handdator

Visa fullständig version : Hjälp med träning och kost (Fettminskning och muskler)


selander1337
2013-01-15, 19:18
Hej

Mitt namn är Mattias Selander. Egentligen borde jag kanske söka och kolla lite först men är trött på att vara överviktig, vill gå ner och få muskler! Tänkte skriva lite hur jag äter och tränar just nu och vill gärna ha synpunkter på vad ni tycker om det hela. Sen tar jag gärna emot så mycket tips och sånt som det bara går då jag vill komma i så bra from som möjligt så fort som möjligt. Är medveten om att det kommer ta tid att komma i from men all hjälp uppskattas.

Lägger upp en bild på hur jag ser ut just nu. Men jag är 168 lång, 25 år gammal. Jag började träna så här som jag håller på med nu den 25 december. När jag började den 25 december vägde jag 100 kg, nu den 15 Januari så väger jag 92, så har på kort tid tappat 8 kg, och jag är medveten om att det går snabbast i början då jag helt och hållet fix motivation att göra det och började rätt "hårt" på en gång. Skulle gissa på att jag måste ner till 70-75 för att bli smal. Men är rätt svårt att sikta på vikt då jag också vill bygga muskler.

Hur jag äter:

-Frukost-
Fiberberikad havregryns gröt 1 portion och ett ägg samt en kopp kaffe
Eller
4 skivor bacon, en frukt (Äppel eller apelsin)och ett ägg samt en kopp kaffe

-Mellanmål-
Pågens Energibröd (Osötad fullkorns bröd) med tonfisk i vatten och citronpeppar, i ugnen samt en kopp kaffe och frukt

-Middag-
Ibland samma som mellanmålet
Eller
Lite kycklingfile med tomat klyftor och isbergssallad och en kopp kaffe

-Kvällsmat-
Typ samma som mellanmålet

Det där är i princip det jag äter, dricker bara kaffe och vatten. Jag äter inget socker alls. Jag brukade dricka väldigt mycket coka cola och äta mycket godis och skitmat.

Hur jag tränar:

Efter frukost så går jag ca 1 mil och på kvällen går/joggar jag 5-7 km, nu när det är mycket snö så har jag inte joggat något. Så ca 1,6 mil motion per dag. Jag har också ett års gymkort men pga väldigt dålig ekonomi just nu så är jag nästan aldrig där då jag inte har råd att ta mig dit. Kommer få bättre ekonomi snart, typ i April så snön är borta. Just nu skottar jag snö och det har inte snöat alls mycket här jag bor på sistone, i april så börjar gräsklippning och sånt och kommer tjäna en rätt fin lön varje månad. Men försöker allt jag kan att åka till gymmet. Där har jag tillgång till löpband / crosstrainer / Massa maskiner och simmning. Annars gör jag lite crunchers och push-ups lite då och då här hemma, pallar dock inte så mycket just nu. Typ 20-30 crunchers och 15 push ups. Så fort jag får in lite mer pengar så kommer jag fortsätta så som jag är ute och går nu och sen börja med gym 3 dagar i veckan, hade tänkt måndag, onsdag och fredag, sen öka när jag börjar palla mer och mer.

Det var väl det stora hela vad jag kommer på just nu, ger gärna synpunkter om detta och tips. Ha dock i tanken att just nu har jag inte pengar, men kommer bli bättre med det snart.

http://ladda-upp.se/bilder/ffcmscdlvslunj

Vet inte om bilden visas eller inte men adressen till den är http://www.ladda-upp.se/bilder/ffcmscdlvslunj

Lychgate
2013-01-15, 19:26
För lite mat. För mycket konditionsträning. Börja styrketräna.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Läs.

selander1337
2013-01-15, 19:34
Okej tack, ska läsa på en gång

selander1337
2013-01-15, 19:35
Har inte läst än men ska göra det nu, men en fråga. När du säger för lite mat, om jag nu äter för lite mat vad har det för påverkan med vikt nedgång? Är det inte bra att äta så lite som möjligt när man ska gå ner i vikt om man inte mår dåligt av det så att säga?

Lychgate
2013-01-15, 19:42
Har inte läst än men ska göra det nu, men en fråga. När du säger för lite mat, om jag nu äter för lite mat vad har det för påverkan med vikt nedgång? Är det inte bra att äta så lite som möjligt när man ska gå ner i vikt om man inte mår dåligt av det så att säga?

Förlorad muskelmassa, försämrad återhämtning, bland annat. I ditt fall hade jag oroat mig för lös hud då du har tydlig striae/bristningar på buken.

StretfordEnd
2013-01-15, 19:44
Har inte läst än men ska göra det nu, men en fråga. När du säger för lite mat, om jag nu äter för lite mat vad har det för påverkan med vikt nedgång? Är det inte bra att äta så lite som möjligt när man ska gå ner i vikt om man inte mår dåligt av det så att säga?

Inga men, läs så kommer du troligtvis förstå vad han menar.

selander1337
2013-01-15, 19:46
Jo precis har läst inlägget nu, fick svar på det jag frågade så ber om ursäkt för det. Är dock urkass på allt detta när det handlar om hur jag ska träna och vad jag behöver äta. Skulle varit bra med något slags schema man kan följa. Alltid varit dålig när det kommer till mat och träning tyvärr :(