlift.jpg men insåg att det är för mainstream så skriver det i textform istället.

Nix. Jag bara sitter i böjracket och glor på dig.

Knatcharn
2013-01-18, 16:11
Nix. Jag bara sitter i böjracket och glor på dig.

Menade blicken han langar :) men det löser sig säkert.