handdator

Visa fullständig version : 12 week transformation. Kris Gethin


Jimsalabim
2013-01-15, 21:17
Hej!
Jag är 31år, 180cm lång och väger 82,5kg.
När jag började styrketräna för några månader sen så vägde jag 89kg.
Så till saken. Jag har börjat med Kris Gethin's 12 Week Transformation.
Till dom som inte vet om det så går det i stort sett ut på att minska kroppsfett och öka muskulaturen. Man äter 9måltider om dagen, man äter rätt kosttillskott, motionerar 20minuter på morgonen och 20minuter på kvällen osv.
Sen förstås en massa gym-övningar. Det finns videor för varje dag om hur man ska göra och massa tips.
På en vecka tappade jag 3,5kg.
Så nu är jag inne på andra veckan. Träningen går riktigt bra och kosten funkar. Allt känns riktigt bra. Lite klurigt att finna matrecept bara men det löser sig.
Hursomelst, om några veckor ska jag på en jobbresa och ska bo på hotell.
Kris Gethin säger att man inte ska ha några "sheatdays" för det kan ta tillbaka en 10dagar eller mer.
Nu är det maten jag syftar på. En öl behöver jag inte ta även om det är gott med bjud-öl...
Om jag nu väljer noga vad jag äter på hotellrestaurangen och ser till att ta mina promenader och besöker hotellets gym, då kanske jag inte har så mkt att oroa mig för? Eller borde jag packa ner 18matlådor i kylväskan och ta med mig så jag inte går miste om dieten jag påbörjat?
Hoppas någon förstår vad jag menar.

Wiizra
2013-01-15, 21:23
Han säger även att man ska äta 6 gånger om dagen för att ämnesomsättningen höjs.

Lychgate
2013-01-15, 21:30
Så överdrivet fjantigt. Ligger du på kcal underskott är din viktnedgång till stor del vätska.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Läs. Leva ett gott liv > Diet.

Jimsalabim
2013-01-16, 12:14
Ok. Inte en bra idé alltså. Har faktiskt märkt att min träningsvärk tar längre tid att försvinna nu när jag gått efter det schemat.
Har även märkt att jag inte har lika mycket ork på gymmet... mjölksyra mycket snabbare.
Kanske har ett samband?
Ska nog ta in mjölken igen och äta sunt och med jämna mellanrum istället.
Får tacka för era svar!