handdator

Visa fullständig version : Om en främling ber om hjälp med pass ...


andeem
2013-01-17, 17:43
Vad svarar du då?

Lachrillo
2013-01-17, 17:46
Litesåhäratte hjälpergärnamenorkarinteförmycket.jpg

Nä men visst kan man vara hjälpsam men där jag tränar så tränar vi ibland med folk från samma skola och då har de hänt att de frågat och då har jag ställt upp men oftast har jag ett helt annat schema så blir lite frustrerad om jag får stå där länge vill bli klar med mitt ^^

NNIF
2013-01-17, 17:49
klart man passar!

Otte
2013-01-17, 17:50
Ingen kan bänka ordentligt på gymmet så jag säger alltid nej.

NNIF
2013-01-17, 17:51
Ingen kan bänka ordentligt på gymmet så jag säger alltid nej.

inte ens du min son?

Loke
2013-01-17, 17:52
Ja, naturligtvis! Det är en chans att sprida god stämning på gymmet, sånt kommer garanterat tillbaka på lång sikt.

Fastback
2013-01-17, 17:55
Hjälper absolut till, men brukar alltid fråga hur han vill blir passad för det finns inget värre än folk som inte passar på det sättet man själv vill :thumbup:

Silencer
2013-01-17, 17:55
Har varit med om det motsatta, folk hoppar fram och passar från ingenstans. Bland det konstigaste jag varit med om faktiskt. Skrek gjorde han också.

Ligger och bänkar, på sista repen när det går trögt hoppar en kille som jag varken sett eller pratat med förut fram och skriker "KOM IGEEEEEN!!!!" samtidigt som han följer stången med händerna. När jag pressat upp vikten rackar han stången våldsamt, sen försvinner han fortare än vinden och jag har aldrig sett honom sedan dess.

svenbanan
2013-01-17, 17:59
Har varit med om det motsatta, folk hoppar fram och passar från ingenstans. Bland det konstigaste jag varit med om faktiskt. Skrek gjorde han också.

Ligger och bänkar, på sista repen när det går trögt hoppar en kille som jag varken sett eller pratat med förut fram och skriker "KOM IGEEEEEN!!!!" samtidigt som han följer stången med händerna. När jag pressat upp vikten rackar han stången våldsamt, sen försvinner han fortare än vinden och jag har aldrig sett honom sedan dess.

Jisses! Låter som en mardröm. Säker på att det faktiskt hänt? ;)

Silencer
2013-01-17, 18:15
Jisses! Låter som en mardröm. Säker på att det faktiskt hänt? ;)

Jag ÖNSKAR att det var en mardröm.

z_bumbi
2013-01-17, 18:23
Att passa har jag inga problem med om det inte är för tungt men förväntar de sig att jag ska träna åt dem a k a hjälpa till så blir jag mer tveksam.

Tomas W
2013-01-17, 18:25
Klart man hjälper till! Brukar dock fråga personen hur han vill bli passad och hur många reps han/hon siktar på.

spoon
2013-01-17, 18:35
Klart att man hjälper till. Blir ju bra stämmning om alla hjälper varandra.

Linjedomarn
2013-01-17, 18:36
Klart man hjälper någon i nöd.

Tyrwing
2013-01-17, 18:53
Klart jag passar om ni ska stångcurla grabbar.

Gober
2013-01-17, 19:09
Givetvis, gillar dock inte när någon jag passar ska fortsätta att köra flera rep efter failure så att det plötsligt är jag som kör stångrodd. Det är dock mycket sällan någon frågar på mitt gym.

Fuark
2013-01-17, 19:13
Jag brukar vara den som frågar efter passning. Det uppskattas naturligtvis, men ett litet dilemma är att jag känner mig ohyfsad om jag sätter i headsetet i öronen medans h*n passar. Så ingen musik under bänken :D

gratefuldead
2013-01-17, 19:22
Har varit med om det motsatta, folk hoppar fram och passar från ingenstans. Bland det konstigaste jag varit med om faktiskt. Skrek gjorde han också.

Ligger och bänkar, på sista repen när det går trögt hoppar en kille som jag varken sett eller pratat med förut fram och skriker "KOM IGEEEEEN!!!!" samtidigt som han följer stången med händerna. När jag pressat upp vikten rackar han stången våldsamt, sen försvinner han fortare än vinden och jag har aldrig sett honom sedan dess.

Hahaha, låter ju jävligt kul :)

andeem
2013-01-17, 21:01
Jag brukar vara den som frågar efter passning. Det uppskattas naturligtvis, men ett litet dilemma är att jag känner mig ohyfsad om jag sätter i headsetet i öronen medans h*n passar. Så ingen musik under bänken :DJag brukar också be om passning på toppsetet i bänk. Skulle inte palla att ha en stadig träningspartner (det verkar bli så himla mycket prat) men ibland behöver man hjälp. Lite orolig att folk ska känna sig tvingade bara.

Rikard Jansson
2013-01-17, 21:03
Har varit med om det motsatta, folk hoppar fram och passar från ingenstans. Bland det konstigaste jag varit med om faktiskt. Skrek gjorde han också.

Ligger och bänkar, på sista repen när det går trögt hoppar en kille som jag varken sett eller pratat med förut fram och skriker "KOM IGEEEEEN!!!!" samtidigt som han följer stången med händerna. När jag pressat upp vikten rackar han stången våldsamt, sen försvinner han fortare än vinden och jag har aldrig sett honom sedan dess.

Det låter ju helt perfekt.

Otte
2013-01-17, 21:09
inte ens du min son?

Kör bara hantelpress och guilloutine.

rooz
2013-01-17, 21:21
Klart jag gör. Frågar då hur hen vill ha passning också.

aijou
2013-01-17, 22:51
Självklart hjälper man till. Jag tycker bara att det är trevligt. Dessutom så behöver man inte känna sig besvärlig om man sedan tänker be den personen om hjälp.

Dock så har vi en kille på gymmet som brukar bänka 220 kg +. Han ber ofta om pass och visst hjälper jag honom. Men jag är noga med att påpeka att jag inte kommer att ha något att sätta emot om han tappar stången eller om hans axlar pajar.

Skickat från en mobil enhet.

Victuhh
2013-01-18, 00:18
Jag gillar det sociala på gymmet, men det får gärna gå fort och inte förstöra min egen setvila, annars småpratar jag gärna lite medan också :)

olle lindblad
2013-01-18, 00:20
Jag hjälper gärna till om det behövs. Frågar alltid om hur de vill att jag ska passa.

blondyz
2013-01-18, 02:22
Jag hjälper mer än gärna till.

Är det riktigt tungt i bänk eller böj haffar jag en kille till så vi tar sidorna. De som kör såpass tungt där jag tränar brukar dock ha folk/tränare med sig.

Det är inte jättejobbigt, jag kan tänka mig att passa flera set åt någon så länge jag får göra mitt in i mellan.

Har däremot varit med om folk som börjat dra i grejerna utan att jag bett dem, och det gillar jag verkligen inte. Har aldrig hänt där jag tränar nu dock. Jag kör helst utan passare även om jag nu skulle få för mig att faila, det känns bra att öva på att göra det kontrollerat själv också.

Samma sak gäller tips och synpunkter. Jag ser väldigt ofta saker jag mycket väl hade kunnat säga till/tipsa om, och jag gör det med glädje om någon frågar. Av samma anledning som jag inte vill att någon som egentligen inte har någon aning om vad de pratar om ska komma och påpeka saker jag gör och hur jag gör dem så håller jag mitt för mig själv :)

Har jag någon jag känner väl och har tränat en del med innan med mig så är det såklart en annan femma. Då kan det uppstå ganska givande diskussioner om allt möjligt vad gäller utförande och träning. Passning förekommer absolut mer frekvent när jag känner personen såpass väl att jag vet ungefär hur det kommer att sluta.

Sniggel
2013-01-18, 02:53
Har varit med om det motsatta, folk hoppar fram och passar från ingenstans. Bland det konstigaste jag varit med om faktiskt. Skrek gjorde han också.

Ligger och bänkar, på sista repen när det går trögt hoppar en kille som jag varken sett eller pratat med förut fram och skriker "KOM IGEEEEEN!!!!" samtidigt som han följer stången med händerna. När jag pressat upp vikten rackar han stången våldsamt, sen försvinner han fortare än vinden och jag har aldrig sett honom sedan dess.

Jo det där har man ju tyvärr råkat ut för.
Det är väldigt ofta många är på väg att hoppa in för att det ser ut som om jag håller på att tappa kontrollen (i deras ögon) när det bara är ett helt vanligt set.
Anledningen är nog att jag kör med lång ROM och att i deras ögon ser det därför ut som om jag tappat kontrollen (de flesta kör ju halvreps och skulle fått axelluxation av att köra en övning till bottenläget).
Jag stannar dessutom väldigt ofta i botten för att "hamna i fas". Jag är noga med att få till rätt teknik och gör inte en repetition om jag inte känner mig motoriskt redo och kanske även för att jag behöver ta ett extra andetag och fylla bröstkorgen med luft.
För mycket "fulreps" kan sabba tekniken på sikt och då är det ju jäkligt störigt om någon är på väg in för att "hjälpa mig". Snacka om att bli stressad när man försöker hålla fokus (fan nu måste trycka upp annars kommer han att hoppa in).
Ibland störs man av att folk säger "Ja kom igen! KÖR!!!" även om de förstås menar väl. Men de gör det vid helt fel tillfällen eftersom de inte har en susning om hur jag tränar utan förutsätter att man tränar på ett specifikt sätt och att tempot i setet är viktigare än att göra bra repetitioner.

Hackenschmidt
2013-01-18, 03:10
Givetvis säger jag ja. Sa nej en gång för jag precis hade börjat återhämta mig från ett ryggskott och killen skulle bänka 140kg. Han blev faktiskt aningen sur, trodde kanske inte på min anledning.

muddler
2013-01-18, 03:35
Självfallet, jag vill till och med påstå att jag är bra på det, jag får personen att jobba till max och har bra öga för när det tar stopp.

smeander
2013-01-18, 07:48
Beror på hur personen frågar och hur jag uppfattar dennes personlighet.

Och självklart om denne person vet vad den gör och inte bara fuckar upp vikterna, hjälper aldrig någon som inte kan utföra övningen.


Sent from a cordless device.

Pretorian
2013-01-18, 08:08
Jag är alltid oförskämd och frågar om pass när vikterna börjar komma upp lite på tex bänken. Men jag försöker självklart tima det så jag ser att personen inte precis ska börja lyfta sin egen vikt.

Det är dock sällan folk frågar mig om pass men däremot fick jag rycka in när en lite yngre kille körde för tungt på bänken. Jag var på väg att köra mitt egna nästkommande set på en övning bredvid men såg att han började vingla lite väl mycket så jag väntade med mitt set. Trodde han skulle sluta efter den repetitionen (det såg väldigt skakigt ut) men han ville fortsätta till failure upphöjt i 10. När han sen låg och kromade under vikten (det var inte så mycket) så jag jag lugnt dit och lyfte upp den och sen tillbaka till min maskin och körde på.

Lång text men skönt att höra att folk verkar tycka det är ok att man frågar om pass.

mini_Arnold
2013-01-18, 09:14
Naturligtvis.

Dock ignorerar jag fruntimmer som uppenbart bara är där för att ragga på pojkar med stora armar.
"Åh du ser ut att ha tränat hela ditt liv! HIHIHIH!!"

FUCK YOU SATKÄRRING SER DU INTE ATT JAG TRÄNAR FÖR HELVETE!!

Ska kika i hörlurs-tråden nu.

jockke
2013-01-18, 09:21
Naturligtvis.

Dock ignorerar jag fruntimmer som uppenbart bara är där för att ragga på pojkar med stora armar.
"Åh du ser ut att ha tränat hela ditt liv! HIHIHIH!!"

FUCK YOU SATKÄRRING SER DU INTE ATT JAG TRÄNAR FÖR HELVETE!!

Ska kika i hörlurs-tråden nu.

Hatar när det händer :smash:

MackeJuve
2013-01-18, 09:24
Naturligtvis.

Dock ignorerar jag fruntimmer som uppenbart bara är där för att ragga på pojkar med stora armar.
"Åh du ser ut att ha tränat hela ditt liv! HIHIHIH!!"

FUCK YOU SATKÄRRING SER DU INTE ATT JAG TRÄNAR FÖR HELVETE!!

Ska kika i hörlurs-tråden nu.

hahahahha!

Ladugårdsdörr
2013-01-18, 09:28
Självklart passar jag, och jag frågar alltid hur de vill ha det, dvs. hjälp att racka av, forcerade reps osv. Jag är också väldigt noga med att tala om hur jag vill att passare ska uppföra sig vilket innebär att de enbart är där som säkerhet.

mini
2013-01-18, 09:29
Jag säger "ja, om du inte failar för jag är svag"

Gober
2013-01-18, 09:48
Det har hänt mig två gånger att jag med full volym i hörlurarna i ögonvrån sett något sprattla omkring likt en insikt på rygg. Då har det varit någon som failat på bänken. Ingen aning hur länge de legat där innan jag sprang dit men som tur var inga stora vikter någon av gångerna.

Det får mig att tänka på de som kör pressar i smithen, en del kör med väldigt mycket vikt utan att använda säkerhetshasparna. Vilket jävla öde att dö i en smithmaskin :(

Wormzie
2013-01-18, 11:33
lS7LZgxf0BQ

Ja det kan man väl hjälpa till med, slipper man någon som överskattar sin förmåga och blir liggande med stången på bröstet :)

Torsk_ole
2013-01-18, 11:45
Ingen som har blivit passad ofrivilligt?? Jag var med om det i hantelpress. Han fick namnet "PB-destroyer" efter att förstört pågående PB :d

zarnyhax
2013-01-18, 11:50
Har varit med om det motsatta, folk hoppar fram och passar från ingenstans. Bland det konstigaste jag varit med om faktiskt. Skrek gjorde han också.

Ligger och bänkar, på sista repen när det går trögt hoppar en kille som jag varken sett eller pratat med förut fram och skriker "KOM IGEEEEEN!!!!" samtidigt som han följer stången med händerna. När jag pressat upp vikten rackar han stången våldsamt, sen försvinner han fortare än vinden och jag har aldrig sett honom sedan dess.Har hänt även mig, ungefär likadan situation.

Jag ligger på bänkpressen och sista reppen går trögt men jag hade full kontroll och den hade gått upp till 100 %.
En kille som står 3-4 meter bort kör hantlar, släpper dom och springer fram till stången och rycker tag i den. Snacka om irriterande...

ont: Klart man passar om någon frågar snällt

Loke
2013-01-18, 11:53
Jag blev passad ofrivilligt när jag körde scott curls en gång. Det var lite lustigt, han hejade på, hjälpte till lite och så. Han gillade verkligen bicepsträning, hans biceps var betydligt större än allt annat på den kroppen.

Silveta
2013-01-18, 12:50
Säger alltid ja till att passa och frågar även flitigt själv på tunga veckor eller när man inte riktigt känner sig helt hundra så att säga.

Fatalist
2013-01-18, 13:15
Jag säger "självklart" så länge jag bedömer att jag klarar av att faktiskt hjälpa personen med vikten på stången. Är ju alltid smickrande när man märker att någon väntar med sitt set och kollar åt ens håll en lång stund för att tajma in en timid fråga om passning lite sådär helsvenskt.

MtotheM
2013-01-18, 13:33
Självklart! Frågar även om hur dom vill bli passade, typ utlyft, när jag ska hjälpa osv. Säger även till hur jag vill bli passad när jag ber om det (som oftast betyder att jag helt enkelt säger till när jag behöver hjälp).

Chaliza
2013-01-18, 13:52
Självklart man hjälper till om någon frågar!

andeem
2013-01-19, 17:00
Tack för alla svar! Det låter som om jag kan fortsätta be om passning utan allt för dåligt samvete.

Sarga
2013-01-19, 19:22
Den naturliga reaktionen i mitt tycke är att utan tvekan hjälpa till. Det skulle jag säga är något som nästan förväntas av en normalt funtad individ.

cofffee

Vid ett tillfälle för ett par veckor sedan blev jag spontant hjälpt med sista repen på hantelpressen. Det uppskattades väldigt mycket och jag grubblar fortfarande över huruvida min nickning mot honom efter setet var en tillräckligt tydlig gest för min uppskattning och ifall den ens uppfattades. Folk som inte kan tacka när de får hjälp är nästan värre än dem som nekar att hjälpa. I den gruppen hamnar jag inte frivilligt.

MtotheM
2013-01-19, 21:35
Den naturliga reaktionen i mitt tycke är att utan tvekan hjälpa till. Det skulle jag säga är något som nästan förväntas av en normalt funtad individ.

cofffee

Vid ett tillfälle för ett par veckor sedan blev jag spontant hjälpt med sista repen på hantelpressen. Det uppskattades väldigt mycket och jag grubblar fortfarande över huruvida min nickning mot honom efter setet var en tillräckligt tydlig gest för min uppskattning och ifall den ens uppfattades. Folk som inte kan tacka när de får hjälp är nästan värre än dem som nekar att hjälpa. I den gruppen hamnar jag inte frivilligt.

Jag håller med, men jag tycker inte man ska gå in och "hjälpa" när någon lyfter om dom inte ber om det förutsatt att dom inte failat.

Jappse
2013-01-19, 21:45
Hjälpte en kille idag. Han failade rep och hjälpte honom upp, han ville ha en rep till så jag bjöd på det. Skulle aldrig be om en extra rep själv när jag redan failat. What is the point?

the_matsson
2013-01-19, 21:54
Hjälper alltid till när någon frågar om det. Har även fått rädda inte mindre än tre olika personer som fastnat i bänkpressen i närheten av mig! ;)

stahlberg
2013-01-19, 23:26
För det första tycker jag att man behöver passare när vikterna börjar bli tunga. Vet man att man ska lyfta tungt kan det vara bra att avtala med passare på förhand, om man inte är säker på att man har skickliga passare på plats i lokalen.

Ibland är man ändå i en situation där man behöver hjälp av passare och inte avtala om detta på förhand. Då ber man om passning, och räknar med att få hjälp. Problemet kan förstås vara att passarna inte alltid hörsammar hur man vill att passningen ska ske (jag brukar förklara noggrant).

Det händer inte ofta numera att någon ber mig om passningshjälp. Om det händer ställer jag alltid upp, jag tycker att det hör till. Jag frågar också på vilket sätt den som lyfter vill bli passad, ifall han eller hon inte berättar självmant. Jag är iof numera i usel form, i total avsaknad av styrka, men med rutin kan man hjälpa till också på rätt stora vikter ändå, framförallt om man t.ex är två passare i böj. Jag passar också sådana gånger jag märker att den som begär pass lyfter helt oproffessionellt. Jag har mycket svårt att förstå dem som vägrar passa andra.

En gång vägrade jag själv passa. En av mina adepter skulle ha ett böjpass. Normalt brukade han ordna fyra passare till sina böjpass, men denna gång hade det blivit ogjort. Han ville då att jag skulle passa, annars passade jag honom aldrig, för då såg jag ju inte lyften. Hans arbetsvikt var 300 kg, vilket vid detta tillfälle var ganska nära hans personrekord, och en vikt som jag i min dåvarande form inte skulle klarat av att hantera ifall han tappat kontrollen. Med de motiveringarna sa jag att jag inte kan passa. Det gick bra ändå, han lyfte utan pass, under min högst motvilliga överinsyn snett framifrån.

Men normalt ställer jag alltid upp.

mattilainen
2013-01-19, 23:32
Jag kommer ihåg när jag jobbade på friskis som gymvärd för typ 5 år sedan och då varje gång jag körde hantelpress så kom alltid "chefen" för mig in och skulle envisas med att hjälpa mig.. Jag körde på 4x kg och visste jag skulle klara minst en 6:a men han kom in och hjälpte mig efter två reps. Ni vet.. KOM IGEN!!!!!!!!!!!!!! och så höll han under mina armbågar så jag gjorde typ 20 kg själv.. Jag försökte alltid tima att jag började settet när han gick haha eller så en gång så hjälpte han mig med mina 6 st och när han slutade för han trodde jag var klar så gjorde jag 6 till och sa "hehe, gick 6 till ju.." för att han skulle fatta att jag klarade mig själv..

Edit
Jag hatar förövrigt när passaren ska envisas med att säga "KOM IGEN! Det är ju lätt ju!" "Det går ju så lätt!". HELVETE, det går inte lätt, varför tror du jag vill ha passare? Jag tar i som helvete för fan.

mikaelj
2013-01-19, 23:40
Det finns inga främlingar på mitt gym som behöver pass. Det är vi lyftare och pensionärerna.

Om det skulle vara någon jag inte pratat med skulle jag passa, såklart. Ta stången om/när den börjar röra sig nedåt.

Jag hatar förövrigt när passaren ska envisas med att säga "KOM IGEN! Det är ju lätt ju!" "Det går ju så lätt!". HELVETE, det går inte lätt, varför tror du jag vill ha passare? Jag tar i som helvete för fan.

Du borde träna ihop med Peter Rundberg och Stefan Waltersson någon gång. :-D

mattilainen
2013-01-20, 00:09
Det finns inga främlingar på mitt gym som behöver pass. Det är vi lyftare och pensionärerna.

Om det skulle vara någon jag inte pratat med skulle jag passa, såklart. Ta stången om/när den börjar röra sig nedåt.



Du borde träna ihop med Peter Rundberg och Stefan Waltersson någon gång. :-D

Jag antar att dom skriker på personerna dom passar? ;P Skrika "KOM IGEN" får man gärna göra. Men inte att det är lätt :p Då tas tankarna till "NEJ DET ÄR INTE LÄTT" istället för att fokusera på lyftet haha

JakeShaft
2013-01-20, 10:21
Jag ställer alltid upp på att passa. Även om jag förmodligen är något starkare än den genomsnittlige gymmaren så väger jag -72 kg. Senast jag passade var det en person som gjorde en 7:a eller 9:a på 180 kg. När det är personer som lyfter så tungt kan jag känna "Vad fan gör jag här?", är det kört så är det kört. Nu finns det en bänkpress med ställbara "stoppar" i botten vilket gör det enklare.

Frågar alltid hur de vill ha det. En del vill bara ha pass vid "fail" andra vill ha 2-3 reps. Vissa vill ha utlyft andra inte. Har inget behov av att slita vid "rackning" heller. Försöker vara osynlig och är tyst.

Jag passar gärna och har gjort det många gånger men ibland känner jag att jag är på fel ställe. Men har lyftaren "valt" mig så har lyftaren gjort det.

mikaelj
2013-01-20, 11:52
Jag antar att dom skriker på personerna dom passar? ;P Skrika "KOM IGEN" får man gärna göra. Men inte att det är lätt :p Då tas tankarna till "NEJ DET ÄR INTE LÄTT" istället för att fokusera på lyftet haha

Börjar alltid med att säga "Åh, vad lätt det här kommer bli!"...

Tyrwing
2013-01-20, 11:58
Enda jag kan störa mig på är när passare hetsar till fler reps. Jag följer alltid ett reps-schema. Ska jag göra 3 reps gör jag 3 reps. Ska jag göra 8 reps så gör jag 8 reps. Jag gör INTE 8 när jag ska göra 5 reps.

pwnyou
2013-01-20, 12:47
Självklart.

Men det är JÄVLIGT jobbigt när någon fuckarounditis-människa ber om passning, bänkar på 20kg mer än vad han klarar av, kör med 30% ROM och vill att jag ska hålla i stången från rep 1 till rep 20. Då blir man ganska lack. Men annars går det bra.

bertbert
2013-01-20, 16:25
Självklart.

Men det är JÄVLIGT jobbigt när någon fuckarounditis-människa ber om passning, bänkar på 20kg mer än vad han klarar av, kör med 30% ROM och vill att jag ska hålla i stången från rep 1 till rep 20. Då blir man ganska lack. Men annars går det bra.

Det behöver man ju heller inte acceptera.

Matsa
2013-01-20, 17:56
Ställer självklart upp.

Jag håller med, men jag tycker inte man ska gå in och "hjälpa" när någon lyfter om dom inte ber om det förutsatt att dom inte failat.

Råkade ut för en variant på detta för ett tag sedan. Jag hade precis kört ett set böj, det var tungt och jag väsnades en del men det var inga problem (reps PB förövrigt!). När jag var klar med setet och höll på att gå in med vikten sprang en kille fram och tog tag i stången för att hjälpa mig in. Efteråt nickade han nöjt och såg ut att tänka "där räddade jag honom minsann!".

Nu var jag som sagt färdig med setet så han sabbade ju inget och egentligen var det väl omtänksamt av killen, men jag kan ändå inte låta bli att känna mig lite... besudlad.

Exdiaq
2013-01-20, 19:43
Börjar alltid med att säga "Åh, vad lätt det här kommer bli!"...

"Lett idao!" är det inofficiella mantrat hos HAK.

Loke
2013-01-20, 20:37
Jag antar att dom skriker på personerna dom passar? ;P Skrika "KOM IGEN" får man gärna göra. Men inte att det är lätt :p Då tas tankarna till "NEJ DET ÄR INTE LÄTT" istället för att fokusera på lyftet haha

Haha, jag har lite samma agg mot "hela vägen". Ja vad fan tror dom, att jag skulle sluta halvvägs för att jag inte ids? "Lätt" får man gärna säga till mig dock, det säger jag ofta till mig själv.

mikaelj
2013-01-20, 20:46
Haha, jag har lite samma agg mot "hela vägen". Ja vad fan tror dom, att jag skulle sluta halvvägs för att jag inte ids? "Lätt" får man gärna säga till mig dock, det säger jag ofta till mig själv.

En del behöver få påminnelse om såna saker, oftast vid övergångar i lyften. Då får man dock känna till lyftaren.

bertbert
2013-01-20, 20:48
Nu var jag som sagt färdig med setet så han sabbade ju inget och egentligen var det väl omtänksamt av killen, men jag kan ändå inte låta bli att känna mig lite... besudlad.

Är det omtänksamt att vara korkad? Propp!

Latissimus Dorsi
2013-01-20, 20:50
"Lett idao!" är det inofficiella mantrat hos HAK.

asg irl :D

Tomas W
2013-01-20, 20:50
Skönt att se att de flesta röstat "Självklart!" :)

vasby
2013-01-20, 20:54
Jo det gör jag, frågar hur de vill ha det och säger inte så mycket mer. Känner jag vederbörande så är jag lite mer högljudd. Vi har sjysst tävlingsbänk som man står "över" den som bänkpressar typ så är inga problem med tyngre vikter plus säkerhetsrack så de brukar funka bra.

Dock när ja kört på större anläggning uppe i Umeå (ikSu) har det inte mindre än 4 ggr på 4 mån hänt jag fått dra upp stången från bröstet på dem. En var lite läskig då det är rangliga skitbänkar och killen var ganska stark och hade fin brygga och skulle reppa på 120 men kom väl fel ned och la sig för högt upp på bröstet på väg mot halsen. Lite obehagligt och han hade ju ingen kraft kvar och dessutom långa armar så var lite bök få upp eländet på klykorna. Han var lite skärrad.

Annars har jag väl haft lite otur med människor som ska passa mig men alltid av välvilja typ når ja skulle värma upp å låg å räkna till 10 med 50 kg på bröstet så kom någon och slet upp den eller när ja skulle köra en 5 med stopp och vid första stoppet, sliter han upp den å rackar våldsamt... Haha va fan hände där liksom.

Vizka
2013-01-20, 21:11
Klart man hjälper:-)

Matsa
2013-01-20, 21:19
Är det omtänksamt att vara korkad? Propp!

Jag antar ju att han ville hjälpa mig och då var ju avsikten omtänksam trots att han var korkad. Nu blev det ju dock fel och irriterande, fast några proppar var jag både för trött och för glad för. :)