handdator

Visa fullständig version : Klagotråden för oss som inte gillar hockey/fotboll mfl. sporter som andra gillar


filmjölk
2013-01-16, 11:47
Jag får migrän av löpsedlar med hockey eller fotboll på. Jag vill kräkas på fotbollsentusiaster som har en en lagflagga ifrån engelska ligan i vardagsrummet, jag mår fysiskt illa över att det alltid skall visas fotboll eller hockey på tv. En IFK-tatuering får mig att överväga självmord. Vem gillar tennis, basket, golf, handboll, skidsport, skidskytte, alpint? Inte jag. Vem blir bara trött när ett hockeylag blir hyllat som hjältar för att de besegrat ett annat hockeylag? Jo, det blir jag.

Jag har försökt att se någon gång bara för att man "skall" gilla skiten, men förstår inte tjusningen alls. Finns det några mer sporthatare här?

Det här är tråden för oss, där vi får whinea, klaga, hejta och vräka ur oss vårt förakt mot den folkliga masspsykosen med att gilla sport.

Tricklew
2013-01-16, 11:48
Word.

Börje H
2013-01-16, 11:49
http://cdn.memegenerator.net/instances/400x/28415762.jpg

zeusden1
2013-01-16, 11:50
Har intresse för fotboll eller hockey vid två tillfällen; fotboll efter 5 öl och gott sällskap (i enstaka fall landslagsmatcher), och ishockey vid semifinaler i elitserien (och ett lag jag gillar är med) och motsvarande vid landslagskamper.

filmjölk
2013-01-16, 12:05
Motorsport nascar, formel1 och vad det nu heter mfl. gillar jag inte heller. Titta på när någon kör bil jättefort...vart ligger tjusningen i det?

MathiasF
2013-01-16, 12:16
Något jag stör mig på är när de ska ha försnack och självsäkert spekulera strategi om hur sverige ska vinna VM-matchen, sen ska de ha eftersnack i två dygn och ingående och detaljerat peka finger och bortförklara varför vi (som vanligt) förlorade, det beror ju inte på att vi är sämst, nej nej nej näänänänä nej :laugh:, det beror på hans feltramp och dennes konstiga passning och solen står i rak linje med venus och det är tidvatten utanför Goa. *screwy*
Sämre förlorare än fotbollsentusiaster finns inte.

Jag kan titta på VM och OS med andra och öl i näven, men jag tillhör ju inte de som skriker, slänger armarna i luften och lever sig in.

"tennis, basket, golf, handboll, skidsport, skidskytte, alpint"
Vem bryr sig?

Amfksp
2013-01-16, 12:19
Svensk idott håller så sanslöst låg nivå, skulle hellre äta bajs än att genomlida en match i allsvenskan/elitserien eller liknande.
De få gånger jag ser på sport är det landskamper eller amerikansk hockey.
Jag hatar inte sport, men fan vad jag hatar svensk sport.

Johanss0n
2013-01-16, 12:29
Är lite kluven, finner en hel del sporter en smula underhållande att titta på, men jag förstår inte hur man kan ta det på sånt stort allvar.

Föraktar i princip alla "fans", jag kan inte förstå hur man som svensk man kan tycka att bland det viktigaste i livet är hur det går för ett fotbolls lag från en engelsk stad man kanske aldrig ens har besökt, hade varit något mer förståeligt om de hade varit 10 år gamla men vuxna män va fan?

Har mer förståelse för arbetslösa halvalkade snubbar som älskar typ Brunflo hockey, det kan ju vara det enda som skapar nån slags glädje och stolthet i deras förfallna deprimerade lilla samhälle.

Petoria
2013-01-16, 12:37
MMA är den enda sporten för mig.

Exdiaq
2013-01-16, 12:38
Utav de större idrotterna är det bara fotboll jag inte klarar av då det är så förbannat långtråkigt att titta på. Klarar inte heller av alla pre-pubertala fotbollshuliganer och deras ständiga brölande överallt. Hockey och handboll kollar jag vid större mästerskap som alla andra.

Annars är det amerikansk fotboll jag kollar på regelbundet och följer.

Spinkot
2013-01-16, 12:39
7ATlroSy7_Q

Pudzianovski
2013-01-16, 12:40
Bra tråd! Jag har extra svårt för fotboll, ishockey, ridsport och motorsport.

*spy*

MathiasF
2013-01-16, 12:40
Just det, jag glömde nämna att jag förstår att de filmar för att de tjänar så mycket på det.

Men det är ju så fruktansvärt pinsamt att se på en vuxen man som halvt dör av en klapp på benet.

Tricklew
2013-01-16, 12:42
Just det, jag glömde nämna att jag förstår att de filmar för att de tjänar så mycket på det.

Men det är ju så fruktansvärt pinsamt att se på en vuxen man som halvt dör av en klapp på benet.

Herredjävlar ja, när jag väl tvingas se en fotbollsmatch sitter jag bara och irriterar mig, det är upprörande hur populärt det är med fusk i fotboll och Hockey, bryt mot reglerna och du kanske får ett gult kort/2minuter om du har otur.

Nä, schack och mma är de enda sporterna värda att följa.

Amfksp
2013-01-16, 12:49
Herredjävlar ja, när jag väl tvingas se en fotbollsmatch sitter jag bara och irriterar mig, det är upprörande hur populärt det är med fusk i fotboll och Hockey, bryt mot reglerna och du kanske får ett gult kort/2minuter om du har otur.

Nä, schack och mma är de enda sporterna värda att följa.

https://www.youtube.com/watch?v=LC-H2wXK4T4 Lite sköna dyk, gråt och fejkade ögonskador(klassiker)

Grahn
2013-01-16, 12:51
Hata är ett starkt ord...ointresserad passar mig bättre.

Mackan58
2013-01-16, 13:19
Jag får migrän av löpsedlar med hockey eller fotboll på. Jag vill kräkas på fotbollsentusiaster som har en en lagflagga ifrån engelska ligan i vardagsrummet, jag mår fysiskt illa över att det alltid skall visas fotboll eller hockey på tv. En IFK-tatuering får mig att överväga självmord. Vem gillar tennis, basket, golf, handboll, skidsport, skidskytte, alpint? Inte jag. Vem blir bara trött när ett hockeylag blir hyllat som hjältar för att de besegrat ett annat hockeylag? Jo, det blir jag.

Jag har försökt att se någon gång bara för att man "skall" gilla skiten, men förstår inte tjusningen alls. Finns det några mer sporthatare här?

Det här är tråden för oss, där vi får whinea, klaga, hejta och vräka ur oss vårt förakt mot den folkliga masspsykosen med att gilla sport.

Haha :).

Var intresserad av fotboll när jag själv spelade. Hocket-vm kan vara kul ibland men håller med om det du skriver.

You had me at "Jag vill kräkas på fotbollsentusiaster som har en en lagflagga ifrån engelska ligan i vardagsrummet"

Gosti123
2013-01-16, 13:30
Fotboll är vackert.

Grahn
2013-01-16, 13:31
Fotboll är vackert.

Snygga bågar på bollen eller....vad?

hahavaffan
2013-01-16, 13:35
Hur många här vill kväva personer som säger:

-"VI skulle ha vunnit igår!! VI spelade ju så bra!" (angående typ United - Barcelona)

-"Äntligen vann VI en match! Fasen vad bra Rooney lirade!"

Ni? Really?

everlas
2013-01-16, 13:35
Snygga bågar på bollen eller....vad?

Av samma anledning du gillar att träna, alla tycker inte som du.

Jag tycker en stor match i CL är kul att glo på och dricka öl :)

Grahn
2013-01-16, 13:36
Av samma anledning du gillar att träna, alla tycker inte som du.

Jag tycker en stor match i CL är kul att glo på och dricka öl :)

Nej det var mer vad som var vackert jag ifrågasatte inte att folk kan tycka det är underhållande :)

everlas
2013-01-16, 13:39
Nej det var mer vad som var vackert jag ifrågasatte inte att folk kan tycka det är underhållande :)

Jaha, my bad, sorry!

Men även om ja gillar fotboll så tycker ja de är extremt tråkigt att grabbarna lägger sig och gråter dirr.

Stefan J
2013-01-16, 13:40
Lagsporter överhuvudtaget tycker jag är ointressant. Så jag ansluter mig till skaran och uttrycker mitt förakt mot lagsporter i allmänhet men fotboll i synnerhet. Fotboll är så jäkla tråkigt!

Mackan58
2013-01-16, 13:41
Hur många här vill kväva personer som säger:

-"VI skulle ha vunnit igår!! VI spelade ju så bra!" (angående typ United - Barcelona)

-"Äntligen vann VI en match! Fasen vad bra Rooney lirade!"

Ni? Really?

Hahaha

+100

Okej
2013-01-16, 13:43
Lagsporter överhuvudtaget ser jag inte som riktiga idrotter. Så jag ansluter mig till skaran!

Word!

Jag ansluter mig till skaran, titta på sport är tråkigt, spela sportspel är tråkigt men att utöva sport är fan kul

Stefan J
2013-01-16, 13:46
Word!

Jag ansluter mig till skaran, titta på sport är tråkigt, spela sportspel är tråkigt men att utöva sport är fan kul

Ahaha, jag editade för sent märker jag. Fine! Jag står för att jag inte tycker att det är riktiga idrotter! :D

Exdiaq
2013-01-16, 13:51
Hur många här vill kväva personer som säger:

-"VI skulle ha vunnit igår!! VI spelade ju så bra!" (angående typ United - Barcelona)

-"Äntligen vann VI en match! Fasen vad bra Rooney lirade!"

Ni? Really?

:)

MathiasF
2013-01-16, 13:59
Hur många här vill kväva personer som säger:

-"VI skulle ha vunnit igår!! VI spelade ju så bra!" (angående typ United - Barcelona)

-"Äntligen vann VI en match! Fasen vad bra Rooney lirade!"

Ni? Really?

*screwy*

D-Crawler
2013-01-16, 14:03
Hur många här vill kväva personer som säger:

-"VI skulle ha vunnit igår!! VI spelade ju så bra!" (angående typ United - Barcelona)

-"Äntligen vann VI en match! Fasen vad bra Rooney lirade!"

Ni? Really?

För att inte tala om hur ofta snacket plötsligt vänder när det istället går dåligt.

"-Vi vinner!!." och liknande

vänds till:

"-De förlorare igår."
"-De kunde fan spelat bättre."
"-Fan va kassa de var."

L-Sami
2013-01-16, 14:37
Fotboll är överskattat i Sverige, för mycket hype i media och mycket pengar som är involverade. Trots det ligger landslagen på samma nivå. Förstår att det är svårare att komma högre upp när man ligger på den nivån, men någonting borde väl hända.

Personligen tycker jag att spelare som Zlatan gör fotbollen rolig att titta på, annars tycker jag inte att det är något spektakulärt det de håller på med.

VM och EM är helt okej att kika på. Se olika lag, taktik och spelstilar.

Hockey var roligare att titta på när jag var yngre, Hockey VM, NHL och Elitserien var spännande. VM idag känns att det är 4 nationsturnering snarare än en världsturnering och hela hockey i sig är väldigt litet sätt till övriga världen. Förstår att det är stort i media, världsnation samt bra traditioner av svenska spelare i NHL. Inte lika överskattat som fotboll.

tenchi
2013-01-16, 14:43
Jag kan genomlida en fotbolls- eller hockeymatch om man är några stycken och umgås och sen är det bra med det.
Men jag blir fruktansvärt trött på att sitta i fikarummet på jobbet och lyssna på alla som vet exakt vad de borde gjort, hur de ska göra, hur man spelar, vilka spelare de borde ha köpt, vem som inte borde spelat osv.

Om jag får välja nåt som jag frivilligt kan tänkas titta på så är det friidrott. Annars utövar jag heller sport istället för att titta på sport.