handdator

Visa fullständig version : Polarens deffschema och min första post


knasbollen12345
2013-01-15, 10:13
Vill börja med att säga hej *cupid*
Vaknar 1h promenix CLA koffein multivitamin 1 lite vatten

Dryck vatten / funlight osv
9.00 1dl havregryn 35g protein + 5 g omega3
11.00 1 dl ris 250g lax 1 dl kessella med chipsdip (ska jag byta ut mot potatis här med kanske ?)

preworkout
1 skop Eaa + kreatin CLA testo booster
13.00 Träning + 30 min crosstrainer
14.30 1/2 dl malto + 35g protein
18.00 200g/kykling Ev nötfärs 12% 2 st medelstora potatisar + 1 dl kessella med dip. CLA 1 advokado
21.00 1 dl kassein + 5g omega 3, testobooster. Zma

23.00 natti
175cm 93 kg bf 20

Någon som kan hjälpa mig räkna ut detta vore jag enormt tacksam för och komma med synpunkter detta är min första deff. Vill såklart inte tappa muskler.
Så vore jag kanon tacksam. Vill ner till ca 13 bf smile men är detta en ok utgångpunkt ?

bilder utlovas till sommaren

Lychgate
2013-01-15, 10:20
Hur mycket energi äter du och på vilken fördelning?

knasbollen12345
2013-01-15, 10:24
Hur mycket energi äter du och på vilken fördelning?

ja det är lite det jag vill ha hjälp med att räkna ut med satt i 45 min för å räknat ut min frukost, vet att det finns mycket kompetent personal här *screwy*. så det skulle jag verkligen vilja ha hjälp med . *cupid* satt i diverse tabeller å shit. alltid kört min mat på känsla innan :) har dock köpt mig en våg nu.

of topic . bra viknedgång du hade gjort Lychgate klapp klapp
MVH

Lychgate
2013-01-15, 10:29
ja det är lite det jag vill ha hjälp med att räkna ut med satt i 45 min för å räknat ut min frukost, vet att det finns mycket kompetent personal här *screwy*. så det skulle jag verkligen vilja ha hjälp med . *cupid* satt i diverse tabeller å shit. alltid kört min mat på känsla innan :) har dock köpt mig en våg nu.


MVH

Omöjligt att göra något konkret med dina beskrivningar. Hur mycket väger 2 "Medelstora" potatisar?

http://www7.slv.se/Naringssok/?epslanguage=sv

Räkna ut ordentligt och lär dig från början hur man gör.

knasbollen12345
2013-01-15, 10:35
Omöjligt att göra något konkret med dina beskrivningar. Hur mycket väger 2 "Medelstora" potatisar?

http://www7.slv.se/Naringssok/?epslanguage=sv

Räkna ut ordentligt och lär dig från början hur man gör.

150 g hade jag tänkt i potatisväg jo allt står la där nu advokado 120 g

Reaper123
2013-01-15, 10:43
Jag borde antagligen skaffa en annan hobby, men räknade på 200g nötfärs till middag som alternativ och 1dl okokt ris eftersom du ej skrev om det var kokt/okokt och uppskatta det övriga (tex att du antagligen steker din mat i fett).

Fick följande siffror:
2078 kcal
218g protein
144g kolhydrater
67g fett

Ser väl helt okej ut enligt mig, förutsatt att jag nu uppskattat rätt åt dig, men på detta kcalintag så hoppas jag att du inte gör så mycket mer fysiskt krävande än att lyfta skrot ~3ggr/veckan annars lär du ligga på ett allt för stort underskott om du nu är rädd om musklerna. Jag skulle siktat på 2500 och testa detta ett par veckor för att se vart vikten bär iväg (-0,5kg/vecka låter lagom i snitt, alltså lite snabbare i början och sen kommer det naturligt plana ut)

Tycker dock det är lite onödigt mycket pulver du dricker. Ät mat istället är mitt tips ;)

Tacos
2013-01-15, 11:12
Vill börja med att säga hej *cupid*
Vaknar 1h promenix CLA koffein multivitamin 1 lite vatten

Dryck vatten / funlight osv
9.00 1dl havregryn 35g protein + 5 g omega3
11.00 1 dl ris 250g lax 1 dl kessella med chipsdip (ska jag byta ut mot potatis här med kanske ?)

preworkout
1 skop Eaa + kreatin CLA testo booster
13.00 Träning + 30 min crosstrainer
14.30 1/2 dl malto + 35g protein
18.00 200g/kykling Ev nötfärs 12% 2 st medelstora potatisar + 1 dl kessella med dip. CLA 1 advokado
21.00 1 dl kassein + 5g omega 3, testobooster. Zma

23.00 natti
175cm 93 kg bf 20

Någon som kan hjälpa mig räkna ut detta vore jag enormt tacksam för och komma med synpunkter detta är min första deff. Vill såklart inte tappa muskler.
Så vore jag kanon tacksam. Vill ner till ca 13 bf smile men är detta en ok utgångpunkt ?

bilder utlovas till sommaren

Försök att lära dig mer själv om kost och träning. Slipper du vara så beroende av andra och deras synpunkter. Dessutom är det mycket roligare om man själv förstår vad och framför allt varför man äter vissa saker.

knasbollen12345
2013-01-15, 11:13
Jag borde antagligen skaffa en annan hobby, men räknade på 200g nötfärs till middag som alternativ och 1dl okokt ris eftersom du ej skrev om det var kokt/okokt och uppskatta det övriga (tex att du antagligen steker din mat i fett).

Fick följande siffror:
2078 kcal
218g protein
144g kolhydrater
67g fett

Ser väl helt okej ut enligt mig, förutsatt att jag nu uppskattat rätt åt dig, men på detta kcalintag så hoppas jag att du inte gör så mycket mer fysiskt krävande än att lyfta skrot ~3ggr/veckan annars lär du ligga på ett allt för stort underskott om du nu är rädd om musklerna. Jag skulle siktat på 2500 och testa detta ett par veckor för att se vart vikten bär iväg (-0,5kg/vecka låter lagom i snitt, alltså lite snabbare i början och sen kommer det naturligt plana ut)

Tycker dock det är lite onödigt mycket pulver du dricker. Ät mat istället är mitt tips ;)


kanon trodde man alltid skrev i okta kolisar dvs ris potatis osv kommer även lägga i en buljongtärning , det är det jag menar i allfall :). det som kommer stekas i är äkta svenskt smör 50 gram under 1 dag totalt !

morgonpromenad 5 dagar i veckan

Styrka 4 -5 dagar i veckan 45 max 50 min pass + 30 min crosstrainer

Mån morgon promenix 1h senare ben + löpning 20 min
Tis morgon promenix senare axlar triceps + 30 min cross
Onsdag morgon promenix senare Endas morgon promenix (VILA)
Torsdag morgon promenix senare Rygg + 30 min cross
fre / ev Lör morgon promenix senare Bröst + Biceps + 30 min cross

Lörd Vila ev strosa omkring lite
Söndag Vila ev strosa omkring lite ;)

knasbollen12345
2013-01-15, 11:18
Försök att lära dig mer själv om kost och träning. Slipper du vara så beroende av andra och deras synpunkter. Dessutom är det mycket roligare om man själv förstår vad och framför allt varför man äter vissa saker.


nja tränat i 15 år å tävlat i strongman många år innan så kan min träning men vi vill ju bara äta så mycket protein som möjligt å fläska bott i polen i många år innan! . dock sadlat om nu pga av 1 år med utan någon träning alls för jag har bott utomlands samt varit skadad amputera bort tår å shit, så redan gått ner GANSKA mycket , både muskler å fett om man säger så. så har ingen som coatchar mig längre håller inte på med min gren längre ! dålig på att räkna får skylla på dyslexi , hade räknat med att hamna runt 2500 calls på känsla med detta matschema, verkar hamnat lite lågt . (för lågt) ? Vad kan jag lägg till mer som ex!

Men är tacksam med era expertis inlägg ni som gillar å deffa ;);) :Virro

Men har du någon synpunkt på mitt konstschema å deff är jag ideligen den som lyssnar och tar till mig din info för ev korrigering

Tacos
2013-01-15, 11:22
Men är tacksam med era expertis inlägg ni som gillar å deffa ;);) :Virro

Är nog ingen som gillar att deffa skulle jag tro :)

knasbollen12345
2013-01-15, 11:33
Är nog ingen som gillar att deffa skulle jag tro :)

hehe är väll lite förutfattade meningar vi strongman gubbar / fd strongman gubbar har om bb folket ;);
Sen att det är lite gay men så man talar ju inte så högt om det :) ! shhhhhh


men som sagt konkreta tips å välkommet ! ni är king gubbar

Ironwoman
2013-01-15, 11:35
Väldigt mycket Omega-3... 10 g + 250 g lax. Rekommendationerna är 1 E%, så på en 2500 kcal kost ca 3 g omega-3.

Bara för att något är bra är det inte bättre ju mer man äter av det.

knasbollen12345
2013-01-15, 12:19
Väldigt mycket Omega-3... 10 g + 250 g lax. Rekommendationerna är 1 E%, så på en 2500 kcal kost ca 3 g omega-3.

Bara för att något är bra är det inte bättre ju mer man äter av det.

Fiinns studier på högt omega 3 intag å fettbrännande effekter . själv märkt positiva effekter på högt intag omega 3 under längre perioder !" .

Även tänkt byta ut laxen mot ev torskliknande saker då sjunker fettet litet .

EDIT: jaja sen finns det massa studier som hävdar att högt intag är dåligt si å så men så kör jag :) följer du livsmedelsverkets rek för protte intaget med ? iofs är du kvinna å verkar hålla på med multisport så kanske iofs vad jag kan utläsa av avatar ...
MVH

Lychgate
2013-01-15, 13:52
Väldigt mycket Omega-3... 10 g + 250 g lax. Rekommendationerna är 1 E%, så på en 2500 kcal kost ca 3 g omega-3.

Bara för att något är bra är det inte bättre ju mer man äter av det.

3g är närmare Minimum för hälsa än rekommenderat intag.

Reaper123
2013-01-15, 16:03
kanon trodde man alltid skrev i okta kolisar dvs ris potatis osv kommer även lägga i en buljongtärning , det är det jag menar i allfall :). det som kommer stekas i är äkta svenskt smör 50 gram under 1 dag totalt !

morgonpromenad 5 dagar i veckan

Styrka 4 -5 dagar i veckan 45 max 50 min pass + 30 min crosstrainer

Mån morgon promenix 1h senare ben + löpning 20 min
Tis morgon promenix senare axlar triceps + 30 min cross
Onsdag morgon promenix senare Endas morgon promenix (VILA)
Torsdag morgon promenix senare Rygg + 30 min cross
fre / ev Lör morgon promenix senare Bröst + Biceps + 30 min cross

Lörd Vila ev strosa omkring lite
Söndag Vila ev strosa omkring lite ;)Är väl lite olika, skiljer ju cirka en faktor 3 på om det är kokt/okokt till vad 1dl väger/innehåller i kcal ;)

Om du nu steker allt med 50g smör så kan du lägga till ~300 kcal & ~30g fett på mina siffror!

Låter som du kommer ligga på ett ganska så stort kcalunderskott om du rör på dig så pass mycket och tränar så mycket. Men börja med att följa schemat ett par veckor och se vart vikten bär i väg!

knasbollen12345
2013-01-15, 17:36
Är väl lite olika, skiljer ju cirka en faktor 3 på om det är kokt/okokt till vad 1dl väger/innehåller i kcal ;)

Om du nu steker allt med 50g smör så kan du lägga till ~300 kcal & ~30g fett på mina siffror!

Låter som du kommer ligga på ett ganska så stort kcalunderskott om du rör på dig så pass mycket och tränar så mycket. Men börja med att följa schemat ett par veckor och se vart vikten bär i väg!

Tack men då hamnar vi ju på ungefär 2400 cals per dag tycker det låter rätt ok. få se efter 2 veckor som sagt om jag gått ned något kilo..... känner mig hungrig som fan nu efter passet blev ju bara en ynka gainer sen inte mål 2 200g köttfärs /potatis å kessella sås fråns 18.00 snåret...*popcorn*:smash::Virro... ska äta nu . sista måltiden sen ynka kassein protte sen sova hur ska detta gå.


hehee när jag tävlade åt jag nog det tripplar + chips å massa gainer

morgonpromenaden idag gick kanon cardion på gymmet var tråkig å jobbig :) å hade dåligt tryck i bitarna i lyften . .....

Lychgate
2013-01-15, 17:41
Tack men då hamnar vi ju på ungefär 2400 cals per dag tycker det låter rätt ok. få se efter 2 veckor som sagt om jag gått ned något kilo..... känner mig hungrig som fan nu efter passet blev ju bara en ynka gainer sen inte mål 2 200g köttfärs /potatis å kessella sås fråns 18.00 snåret...*popcorn*:smash::Virro... ska äta nu . sista måltiden sen ynka kassein protte sen sova hur ska detta gå.


hehee när jag tävlade åt jag nog det tripplar + chips å massa gainer

morgonpromenaden idag gick kanon cardion på gymmet var tråkig å jobbig :) å hade dåligt tryck i bitarna i lyften . .....

Skippa pulvret och ät riktigt mat ifall du har problem med hunger.

knasbollen12345
2013-01-15, 17:49
Skippa pulvret och ät riktigt mat ifall du har problem med hunger.


jkag vänjer mig *gah!*.

pulver är smidigt å billigt.....

efter som willys hade skallade räkor för 66kr kg idag så blir det dock var det endel vatten i shrimpsen

300g räkor
150 g potatis
1dl kessella sås

istället som må¨l 2 :P

lolitalord
2013-01-18, 02:59
Väldigt mycket Omega-3... 10 g + 250 g lax. Rekommendationerna är 1 E%, så på en 2500 kcal kost ca 3 g omega-3.

Bara för att något är bra är det inte bättre ju mer man äter av det.

3 omega3 tabletter morgon, 2 mitt på dagen och 3 på kvällen ska jag testa. Plus fett i kosten. Bra fett i maten - bränner dåligt fett i kroppen. Tror iaf jag på.