handdator

Visa fullständig version : Animal Flex - ledvärk


Lellan
2013-01-14, 23:23
Har problem med att jag vaknar av ont i fötter, händer (ibland även höfter, om jag sover på sidan). Inte knän, armbågar etc. Har lämnat prover i somras och höstas(ska ta reda på vilka, ett helt batteri 2 ggr - det enda läkaren skrev som svar var "provsvaren du lämnade var normala").

När jag fick utskrivet diklofenak maxdos i 20 dagar mådde jag bättre än på mer än ett år, men det kan man ju inte leva på.. har ny tid hos läk, tänkte att de kanske kan röntga? Eller vad som helst, för det gör verkligen ont. Har även en allmän smärta som liksom "sveper" genom kroppen, svårt att förklara, men känns som ett "norrsken" ont som fladdrar runt.. :Virro

Fick diklofenaken mot triggerfinger, som ska opereras, dock vetekatten om det är värt det.. eftersom jag upplever lindring händer/fötter när jag aktiverar stora muskelgrupper styrketräning vilket lär bli knöligare under läkningen. Triggerfingret är ju mer som en lokal inflammation, som kommer och går lite. Det andra mer el mindre konstant, värst på natten.

Känns det som sendrag i händer fötter, som inte går att få bort. Går runt lite vaken, värmer händer/fötter extra - då lindras det såpass att det går att sova.

Har nu lite "desperat" börjat använda Animal Flex - hoppas det resultat! Borde väl inte vara ngn fara med tanke på mina besvär..? Tog 3 veckor att få läkartid, tanken att stå ut så länge känns lite för jobbigt för att orka vänta utan att göra ngt.

Zababa
2013-01-15, 14:16
Har problem med att jag vaknar av ont i fötter, händer (ibland även höfter, om jag sover på sidan). Inte knän, armbågar etc. Har lämnat prover i somras och höstas(ska ta reda på vilka, ett helt batteri 2 ggr - det enda läkaren skrev som svar var "provsvaren du lämnade var normala").

När jag fick utskrivet diklofenak maxdos i 20 dagar mådde jag bättre än på mer än ett år, men det kan man ju inte leva på.. har ny tid hos läk, tänkte att de kanske kan röntga? Eller vad som helst, för det gör verkligen ont. Har även en allmän smärta som liksom "sveper" genom kroppen, svårt att förklara, men känns som ett "norrsken" ont som fladdrar runt.. :Virro

Fick diklofenaken mot triggerfinger, som ska opereras, dock vetekatten om det är värt det.. eftersom jag upplever lindring händer/fötter när jag aktiverar stora muskelgrupper styrketräning vilket lär bli knöligare under läkningen. Triggerfingret är ju mer som en lokal inflammation, som kommer och går lite. Det andra mer el mindre konstant, värst på natten.

Känns det som sendrag i händer fötter, som inte går att få bort. Går runt lite vaken, värmer händer/fötter extra - då lindras det såpass att det går att sova.

Har nu lite "desperat" börjat använda Animal Flex - hoppas det resultat! Borde väl inte vara ngn fara med tanke på mina besvär..? Tog 3 veckor att få läkartid, tanken att stå ut så länge känns lite för jobbigt för att orka vänta utan att göra ngt.

Om Animal Flex kommer hjälpa dig med dina besvär vågar jag inte uttala mig om.

Jag kan däremot säga att jag lider av en översträckt armbåge. Överbelastade knän och en armbåge som vridits på ett sätt så jag fått smärtor i den.
Tog Animal Flex och det var för mig en riktig mirakel produkt.

Lycka till med läkningen!

Lellan
2013-01-15, 22:17
Om Animal Flex kommer hjälpa dig med dina besvär vågar jag inte uttala mig om.

Jag kan däremot säga att jag lider av en översträckt armbåge. Överbelastade knän och en armbåge som vridits på ett sätt så jag fått smärtor i den.
Tog Animal Flex och det var för mig en riktig mirakel produkt.

Lycka till med läkningen!

Tack!

Nu känner jag mig redigt desperat faktiskt, så hoppas det har ngn slags effekt iaf! Frågan är om det är ngn hit att ta med doktorn och konsultera; förpackningarna ser ju skrämmande ut typ. Kan ju skriva ut innehållet på min "hälsokost" isf. Min bild generellt är att läkare är skeptiska till kosttillskott, men samtidigt kanske diklofenak inte är en hit..

1177 tyckte jag ska testa med det. Har jag lika ont i morrn köper jag det iaf, drygt med konstant ont. *grr*

Gober
2013-01-15, 22:24
Animal Flex funkade riktigt bra för mig när jag hade värk. Men den får väl inte säljas längre pga Cissus? Måste stå på burken att det är för boskap tror jag ;-)

burkmannen
2013-01-15, 23:44
Animal Flex funkade riktigt bra för mig när jag hade värk. Men den får väl inte säljas längre pga Cissus? Måste stå på burken att det är för boskap tror jag ;-)

Glukosamin är det du tänker på. Provar just nu Joint fusion med Cissus, MSM och nyponextrakt. Dag 6 imorgon och hittills typ ingen effekt för mig. Många verkar det hjälpa på, men inte alla. Tar 3 tabletter istället för rekommenderade 2 eftersom 450 mg lät lite per kapsel.

Gober
2013-01-15, 23:46
Glukosamin är det du tänker på. Provar just nu Joint fusion med Cissus, MSM och nyponextrakt. Dag 6 imorgon och hittills typ ingen effekt för mig. Många verkar det hjälpa pa, men inte alla.

Just det, Glukosamin är det som måste märkas som boskapsföda. Cissus har jag testat men det enbart gav ingen effekt.

burkmannen
2013-01-15, 23:49
Just det, Glukosamin är det som måste märkas som boskapsföda. Cissus har jag testat men det enbart gav ingen effekt.

Tänk om det fanns små förpackningar så man slipper lägga ut 300 kr på något som kanske fungerar. Skulle då Jag laborera i sinne.:)

Lellan
2013-01-16, 07:53
3e dagen här, och det är verkligen ett helt batteri piller i påsarna.. :Virro

Vann på facebook via en kosttillskottsida (som fö mest verkade ha danska anhängare, som roade sig med att hävda att jag tagit anaobola etc, lite humor :D), skickat via danmark. Är det olagligt eller vad? Brukar inte beställa sånt jag inte vet något om, men som sagt.. vann en slant där, och desperat pga ont så.

Jag kan gärna vara djur om det är vad som krävs för att få ta det om det funkar! :P

Lellan
2013-01-18, 09:21
Oklart om det verkligen kan funka så snabbt - men inatt var 1a ggn i år jag inte vaknade av ont mitt i natten. Oavsett om det beror på Animal Flex el inte.. så var det gött! *flex*

Kischen
2013-01-18, 10:00
Oklart om det verkligen kan funka så snabbt - men inatt var 1a ggn i år jag inte vaknade av ont mitt i natten. Oavsett om det beror på Animal Flex el inte.. så var det gött! *flex*

Har för mig att iaf cissus har en smärthämmande effekt.. men om du redan provat "riktiga" värktabletter så verkar det ju osannolikt att det skulle göra skillnad.

Släng in omega 3 också?

Lellan
2013-01-18, 10:10
Har för mig att iaf cissus har en smärthämmande effekt.. men om du redan provat "riktiga" värktabletter så verkar det ju osannolikt att det skulle göra skillnad.

Släng in omega 3 också?

Har inte ätit smärtstillande förutom Diklofenak i november. Vilket säkert låter heltdumt, eftersom jag vaknar på nätterna av ont. Men har lätt för att somna, så tar igen sömnen sen. Det som blir lidande är sociala, blir jobb+ träning + son endast.

Äter faktiskt inte omega 3 just nu, minns inte vad det är för olja i animal flex men var så mkt piller så jag tänkte skippa omegan.. äter bra kost, rätt så mkt fet fisk, och ibland ngn sked Udos Choice.

Lellan
2013-02-01, 00:35
Kan ju omöjligt veta om det beror på Animal Flex; men det det enda jag ändrat i mitt leverne; den där plastpåsen på morgonen. Och inte en natt har jag sedan typ 18/1 vaknat av mina nattliga sendragsonda händer fötter (varje natt i december i princip). Samt att jag upplever mindre värk överlag, lite småmolande bara som jag absolut kan leva med. Inget som tar all ork så man tokdäckar.

Så jag kommer INTE våga sluta! :D Utreds ju fortfarande hos läkare; han fick titta på burken men de får inte säga varken för el emot naturläkemedel "men jag förstår att det känns skönt att du får sova" sa han diplomatiskt. No shit! Kollade med Fredrik Carlsson på ReForm, han kollade burken och gav tummen upp, tycks inte vara ngra "farligheter".

Så vad det än är, så hoppas jag att det fortsätter så här bra. :)

Zababa
2013-02-01, 16:10
Animal Flex är magiskt :)
Kul att det funkade för dig!

Har dock svårt att hitta vart man kan köpa det?

Har börjat med en MSM och Cissus blandning med tillskott av Glucosamin.
Hoppas på samma effekt som Animal Flex, återstår att se!

Fjrebqll
2013-02-02, 20:16
Att Joint Fusion ej fungerar så bra är ju inte så konstigt.

450mg MSM i 2 kapslar va?

Skulle hellre satsat på på en patenterad version av MSM(OPtI) 1kg och tryckt i mig 2-4 tsk per dag. Dvs 10-20g per dag.