handdator

Visa fullständig version : Vilket kreatin?


BTA51
2013-01-17, 17:45
Jag har använt Farings kreatin monohydrat i ca 1,5/2 år, egentligen bara för att det rekommenderades i en text (http://traningslara.se/kreatin-ett-av-fa-tillskott-som-ger-nagot/) jag läste om kreatin när jag började intressera mig för det. Det är dock väldigt dyrt och jag funderar på om jag ska byta till t.ex. Star Nutritions som har nåt erbjudande nu där jag får dubbelt så mycket kreatin för mindre pengar. Är det något som gör Farings bättre så att det är dumt att byta?

Står i deras produktbeskrivning att deras framställs genom nån speciell process och i kommentarerna påstår folk att de fått bättre resultat av det än andra kreatin. Man vet ju dock inte hur mycket av det som faktiskt är sant. Hur mycket skillnad kan det vara mellan olika kreatin monohydrat liksom?

Edit: Oj, lade i fel forum visst. Skulle lägga i kosttillskott....

LillisJ
2013-01-17, 17:50
Jag tycker att Body Science 3-pH-Creatine Monohydrate verkar intressant. Kolla upp det! Finns i pulver/kapslar, ganska billigt.

Grotesk
2013-01-17, 17:57
Köp det billigaste du hittar. Kreatin som kreatin enligt mig! Att tillverkarna skriver fina ord om sina egna produkter är ju inget nytt.

BTA51
2013-02-06, 19:34
Köp det billigaste du hittar. Kreatin som kreatin enligt mig! Att tillverkarna skriver fina ord om sina egna produkter är ju inget nytt.

Näe var det jag tänkte så det var främst kommentarerna på det kreatinet i webbshoppen om att folk fått bättre effekt av det som gjorde mig fundersam.

Knatcharn
2013-02-07, 10:11
Köp det billigaste du hittar. Kreatin som kreatin enligt mig! Att tillverkarna skriver fina ord om sina egna produkter är ju inget nytt.

Detta. Och om man tycker att pulver är krångligt kanske det är värt det att köpa kapslar.

Johan.S
2013-02-07, 10:49
Creapure om du vill försäkra dig om renligheten annars funkar vanligt monohydrat från vilken större tillverkare.

Creapure går att få tag på till helt ok pris enligt min mening

vicarious
2013-02-07, 10:53
Creapure om du vill försäkra dig om renligheten annars funkar vanligt monohydrat från vilken större tillverkare.

Creapure går att få tag på till helt ok pris enligt min mening

"renligheten"?

Riddle
2013-02-07, 11:39
Kre-alkalyn, slipper uppladdningstiden och enklare. Funkar bättre för mig iaf

vicarious
2013-02-07, 11:41
Kre-alkalyn, slipper uppladdningstiden och enklare. Funkar bättre för mig iaf

Hur slipper man den? Lagras kre-alkalyn in snabbare i musklerna än något annat kreatin eller hur menar du?

JohanLagerström
2013-02-07, 11:41
Köp det billigaste Kreatin som Kreatin oavsett vad tillverkarna säger.

PureWhey
2013-02-07, 11:42
Hur slipper man den? Lagras kre-alkalyn in snabbare i musklerna än något annat kreatin eller hur menar du?

Tack

Johan.S
2013-02-07, 11:46
"renligheten"?

Renhetsgraden, hur rent kreatinet är. Du vet vad jag menar..

Kischen
2013-02-07, 11:59
Mycket snicksnack om kreatin. Se Vicarious frågor..

vicarious
2013-02-07, 12:24
Renhetsgraden, hur rent kreatinet är. Du vet vad jag menar..

Menar du hur stor andel av produkten som är rent kreatin? Jag tror inte jag har stött på någon monohydrat produkt som innehåller så mycket annat än just monohydrat. Det används sjukt mycket försäljningsknep för att kränga dyra kreatinprodukter. Och det tråkiga är att så himla många går på det.

Bikken
2013-02-07, 12:45
Menar du hur stor andel av produkten som är rent kreatin? Jag tror inte jag har stött på någon monohydrat produkt som innehåller så mycket annat än just monohydrat. Det används sjukt mycket försäljningsknep för att kränga dyra kreatinprodukter. Och det tråkiga är att så himla många går på det.

+1

Finns många studier om kreatin och vilka som är bäst.
Slutsatsen är att monohydrat är lika bra som dem dyrare.
Jag kör på kreatin monohydrat för att det är billigt och bra.
Det jag köper kostar 99:- för 500g

earf
2013-02-07, 17:25
BS 3-ph kreatin funkar bättre för magen för mig iaf. Annars är de nog kreatin som kreatin

Skickat från min GT-I9100 via Tapatalk 2

exevision
2013-02-07, 19:54
Creapure

Jode
2013-02-07, 20:24
Jag kör också med Body Science 3-pH-CM för typ 120kr halvkilot. Min mage verkar inte bli påverkad lika mycket av detta.

Pepz
2013-02-07, 20:36
BS 3-ph kreatin funkar bättre för magen för mig iaf. Annars är de nog kreatin som kreatin



+1

slipper gaserna

Kung atlas
2013-02-07, 21:26
creapure

+1

BTA51
2013-02-08, 09:53
Nu har flera plötsligt skrivit Creapure. Varför är det bättre?

Kischen
2013-02-08, 10:27
Nu har flera plötsligt skrivit Creapure. Varför är det bättre?

För att det låter bättre än monohydrat. Någon som vill specificera vad som är renare med creapure?

Mollestam
2013-02-08, 11:41
Har bara testat creapure, har hört att risken för finnar är markant högre med monohydrat.

z_bumbi
2013-02-08, 11:47
Har bara testat creapure, har hört att risken för finnar är markant högre med monohydrat.

Creapure är monohydrat.

Skillnaden är bara att det finns ett företag som garanterar renheten från början vilket det inte gör på andra monohydrat utan där får man lita på att företaget som säljer det har koll.

Mollestam
2013-02-08, 17:37
Creapure är monohydrat.

Skillnaden är bara att det finns ett företag som garanterar renheten från början vilket det inte gör på andra monohydrat utan där får man lita på att företaget som säljer det har koll.

Aha, såpass?

Då kanske man kan satsa på "vanligt" lite billigare nästa gång, tack för infon!

KycklingBen
2013-02-09, 20:53
Skillnad på effekt är det ju inte direkt.
Därimot om man har känslig mage.
Har senaste tiden kört ett kreatin som varit väldigt skonsamt mot magen för mig. Dock tog det slut och jag köpte något monohydrat i en affär på stan.
Nu fiser jag 24/7.