handdator

Visa fullständig version : Ny med träningen! Lite vilsen..


Emcvid
2013-01-15, 11:25
Hej!
Det är såhär att jag har bestämt mig för att komma igång med träningen nu inför sommaren men eftersom jag aldrig gymmat ordentligt så skulle jag behöva lite råd och tips!

Lite om mig:
Jag är 17 år, väger ungefär 58 kg och är 170 lång! Jag håller inte på med någon idrott eller någon annan slags träning just nu! Gick på gymnastik för några år sen, det är i stort sett det enda jag tränat.

Eftersom jag redan är väldigt smal så vill jag satsa på styrketräning, men problemet är att jag vet inte riktigt vart jag ska börja.. Jag vill slimma till min kropp och samtidigt bygga upp lite muskler! Vill satsa som mest på ben (mycket rumpa) mage och rygg! Så hur gör jag detta på ett såbra och så effektivt sätt som möjligt?
Tidigare när jag har gymmat har jag kört 12x3 per övning, är detta bra? Eller ska jag köra på mer eller mindre? Hur borde jag lägga upp min kost? Proteinpulver kanske? Tänkte träna minst 4 gånger i veckan!

Så hur lägger jag upp träning och kost på bäst sätt?
Jätte tacksam för svar och tips!

Malmberg
2013-01-15, 12:31
Ang träningen så läs följande länk, där finns två bra program.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=87454

Ang kosten så ät mycket. Försök att äta proteinrika livsmedel och utvärdera efter nån vecka. Går det inte i rätt riktning så kan kostillskott vara något att införa.