handdator

Visa fullständig version : uppladdning av kreatin på vilovecka.


xperia
2013-01-16, 16:48
Hej.

Har införskaffat kreatin idag. Har en vilovecka denna veckan och undrar om jag ska lägga uppladdningen på en gång eller vänta tills jag tränar igen? Har själva muskelansträningen någon effekt på kreatinet eller är det bara att ladda?

Tack på förhand.

Kischen
2013-01-16, 18:41
Det behövs ingen uppladdning. Det tar längre tid att maxa kreatinnivåerna men det blir ingen skillnad.

xperia
2013-01-16, 19:07
Jo men det jag menade var: spelar det någon roll om man börjar med kreatinet på en vilovecka när man inte gymmar? Eller sKa jag vänta till nästa vecka då jag börjar lyfta igen? Eller spelar det kvittar?

Sverker
2013-01-16, 19:09
En kvalificerad gissning är att upptaget av kreatin är mycket, mycket större i muskler som precis är tränade än muskler som inte är tränade under några dagar.
Spara kreatinet tills du tränar igen.

Sheogorath
2013-01-16, 19:21
Jo men det jag menade var: spelar det någon roll om man börjar med kreatinet på en vilovecka när man inte gymmar? Eller sKa jag vänta till nästa vecka då jag börjar lyfta igen? Eller spelar det kvittar?

Du har ju hur som helst inget att förlora på att börja redan nu, annat än de fjuttiga kronor som kreatinet kostar under din vilovecka. Kör på.

xperia
2013-01-16, 19:45
En kvalificerad gissning är att upptaget av kreatin är mycket, mycket större i muskler som precis är tränade än muskler som inte är tränade under några dagar.
Spara kreatinet tills du tränar igen.

Tack för det svaret. Allt jag ville veta.