handdator

Visa fullständig version : Vätsketömning


Adhinio
2013-01-16, 21:11
Tänkte ge mig på att pröva en vätsketömning för första gången för att se vad som händer med kroppen!

*Hur gör man detta på bästa sätt?
*Hur anpassar man kost med när man genomför detta?
*Hur lång tid ska man hålla på? Antar att det är helt beroende på storlek, men på ett ungefär?

Old Nick
2013-01-16, 21:26
Vätsketömning?

Adhinio
2013-01-16, 21:32
Ja exakt, tömma kroppen på vätska.

Erik_Hellström
2013-01-16, 21:50
Här är en egensnickrad mall jag själv använt när jag testat på en vätsketömning. Finns säkert "nya sanningar" som sågar det här upplägget vid fotknölarna, men det har fungerat tillfredsställande för mig personligen.
Dag 1-3 riktlinjer:
• 9-11 liter vatten
• Rikliga mängder havssalt
• Så nära NOLL på kolhydrater som möjligt
• Högkvalitativt protein, pulver används med fördel för att minska tarmvolym
• EAA mellan måltider. Under Dag3 minskas den solida proteinmängden till fördel för mer EAA.
• (Träning enligt schema)

Dag 4 riktlinjer:
• 9-11 liter vatten
• Eliminera ALLT salt
• Likadant matschema som Dag3
• Om någon proteinkälla innehåller salt (kolla innehållsförteckning)  byt till fisk
• Byt gärna fast föda mot pulver
• INGEN träning

Dag 5 riktlinjer:
• MAX en (1) liter destillerat vatten fram till ca 17.00
• Ca 3g kolhydrater/kg kroppsvikt
• Första måltiden mycket frukt/bär, därefter rena kolhydratskällor
• Fett lågt, protein moderat
• Sista ”riktiga” måltiden kring 16.00, stryp därefter vatten
• Sista måltid bestående av riskakor+sirap samt glycerol

Dag 6 riktlinjer:
• Saknas tryck? = Inled som sista måltid Dag5
• Känns bra? = Lite frukt+protein
• Håller vätska? = Protein i minimalt med vatten


Energiintag en vecka enligt ovanstående:

Dag 1-2
Protein: 217g
Fett: 100g
Kolhydrater: 40g
Kcal: 1939

Dag 3
Protein: 209g
Fett: 99g
Kolhydrater: 36g
Kcal: 1878

Dag 4
Protein: 209g
Fett: 94g
Kolhydrater: 33g
Kcal: 1820

Dag 5
Protein: 132
Fett: 7
Kolhydrater: 505
Kcal: 2645

King Grub
2013-01-16, 21:54
Är du nära tävlingsform? Annars har du ingen nytta av det.

Dreas
2013-01-16, 22:02
Nu beror det på vad du ska göra och varför.

Jag har droppat 2-4kg med ganska enkla, ej så krävande upplägg.

Jag kör Styrkelyft så detta är inte för BB.

Måndag - onsdag: Mycket vatten, 5-6 liter och salt i mängder.
Torsdag: Minskar lite på vätskan till 3-4 liter, drar ner på kolhydraterna, och slutar salta.
Fredag: Dricker 1 liter och slutar antingen 15.00 eller 18.00 att dricka helt, äter lite mer kolhydrater.

Detta brukar fungera bra, är inte speciellt avancerat och räcker om man ska droppa några kg.

Bigsmooth
2014-03-27, 12:54
Har kört ett litet bet med en polare på jobbet om vem som kunde gå ner mest %kroppsvikt från 7 jan -7 april.. Är på upploppet nu och har tappat 12 kg i en ganska jämn och hälsosam takt - 1 kg/veckan.. Tränat mycket och ätit ganska mycket (men bra mat).

Om man ska maxa ner sig sista 5-6 dagarna till invägning så ser ovan mall ganska bra ut.

Äter man ren havssalt eller hur får man i sig rikliga mängder havsalt enligt mallen?

Dag 6 i mallen är det invägningsdagen?

Ska sägas att jag började på 120.1 kg och är nu nere runt 108 kg så jag har lite att ta av. Ska tilläggas att jag är 204cm så jag är ingen liten tjock boll.

Alla tips välkomna!

Linjedomarn
2014-03-27, 23:16
Har kört ett litet bet med en polare på jobbet om vem som kunde gå ner mest %kroppsvikt från 7 jan -7 april.. Är på upploppet nu och har tappat 12 kg i en ganska jämn och hälsosam takt - 1 kg/veckan.. Tränat mycket och ätit ganska mycket (men bra mat).

Om man ska maxa ner sig sista 5-6 dagarna till invägning så ser ovan mall ganska bra ut.

Äter man ren havssalt eller hur får man i sig rikliga mängder havsalt enligt mallen?

Dag 6 i mallen är det invägningsdagen?

Ska sägas att jag började på 120.1 kg och är nu nere runt 108 kg så jag har lite att ta av. Ska tilläggas att jag är 204cm så jag är ingen liten tjock boll.

Alla tips välkomna!

Ää fuska inte, kommer inte synas någon skillnad på dig, några kilo på vågen kan du klippa men varför inte bara fortsätta som du har gjort och köra fair play med din polare?

Latissimus Dorsi
2014-03-28, 00:17
Kapar tråden lite. Väger i dagsläget 77.5 kg på morgonen om 6 dagar ska jag väga under 74 på en press-tävling. Hur klipper jag de 3.5 kilona på bästa sätt?

Vyckzy
2014-03-28, 00:23
Kapar tråden lite. Väger i dagsläget 77.5 kg på morgonen om 6 dagar ska jag väga under 74 på en press-tävling. Hur klipper jag de 3.5 kilona på bästa sätt?

Prova Ola Wallengrens VLCD diet

Stjarnan
2014-03-28, 06:42
Prova Ola Wallengrens VLCD diet

Knappast en bra idé om målet är att kunna prestera!

Bigsmooth
2014-03-28, 09:09
Ää fuska inte, kommer inte synas någon skillnad på dig, några kilo på vågen kan du klippa men varför inte bara fortsätta som du har gjort och köra fair play med din polare?


Vi är båda två med på att alla medel är tillåtna i detta vad. Bara kull att trycka ner sig max sista veckan. Jag kommer fortsätta som jag kört hela våren och försöka tappa 0.5-1kg i veckan fram till sommaren. Längesen jag mådde så här bra vad gäller motion och kost.

Dreas
2014-03-29, 08:34
Kapar tråden lite. Väger i dagsläget 77.5 kg på morgonen om 6 dagar ska jag väga under 74 på en press-tävling. Hur klipper jag de 3.5 kilona på bästa sätt?En lite seriösare vätsketömning. Lite mer salt och vatten. Det mesta jag lyckats gå ner är 5kg på fem dagar, borde gå för dig med. Mycket vätska och salt, sen lite kolhydrater och vätska när det närmar sig. Tror du hittar förklaring i tråden.

Bigsmooth
2014-03-30, 17:25
Hur mycket tror ni man kan tappa på 5-6 dagar om man kör tömningen enligt ovan? väger 108 just nu. Tror ni det är lugnt att jobba dag 5-6 på dieten eller är man helt slut?

z_bumbi
2014-03-30, 17:43
Hur mycket tror ni man kan tappa på 5-6 dagar om man kör tömningen enligt ovan? väger 108 just nu. Tror ni det är lugnt att jobba dag 5-6 på dieten eller är man helt slut?

Om du inte har något riktigt fysiskt jobb och menar Dreas tömning är det möjligen att du måste gå på toa mycket som är ett hinder annars ser jag inga problem. Du stryper ju inte kolhydraterna helt.

Sverker
2014-03-30, 18:40
Är det bara jag som ser problem med kramper ?

Dreas
2014-03-30, 20:13
Är det bara jag som ser problem med kramper ?Någon banan på fredagen brukar vara bra. Har aldrig haft problem med det.

Men lite kalium i pillerform skadar inte.

Bigsmooth
2014-03-30, 21:56
Hur mycket salt pratar vi om under de tre första dagarna? På ett ungefär i gram

Dreas
2014-03-31, 08:49
Hur mycket salt pratar vi om under de tre första dagarna? På ett ungefär i gramJag har tyvärr ingen koll i gram. Men om jag ska höfta så tror jag nog det blev 5-8 matskedar, 10-15 gram. Sen salt på mat.

Men här skulle jag kolla någon guide där det är definierat. Salt är ju inte direkt bra i mängder. Har mest tagit ett saltkar, slängt i en mängd i ett glas med vatten och druckit.

Theet
2014-03-31, 15:01
Den här är länkad på några ställen, ska för övrigt prova själv inför nästa tävling:

http://www.body.se/artiklar/nyheter/20110215/7-dagar-till-formen-toppa-dig-som-ett-proffs

Bigsmooth
2014-04-03, 09:48
Började igår och vägde då in på 107.5 (startvikt 120.1 i januari).

Drack 10 liter vatten utspritt över dagen och kosten bestod av kesella, rent nötkött, nötter, kallskuret och sallad samt EEA och Whey-80. Saltade varje måltid så det blev riktigt salt och drack tre glas vatten med cirka 7-8gram salt i varje.. Så kan uppskatta att jag fick i mig mellan 20-30 gram salt under dagen. Är det lagom eller för mycket/för lite?

Tänkte dra ner lite mer på solida födan och köra lite med pulver de kommande tre dagarna för att seda köra kolisar på söndag.

Några tips?

AronP
2014-04-03, 09:58
På tok för mkt salt, dra ned det omedelbart! Sikta på ungefär lika många gram salt som liter vatten. Den solida födan behöver du bara kapa 1-2 dagar innan det är dags att väga in. Du behöver inte fylla med kolhydrater om du bara ska väga in, bättre att inte inta det då.

Bigsmooth
2014-04-03, 10:08
På tok för mkt salt, dra ned det omedelbart! Sikta på ungefär lika många gram salt som liter vatten. Den solida födan behöver du bara kapa 1-2 dagar innan det är dags att väga in. Du behöver inte fylla med kolhydrater om du bara ska väga in, bättre att inte inta det då.

Tack för hjälpen.. Ja, kändes som lite väl mycket salt.. men de jag läst i olika trådar här på forumet var groteskt mycket salt etc, så trodde det var en lagom mängd.

Kör vatten+salt+200g protein+100g fett+ 40g kolhydrater idag och imorn också.. hur skulle ni lägga upp lör, sön och måndag morgon för att väga in på så lite som möjligt? alla tips är mer än välkomna

Bigsmooth
2014-04-03, 10:12
gärna tips på kost och träning för lör + sön och fram till inväg kl 11:00 på måndag.

Kör vanligt gym med lite fler rep nu idag och imorn.

stryper så klart saltet helt lör-mån morgon

AronP
2014-04-03, 10:22
Tar du kalium? Det är en viktig del i hela processen.

Du har ju ett lite speciellt läge eftersom du inte behöver se fyllig ut på invägningen och inte behöver bry dig om muskelmassa. Så nedanstående är bara till ditt specifika fall men jag skulle göra ungefär såhär.
Träna varje dag fram till lördag. Explosivt, 10-15 reps, 2-3 reps från fail. Hyfsat hög volym. leg-pull-push.
Äta ungefär som du äter, varje dag fram till invägningsdagen. Skulle inte äta något på eftermiddagen/kvällen dagen innan ivägningen och inte något på invägningsdagen. Möjligtvis lite kasein på kvällen för att kunna somna.
Strypa saltet på lördagkväll, fortsätta dricka 1-2 liter på kvällen. Dricka 3-4 liter innan klockan 12 på söndagen och sen strypa helt.
Eventuellt bastu/varmt bad på måndagen. Varning för illamående och svimmning bara.

Ungefär så. From the top of my head.

Bigsmooth
2014-04-03, 10:33
Menar du att träna på lördagen också?

Kesien på söndag kväll : kanske en night pro shake med lite vatten.

Kostupplägg på söndagen fram till 15?

Tack som fan för hjälpen

Bigsmooth
2014-04-03, 10:40
och hur är det med långa morgonpromenader söndag/måndag? Bara onödigt kanske?

AronP
2014-04-03, 10:54
Menar du att träna på lördagen också?

Kesien på söndag kväll : kanske en night pro shake med lite vatten.

Kostupplägg på söndagen fram till 15?

Tack som fan för hjälpen

Japp.

Det är bra, eller med mjölk. Det är godare.

Saker som tas upp och bryts ned lätt, vitt kött eller pulver, beror på hur hungern är. Komplettera med lite mättande fett som också bryts ned lätt.





och hur är det med långa morgonpromenader söndag/måndag? Bara onödigt kanske?
Binder vatten till benen, jag skulle skippa det.

Bigsmooth
2014-04-03, 10:59
Stort tack! Återkommer med resultat på måndag.

Bigsmooth
2014-04-03, 11:05
En sista fråga- Man kör kalium under hela processen ?

Theet
2014-04-03, 11:45
En sista fråga- Man kör kalium under hela processen ?

Jag saxar ut en bit ifrån guiden jag länkade så får du besluta om du ska använda kalium eller inte:

"Kalium hjälper till att bilda glykogen och gör så att cellerna drar till sig vatten. Ju mer vatten du har i cellerna, desto mindre vätska ligger och skräpar under huden. Ta därför ett kaliumtillskott på 1 gram dagligen genom hela den här åtta dagars förvandlingen . Då kommer dina muskler att få ännu mer definition och djupare separationer. Använd 200 mg till fem av dagens sex måltider."

Bigsmooth
2014-04-04, 22:21
Tack för inlägget Theet. Kör lite kalium vid sidan om.

Vägde som sagt in på strax över 107 i onsdags morse.

Har ätit runt 200g protein, 100g fett och 40 g kolhydrater. Kosten har bestått av Proteinpulver (whey-80), ägg, Kycklinfilé, fiskfilé, rött kött, nötter och sallad.
Har även druckit mellan 8-10 liter vatten ons-fre samt intagit runt 15g salt/dag.

Idag fredag kväll vägde jag in på 110.1 kg.. Är detta normalt enligt plan?

Tänkte köra sista träningspasset imorn lördag och sen strypa allt salt runt lunch/eftermiddag. Kommer dricka på en hel del och försöka sluta helt med mat och dryck cirka 18-20 timmar innan inväg(måndag kl 11).

Eftersom jag bara ska göra en invägning och bryr mig inte om muskler eller någon annan prestation på måndag så skippar jag kolhydraterna även på söndagen efter tips här i tråden.. Om jag föjer allt detta till punkt och pricka och kanske slänger in en bastu eller två på måndag hur mycket är rimligt att tappa?

Andra tips och rekomendationer?

Tack på förhand

AronP
2014-04-04, 22:37
Att du går upp är inget konstigt. 2kg borde gå utan problem, går att pusha längre.

Bigsmooth
2014-04-04, 22:40
Så invägning runt 105 är rimligt?

Trodde man kunde gå ner lite mer när man läst här i tråden och i andra trådar i ämnet.. folk som tappat mellan 3-8 kg och då väger de runt 80-90kg när de börjar. hmm

Sverker
2014-04-05, 06:07
Du saltladdar. Du kommer att gå upp i vikt. Vätska kommer att läcka ut i underhuden, överallt. Du svullnar upp.

Att gå upp några kg är helt rätt innan du börjar skölja ut saltet.

Bigsmooth
2014-04-05, 07:37
Jo jag anade att man skulle binda vätska och bli lite svullen. Har dock svårt att se att jag ska tappa massa nu fram till invägning som är om drygt 48 timmar.. Om jag gå ner två kilo totalt så var det knappt värt det : ) Känns som det gått på vanligt vis också..

Skippar nog saltet helt from nu och kör den mesta födan genom pulver framt till inväg. Några sista tips hur jag kan pusha för att gå ner maximalt de sista 48 timmarna. 102kg hade varit nöten.

Ha lite Ripped Freak kvar. innehåller mycket koffein etc.. är det bra nu på sluttampen?

Alla tips välkomna och tack för all hjälp jag fått redan

AronP
2014-04-05, 08:10
Det försvinner när du börjar pissa. Tömning är alltid en chansning och därför vill jag inte säga för höga nummer.

z_bumbi
2014-04-05, 11:43
Att byta metod ökar bara risken för att det går åt skogen så håll fast vid en och samma och följ instruktionerna. Energiförbrukningen påverkas inte av att du saltladdar så det är bara att träna som vanligt. OBS! Träna som vanligt innebär inte att du lägger till mer träning i stora mängder.

Bigsmooth
2014-04-05, 11:49
Har kört mitt sista pass och slutat med saltet helt nu.. Blir whey-100, lite ägga och nåt bra fett in i mål nu. Stryper all dryck/mat imorn lunch/em.

Tänkte mer något annat tips som kan göra att jag tappar max vätska. Typ dubbla täcke på natten. bad både på kvällen och morgonen. Andra roliga tips.

AronP
2014-04-05, 12:54
Jag brukar sova i strumpor, mjukis, t-shirt, hoodie, mössa.

Bigsmooth
2014-04-08, 08:23
Stort tack för hjälpen. Tror planen fungerade som den skulle, föll dock på mållinjen med minst möjliga marginal.

Gick ner från 120.1kg till 102.0 kg på 12 veckor (15,1%).. Polaren jag hade vadet emot gick ner från 96.9kg till 82.2kg (15.2%)... Så jag förlorade betet med 0.1%.. Surt sa räven men är grymt nöjd över att jag gått ner 10kg+, kommer så klart gå upp några kilo efter tömningen men har annars gått ner ett stabilt kilo i veckan..

Sista dygnen:

Fredag kväll efter fyllning : 110.1kg
Lördag kväll efter saltstopp: 107.kg
Söndag 10:00 : 106.6kg
Söndag 23:00: 104kg
Måndag 08:00 103.5kg
Måndag 11:00 102kg

Mådde förvånadsvärt bra under hela sista veckan. Var tungt att somna söndag kväll så tog efer tips en liten keseinshake för att få ner puls och för att kunna somna.

På måndag kvällen fick jag ett blodrtycksfall och fick lägga mig ner.. var så klart ingen bra ide att fira viktnedgången med öl och köttbuffé på AGs.

Jävligt kul att se hur kroppen funkar och hur man kan tappa vikt/vatten så snabbt. Inget jag kommer göra igen då jag varken tävlar eller är ute efer några sådana hör invägningar framöver.. Nu ska jag återgå till normala tränandet och bra mat och försöka tappa 0.5kg i veckan fram tilll sommaren.

Mår så mycket än vad jag gjorde för 12 veckor sedan och 15kg mer runt magen.

AronP
2014-04-08, 11:01
5kg känns ju fint. Varför fyllde du på fredag?

Bigsmooth
2014-04-08, 13:38
5kg känns ju fint. Varför fyllde du på fredag?

Kanske använde mig av fel ord, men jag mena att det var tre dagar av hård träning och 10 liter vatten/dag.. På lördagen drack jag visserligen mycke vatten men deog ner på solida födan och drack lite mindre.. Tror jag vägde som mest på fredag kväll

broman
2015-06-12, 09:38
Tips på riktlinjer för en liten tjej som vill tappa 3 kg på 3 dagar och behålla styrka?

z_bumbi
2015-06-12, 09:46
Tips på riktlinjer för en liten tjej som vill tappa 3 kg på 3 dagar och behålla styrka?

Hur liten tjej?
Tidigare erfarenhet? Testat olika diettyper?
Tävlingsnivå och vilken typ av styrka?

broman
2015-06-12, 09:54
Hur liten tjej?
Tidigare erfarenhet? Testat olika diettyper?
Tävlingsnivå och vilken typ av styrka?

60 kg, testat massa dieter, repstålighet i olika övningar baserat på vad man väger.

Ricken13
2015-06-12, 11:35
Tips på riktlinjer för en liten tjej som vill tappa 3 kg på 3 dagar och behålla styrka?

Du är ute efter en tillfällig viktnedgång då eftersom du tänker ta bort vätska?

broman
2015-06-12, 12:12
Du är ute efter en tillfällig viktnedgång då eftersom du tänker ta bort vätska?

ja

Ricken13
2015-06-12, 13:21
ja

Löppass, bastu och fastande.

Tsubodai
2015-06-12, 22:12
Ni som kör med saltladdning utöver vätskeladdning. Hur stor inverkan har det utöver enbart vätskeladdning?

Själv har jag tillämpat vätskeladdning för egen del till 3 olika SL-tävlingar och som mest har jag gått ner 3,45kg från och med att jag slutade dricka fram till invägningen 15timmar senare utan bastu.

Upplägget jag kör är

dagen innan invägning 0,5L vatten per vaken timme fram till 15h innan invägningen
dagen innan dess 0,4L vatten per vaken timme
dagen innan dess 0,3L vatten per vaken timme

John Paul Cauchi har ett rätt omfattande upplägg för att klara invägningar
K8nzxLOvcSM

cero
2015-06-12, 23:18
Är du nära tävlingsform? Annars har du ingen nytta av det.

Vad menar du? Har man tydlig definition (<12%) och lägger till en tömning på det lär man se jävligt hård ut.

Sverker
2015-06-13, 06:18
Knappast. Bra tömning och laddning framhäver ribbor och separationer i korsrygg, lår, bröst, triceps, rumpa etc. Har man fett som täcker hjälper det inte hur man än tappar vatten från underhuden.

cero
2015-06-13, 17:28
Hur kommer det sig då att man alltid ser snorhård ut på morgonen efter en kväll med alkohol? :D

jenni
2015-06-13, 19:08
Maskros i tablettform är väldigt vätskedrivande

anvihl
2015-06-13, 19:18
Hur kommer det sig då att man alltid ser snorhård ut på morgonen efter en kväll med alkohol? :D

Det gör "man" inte. Jag väger alltid typ 3-4kg mer dagen efter. Öl, cider, grogg, vin eller vad du nu dricker innehåller ju kolhydrater så ini hel...ren sprit kanske fungerar så dock.

Ram Dass
2015-06-14, 00:00
Kanske lite för mycket off-topic, men hur kan en bete sig för att hålla lite mindre vatten över en längre tid? Hur bör man äta, dricka generellt?

cero
2015-06-14, 00:24
Kanske lite för mycket off-topic, men hur kan en bete sig för att hålla lite mindre vatten över en längre tid? Hur bör man äta, dricka generellt?

Varför vill du det? Låter farligt om inte annat att gå runt uttorkad under längre tider.

Ram Dass
2015-06-14, 00:28
Varför vill du det? Låter farligt om inte annat att gå runt uttorkad under längre tider.
Jag uttryckte mig kanske lite otydligt.

Det jag reflekterat över är hur mycket min form kan skilja sig ibland och undrar väl egentligen vad som gör att jag ser så olika ut.

Då jag snart deffat i 50 dagar och närmar mig kanske 8-9%. När jag är klar vill jag inte gå och hålla onödigt mycket vätska om jag med några enkla förhållningssätt kan undvika det.

cero
2015-06-14, 00:31
Nej det går inte. Drick efter törst och överdriv inte så har du gjort allt du kan på den fronten.

xolea
2018-03-12, 22:58
Jag kapar denna tråd ett stycke.

Jag är för närvarande mitt uppe i en viktnedgångstävling tillsammans med några vänner, med målgång nu på lördag. Jag har på de första 9 veckorna gått ned från 94,2kg till 87,1kg. Nu gäller det att klippa de sista kilona, och tänker därför försöka mig på en vätsketömning. Jag deffar redan nu på ca 220g protein, 86g kolhydrater och 80g fett.

Utifrån den information jag läst mig till har jag snickrat ihop, och påbörjat, ett schema för veckan.

Söndag - tisdag: 220g protein, 86g kolhydrater, 80g fett.
7 liter vatten. MYCKET salt. Tung styrketräning.

Onsdag: 220g protein, 86g kolhydrater, 80g fett.
7 liter vatten. MYCKET salt. Öka till 15-20 reps/set.

Torsdag: 220g protein, 40g kolhydrater, 80g fett.
7 liter vatten. INGET salt. 15-20 reps/set likt onsdag.

Fredag: 220g protein, nära 0 kolhydrater, 80g fett.
0,5-1 liter vatten fram till 16:00. Därefter varken mat eller dryck. VILODAG från gymmet.

Lördag: bastu på tom mage i förhoppning om att tappa några hekto de sista timmarna. Invägning och MÅLGÅNG 12:00 lördag.

Min största osäkerhet ligger i hur jag bör göra med vattnet på torsdag och fredag. Dricka 7 liter vatten på torsdag i syfte att skölja? Fredag - dricka så lite vatten som möjligt eller helt enkelt fortsätta skölja men sluta i god tid runt 16:00?

Är en riktig novis vad gäller vätsketömning, och därför söker jag tips från bättre lämpade. Syftet är alltså att väga så LITE som möjligt på lördag förmiddag/lunchtid.

Alla tips tas tacksamt emot.

forslund
2018-03-13, 07:22
Det ser ut som en klassisk vätsketömning tycker jag.
Var riktigt försiktig med bastun på lördagen bara om du tänker göra den delen - risken är att du inte mår jättebra om du lägger på en bastusittning ovanpå det där.

Pepz
2018-03-13, 08:53
vätsketömning är ganska svårt om du inte provat förut.


Du bör vara medveten om att vätska driver vätska så jag tror/gissar att du kommer att vara klar redan på fredagen med det där upplägget. så jag skulle skjuta allting framåt ett halvt dygn. men det är jag det.

Och var försiktig med bastu när du är tömd.
Se till att ha resorb och kolhydrater tillgängligt om du börjar krampa eller må dåligt.

xolea
2018-03-13, 12:10
Tack för era tips!

Vid närmare eftertanke har jag bestämt mig för att det inte är värt att riskera må skit i samband med bastun. Jag går upp och gör invägningen på morgonen, och fyller sedan på efter det.

Jag funderar på att hålla mig till nuvarande schema. Eftersom det är tillåtet att väga in även på fredag, så kan jag jämföra vikten fredag/lördag och använda mig av den lägsta.

xolea
2018-03-14, 21:31
Uppdatering: svårt att se spår av de tidigare 9 veckorna av dietande när man ser sig i spegeln nu.

10/3
Vikt: 87,1
Midjemått: 87cm

14/3
Vikt: 90
Midjemått: 89,5cm

Saltar på även nu ikväll, slutar från och med imorgon. 8-9 liter vatten under morgondagen, med förhoppningen att vätskan börjar rinna av.

xolea
2018-03-17, 09:08
Invägd och klar för denna gång.

10/3
Vikt: 87,1
Midjemått: 87cm

17/3
Vikt: 84,4
Midjemått: 84cm

Mått rätt bra under hela veckan. Lite tryckande huvudvärk och rejäl hunger sedan i torsdags - men inga större svårigheter att tackla med lite vilja. Hade hoppats på att tappa ytterligare några hekton, men var nog relativt tom redan för en vecka sedan.

Nu blir det tre veckors semester - sedan är det på't igen.

Tack för er hjälp!