handdator

Visa fullständig version : Ska jag ändra upplägg?


Noppe
2013-01-16, 10:28
Hej har påbörjat nytt program samt gått in nån form av deff/diet för att försöka gå ner i kroppsfett samt behålla så mycket muskelmassa som möjligt.
Har tränat 6månad på annat program sen tidigare.
Så här ser mitt nya pass ut för bröst/triceps.

Bänkpress
Lutande bänkpress
Militärpress
Flyers maskin
Skullcrushers
Stående triceps kabel

Försöker mig på nån form av sjunkande pyramid 6set från 4reps till 8, vila 30sek.

Nu till min fråga då. Jag har märkt att jag blir väldigt trött i musklerna redan vid militärpress och måste gå ner till väldigt låga vikter för att orka med.
Utöver detta så känner jag att jag fortfarande har energi över och orkar med mer fysiska aktivitet, det är mer att musklerna blir "trötta".

Hur tycker ni att jag ska göra/ändra?
Ska jag ändra/ta bort nån övning?
Ändra set/reps etc?
Eller fortsätta och det kommer bli bättre i längden då det är ett nytt program och jag är nybörjare?
Kan det vara så att jag har dålig teknik eller har för lite vila set/övningar?

Nåt att tillägga kan vara att jag går på pulverdiet.

Tack på förhand //Noppe

Pretorian
2013-01-16, 10:59
Personligen tycker jag det är dumt att gå på ett helt nytt program SAMTIDIGT som man ändrar kosten och minskar kalorierna. Svårt att hålla koll på viktminskningar på gymmet då, enligt mig.

z_bumbi
2013-01-16, 11:13
Även om jag i stort håller med om ovanstående så om någon går på pulverdiet så är tanken antagligen ganska tom oavsett vilket vanligt program som körs.
Ett sätt att inte krokna på samma sätt är att köra längre vila, färre reps (både per set och totalt) och ibland funkar också att sprida ut träningen på varje pass över flera muskelgrupper. Allt för att spara på kolhydraterna i musklerna.

stevez
2013-01-16, 11:29