handdator

Visa fullständig version : Frukost


Skitväder
2013-01-15, 16:07
Hej! Har en fråga ang större mål till frukost ex spagetti och köttfärssås. Men skulle det vara negativt på något sätt att äta så mycket mat på morgonen?

King Grub
2013-01-15, 16:07
Nej.

HMS Laestander
2013-01-15, 16:16
Nej.

Du kan käka det varje morgon ifall du så vill, bara du håller dina kcal i styr.

massakay
2013-01-16, 07:15
Jag äter pasta och kycklinfile 2-3 gånger i veckan till frukost, och har gjort det lite till och från i något år nu. Går alldeles utmärkt!:)

GymJimmy
2013-01-16, 11:35
Hej! Har en fråga ang större mål till frukost ex spagetti och köttfärssås. Men skulle det vara negativt på något sätt att äta så mycket mat på morgonen?

Nej.
Tvärtom så äter folk för lite på morgonen tycker jag.
Att äta en "middagsmåltid" till frukost skulle aldrig skada.
Tror knappast man åt mackor med ost och ett glas mjölk till frukost på stenåldern ;)

Pretorian
2013-01-16, 11:43
Nej.
Tvärtom så äter folk för lite på morgonen tycker jag.


Man får väl sätta det i relation till det totala intaget under dagen?


Tror knappast man åt mackor med ost och ett glas mjölk till frukost på stenåldern ;)

:smash:

10xKV
2013-01-16, 12:13
Jag tror att det kan ha nackdelar och fördelar - rent fysiologiskt har jag ingen aning!
Men man vet inte exakt hur hunger fungerar? Jag kan ha fel men vore det inte möjligt att ifall man vänjer sig vid att äta stora mål till frukost t.ex. så blir det lättare att äta mer under dagen? Detta kan vara bra under bulk men kanske negativt under deff/för den som inte styr kosten medvetet? Om man jämför med t.ex. fasta så är det enkelt för många att bestämma sig för att inte äta alls - jämfört med att "bara äta det här". Jag tror att ju färre tillfällen man vänjer sig vid att äta, så kan det för många som har svårt att hålla vikten bli lättare att avstå från "skitmat" osv.

Bara ströfunderingar :)

Pretorian
2013-01-16, 13:12
10xKV:
Jag går lättare ner i vikt på färre men större mål och samma sak (fast tvärtom) åt andra hållet så har jag lättare att gå upp i vikt på fler mål, då är det lättare att få sig fler kalorier.

HMS Laestander
2013-01-16, 16:58
10xKV:
Jag går lättare ner i vikt på färre men större mål och samma sak (fast tvärtom) åt andra hållet så har jag lättare att gå upp i vikt på fler mål, då är det lättare att få sig fler kalorier.

Måste hålla med det här. Även om man har sina planerade mål och följer dem ökar suget (för mig personligen) ju oftare jag äter. Bad Guy Brain ska alltid hitta något lite smågott som man ska vilja ha emellan, så det är mycket disciplin inblandat (: