handdator

Visa fullständig version : Redefine - Från ben-get till Belgian Blue


Redefine
2013-01-13, 22:34
Så va tiden kommen att styra upp en journal. Jag påbörjar ett nytt träningsprogram som jag snubblade över här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=174317) på kollot. Jag anser migsjälv vara relativt färsk i gymmet, gymmade regelbundet i ca 1,5 år för ca 7-8 år sedan men tappade glöden, disciplinen och rutinen. Åren gick och kroppen förföll, man började röka och man blev alldeles för bekväm med soffliggandet.

Efter ett par år började det klia i de få muskler man hade kvar och jag gjorde ett pinsamt försök till att komma igång igen. Lätt att göra ursäkter osv, men med otroligt oregelbundna arbetstider gjorde att det var svårt att få rutin och kontinuitet i det hela så det blev inte många månader man lyckades hålla uppe flåset.

Nu har jag hunnit med att både byta jobb två gånger, byta stad och studerat ett år. I sommras bestämde jag mig dock för att styra upp gymmandet på riktigt. Den 6:e augusti gjorde jag slag i saken och bestämde att jag skulle sluta röka, börja träna och bli det bästa jag kan bli! Jag tog en sista cigg i solen den dagen och sedan dess har jag varit rökfri. Jag har visserligen fuskat och tagit någon festcigg vid några tillfällen, men jag sitter i skrivande stund och är helnöjd över att suget efter ciggen har ersatts av längtan till nästa gympass! :hbang:

Jag köpte gymkort och styrde upp med att börja promenera varje dag. efter någon vecka så va ja ute å nötte sulorna och var snart uppe i 5-6 mil per vecka! Gymmade 5-6 ggr per vecka på ett av Arnolds splitprogram och käkade som en häst. På mindre än en månad hade jag gått upp från 64 kg till ca 73 kg. Kanske lite väl snabb viktökning men jag blev inte fet av det iaf.

http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=95243&stc=1&d=1358110725

Det blev ett mindre uppehåll i gymmandet under slutet av oktober till slutet av november pga att jag hade för mycket att göra i plugget som avslutades i slutet av november. Så nu är jag igång igen, mer peppad än någonsin!

Jag blir 26 år nästa vecka, jag är 180 cm lång och jag väger i dagsläget ca 71 kg. Lite kassa bilder men det kommer upp bättre bilder på dagsformen vid ett senare inlägg :)
http://www.kolozzeum.com/forum/attachment.php?attachmentid=95246&stc=1&d=1358112024

Kroppsmått 2013-01-13
(Avslappnat/Spänt)
Överarmar: 30,5/34,5 cm
Underarmar: 28/29,5 cm
Handleder: 16,7 cm
Axlar: 118,5/120 cm
Bröst Omkrets: 97/102 cm
/Midja Smalast: 75/78 cm
Höfter: 84 cm
Lår: 53/54cm
Vader: 36/36,5 cm

Vikt: 71 småstenar

Mål:
Målvikten är 85 kg lean gains innan jag ens börjar fundera på att köra deff. Jag ska ha minst min kroppsvikt som träningsvikt i bänk. Och ett lite mer långsiktigt mål är att va rippad som fan till beach 2014! *flex* Sedan såklart att fortsätta bygga vidare! Kanske man tillochmed någon gång i en avlägsen framtid hittar på något så befängt att man ställer upp på nån tävling? ;P

Redefine
2013-01-15, 08:57
Måndag 14/1 -13

Då var det första riktiga posten på journalen! Helgen bestod av att hjälpa en polare flytta till ett hyreshus vars hiss slutat fungera.. På 4:e våningen *facepalm* Och på söndagen blev det rygg och benpass som jag nog körde lite för hårt på. Jag är fortfarande väldigt ovan böj och mark, formen är långt ifrån bra. Så jag fick rätt ont i ländryggen efter det passet och det håller fortfarande i sig. Så med tanke på det problemet valde jag att köra bröst och axlar istället för rygg och traps som egentligen stod på menyn för måndagen.

Jag kanske ska börja med att skriva upp hur mitt schema ser ut för tillfället. Som jag skrev i föregående post har jag börjat på ett program som heter Tri-Phase. Vilket är ett program som är inriktat på hypertrofi och är uppdelat i tre faser som namnet så fint antyder. Det är totalt 9 veckor långt, och då 3 veckor per fas och jag påbörjade då igår första fasen.

Den första fasen inriktar sig på volym, alltså att man inriktar sig på att successivt öka antalet totala repetitioner per pass. Man väljer vikter så att man klarar mellan 6-10 reps genom alla set. Första veckan kör man tre set per övning, andra veckan kör man 4 set per övning och tredje veckan blir det då 5 set per övning.

Andra fasen inriktar sig på intensitet, där man alla veckor kör 3 set per övning. Man man ändrar vikterna så man första veckan klarar max 6 reps, andra veckan 4 reps och tredje ska man endast klara 2 reps.

Tredje fasen tar man frekvens i beaktning och siktar på att köra helkroppspass varje pass och successivt minskar vilotiden genom veckan (Dag1 - 2 min vila, dag2 - 90s vila, dag3 - 30s vila).

Tykte programmet såg väldigt intressant ut och jag var sugen på lite friska vindar så jag passar på att prova! Jag länkade även till tråden där jag hittade programmet i förra posten så jag hoppas det finns fler som jag som blir nyfikna på detta och bestämmer sig för att köra på programmet! :hbang:

Redefine
2013-01-15, 09:26
Passet (Fas 1, Vecka 1, Dag 1)

I lurarna:
http://www.youtube.com/watch?v=ilBOMbvICuc

Bröst + Axlar
(Vikt/Reps)
Bänkpress
40x6 (Warmup)
50x3 (Warmup)
55x2 (Warmup)
60x7
60x6
60x6 (Fick lite smyghjälp av passaren sista reppen)

Lutande Hantelpress
17,5x12
20x9 PB
20x9

Dips
KVx10
KVx10
KVx12

Militärpress
27x8
27x8
27x7

Sidolyft Hantlar
7x10
8x8
8x7

Kommentar: Passet kändes jävligt bra trots ryggsmärtan. Fick riktigt skönt pump och kände nästan under passets gång att jag gick upp en BH-storlek *flex* Jag har tidigare kört många fler övningar per pass och kört tex varannat set bänk och varannat rodd, alltså kört musklernas antagonister eller vad det heter :P Så nu kändes det mycket bättre när jag hade mer sövel att ge till varje sett i samma övning!

Betyg: 4 av 5 Shake-Weights
Motivering: Hade det inte varit för ryggen så hade det blivit full pott!

Jeml
2013-01-15, 13:50
trevlig journal! vi har relativt jämna mått (jag väger 78kg på 186cm dock) på samtliga delar, avslutade nyligen en runda tri-phase också. ska bli kul att se hur det går för dig :)
lycka till!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Redefine
2013-01-15, 15:04
trevlig journal! vi har relativt jämna mått (jag väger 78kg på 186cm dock) på samtliga delar, avslutade nyligen en runda tri-phase också. ska bli kul att se hur det går för dig :)
lycka till!

Härligt! :) Har du antecknat vilka framsteg i mått och/eller tränings/maxvikter du gjorde efter avslutad runda? :)

Jeml
2013-01-15, 15:20
Härligt! :) Har du antecknat vilka framsteg i mått och/eller tränings/maxvikter du gjorde efter avslutad runda? :)

Maxvikter har jag inte koll på direkt, har skrivit alla vikter i journalen men orkar inte leta och jämföra :p

Vill minnas att jag gjorde 5or på 90kg i böj innan jag började och i slutet gjorde jag 5or på 100kg :)

Redefine
2013-01-15, 15:58
Maxvikter har jag inte koll på direkt, har skrivit alla vikter i journalen men orkar inte leta och jämföra :p

Vill minnas att jag gjorde 5or på 90kg i böj innan jag började och i slutet gjorde jag 5or på 100kg :)

Då kikar jag där! :) Har du planer på en till runda eller kör du på nått annat just nu?

Jeml
2013-01-15, 16:05
Då kikar jag där! :) Har du planer på en till runda eller kör du på nått annat just nu?

gör det men det är nog jobbigt att hitta :p

nja jag avslutade 4-5veckor innan jul, körde egen split till jul och nu efter nyår började jag med detta

http://www.muscleandstrength.com/workouts/bulldozer-training-4-day-workout-split

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Redefine
2013-01-16, 09:59
Passet (Fas 1, Vecka 1, Mage + Cardio)

I lurarna:
http://www.youtube.com/watch?v=l4PQz6URFis

HIIT + Mage/Core
(Vikt/Reps)
Crosstrainer
8 varv av 20s sprint och 10s gång

Crunches med medicinboll
4x15
4x15
4x15
4x15

Hipthrusts (För att försöka få ordning på ländryggen)
25x15
25x15
25x15

Sidolyft på balansboll (Länk till övningsbeskrivning (http://www.youtube.com/watch?v=zTwtOI3--IU))
KVx15
KVx15
KVx15

Cable Crunches (Kunde inte hålla mig ifrån vikterna ;) )
20x15
20x15
20x15

Kommentar: Intervallträningen gick bra fastän den va relativt kort (första gången jag kört intervall sedan högstadiet typ) och siktar på att höja sprint-tiden och köra fler intervaller. Har även nyligen blivit lite småkär i sidolyften på balansboll. Man får så grymt skön kontakt i obliquerna! Jag kör den rätt långsamt och ser till att ha kontakt genom hela rörelsen. Övningsbeskrivning hittar du här (http://www.youtube.com/watch?v=zTwtOI3--IU). Rekommenderar den starkt! :)

Betyg: 3 av 5 Shake-Weights
Motivering: Var lite opeppad eftersom jag egentligen ville slita i vikterna istället för att köra tråkig cardio och fjanta runt med kroppsvikt :P

Victuhh
2013-01-16, 11:11
Kör så det ryker nu ;)

Dina youtubevideos fungerar inte, gör du på rätt sätt?
Du ska nämligen bara bädda in BB-koden i youtubetaggen ([YT]).

BB-koden i denna youtubefilmen är koden i slutet, det fetmarkerade i detta fallet
https://www.youtube.com/watch?v=768h3Tz4Qik

Kriga vidare!

Redefine
2013-01-16, 11:55
Kör så det ryker nu ;)

Dina youtubevideos fungerar inte, gör du på rätt sätt?
Du ska nämligen bara bädda in BB-koden i youtubetaggen ([YT]).

BB-koden i denna youtubefilmen är koden i slutet, det fetmarkerade i detta fallet
https://www.youtube.com/watch?v=768h3Tz4Qik

Kriga vidare!

Thanks for the heads up! Märker nu när jag ska rätta till det att jag inte hittar knappen för att redigera poster? är det jag är extremgröngöling eller går de inte göra edits på egna poster?

Jeml
2013-01-16, 11:57
Thanks for the heads up! Märker nu när jag ska rätta till det att jag inte hittar knappen för att redigera poster? är det jag är extremgröngöling eller går de inte göra edits på egna poster?

det går bara att redigera inom 15min(tror det är 15) efter di postade :p


Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Redefine
2013-01-16, 12:07
det går bara att redigera inom 15min(tror det är 15) efter di postade :p


Det var ju dagens hån ><

Aja, ifall någon undrar så är låtarna jag postade i måndags: Periphery - Scarlet (http://www.youtube.com/watch?v=ilBOMbvICuc), och i senaste inlägget: Adept - Let's Celebrate, Gorgeous! (You Know Whose Party This Is) (http://www.youtube.com/watch?v=l4PQz6URFis) :hbang:

Redefine
2013-01-17, 09:31
Passet (Fas 1, Vecka 1, Dag 2)

I lurarna:
49jiouQeBKI

Rygg + Traps
(Vikt/Reps)
Marklyft
38x12 (Warmup)
58x8 (Warmup)
68x5 (Warmup)
80x8
80x8
80x9

Chins
KVx10
KVx7
KVx8

Hantelrodd
17,5x12
20x10
22,5x12

BB Shrugs
68x10
78x10
83x10

DB Shrugs
35x10
37,5x8
37,5x8

Kommentar: Jag körde uppvärmningen för mark på Smithen då det inte fanns någon stång ledig. Och så ville jag känna in mig om ryggen skulle palla. Det kändes bra i uppvärmningen och jag kände inte av någon värk i ländryggen under setten med stång heller men körde ändå inte fullt ut. Kände att jag hade kunnat öka i både reps och vikt. Men idag är lite av värken tillbaka, den verkar försvinna när jag blir varm i lederna :S BB Shrugsen körde jag även i Smithen pga samma anledning, jälvligt mycke folk på gymmet.

DB Shrugsen hade jag även kunnat gå upp mer i vik/reps, men mina nypor är inte tillräckligt starka. kände att högra hanteln började glida vid 5-6 reppen på dom två sista setten så jag fick lov att ställa ner vikterna för att inte tappa ena hanteln *grr27*

Betyg: 5 av 5 Shake-Weights
Motivering: Va riktigt laddad inför passet och blev ännu mer peppad när jag kände att ryggen inte bråkade under passet! Fick bra pump och kände att jag inte ville gå därifrån när jag va klar! *grr*

Redefine
2013-01-19, 12:33
Passet (Fas 1, Vecka 1, Mage + Cardio)

I lurarna:
klI_aAW53JY

HIIT + Mage/Core
(Vikt/Reps)
Crosstrainer
8 varv av 30s sprint och 15s gång (Ökning i sprint-tid + 5 extra gång)

Crunches med medicinboll
5x15
5x15
5x15

Sidolyft på balansboll
KVx15
KVx15
KVx15

Hängande Benlyft
KVx15
KVx15
KVx15

Kommentar: Intervallträningen gick förvånansvärt bra, va riktigt skönt att pressa mina gränser! Nästa gång blir de att öka antalet intervaller! Har börjat utveckla ett mindre Love/Hate relationship med crosstrainern, har som blivit tvingad till den då löpbandet är så krångligt att köra intervall på och jag hatar cykeln mer än klåda. Så ja har börjat gilla crosstrainern lite just för att det bränner så jävulskt i mina glutes! :P

Betyg: 4 av 5 Shake-Weights
Motivering: Hade lite bråttom så hann inte med lika mycke mage som jag ville.

HMS Laestander
2013-01-19, 13:51
gör det men det är nog jobbigt att hitta :p

nja jag avslutade 4-5veckor innan jul, körde egen split till jul och nu efter nyår började jag med detta

http://www.muscleandstrength.com/workouts/bulldozer-training-4-day-workout-split

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Det där schemat såg jävligt intressant ut!


Till topic, starkt jobbat att ta sig ur träsket. Faktiskt rätt imponerad över hur snabbt du slutade röka, bara sådär :)

Lycka till med din träning!

Jeml
2013-01-19, 13:58
Det där schemat såg jävligt intressant ut!


Till topic, starkt jobbat att ta sig ur träsket. Faktiskt rätt imponerad över hur snabbt du slutade röka, bara sådär :)

Lycka till med din träning!

har kört det 3 veckor nu och hittills känns det bra, kommer köra 4 veckor till. ska nli intressant att utvärdera då och se hur progressionen vart :)

bra chins redefine!

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

ameiner
2013-01-19, 14:20
Ser bra ut detta! Ge järnet! :D

Redefine
2013-01-20, 18:48
Det där schemat såg jävligt intressant ut!


Till topic, starkt jobbat att ta sig ur träsket. Faktiskt rätt imponerad över hur snabbt du slutade röka, bara sådär :)

Lycka till med din träning!

Ja jag är nästan lite förvånad över hur "lätt" det va :) Men mycket berodde nog på att jag hade bestämt mig för att styra upp träningen och att rökningen inte kunde finnas med i bilden samtidigt. Istället för att bara tänka att man slutar röka så fick jag tänka på att jag faktiskt började med något annat som är ännu mer awesome! ;D Sedan så hade jag just träffat min nuvarande flickvän som är ickerökare så då hade jag ännu en anledning till att sluta :) All was in my favour!

Tack för peppen! :)

Redefine
2013-01-20, 18:50
Ser bra ut detta! Ge järnet! :D

Woop woop! *flex* Kommer med fredagens och lördagens pass snart åxå, Har såklart inte missat passen, bara inte haft tid att skriva ner dom :)

Redefine
2013-01-20, 22:06
Passet (Fas 1, Vecka 1, Dag 3)

I lurarna:
H8O674Nn1rw

Armar + Vader
(Vikt/Reps)
BB Curl (EZ-stång)
20x5 (Warmup)
30x3 (Warmup)
35x9
35x7
35x6

Smal Bänk (Smith pga upptagen bänkpress)
48x12 (Warmup)
58x7
58x8
58x8
58x8

DB Curl
20x6
17,5x8
17,5x6

Scullcrushers
20x12
25x10
30x8

Vadpress (Benpressmaskin)
140x12
150x12
160x11

Kommentar:Blev väldigt sen träning, hade spenderat dagen med jobb och sedan åkt till min lägenhet för att hämta en massa grejer till flickvännens lägenhet där jag i princip bor nu för tiden. Så det blev en massa tid som gick åt på tunnelbanan. Kom iväg till gymmet strax efter 23 och tänkte belåtet för migsjälv vilken stor skillnad det är på mina prioriteringar och rutiner om man jämför med för ett år sedan! Jävligt nöjd med hur denna livsstil vänt mitt liv till något såhär awesome! Gymmet är mitt mecka! *cupid*

Betyg: 5 av 5 Shake-Weights
Motivering: Motivationen va på topp och det var nästan ingen på gymmet, riktigt skönt att slippa vänta på utrustning.

Redefine
2013-01-20, 22:22
Passet (Fas 1, Vecka 1, Dag 4)

I lurarna:
F0fCXsles90

Ben
(Vikt/Reps)
Squatzzz
40x10 (Warmup)
50x6 (Warmup)
50x6 (Warmup)
70x8
70x8
70x6

Stela Deadlifts
50x5 (Warmup)
70x10
70x10
70x10

Ben Ext. (Ett ben i taget)
40x8
40x8
40x8

Ben Curls Sittande (Båda benen samtidigt)
60x8
60x9
60x8

Lunges
15x10
15x10
15x10

Kommentar: Tufft pass då jag va orolig hur ryggen skulle svara på stela mark och böjen. Det gick hyfsat bra men jag tog det relativt försiktigt och försökte inte spela hjälte genom att höja vikten fastän jag hade kunnat. Blev rätt sent pass här med, så det va väldigt lite folk på gymmet :)

Betyg: 3 av 5 Shake-Weights
Motivering: Hade inte samma pepp som tidigare pass pga ryggen, men nästa benpass kommer va bättre!! :hbang:

Redefine
2013-01-20, 22:36
Sådärja! Äntligen fick man upp passen som utlovat. Nu sitter man här å klappar sig belåtet på magen efter att ha tryckt en massa kladdkaka som min fantastiska flickvän bakat i min ära på denna mest deprimerande dag då jag övergått till att måsta betala en massa mer pengar för att t.ex. flyga inrikes! :eating: Jag har nämligen blivit ett år äldre och jag känner hur peppen lyser med sin frånvaro!

Meeeeeen jag får helt enkelt se till att pumpa ännu hårdare och äta ännu mer så jag blir stooor å staaark!

http://distilleryimage4.instagram.com/e2e249c6633811e2b8f122000a1f9345_7.jpg

Roger ut! Nu hoppar jag in i duschen för att sedan laga en massa mat inför morgondagens bravader! :)

Redefine
2013-01-22, 09:42
Passet (Fas 1, Vecka 2, Dag 1)

I lurarna:
qSeiG6qMhaI

Rygg + Traps
(Vikt/Reps)
Deadlifts
50x5 (Warmup)
60x3 (Warmup)
70x2 (Warmup)
90x8 (PB)
90x8
90x8
90x8

Chins
KVx10
KVx8
KVx8
KVx7

Hantelrodd
27,5x10
27,5x10
27,5x10
30x7

BB Shrug (Smith)
88x10
88x10
88x10
88x10

DB Shrugs
35x10
35x10
35x10
35x10

Kommentar: Valde att ta ut svängarna litegrann med att lyfta döingarna då ryggen kändes lite bättre, kanske inte det smartaste men man tar sig ingenstans om man bara joddlar runt i sin comfort zone hela tiden! I övrigt ett jävligt skönt pass! Blev dock lite småirriterad på ett gäng småungar som bara satt å snacka och ockuperade utrustning utan att använda den. Visserligen inget som berörde mig då jag inte behövde grejerna, men är man på gymmet så ska man inte sitta som ett gäng skolflickor å köra gossip benchwarmer style! Kötta förfan! :hbang:

Betyg: 5 av 5 Shake-Weights
Motivering: Skönt att våga sig upp i vikt på lyften och hade allmänt en bra känsla genom hela passet! :)

jflycore
2013-01-22, 22:17
Kul att vi började träna nästan precis samma datum!
Och slutade även röka då. Eller ja, feströkandet finns tyvärr kvar lite...
Gick också upp en del, dock 9 kg första veckan och ligger nu runt ja 80-82 som du kanske sett. Samma längd som dig, och skulle gärna hamna på hårda 85 pannor. :)

Kommer absolut följa denna! Big up man! :)

jflycore
2013-01-22, 22:17
Och grattis i efterskott! Även bra musiksmak!! :) Glömde skriva det. haha :D

Redefine
2013-01-22, 23:28
Kul att vi började träna nästan precis samma datum!
Och slutade även röka då. Eller ja, feströkandet finns tyvärr kvar lite...
Gick också upp en del, dock 9 kg första veckan och ligger nu runt ja 80-82 som du kanske sett. Samma längd som dig, och skulle gärna hamna på hårda 85 pannor.

Kommer absolut följa denna! Big up man!

Oh jäklar, 9 kg på en vecka? du måst ju ha tryckt typ 5-6 jordnötssmörburkar per dag? :P Nämen de va fan starkt jobbat!! :) Nu ligger ja å guppar omkring på ca 72-73 kg pga taskig ekonomi, har inte råd att äta tillräckligt :P Men nu på fredag får jag min första riktiga lön från nya jobbet! då jävlar börjar bulken på allvar! :eating:

Mitt mål med bulken är väl att ta mig till ca 85-90 innan jag börjar deffa ner till nånstans kring 75-78 :) Har ja frågat vad du kör för program?

Grymt att vi börjat samtidigt! Håller ett öga på din journal med! Kul att du hittat hit förresten!! :cheers:

Och grattis i efterskott! Även bra musiksmak!! Glömde skriva det. haha :D

Tack som fan! Det är med blandade känslor ja tar på mig siffran 26, inte så jättegammalt, men man blir ju int yngre direkt :P

Jafan man måst ju ha nå hårt och snabbt å pumpa till! Går ju fan int slita tunga kilon till hiphophicka eller winnerbäck ;P

jflycore
2013-01-22, 23:55
Oh jäklar, 9 kg på en vecka? du måst ju ha tryckt typ 5-6 jordnötssmörburkar per dag? :P Nämen de va fan starkt jobbat!! Nu ligger ja å guppar omkring på ca 72-73 kg pga taskig ekonomi, har inte råd att äta tillräckligt :P Men nu på fredag får jag min första riktiga lön från nya jobbet! då jävlar börjar bulken på allvar!

Mitt mål med bulken är väl att ta mig till ca 85-90 innan jag börjar deffa ner till nånstans kring 75-78 Har ja frågat vad du kör för program?

Grymt att vi börjat samtidigt! Håller ett öga på din journal med! Kul att du hittat hit förresten!!



Tack som fan! Det är med blandade känslor ja tar på mig siffran 26, inte så jättegammalt, men man blir ju int yngre direkt

Jafan man måst ju ha nå hårt och snabbt å pumpa till! Går ju fan int slita tunga kilon till hiphophicka eller winnerbäck ;P

Jag va helt uttorkad när jag började träna, så mkt va nog vatten.
Men försökte äta så mkt skit jag bara fick i mig!
Och så många ggr/dagen som jag orkade.

Gick upp ca 17 kg på sammalagt 2 månader, men sen legat på samma ca.
Och lite under.

Jag kör inget speciellt program, utan går sjukt hårt in för att köra så hårt jag bara kan i dom övningar jag gillar/älskar.
Och försöker utvecklas så mkt som möjligt i dom andra övningar som jag sliter lite med.
Gymet är mitt helvete, och efter ett pass är jag i himlen! Så hårt kör jag ;)

Varierat min träning då jag hamnat på någon platå ibland.
Några veckor så kör jag tungt och mindre reps, sen ändrar jag det och går över till flerrepsare och lättare vikter.

Är det något så hjälper jag mer än gärna till och svarar på vilka frågor du än undrar över :)

Redefine
2013-01-23, 00:09
Jag va helt uttorkad när jag började träna, så mkt va nog vatten.
Men försökte äta så mkt skit jag bara fick i mig!
Och så många ggr/dagen som jag orkade.

Gick upp ca 17 kg på sammalagt 2 månader, men sen legat på samma ca.
Och lite under.

Jag kör inget speciellt program, utan går sjukt hårt in för att köra så hårt jag bara kan i dom övningar jag gillar/älskar.
Och försöker utvecklas så mkt som möjligt i dom andra övningar som jag sliter lite med.
Gymet är mitt helvete, och efter ett pass är jag i himlen! Så hårt kör jag ;)

Varierat min träning då jag hamnat på någon platå ibland.
Några veckor så kör jag tungt och mindre reps, sen ändrar jag det och går över till flerrepsare och lättare vikter.

Är det något så hjälper jag mer än gärna till och svarar på vilka frågor du än undrar över :)

Ah känner igen mig! man trycker bara tills man känner sig som en strandad blåsfisk, sen äter man lik förbannat mer :P Måste komma fram till saker att äta som är kaloririka men ändå nyttigt!

Okej! Heeelt rätt man! ;) De borde va skottpengar på folk som sätter sig på liggcykeln med senaste blaskan å snackar i telefon eller folk som bara nöter på utrustningen/bänkarna genom att oroligt gnida röven mot för dom är rädda för vikterna :P På gymmet ska man alltid sträva efter att hitta nya definitioner till ordet KÖTTA!!! ;D

Thnx! Uppskattas varmt, kommer garanterat slänga ur mig endel frågor along the way!

Redefine
2013-01-24, 09:34
Passet (Fas 1, Vecka 2, Dag 2)

I lurarna:
9-rIHFbOSDQ

Bröst + Axlar
(Vikt/Reps) [Föregående vecka]
Bänkpress
40x5 (Warmup)
50x3 (Warmup)
55x2 (Warmup)
62,5x7 [60x7] +Vikt (PB)
62,5x7 [60x6] +Vikt +Reps
62,5x5 [60x6] +Vikt -Reps
60x7

Lutande Hantelpress
20x13 [17,5x12] +Vikt +Reps
22,5x8 [20x9] +Vikt (PB)
22,5x8 [20x9] +Vikt
22,5x8

Dips
KVx11 [KVx10] +Reps
KVx12 [KVx10] +Reps
KVx9 [KVx12]
KVx9

Press och DB Sidolyft blev inget på tyvärr... Se anledning i kommentarstexten *facepalm*


Kommentar: Riktigt skum dag, ända sen jag klev av tunnelbanan på väg till jobbet under morgonen kände jag mig yr. En lätt yrsel konstant under hela dagen som typ går att jämföras med att va lite halvfull och lätt illamående samtidigt som det ser ut som och känns som allt i synfältet vrider sig sakta åt vänster. Skitdrygt! *gah!* Ja funderade på att skita i träningen men gav migsjälv snabbt en flatsmäll i bakhuvet å skärpte mig! Hoppades att det skulle gå över under passet men det gjorde det inte. Blev bara värre en stund efter seten, sedan återgick de till "normalnivå" i tid till nästa set. Jag gav därför upp då det började snurra aldeles för mycke.

Trots detta så gick det bra på dom övningar jag gjorde! Yrseln påverkade inte prestationen och jag lyckades bränna av några PBn och känner mig därför relativt nöjd ändå :)

Betyg: 3 av 5 Shake-Weights
Motivering: Hade blivit en svag 2:a om de inte hade varit för ökningarna och PBna jag gjorde. Better luck next time!

Jeml
2013-01-24, 09:43
bra ökningar man! keep it up :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Redefine
2013-01-24, 10:40
bra ökningar man! keep it up :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Tacktack! Men ja är lite besviken över att ja inte körde dom sista två övningarna, va riktigt peppad å se hur utvecklingen gått på militärpressen. *grr27*

jflycore
2013-01-24, 15:37
Se där ja! Massa röda siffror gillar vi :)

Congratz! Bra jobbat :)

Redefine
2013-01-24, 15:58
Se där ja! Massa röda siffror gillar vi :)

Congratz! Bra jobbat :)

Rött är bra! Men jag måste äta ännu mer, står still i vikt. Är nog den som längtar mest till löningen i sverige just nu :P BEEEEEFCAAAAAKE!!!! :eating:

Jeml
2013-01-25, 08:48
Rött är bra! Men jag måste äta ännu mer, står still i vikt. Är nog den som längtar mest till löningen i sverige just nu :P BEEEEEFCAAAAAKE!!!! :eating:

Hur planerar du kosten då för att gå upp? :)

Redefine
2013-01-25, 09:10
Hur planerar du kosten då för att gå upp? :)

Äta mer och/eller oftare först och främst :) Ska köpa en köksvåg och börja skriva ner allt ja äter. Hittade ett bra Excell-ark som nått geni här på kolo slängt ihop där man kan föra in de man äter och så räknar den ut alla macrovärden per dag i gram och procent :)

Kan ju passa på att slänga ut samma fråga till dom få läsare man har :P Hur planerar ni eran kost? Tips mottages gärna!

jflycore
2013-01-25, 09:27
Äta mer och/eller oftare först och främst :) Ska köpa en köksvåg och börja skriva ner allt ja äter. Hittade ett bra Excell-ark som nått geni här på kolo slängt ihop där man kan föra in de man äter och så räknar den ut alla macrovärden per dag i gram och procent :)

Kan ju passa på att slänga ut samma fråga till dom få läsare man har :P Hur planerar ni eran kost? Tips mottages gärna!

www.raknakalorier.se ;)

Och äter så mkt som jag kan under en dag egentligen!
Nu ligger jag nog mer i balans.
Men vill du gå upp så kan du fan stoppa i dig vad som helst.
Det beror på hur snabbt du vill gå upp osv osv.

Jag brukar äta lite allt möjligt under dagen, räknar ihop under kvällen och brukar då antingen styra upp med tex proteinshake om det fattas protein, kanske en liten måltid om det fattas lite kolisar.
Men ja, testa dig fram :)

Jeml
2013-01-25, 09:38
Äta mer och/eller oftare först och främst :) Ska köpa en köksvåg och börja skriva ner allt ja äter. Hittade ett bra Excell-ark som nått geni här på kolo slängt ihop där man kan föra in de man äter och så räknar den ut alla macrovärden per dag i gram och procent :)

Kan ju passa på att slänga ut samma fråga till dom få läsare man har :P Hur planerar ni eran kost? Tips mottages gärna!

www.raknakalorier.se ;)

Och äter så mkt som jag kan under en dag egentligen!
Nu ligger jag nog mer i balans.
Men vill du gå upp så kan du fan stoppa i dig vad som helst.
Det beror på hur snabbt du vill gå upp osv osv.

Jag brukar äta lite allt möjligt under dagen, räknar ihop under kvällen och brukar då antingen styra upp med tex proteinshake om det fattas protein, kanske en liten måltid om det fattas lite kolisar.
Men ja, testa dig fram :)

Okej, det är bra att väga maten och hålla koll på det sättet men absolut inget måste under bulk egentligen :) jag gör så nu dom flesta dagarna själv också men nästa bulk (har bara 3veckor kvar på denna) kommer jag köra lite friare men ändå ha en bra bas.

T.ex något i stil med:

frukost
2dl havregryn+30g whey och 2ägg

mat1
2dl ris och 1kyckling filé

träning
30g whey före
30g whey+en frukt efter

mat2
2dl ris+valfritt tillbehör (lax några ggr/vecka helst)

Där har man en bra bas på 2500-3000kcal och ~150g protte sen lägger man till lite mellanmål typ eller någon macka till maten osv osv. vad man nu känner för.
(riset kan bytas ut mot potatis/pasta motsvarande samma mängd)

Jflycore: Det är ju inte någon jätte bra rekommendation att äta vad som helst, desto mer skit man äter (läs mer fett socker osv.) desto mer kommer viktuppgången bestå av skit också (fett). men visst kan man inte få i sig tillräckligt med bra mat och inte vill ta gainer så är ju det ett alternativ!

Redefine
2013-01-25, 10:44
www.raknakalorier.se ;)

Och äter så mkt som jag kan under en dag egentligen!
Nu ligger jag nog mer i balans.
Men vill du gå upp så kan du fan stoppa i dig vad som helst.
Det beror på hur snabbt du vill gå upp osv osv.

Jag brukar äta lite allt möjligt under dagen, räknar ihop under kvällen och brukar då antingen styra upp med tex proteinshake om det fattas protein, kanske en liten måltid om det fattas lite kolisar.
Men ja, testa dig fram :)

Okej, det är bra att väga maten och hålla koll på det sättet men absolut inget måste under bulk egentligen :) jag gör så nu dom flesta dagarna själv också men nästa bulk (har bara 3veckor kvar på denna) kommer jag köra lite friare men ändå ha en bra bas.

T.ex något i stil med:

frukost
2dl havregryn+30g whey och 2ägg

mat1
2dl ris och 1kyckling filé

träning
30g whey före
30g whey+en frukt efter

mat2
2dl ris+valfritt tillbehör (lax några ggr/vecka helst)

Där har man en bra bas på 2500-3000kcal och ~150g protte sen lägger man till lite mellanmål typ eller någon macka till maten osv osv. vad man nu känner för.
(riset kan bytas ut mot potatis/pasta motsvarande samma mängd)

Jflycore: Det är ju inte någon jätte bra rekommendation att äta vad som helst, desto mer skit man äter (läs mer fett socker osv.) desto mer kommer viktuppgången bestå av skit också (fett). men visst kan man inte få i sig tillräckligt med bra mat och inte vill ta gainer så är ju det ett alternativ!

Förstår att man inte ska äta vad som helst liksom, men jag kommer äta så mycket jag kan av bra grejer. Äter redan en rätt mångsidig och nyttig kost. Mätningen och vägningen av maten kommer jag mest göra för att få reda på hur många kalorier jag trycker i mig per dag så ja kan sätta upp en grov plan på vad jag minst ska äta per dag.

Jag är inte den rikaste pöjken i stan så ja funderar lite på dehär med att blanda egna gainers med vassle och maltodextrin? Hört att de ska va billigare. Någon av er som har nått att tillägga angående det?

jflycore
2013-01-25, 11:22
Okej, det är bra att väga maten och hålla koll på det sättet men absolut inget måste under bulk egentligen :) jag gör så nu dom flesta dagarna själv också men nästa bulk (har bara 3veckor kvar på denna) kommer jag köra lite friare men ändå ha en bra bas.

T.ex något i stil med:

frukost
2dl havregryn+30g whey och 2ägg

mat1
2dl ris och 1kyckling filé

träning
30g whey före
30g whey+en frukt efter

mat2
2dl ris+valfritt tillbehör (lax några ggr/vecka helst)

Där har man en bra bas på 2500-3000kcal och ~150g protte sen lägger man till lite mellanmål typ eller någon macka till maten osv osv. vad man nu känner för.
(riset kan bytas ut mot potatis/pasta motsvarande samma mängd)

Jflycore: Det är ju inte någon jätte bra rekommendation att äta vad som helst, desto mer skit man äter (läs mer fett socker osv.) desto mer kommer viktuppgången bestå av skit också (fett). men visst kan man inte få i sig tillräckligt med bra mat och inte vill ta gainer så är ju det ett alternativ!

Jo iofs. Sant det. Socker är aldrig bra kcal, men fett brukar jag inte va lika rädd för.
Fått tips av många bra elit-byggare om just det.
Sen kanske man inte ska leva på chips i 6 månader...
Transfetterna är ju det man ska akta sig för.

Jeml
2013-01-25, 11:50
Jo iofs. Sant det. Socker är aldrig bra kcal, men fett brukar jag inte va lika rädd för.
Fått tips av många bra elit-byggare om just det.
Sen kanske man inte ska leva på chips i 6 månader...
Transfetterna är ju det man ska akta sig för.

ja visst, bra fetter är det väl inga fel med egentligen typ avokado lax nötter osv. bra för testot :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jeml
2013-01-25, 11:52
ang egna gainers skulle jag hellre blanda något kul på mjölk banan vassle havregryn bär osv eller köra på 100-200g glukosgodis :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Redefine
2013-01-25, 12:06
ang egna gainers skulle jag hellre blanda något kul på mjölk banan vassle havregryn bär osv eller köra på 100-200g glukosgodis :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

blir det verkligen lika proteinrikt som en shake gjord med vasslepulver? maltot förstår ja kan ersättas med glukosgodiset, men tänkte att de skulle kännas som en fördel att slippa jonglera med godis. Skulle vara skönt med en shake som innehöll det mesta som tex Whey pulver gör plus lite mer kolisar kanske.

Jeml
2013-01-25, 12:09
blir det verkligen lika proteinrikt som en shake gjord med vasslepulver? maltot förstår ja kan ersättas med glukosgodiset, men tänkte att de skulle kännas som en fördel att slippa jonglera med godis. Skulle vara skönt med en shake som innehöll det mesta som tex Whey pulver gör plus lite mer kolisar kanske.

ja jag sa ju att vassle skulle vara en ingrediens så du kan ju bestämma hur mkt protte det ska innehålla:)

visst funkar malto lika bra det är bara det att jag personligen skulle tka det var tråkigt att lägga kcal på det :p

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Redefine
2013-01-25, 12:17
ja jag sa ju att vassle skulle vara en ingrediens så du kan ju bestämma hur mkt protte det ska innehålla:)

visst funkar malto lika bra det är bara det att jag personligen skulle tka det var tråkigt att lägga kcal på det :p

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

AAh såg de nu, läser för snabbt ibland ;P sitter på jobbet å smygpostar så de blir lätt att man sitter å Alt +Tabbar mellan fönster för att inte bli påkommen ;P

Förresten hittat ett billigt å förhoppningsvis relativt bra snack, Flapjacks av Wholebake (http://www.wholebake.co.uk/products/product_details.asp?ProductID=76). ca 440 kcal per 100g. 12-13 kr/st. Billigare än vanligt bars, kanske inte lika proteinrikt, men för mig som bulkar kanske de är bra att ha som nödlösning när man kanske inte alltid har tid att äta nått hemlagat?

Jeml
2013-01-25, 17:13
AAh såg de nu, läser för snabbt ibland ;P sitter på jobbet å smygpostar så de blir lätt att man sitter å Alt +Tabbar mellan fönster för att inte bli påkommen ;P

Förresten hittat ett billigt å förhoppningsvis relativt bra snack, Flapjacks av Wholebake (http://www.wholebake.co.uk/products/product_details.asp?ProductID=76). ca 440 kcal per 100g. 12-13 kr/st. Billigare än vanligt bars, kanske inte lika proteinrikt, men för mig som bulkar kanske de är bra att ha som nödlösning när man kanske inte alltid har tid att äta nått hemlagat?

vad är det gjort av? låter som något som kan innehålla mkt dåligt fett o socker men i rimliga mängder kan det säkert vara ok! :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Jeml
2013-01-25, 17:14
ah sorry klickade på länken efteråt, det går inte att jämföra med bars, snarare med godis. men visst en bar ibland är väl okej :p

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

jflycore
2013-01-25, 17:26
ah sorry klickade på länken efteråt, det går inte att jämföra med bars, snarare med godis. men visst en bar ibland är väl okej :p

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

+1

Alldeles för mkt fett för att kännas nödvändig.

Hade det varit 23 gram protein och kanske 10 gram fett. Dåså.. ;)
Iofs, jag brukar ju kränga en del glass, och det är lite samma stuk.
Men det är oftast i PWO-syfte för att få lite energi.
Eller även i samband med maten.

Alla såna där bars-grejer aktar jag mig för.
Riktig mat prio 1, men annars funkar gainer och protte bra tycker jag!

Redefine
2013-01-28, 10:40
Passet (Fas 1, Vecka 2, Dag 3)

I lurarna:
NtjrxhaDVo8

Ben
(Vikt/Reps) [Föregående vecka]
Böj
40x4 (Warmup)
50x3 (Warmup)
60x2 (Warmup)
65x8 [70x8] -Vikt -Reps
65x8 [70x8] -Vikt -Reps
65x8 [70x6] -Vikt -Reps

Stela Marklyft
60x5 (Warmup)
80x9 [70x10] +Vikt (PB)
80x9 [70x10] +Vikt
80x9 [70x10] +Vikt
80x9

Ben Ext. (Vikt Per Ben)
42,5x8 [40x8] +Vikt (PB)
42,5x8 [40x8] +Vikt
42,5x7 [40x8] +Vikt
42,5x7

Ben Curl (Smith)
62,5x10 [60x8] +Vikt +Reps (PB)
62,5x10 [60x9] +Vikt +Reps
62,5x9 [60x8] +Vikt +Reps
62,5x9

Utfall
15x10 [15x8] +Vikt +Reps
17,5x10 [15x8] +Vikt +Reps
17,5x8 [15x8] +Vikt
17,5x8

Kommentar: Böjen gick åt helvete.. Ryggen ville inte alls va med å leka den dagen. Så jag drog ner vikten och körde de ja kunde bara för att få skiten gjord. *grr*. Måste fan styra upp å dra mig till en sjukgymnast för att se om de går att få ordning på detta satans påfund som bara verkar finnas där för att vara överjävligt och känsligt för skador ><

Betyg: 3 av 5 Shake-Weights

Motivering: Hade det inte varit för alla PBn så hade nog detta pass inte ens varit värt en halv shake weight *gah!*

Redefine
2013-01-28, 11:15
Passet (Fas 1, Vecka 2, Dag 4)

I lurarna:
CFLXxqoapPY

Armar + Vader
(Vikt/Reps) [Föregående vecka]
BB Curl (EZ Stång)
20x6 (Warmup)
30x3 (Warmup)
40x8 [35x9] +Vikt (PB)
40x7 [35x7] +Vikt
40x7 [35x6] +Vikt +Reps
40x5

Smal Bänkpress (Warmups på sittande pressmaskin)
40x8 (Warmup)
60x5 (Warmup)
50x10 [58x8] +Vikt
60x6 [58x8] +Vikt
60x6 [58x8] +Vikt
60x7 (PB)
(Föregående vecka gjordes i Smithmaskin och denna vecka gjordes smalbänken i vanlig bänkpress, så ökningen blir därmed lite svårare att jämföra)

DB Curl
17,5x7 [20x6] -Vikt
17,5x7 [17,5x8]
17,5x6 [17,5x6]
17,5x5

ScullCrushers (EZ Stång)
30x10 [20x8] +Vikt +Reps
35x5 [25x9] +Vikt (PB)
32,5x9 [30x8] +Vikt +Reps
32,5x9

Sittande Vadpress
55x10
55x12
60x10
60x10

Kommentar: Gick riktigt bra! Grymt skönt pass trots att de blev lite sent och att jag festat till 3 på morgonen dagen innan! DB Curlsen var ja lite besviken över, va så jävla slut i armarna efter BB Curlsen som jag verkligen krossade! *flex* Va grymt peppad och allt gick bra! Fick så sjukt härligt pump i armarna :) Tror delvis peppen var tack vare att min flickvän för första gången sa att hon älskar mig! (Har inte varit tillsammans så jättelänge) :)

Betyg: 5 av 5 Shake-Weights

Motivering: De mesta av motiveringen går att läsa i kommentaren ovan! Gryyymt bra pass! Jävligt nöjd med dom PBn jag gjorde

Redefine
2013-01-28, 11:53
Hoppas alla haft en grymt härlig helg! I know I have! Heeelt otippad och grymt awesome! :D Helgen bestod av planer att träffa en polare på fredagen innehållande några öl å lite TV-spel och lördagen skulle gå till att styra upp en liten gettogether me folk för att fira min födelsedag i efterskott då det inte blev några nämnvärda celebrations förra helgen.

När fredagens jobb och gympass hade avverkats drog jag hem för att käka i väntan på att dra till polaren som planerat. Har snackat med honom under dagen och han hade sagt att han blir lite sen då han måste jobba över. Åker dit när han ringt å meddelat att han kommit hem. Det som händer då när han visar lägenheten (Han har just flyttat till ny lägenhet) är att en av mina närmsta polare hoppar ut ur städskåpet å skrämmer the living shit out of me :P Han bor sedan några år tillbaka i Oslo så vi träffs väldigt sällan. Så mina två polare hade roddat å styrt upp för att överaska mig! :P Polaren som hoppar ut ur städskåpet slår igång låten "The Boys Are Back In Town" och håller i en skumpaflaska! :P Så där blev det så att vi drog ut istället för att sitta hemma å lira tvspel!

Lördagen blev det gokart! Jag, flickvännen och mina två polare från fredagens överaskning drog å brände gummi i O'Learys nya gokartanläggning i Kista! ÅÅÅÅÅH så jävla kul! Och såklart vann jag av oss 4 som körde! Sedan blev det hem å knäcka några kalla och snacka skit innan kvällen avslutades på Pub The Doors på Odenplan.

Bästa helgen på LÄNGE! :hbang:

jflycore
2013-01-29, 11:20
Lät som en jävligt rolig, otippad helg! Kul som fan!

Och riktigt kul med tjejen! Bara att gratulera! Hoppas det fortsätter i samma anda så du kan kötta vidare på gymet med kärlek i dina ådror ;)
Det verkar ju hjälpa rätt så JÄVLA bra med massa röda siffror som belöning och svart på vitt såååaatteeehh! ;)

Redefine
2013-01-29, 11:43
Lät som en jävligt rolig, otippad helg! Kul som fan!

Och riktigt kul med tjejen! Bara att gratulera! Hoppas det fortsätter i samma anda så du kan kötta vidare på gymet med kärlek i dina ådror ;)
Det verkar ju hjälpa rätt så JÄVLA bra med massa röda siffror som belöning och svart på vitt såååaatteeehh! ;)

Ja jävlar va trevligt ja hade! Och dehär schemat känns grymt härligt! Känner att jag gör bra mycke bättre ökningar nu än då ja lirade på 3dagsspliten med varje muskelgrupp 2 dagar i veckan. Det är med en bitterljuv känsla jag bekräftar att jag ökar mer med mindre träning och mer vila. Men nästa vecka så börjar jag på fas 2 så då får vi se hur saker och ting utspelar sig! :P

Tack som fan för peppen!! :D *hug*

jflycore
2013-01-29, 12:25
Ja jävlar va trevligt ja hade! Och dehär schemat känns grymt härligt! Känner att jag gör bra mycke bättre ökningar nu än då ja lirade på 3dagsspliten med varje muskelgrupp 2 dagar i veckan. Det är med en bitterljuv känsla jag bekräftar att jag ökar mer med mindre träning och mer vila. Men nästa vecka så börjar jag på fas 2 så då får vi se hur saker och ting utspelar sig! :P

Tack som fan för peppen!! :D *hug*

Så lite så! :)

Kul med ett schema som funkar!
Mitt schema är inte helt annorlunda, dock så har jag inga faser i det.
Utan märkt att om jag tränar mina muskelgrupper på det här sättet så kan jag ge dom mer kärlek vilket leder till bättre tryck, och mer ökningar :)

Kör på man!

Redefine
2013-01-29, 12:45
Så lite så! :)

Kul med ett schema som funkar!
Mitt schema är inte helt annorlunda, dock så har jag inga faser i det.
Utan märkt att om jag tränar mina muskelgrupper på det här sättet så kan jag ge dom mer kärlek vilket leder till bättre tryck, och mer ökningar :)

Kör på man!

Ah de är verkligen skönt när träningen klickar, nu gäller de bara att fortsätta att käka mer och ofta så bulken börjar göra sig tillkänna.

Kärlek och mjölksyra, bra grejer!

juulia_
2013-01-29, 14:11
Har bläddrat igenom din journal nu, kul att se vilka framsteg du gör! Fortsätt köra hårt! =)

Redefine
2013-01-29, 14:20
Har bläddrat igenom din journal nu, kul att se vilka framsteg du gör! Fortsätt köra hårt! =)

Trevligt att du tittade in! Välkommen! :) Yeah de känns grymt bra, men utan att vara negativ så tror jag mycket beror på att jag fortfarande är relativt färsk vad gällande dom snabba framstegen. Det lär nog bli mer trögtoppat inom en snar framtid :P Men det kommer bara trigga mig ännu mer! ;D

Uppskattar peppen! Bara att kika in närsom!

Redefine
2013-01-30, 11:14
Passet (Fas 1, Vecka 3, Dag 1)

I lurarna:
m4kF43L1gFc

Rygg + Traps
(Vikt/Reps) [Föregående vecka]
Marklyft
50x5 (Warmup)
60x3 (Warmup)
80x3 (Warmup)
100x7 [90x8] +Vikt (PB!! Tresiffrigt!)
100x7 [90x8] +Vikt
100x7 [90x8] +Vikt
100x7 [90x8] +Vikt
100x6

Chins
KVx7 [KVx10]
KVx8 [KVx8]
KVx7 [KVx8]
KVx7 [KVx7]
KVx7

Hantelrodd
30x8 [27,5x10] +Vikt
30x8 [27,5x10] +Vikt
30x8 [27,5x10] +Vikt
30x8 [30x7] +Reps
30x10 (RPB)

Stång Shrugs (Fri stång med remmar)
90x10 [88x10] +Vikt
100x10 [88x10] +Vikt (PB)
100x10 [88x10] +Vikt
100x9 [88x10] +Vikt
100x9 [88x10] +Vikt


Kommentar: Såååå jävla skönt att ta sig upp till tresiffrigt på marklyften! Har visserligen aldrig maxat mark eller ens nästan kört mark överhuvudtaget innan jag började med Tri-Phase programmet. Kanske hade kunnat lira på tresiffrigt för länge sedan. Men ändå, jävligt nöjd! ryggen kändes bra under passet iaf, bara att vänta å se hur den känns imorn.

Betyg: 5 av 5 Shake-Weights

Motivering: Grymt peppad på mark! Har börjat gilla marklyft mer och mer! Hade bra energi genom hela passet!

Jeml
2013-01-30, 13:58
Fina ökningar! kul att du skriver med förra veckans vikt varje gång :)

Går bra för dig!

Redefine
2013-01-30, 14:24
Fina ökningar! kul att du skriver med förra veckans vikt varje gång :)

Går bra för dig!

Tacktack :) Ja jag tänkte att det är så jävla drygt att klicka runt för att se föregående veckor i vad jag hoppas inom en snar framtid kommer att bli ett myller av sidor på journalen :P Sen blir jagsjälv mer peppad av att få en bra överblick på all them GAINZ! ;P

juulia_
2013-01-30, 15:43
Ähh när/om ökningarna börjar stagnera så har du ändå fått in rutinen ordentligt och blivit en träningsjunkie redan ska du se! =)

Redefine
2013-01-30, 16:14
Ähh när/om ökningarna börjar stagnera så har du ändå fått in rutinen ordentligt och blivit en träningsjunkie redan ska du se! =)

Träningsjunkie är ja redan:P Blir så jäkla rastlös på vilodagar:P

antisleep
2013-02-02, 23:09
Härliga pass, härlig snubbe, härlig musik, goa vikter!

Denna journal följas skall! :thumbup:

Redefine
2013-02-03, 07:30
Härliga pass, härlig snubbe, härlig musik, goa vikter!

Denna journal följas skall! :thumbup:

Hehe tackar för dom orden! :) Varmt välkommen hit!!

Redefine
2013-02-03, 13:47
Passet (Fas 1, Vecka 3, Dag 2)

I lurarna:
R4sqFmSqrSc

Bröst + Axlar
(Vikt/Reps) [Föregående vecka]
Bänkpress
40x5 (Warmup)
50x4 (Warmup)
55x2 (Warmup)
62,5x9 [62,5x7] +Reps (RPB)
62,5x8 [62,5x7] +Reps
62,5x7 [62,5x5] +Reps
62,5x6 [62,5x7]
62,5x7

Lutande Hantelpress
25x4 [20x13] (Lite väl övermodigt försök till ökning)
22,5x9 [22,5x8] +Reps
22,5x9 [22,5x8] +Reps
22,5x8 [22,5x8]
22,5x6

Dips
KVx10 [KVx11]
KVx13 [KVx12] +Reps (RPB tror ja)
KVx10 [KVx9] +Reps
KVx10 [KVx9] +Reps
KVx9

Militärpress BB
29,5x4 [27x8] +Vikt
27x6 [27x8] -Reps (Wtf!?)
27x6 [27x8] -Reps
27x6
27x6

Delt Lateral raises (Sidolyft m. Hantlar)
8x9 [7x10] +Vikt
8x9 [8x8] +Reps
8x8 [8x7] +Reps
8x8
9x7

Kommentar: Skönt att vara tillbaka till gymmet igen efter lite ryggvärk och inpasseringsproblem på gymmet. Nothing out of the ordinary. Skönt pass helt enkelt!

Betyg: 4 av 5 Shake-Weights

Motivering: Meh, kändes bra bara, ser fram emot kommande veckas bravader då Fas 2 påbörjas!

Redefine
2013-02-04, 09:20
Woop! Nu är det en ny vecka, och enligt schemats tidsplanering ska jag påbörja fas 2 idag! MEN jag måste motvilligt säga att jag bestämt mig för att köra en re-run på sista veckan i fas 1. Anledningen till det är att jag under föregående vecka inte alls levt upp till dom mål som är satta i planeringen.. *slap*

Det blev bara två gympass, lite träning hemma visserligen men inte alls i den utsträckning som jag behövt. Det blev heller ingen intervallträning under veckan så jag är verkligen inte kompis med migsjälv på den fronten *grr27*

Sååååå, "gör om gör rätt" är det man säger va? Det är exakt vad jag ska göra! Inge mer fusk här! Jag har även tänkt börja posta min morgonvikt med varje passuppdatering. Och för att ni ska få info om hur det gått hittills så slänger ja upp en skärmdump på ett enkelt diagram jag plitat ihop. Och som en liten klapp på stjärten till er lägger jag även upp en formbild från i lördags! *kissass*

9585895859

Roger ut!

jflycore
2013-02-04, 09:26
BLINDED BY ALL RED NUMBERS! :D

Sedär, alltid kul med lite formbilder! Looking good dude!

Bara att försöka mata på med bra mat och make dem gainz! ;)

Redefine
2013-02-04, 09:50
BLINDED BY ALL RED NUMBERS! :D

Sedär, alltid kul med lite formbilder! Looking good dude!

Bara att försöka mata på med bra mat och make dem gainz! ;)

Hahaha thnx bro! *hug*

Mjå ja kände att de va på tiden med lite pics. Men nu blev de varken optiljus eller pra pose :P

Yeah käkar så jag blir less på att tugga :P blir nog att köra nå gainer sen när ekonomin tillåter :) Siktar typ på att komma upp till 80-85 eller nått innan deff, går ja högre måste jag köpa ny garderob (har redan måstat lägga en massa t-shirts i skamvrån där dom får ligga tills jag eventuellt kan ha dom efter deff).
Leker även lite med tanken om att börja köra periodisk fasta med lätt underskott under deffen. Tankar?

jflycore
2013-02-04, 11:10
Hahaha thnx bro! *hug*

Mjå ja kände att de va på tiden med lite pics. Men nu blev de varken optiljus eller pra pose :P

Yeah käkar så jag blir less på att tugga :P blir nog att köra nå gainer sen när ekonomin tillåter :) Siktar typ på att komma upp till 80-85 eller nått innan deff, går ja högre måste jag köpa ny garderob (har redan måstat lägga en massa t-shirts i skamvrån där dom får ligga tills jag eventuellt kan ha dom efter deff).
Leker även lite med tanken om att börja köra periodisk fasta med lätt underskott under deffen. Tankar?

Rätta takter!

Haha samma här! Har för mkt kläder jag inte kan använda längre. Sux.. :D
Men ja, när man blir lite mindre snart så kanske ;)

Well, det där med deff/diet är nog så sjukt personligt vad man känner och orkar.
Har du inga probs med att vara utan mat så länge, så kör.
Annars så kan man ju bara lägga sig på ett underskott av kcal och dela upp maten osv osv.
Jag kommer nog köra en lean balance nu och äta som vanligt, men dra ner på allt fett.
Kanske inte ens ligga på något stort underskott, utan nära på balansen av mitt behov. Vill bara få bort underhudsfettet och fram med magmusklerna :)

Redefine
2013-02-04, 11:12
Rätta takter!

Haha samma här! Har för mkt kläder jag inte kan använda längre. Sux.. :D
Men ja, när man blir lite mindre snart så kanske ;)

Well, det där med deff/diet är nog så sjukt personligt vad man känner och orkar.
Har du inga probs med att vara utan mat så länge, så kör.
Annars så kan man ju bara lägga sig på ett underskott av kcal och dela upp maten osv osv.
Jag kommer nog köra en lean balance nu och äta som vanligt, men dra ner på allt fett.
Kanske inte ens ligga på något stort underskott, utan nära på balansen av mitt behov. Vill bara få bort underhudsfettet och fram med magmusklerna :)

Yeah, tänkte att jag kommer inte behöva göra så mycke förändringar egentligen. Bara ge fan i att käka efter kl 20.00 och sen skita i frukost, och flytta fram lunchen en timma. Men vi får se när dagen D väl kommer hur man gör :)

jflycore
2013-02-04, 11:20
Yeah, tänkte att jag kommer inte behöva göra så mycke förändringar egentligen. Bara ge fan i att käka efter kl 20.00 och sen skita i frukost, och flytta fram lunchen en timma. Men vi får se när dagen D väl kommer hur man gör :)

Funkar ju alltid att börja på det viset och se hur man själv och kroppen reagerar :)

You will do fine bud.. ;)

Redefine
2013-02-06, 10:31
Passet (Fas 1, Vecka 4, Dag 1)

I lurarna:
TmawlrFhVtE

Ben
(Vikt/Reps) [Föregående vecka]
Böj
50x5 (Warmup)
60x3 (Warmup)
65x2 (Warmup)
70x8 [65x8] +Vikt
70x9 [65x8] +Vikt +Reps
75x7 [65x8] +Vikt
75x7
75x7

Stela Marklyft
60x5 (Warmup)
90x9 [80x9] +Vikt
90x10 [80x9] +Vikt +Reps (PB)
90x7 [80x9] +Vikt
90x10 [80x9] +Vikt +Reps
90x8

Ben Ext. (Vikt Per Ben)
45x5 [42,5x8] +Vikt
40x8 [42,5x8] -Vikt
40x8 [42,5x7] -Vikt
40x6 [42,5x7] -Vikt
40x6

Ben Curl (Smith)
65x10 [62,5x10] +Vikt (PB)
65x10 [62,5x10] +Vikt
65x10 [62,5x9] +Vikt +Reps
65x9 [62,5x9] +Vikt
65x8

Utfall (Med hantlar, vikten är per hantel)
20x8 [15x10] +Vikt (PB)
20x8 [17,5x10] +Vikt
20x7 [17,5x8] +Vikt
20x8 [17,5x8] +Vikt
20x8

Morgonvikt: 73,8 Kg

Kommentar: Ett bra pass i stort! Kändes rätt bra i ryggen men fortfarande inte helt okej. Böjarna var väl inte fullt så djupa som jag hade velat, men de fanns ingen "säkerhetsstop" och jag hade ingen passare. Kör fortfarande relativt lågt för att bespara ryggen och lära mig bättre form. Benextentions va riktigt skumma, verkar va länge sedan maskinen smordes, viktkassetterna gled inte alls bra (dom fastnade ibland på vägen ner och 2,5kilostillägget gjorde det praktiskt taget omöjligt att köra även på lägre vikter). Tror det var därför det gick så dåligt..

Betyg: 4 av 5 Shake-Weights

Motivering: Inga större anmärkningar förutom på benextentions. Kändes bra som fan på bencurlsen! Började längta till nästa pass redan innan jag va klar med dehär passet haha! ;)

Redefine
2013-02-06, 10:46
Håhå! Såg just att min journal fått ca 1070 visningar redan! *yourock*

Antingen är det bara jag som onani-klickar på refreshknappen för att se om nån skrivit (Forever alone) eller så är det en massa folk som smyger omkring utan att skriva!? Jag tror på det förstnämnda, men om det mot förmodan skulle vara så att de är massa invisibles här som trycker i skuggorna; Show yourselves goddamnit! Skriv en rad! Jag är inte farlig! *hug*

Jeml
2013-02-06, 11:13
bra böjt och väldigt bra raka mark! jag smyger runt här men har ju även kommenterat:)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

jflycore
2013-02-06, 11:14
Hört rykten på stan att du är livsfarlig...

MEN, det är ju bara rykten så jag gör mig själv hörd ;)

Riktigt sick benpass! fattar inte att man orkar köra så syyyykt många set på ben :D

Redefine
2013-02-06, 11:36
Hört rykten på stan att du är livsfarlig...

MEN, det är ju bara rykten så jag gör mig själv hörd

Riktigt sick benpass! fattar inte att man orkar köra så syyyykt många set på ben :D

Haha word on the street är inte alltid nått att lita på;) oftast! men inte alltid ;)

hehe thanks mate! Hade det på känn att du skulle kommentera chicken legs i dagens vlog så jag passade på att kötta ordentligt så du skulle bli nöjd ;) Nädå, har faktiskt börjat gilla benträningen som fan nu, jag kör efter schemat vilket säger att de är 5 set på varje övning, och då ger jag mig fan på att göra det åxå! Förut så va ja väldigt opeppad på bendagarna, men not now my friend!! Nästa vecka blir inte lika många set per övning. Då är de mer inriktat på att gå upp i vikter men inte så många reps :) Längtar!

jflycore
2013-02-06, 11:39
Haha word on the street är inte alltid nått att lita på;) oftast! men inte alltid

hehe thanks mate! Hade det på känn att du skulle kommentera chicken legs i dagens vlog så jag passade på att kötta ordentligt så du skulle bli nöjd Nädå, har faktiskt börjat gilla benträningen som fan nu, jag kör efter schemat vilket säger att de är 5 set på varje övning, och då ger jag mig fan på att göra det åxå! Förut så va ja väldigt opeppad på bendagarna, men not now my friend!! Nästa vecka blir inte lika många set per övning. Då är de mer inriktat på att gå upp i vikter men inte så många reps :) Längtar!

hehe elleeeeerrr? ;)

Ja alltså, sen visst. Finns folk som tränar ben ofta, men inte har turen att få dom att växa som man vill. Då talar jag om mig själv.
Kör ju ben rätt hårt och ofta, men inte fan vill dom växa på samma sätt som resten av kroppen..
Men ja, det finns ju alltid gränser!
BEN är mysigt iaf!

Redefine
2013-02-06, 11:50
bra böjt och väldigt bra raka mark! jag smyger runt här men har ju även kommenterat:)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Tack som fan! :) Måste dock jobba på greppet, de är de som är en av dom svaga länkarna nu i mark och stel mark.. Men jag är rätt nöjd med domhär vikterna, så kan ja lulla omkring på demhär å få in bra form istället för att stirra sig blind på siffrorna på vikterna :)

Självklart! det inlägget var såklart inte riktat mot er som så snällt kommenterar redan *hug*

Redefine
2013-02-06, 11:54
hehe elleeeeerrr? ;)

Ja alltså, sen visst. Finns folk som tränar ben ofta, men inte har turen att få dom att växa som man vill. Då talar jag om mig själv.
Kör ju ben rätt hårt och ofta, men inte fan vill dom växa på samma sätt som resten av kroppen..
Men ja, det finns ju alltid gränser!
BEN är mysigt iaf!

Mja you never know n'till you know ;)

Sant sant, mina ben växer väl litegrann, men jag tror att det är för att ja fortfarande är semi-rookie på benfronten och har endel förlorade år att ta igen :P Jävligt skönt när man kört såpass att man är rädd för att gå neråt i trappor utan att ramla :P

jflycore
2013-02-06, 12:00
Mja you never know n'till you know ;)

Sant sant, mina ben växer väl litegrann, men jag tror att det är för att ja fortfarande är semi-rookie på benfronten och har endel förlorade år att ta igen :P Jävligt skönt när man kört såpass att man är rädd för att gå neråt i trappor utan att ramla :P

Jo, visst. Dom har växt 6 cm på ett halvår. Så det är väl okej.
Men hade gärna haft 10 cm till på dom :D

HAHA det är då man håller sig i båda räckena ;)

Redefine
2013-02-06, 12:08
Jo, visst. Dom har växt 6 cm på ett halvår. Så det är väl okej.
Men hade gärna haft 10 cm till på dom :D

HAHA det är då man håller sig i båda räckena ;)

Ahmen de är ju inte fy skam! Va mäter dom nu som mest om ja får fråga? :)

hehe ja, nästan så man får skaffa en såndär säkerhetssele som bergsklättrare har! :D

jflycore
2013-02-06, 12:16
Ahmen de är ju inte fy skam! Va mäter dom nu som mest om ja får fråga? :)

hehe ja, nästan så man får skaffa en såndär säkerhetssele som bergsklättrare har! :D

Uppe på 60 cm nu sist jag mätte :)

Haha och en eldriven rullstol! :D

Redefine
2013-02-06, 14:37
Uppe på 60 cm nu sist jag mätte :)

Haha och en eldriven rullstol! :D

Sweet! hehe då ligger jag efter med mitt pinsamma försök till plockepinn-ben :P

jflycore
2013-02-06, 14:40
Sweet! hehe då ligger jag efter med mitt pinsamma försök till plockepinn-ben :P

Jaså, vad mäter pinnarna då? :D

Redefine
2013-02-06, 14:58
Jaså, vad mäter pinnarna då? :D

om jag inte missminner mig så vare sist ca 54-55? förhoppningsvis lite mer nu men jag tror inte dom blivit så mycke grövre sen sist :P Mätte väl för kanske en månad sedan?

jflycore
2013-02-06, 15:14
om jag inte missminner mig så vare sist ca 54-55? förhoppningsvis lite mer nu men jag tror inte dom blivit så mycke grövre sen sist :P Mätte väl för kanske en månad sedan?

Ah, det va där jag började.
Men bara att kötta på så vet du vad som komma skall! ;)

Redefine
2013-02-06, 16:37
Ah, det va där jag började.
Men bara att kötta på så vet du vad som komma skall! ;)

Yeah! Från stickor till stockar!! Håhå kanske en framtida journalrubrik?;)

Måsse
2013-02-06, 17:52
Anberlin - Feel Good Drag, den gamla godbiten... Brutala pass du levererar förresten. Kör hårt nu!!

btw. jag har inte smygrunkat i din journal, hade faktiskt missat den :em:

Redefine
2013-02-06, 19:21
Anberlin - Feel Good Drag, den gamla godbiten... Brutala pass du levererar förresten. Kör hårt nu!!

btw. jag har inte smygrunkat i din journal, hade faktiskt missat den :em:

Jooomenvisst! Anberlin, att en så grym röst kan komma från en man som ser så underlig ut :P
http://www.chinashopmag.com/wp-content/uploads/2011/11/580px_Anberlin_DD-9707-580x386.jpg

Såklart!! peppar inför kvällens armpass as we speak! kommer bli monster där åxå me 5 set per övning :hbang: Dat PUMP!!!

Haha de är bra! för ja vill inte att du besudlar min journal med sådana hädelser! ;P

Redefine
2013-02-06, 23:40
RRRRÖÖÖÖV! Kasst gåre! Arg är ja! Trött, hungrig och Less! Ja brinn av å bryt ihop på samma gång!

Callek
2013-02-07, 09:47
Bra pass du bränner av!
Tror det kommer att hända mycket här redan innan sommaren.

Redefine
2013-02-07, 10:25
Bra pass du bränner av!
Tror det kommer att hända mycket här redan innan sommaren.

De är mer än va man kan säga om gårdagens pass *grr27* Gick så jävla kasst så ja förstår inte. Började okej, utan ökningar, men ändå okej. Men sen på hantelcurlsen fick ja inte ens upp 10 kg 3 ggr med vänstern, högern gick som vanligt bra med 17,5 kg. Hade visserligen kört ut mig ganska bra på stångcurls 5 set på 40 kg innan... Lägger upp passet snart... BAHH!

Redefine
2013-02-07, 15:10
Passet (Fas 1, Vecka 4, Dag 2)

I lurarna:
vmI1wU90q20

Armar (+ Vader)
(Vikt/Reps) [Föregående vecka]
BB Curls (EZ Stång)
20x5 (Warmup)
30x4 (Warmup)
40x7 [40x8] -Reps
40x6 [40x7] -Reps
40x6 [40x7] -Reps
40x6 [40x5] +Reps
40x6

Smal Bänkpress
40x5 (Warmup)
50x3 (Warmup)
62,5x6 [50x10] +Vikt
60x7 [60x6] +Reps
60x7 [60x6] +Reps
60x6 [60x7] -Reps
60x6

DB Curls
Här gick allt åt hellvete!
http://todamax.kicks-ass.net/wp-content/uploads/2011/06/fffffuuuuu.jpg
Jag fick inte ens upp 10kg tre ggr på vänster, den va heldöd! Högern lallade ja på som vanligt med 17,5kg 7-8reps. Kunde liksom inte bara träna högern så jag blev så arg att jag sket i den övningen *slap*
Kan tänkas vara så att jag hade tagit ut mig såpass mycke på BB Curlsen att armarna bara la av.. gick ju kasst förra armpasset med vill jag minnas...

Scullcrushers (EZ Stång)
30x6 [30x10]
30x10 [35x5] -Vikt
30x10 [32,5x9] -Vikt
30x8 [32,5x9] -Vikt
30x8

Vadpress
Pga rådande sinnesställning och tidpunkt (23.45) valde jag att skita i vaderna (Chicken legs here I come!) så ja kunde åka hem och äta, fixa matlåda och duscha utan att klockan skulle bli alldeles för mycke. tror ja kom isäng kring ett ><

[Viktskillnad sedan föregående pass]
Morgonvikt Idag Torsdag 7/2: 74,2 Kg [+0,4kg]
Vikten går iaf åt rätt håll. Men kanske lite väl fort? Kanske skulle dra ner en gnutta på kalorierna.. Har på 14 dagar gått upp 2,9 kg med en snitthöjning på 1,45kg per vecka.

Kommentar:
96009

Betyg: 1 av 5 Shake-Weights

Motivering: Sämsta jävla pass jag varit med om på länge. Inte alls nöjd med prestationen. Menmen vad skulle bra dagar vara utan dom dåliga? But still.. Arg, trött, hungrig och de var sent, sedan börjar vänstern strejka som grädde på mousset. FML.

Måsse
2013-02-07, 15:14
Vafan... du kan ju inte träna med olika vikter på hantelcurlsen, din dumme fan :D Ta en vikt som du klarar med vänstern, lyft ett antal reps eller så många du klarar, lyft lika många med högern = profit!

Redefine
2013-02-07, 15:18
Vafan... du kan ju inte träna med olika vikter på hantelcurlsen, din dumme fan :D Ta en vikt som du klarar med vänstern, lyft ett antal reps eller så många du klarar, lyft lika många med högern = profit!

Självklart gjorde ja inte det, kände bara efter med högern för att kunna jämföra :P De va ju anledningen till att jag sket i den övningen i ilskan :P Va ju helt soppatorsk i vänstern, så ja hade typ måstat gå ner till 8 kg om ja skulle ha klarat 6-10reps x 5set. Hade inte blivit mycke träning för högern.

antisleep
2013-02-07, 17:58
Kommentar:
96009


Du gjorde mig på lite bättre humör, men ungefär så som du beskrev ditt pass känner jag just nu, YES.. Suger riktigt mycket skit alltså *gah!*

Redefine
2013-02-07, 23:32
Du gjorde mig på lite bättre humör, men ungefär så som du beskrev ditt pass känner jag just nu, YES.. Suger riktigt mycket skit alltså *gah!*

Jasså? Haft ett dåligt pass du med? *hug*

jflycore
2013-02-08, 16:01
JEVLIGT SUR blir man! :D

Attans med curlsen asså..
Du får göra som mig, och inte träna armar alls.... typ.. ;)

Redefine
2013-02-08, 16:33
JEVLIGT SUR blir man! :D

Attans med curlsen asså..
Du får göra som mig, och inte träna armar alls.... typ.. ;)

No way!;) nä nästa vecka börjar fas två så ja tror de kommer gå bättre då!:) inte lika många set, tyngre vikter dock! Längtar!! Ikväll blire mark!! Let me hear a WOOP WOOP!

jflycore
2013-02-08, 16:58
wiiiieeeeeeoooop wwwop. :D

Kör hårt man! trevlig helg också! ;)

Redefine
2013-02-08, 18:23
wiiiieeeeeeoooop wwwop. :D

Kör hårt man! trevlig helg också! ;)

Alltid! Detsamma man! Grymt awesome och hillarious vlog!! :D dog typ när ja satt på jobbet å titta på den! ;P

Redefine
2013-02-09, 00:11
Passet (Fas 1, Vecka 4, Dag 3)

I lurarna:
hJCvW1vpeqk

Rygg + Traps
(Vikt/Reps) [Föregående vecka]
Marklyft
50x5 (Warmup)
60x3 (Warmup)
80x4 (Warmup)
100x8 [100x7] +Reps
100x8 [100x7] +Reps
100x8 [100x7] +Reps
100x8 [100x7] +Reps
100x10 [100x6] +Reps (PB)

Chins
KVx9 [KVx7] +Reps
KVx8 [KVx8]
KVx9 [KVx7] +Reps
KVx8 [KVx7] +Reps
KVx7 [KVx7]

Hantelrodd
30x10 [30x8] +Reps
30x10 [30x8] +Reps
30x9 [30x8] +Reps
30x8 [30x8]
30x10 [30x10]

BB Shrugs (utan remmar, föregående vecka med remmar)
100x8 [90x10]
100x7 [100x10]
90x10 [100x10]
90x10 [100x9]
90x10 [100x9]

[Viktskillnad sedan föregående pass]
Morgonvikt Idag Fredag 8/2: 73,4 Kg [-0,8kg]

Kommentar: Känner att jag börjar bli starkare i greppet! körde marklyften utan remmar utan större problem! Förra gången körde jag med remmar och hade ändå lite problem i dom sista seten! Dem Gainz! Minus på vikten sedan igår, men jag tror de beror på att jag käkade sista målet så sent dagen innan förra vägningen. No worries.

Betyg: 5 av 5 Shake-Weights

Motivering: Grymt skönt pass utan måtgångar förutom att man hade gjort bättre från sig på shrugsen med remmar. Drillat tjejen lite i bänkpressen åxå! Hon är så duktig qwinna min :)

Redefine
2013-02-09, 13:44
Booobieeees!!!

Redefine
2013-02-10, 13:12
Passet (Fas 1, Vecka 4, Dag 4)

I lurarna:
8Pnlm1Ky_sA

Bröst + Axlar
(Vikt/Reps) [Föregående vecka]
Bänkpress
40x5 (Warmup)
50x3 (Warmup)
55x2 (Warmup)
65x8 [62,5x9] +Vikt
65x8 [62,5x8] +Vikt
65x10 [62,5x7] +Vikt +Reps (PB)
65x7 [62,5x6] +Vikt +Reps
65x8 [62,5x7] +Vikt +Reps

Lutande Hantelpress
25x7 [25x4] +Reps (PB)
25x6 [22,5x9] +Vikt
25x7 [22,5x9] +Vikt
25x6 [22,5x8] +Vikt
25x4 + 22,5x3 [22,5x6] +Vikt

Dips
KVx11 [KVx10]
KVx9 [KVx13]
KVx12 [KVx10]
KVx11 [KVx10]
KVx10 [KVx9]

Militärpress (Maskin "Star Trac")
30x7
30x7
30x7
30x6
30x8

Side Lateral Raises
9x8 [8x9] +Vikt
9x8 [8x9] +Vikt
9x7 [8x8] +Vikt
9x7 [8x8] +Vikt
9x7 [9x7]

[Viktskillnad sedan föregående pass]
Morgonvikt: 74 Kg [+0,6kg]

Kommentar: Jävligt kallt på gymmet. Åkte till ett annat gym för att köra med en polare jag inte träffat på ett tag. Dom hade tydligen problem med värmeregleringen. Va typ 14-15 grader där så man blev typ stel i händerna av att hålla i dom kalla stängerna :P Men de va bara att köra hårt så man höll uppe värmen! Hade passare på bänkpressen då ja klämde iväg 10st 65or, så de va nog därför jag vågade försöka (Sista reppen så fick jag hjälp med ett finger:P)

Betyg: 4 av 5 Shake-Weights

Motivering: Gick väldigt bra och gjort fina ökningar från föregående bröstpass! Känner verkligen att min kropp svarar bäst på att köra varje muskelgrupp bara en gång i veckan. Det förra schemat ja körde stog ja å stampade rätt länge på samma ställe. Skönt att hitta rätt såhär :)

Måsse
2013-02-10, 16:42
Grymma lutande hantelpressar hörru!! :)

antisleep
2013-02-10, 18:31
Håller med Måsse-man! :thumbup:

Redefine
2013-02-10, 20:26
Grymma lutande hantelpressar hörru!! :)

Håller med Måsse-man! :thumbup:

Tack tack grappar! :) Måste bara klättra lite på militärpressen, där är ja svag som fan *slap*

Jeml
2013-02-10, 20:29
håller med dom andra, även fina sidolyft :)

MPn påverkas MKT under tri-phase då du redan pressat en hel del innan du går på den. Skulle du kört mp först hade du klarat mkt mer :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Redefine
2013-02-10, 21:35
håller med dom andra, även fina sidolyft :)

MPn påverkas MKT under tri-phase då du redan pressat en hel del innan du går på den. Skulle du kört mp först hade du klarat mkt mer :)


tacktack! :) Ah de är visserligen sant, inte tänkt på de! Gillar axelövningar faktiskt, som nån sa i en vlog att det syns verkligen om man köttat axlar när man kommer tillbaka till omklädningsrummet :P Man blir som både nöjd och överraskad när man ser sigsjälv i spegeln med ett par handbollar till axlar haha!

jflycore
2013-02-10, 21:38
tacktack! :) Ah de är visserligen sant, inte tänkt på de! Gillar axelövningar faktiskt, som nån sa i en vlog att det syns verkligen om man köttat axlar när man kommer tillbaka till omklädningsrummet :P Man blir som både nöjd och överraskad när man ser sigsjälv i spegeln med ett par handbollar till axlar haha!


AXLAR 4 life ;)

Går bra på passen dina! Och lite vikt går du upp i också!
Ren kvalité i journalen! Det gillar vi ;)

Redefine
2013-02-10, 22:01
Cardio

I lurarna:
zj2uZO7xnus
Grymt snyggt gjord video, värd att se!

Cardio + Mage

Cardio
Försökte få igång nån typ av intervallprogram på löpbandet men de gick åt pipan. Den körde på min inställda maxhastighet hela tiden (15km/h) så jag dog efter en stund då min kondis inte är den bästa. Provade lite andra inställningar men insåg snabbt att de va slöseri med tid så jag gick till crosstrainern och körde 30s/15s sprint-intervaller ett tag.

(Vikt/Reps)
Crunches med medicinboll
5x15
5x15
5x15

Hängande Benlyft
KVx15
KVx15
KVx15

Cable Crunches
27,5x15
27,5x15
27,5x15

Sidolyft på pilatesboll
KVx20
KVx20
KVx20

Planka (15s vila mellan seten)
KVx30s
KVx30s
KVx30s
KVx30s

[Viktskillnad sedan föregående pass]
Morgonvikt: 73,1 Kg [-0,9kg]

Kommentar: Nothing out of the ordinary, en bra dag helt enkelt :)

Betyg: 4 av 5 Shake-Weights

Motivering: Skönt att köra lite cardio och komma igång med magträningen som varit väldigt lite av på senaste!

Redefine
2013-02-10, 22:08
Så var fas 1 officiellt över!! Har gjort grymt mycke mer ökningar än jag trott jag skulle göra! Så ja är helnöjd :) Ser verkligen fram emot Fas två som inleds redan imorgon :)

Redefine
2013-02-10, 22:15
AXLAR 4 life ;)

Går bra på passen dina! Och lite vikt går du upp i också!
Ren kvalité i journalen! Det gillar vi ;)

Yeah! Riktigt nöjd faktiskt! :) Hittat en rätt bra gratisapp till ajfånen för att hålla koll på vikten. "MY Weight" heter den och jag rekommenderar den starkt. Man ställer enkelt in ett viktmål och ett måldatum. sedan för man in vikten varje dag och man får fram en trendkurva på hur det går. Man får även fram förväntat datum då man når målvikten.

Jag har ställt in målvikten till 85 kg till den sista April. Hittills ligger jag bra till då appen förutspår att jag når målvikten redan den 23:e April. Så jag ska nog dra ner på hastigheten lite så ja inte går upp för snabbt.

Redefine
2013-02-10, 22:19
http://img.tapatalk.com/d/13/02/11/upuqyvad.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/02/11/adu3eqe8.jpg

Här har ni lite screenshots från appen:)

Redefine
2013-02-12, 09:44
Lyckades radera en massa dokumentationsbilder (spännisbilder) från telefonen igårkväll *slap* Va väl bilder från och med jul.. Jävligt puckat att lyckas med en sån grej! Ska dock försöka gräva fram bilderna med nått file-recoveryprogram jag hittat som jag hoppas funkar.. Kändes inge kul att förlora massa framstegsbilder *cry*

Måsse
2013-02-12, 09:52
Tråkigt :(. Ser ut att vara en schyst app iaf!

Redefine
2013-02-12, 12:11
Passet (Fas 2, Vecka 1, Dag 1)

I lurarna:
WbUtiOfMzpk

Överkropp A
(Vikt/Reps)
Bänkpress
40x5 (Warmup)
50x3 (Warmup)
55x2 (Warmup)
67,5x5 (PB)
66x6
66x4+2 (vilade 5-10 sekunder mellan 4an och 2an)

Hantelrodd
15x10 (Warmup)
32,5x6
35x6 (PB)
35x6

Militärpress
30x9
35x6 (PB)
35x5

Smal Bänkpress (Smith)
62,5x2 (Bah!><)
60x3
60x5
57,5x6

[Viktskillnad sedan föregående pass]
Morgonvikt 11/2 : 73,7 Kg [+0,6kg]

Kommentar: Skönt att komma till Fas 2! peppad som fan!

Betyg: 4 av 5 Shake-Weights

Motivering: De va lite knakigt att hitta rätt vikter. Men skönt att få det svart på vitt att det verkligen va så som Jeml sa om MPn. Sjukt vilken skillnad det va på vilka vikter ja klara av :)

Jeml
2013-02-12, 14:00
Kommer ihåg att jag också tyckte det var knepigt att hitta rätt vikter i början av fas2..

Du kör ju fortfarande MP efter bänken, om du kör någon annan split efter tri-phase där du börjar med MP kommer du märka ännu större skillnad :)

Redefine
2013-02-12, 15:19
Kommer ihåg att jag också tyckte det var knepigt att hitta rätt vikter i början av fas2..

Du kör ju fortfarande MP efter bänken, om du kör någon annan split efter tri-phase där du börjar med MP kommer du märka ännu större skillnad :)

Ah precis, ser fram emot det! :) lite synd bara att man inte fått lika bra fokus på MPn under fas 1. Tänkte eftersom jag gjort så bra ökningar under den fasen på övriga övningar. Menmen The winding road I'm walking isn't even near the end! :) De finns tid till MP-gainz!!

Niwah
2013-02-12, 15:22
Stabilt pass! Grattis till PBs! :thumbup:

Redefine
2013-02-12, 15:31
Stabilt pass! Grattis till PBs! :thumbup:

Thanks mate!! :) Lär bli fler röda PBn dom närmsta veckorna då denna fas koncentreras på intensitet och sedan har jag aldrig provat maxa förut så ja är nog rätt säker på att jag egentligen klarar mer (lite mer iaf) än det röda på mina journalinlägg :) Men 1RMAX siffror intresserar mig inte lika mycket som de visuella framstegen jag gör (vet såklart att dom går hand i hand men) :)

Kul förresten med ett nytt ansikte här, å norrlänning åxå! Kul att du tittade in! Bor du i Piteå eller Umeå?

Niwah
2013-02-12, 15:38
Thanks mate!! :) Lär bli fler röda PBn dom närmsta veckorna då denna fas koncentreras på intensitet och sedan har jag aldrig provat maxa förut så ja är nog rätt säker på att jag egentligen klarar mer (lite mer iaf) än det röda på mina journalinlägg :) Men 1RMAX siffror intresserar mig inte lika mycket som de visuella framstegen jag gör (vet såklart att dom går hand i hand men) :)

Kul förresten med ett nytt ansikte här, å norrlänning åxå! Kul att du tittade in! Bor du i Piteå eller Umeå?

Jag bor i Umeå. Blir nog så året runt nu. Kommer från Piteå i grunden :)

Redefine
2013-02-12, 15:41
Jag bor i Umeå. Blir nog så året runt nu. Kommer från Piteå i grunden :)

Okej! :) Har endel polare från Piteå/Norrjärden/Rosvik och kommer själv från Robertsfors. Gick gymnasiet i Umeå och bodde även där i 3 år ca två år efter gymnasietiden:) Tränar du på USM eller på IKSU?

Niwah
2013-02-12, 15:48
Tränar på IKSU :)

Redefine
2013-02-13, 09:05
Här kommer en lite mer överskådlig update på viktuppgången :)

96245

Jag har tagit ner farten litegrann på viktuppgången då jag ligger lite i överkant. Har satt som preliminärt mål att nå 85 kg den sista April och sedan börja deffen då. Och som det ser ut nu så ligger jag före enligt den målsättningen och flrväntas enligt kurvan nå mitt mål kring den 25:e april.

Jeml
2013-02-13, 09:08
ska du gå upp 10kg på 2,5månader? not to good idea me thinkz.. det mesta kommer bli fett och det blir bara en onödigt lång deff.

sikta på 80kg istället och gå för 85-90kg efter deffen men låt det ta tillräckligt lång tid :) eller kör på direkt till 85-90kg men låt det då ta 1år ungefär.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Redefine
2013-02-13, 09:21
det jag gått upp hittills från jul är ca 5-6 kg, och det är nå inte nån stor andel fett hittills. Och som jag skrev så är det bara ett preliminärt mål. känner jag att det börjar bli för mycke fett jag lägger på mig så skjuter jag fram måldatumet eller drar ner på målvikten :)

jflycore
2013-02-13, 09:29
Thanks mate!! :) Lär bli fler röda PBn dom närmsta veckorna då denna fas koncentreras på intensitet och sedan har jag aldrig provat maxa förut så ja är nog rätt säker på att jag egentligen klarar mer (lite mer iaf) än det röda på mina journalinlägg :) Men 1RMAX siffror intresserar mig inte lika mycket som de visuella framstegen jag gör (vet såklart att dom går hand i hand men) :)



Agree!

Visst, alltid kul att dunka upp en hög vikt.
Men känns inte så viktigt för mig. :)

Jeml
2013-02-13, 09:31
det jag gått upp hittills från jul är ca 5-6 kg, och det är nå inte nån stor andel fett hittills. Och som jag skrev så är det bara ett preliminärt mål. känner jag att det börjar bli för mycke fett jag lägger på mig så skjuter jag fram måldatumet eller drar ner på målvikten :)

okej, en generell riktlinje är att man max kan lägga på sig 3-5kg muskelmassa/år (5kg är sjukt mkt och dom flesta lyckas förmodligen inte med det). sen lagrar nan ju mer glykogen får mer bukfyllnad osv.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Redefine
2013-02-13, 09:38
http://img.tapatalk.com/d/13/02/13/vyrydybu.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/02/13/6ara4y3e.jpg

Första bilden 3:e Jan, Andra bilden 12:e Feb

Jävligt dålig kvalla på andra bilden men det är inte många procent kroppsfett som ökat på dom 5-6 kilon jag gått upp sedan dess :)

Jeml
2013-02-13, 09:43
http://img.tapatalk.com/d/13/02/13/vyrydybu.jpghttp://img.tapatalk.com/d/13/02/13/6ara4y3e.jpg

Första bilden 3:e Jan, Andra bilden 12:e Feb

Jävligt dålig kvalla på andra bilden men det är inte många procent kroppsfett som ökat på dom 5-6 kilon jag gått upp sedan dess :)

nej det ser inte ut så, dålig kvalle dock som sagt :D i början lagrar man in massa glykogen dock :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Måsse
2013-02-13, 09:43
Great job man! Och fuck PBs, it's all bout the mass gaining!!

Redefine
2013-02-13, 09:43
okej, en generell riktlinje är att man max kan lägga på sig 3-5kg muskelmassa/år (5kg är sjukt mkt och dom flesta lyckas förmodligen inte med det). sen lagrar nan ju mer glykogen får mer bukfyllnad osv.

I know :) Kommer mest troligt bli en större andel fett än förväntat. Men samtidigt är jag fortfarande i min beginners killing spree med lättare gains osv.. Med tanke på hur det gått hittills tror jag inte jag lägga på mig alldeles för mycket fett.

Jeml
2013-02-13, 09:45
I know :) Kommer mest troligt bli en större andel fett än förväntat. Men samtidigt är jag fortfarande i min beginners killing spree med lättare gains osv.. Med tanke på hur det gått hittills tror jag inte jag lägga på mig alldeles för mycket fett.

ne precis du borde satsa på en lång bulk typ 1år iaf nu i början och försöka ta vara på så mkt neewbie gains du bara kan! :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Redefine
2013-02-13, 09:49
ne precis du borde satsa på en lång bulk typ 1år iaf nu i början och försöka ta vara på så mkt neewbie gains du bara kan! :D


Jag började min bulk i somras på ca 63 kg :) hade ett mindre uppehåll pga intesiva studier mellan mitten Nov och mitten Dec men fortsatte sedan bulken :)

Jeml
2013-02-13, 09:51
ah okej jävlar vad spillivinkig du måste vart på 63kiloz :D

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Redefine
2013-02-13, 09:53
Great job man! Och fuck PBs, it's all bout the mass gaining!!

Thnx Måss-Man! :D

http://i49.photobucket.com/albums/f289/Scarfaceone/ybmoussor.jpg

Redefine
2013-02-13, 09:56
ah okej jävlar vad spillivinkig du måste vart på 63kiloz :D

BAM! Spiiiinkspaghettispindel!

http://img.tapatalk.com/d/13/02/13/4u5ebeha.jpg

Edit:
Fan va hungrig jag blev av att se dendär gamla bilden :P

Jeml
2013-02-13, 10:06
okej det har hänt mkt bra saker :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Redefine
2013-02-13, 10:27
Passet (Fas 2, Vecka 1, Mage + Cardio)

I lurarna:
7qrRzNidzIc

HIIT + Mage/Core
(Vikt/Reps)
Crosstrainer
10 varv av 30s sprint och 15s gång

Crunches med medicinboll
5x20
5x20
5x15
5x15

Liggande Benlyft
KVx20
KVx20
KVx20
KVx20

Cable Crunches
35x10
40x10
50x10

Sidolyft på pilatesboll
KVx20
KVx20
KVx20

Planka "Intervaller"
5 varv med 30s planka + 15s vila

Kommentar: Köttade verkligen magen sönder och samman! JÄVLIGT skönt!! :D Kom även fram till en mer effektiv version av liggande benlyft där man har röven strax utanför bänkkanten istället för att låta röven vila på bänkkanten. Brände som fan i nedre mage! WUNDERBAUM!!

Betyg: 6 av 5 Shake-Weights
Motivering: Grymt skönt pass som gick smidigt och utan motgångar.
Det blev en extra shakeweight denna gång då jag fick äran att bevittna detta otroligt (till synes) smärtsamma och farliga vågspel :P En som bestämt skulle träna nacken i bensparkmaskinen såhär:
*slap*
96246

HMS Laestander
2013-02-13, 13:36
Det börjar ju fan ta sig här :D Bara fortsätta kriga så är du snart KRALLBIFF

Hahaha. Garvade högt när jag såg bilden på benpressnackträningen :D

Redefine
2013-02-13, 20:19
Det börjar ju fan ta sig här :D Bara fortsätta kriga så är du snart KRALLBIFF

Hahaha. Garvade högt när jag såg bilden på benpressnackträningen :D

Självklart krigar ja vidare! Gotta commit!!;) tack för kommentaren!:) swing by any time!

Haha ja verkligen, ja dog inombords:D

Redefine
2013-02-14, 10:53
hade tänkt dra på gymmet igår, men hamnade i sån jävla matkoma efter middagen så ja tog vilodag.. I know, I know.. *slap* Så idag blir det passet jag skulle kört igår, dvs Underkropp A enligt programmet :) Så de blir att smaska lite böj, stela mark och komplettera med lite armcurls!

Blir nog att gulla med qwinna min å be henne hjälpa mig med att köra en kalipermätning så jag kan hålla koll på tjockisprocenten under bulken! Så jag återkommer nog ikväll med resultatet!

jflycore
2013-02-14, 18:53
Man kan inte lita på såna där mätningar..... ;)

Hoppas passet gick fint som smör!

Redefine
2013-02-14, 19:13
Man kan inte lita på såna där mätningar..... ;)

Hoppas passet gick fint som smör!

de funkar bättre än att titta ner på bil/cykelringarna å gissa iaf ;P Men tänkte mer att de ska funka som ett sätt att hålla koll på framsteg eller flagga för om jag bulkar för hårt :)

passet är inte gjort än, just tryckt massa mat så ja väntar på att magen ska kännas mindre uppsvälld innan ja drar iväg till gymmet.

jflycore
2013-02-14, 22:22
de funkar bättre än att titta ner på bil/cykelringarna å gissa iaf ;P Men tänkte mer att de ska funka som ett sätt att hålla koll på framsteg eller flagga för om jag bulkar för hårt :)

passet är inte gjort än, just tryckt massa mat så ja väntar på att magen ska kännas mindre uppsvälld innan ja drar iväg till gymmet.


Hehe så sant det, så sant! ;)

Redefine
2013-02-14, 22:39
Tjockismätning Resultat!
http://images2.wikia.nocookie.net/__cb20070901203515/uncyclopedia/images/6/6f/Fat_sit_ups.gif

Väldigt spridda resultat på dom olika mätekvationerna. Men som sagt detta är bara ett sätt att se framstegen :)

Baserat på dagsvikt: 74,9kg

Jackson/Pollock 7-Site Measure
7.27% BF
5,42kg BF
69,08kg LBM

Jackson/Pollock 4-Site Measure
6.51% BF
4,85kg BF
69.65kg LBM

Jackson/Pollock 3-Site Measure
5,79% BF
4,31kg BF
70,19kg LBM

Parillo 9-Site Measure
12,01% BF
8.95Kg BF
65.55kg LBM

Durnim/Womersly 4-Site Measure
12.49% BF
9,3kg BF
65,2kg LBM

zozofu93
2013-02-14, 23:16
hahahah sköna crunches

Redefine
2013-02-15, 10:21
Passet (Fas 2, Vecka 1, Dag 2)

I lurarna:
ede2_tuZJp8

Underkropp A
(Vikt/Reps)
Böj
40x5 (Warmup)
50x3 (Warmup)
60x2 (Warmup)
80x1 (PB)
70x6
70x6
70x6

Stela Marklyft
50x5 (Warmup)
80x6
90x6 (PB)
90x6

Vadpress (BenpressMaskin TechnoGym)
160x10
170x10
190x10
200x7 (PB)

SkivstångShrug (Smith)
100x6
110x6
115x6

EZ Curls
40x6
40x6
40x6

DB Curls
15x5
15x6
15x6

[Viktskillnad sedan föregående pass]
Morgonvikt 14/2 : 73,9 Kg [+0,2kg]

Kommentar: Böjen gick väl sådär, inget att hänga i julgranen men. Ryggen kändes ok ändå vilket va bra. Början på denna fas är inte lika rolig som fas 1 va måste jag säga. Va en väldigt stor omställning att gå från ca 6 övningar 5 set vardera till 4-5 övningar på 3 set och relativt lågrep. La till DB Curls i slutet då ja va ville ha lite mer att bita i, fick rätt skön pump vilket va det som räddade passet lite skulle jag väl säga :)

Betyg: 3 av 5 Shake-Weights

Motivering: Mjäh, nothing out of the ordinary. Ett pass som vanligt.

jflycore
2013-02-15, 17:20
Yo!

Det här programmet du kör, är det något program du hittat någonstans eller som du valt själv?
Känns ju lite kind of mesigt att bara köra 2 övningar för ben..
Iofs, jag brukar inte köra mer än 3, MAX 4.. Men 2 är ju bara 2... ;) :D

Annars riktigt kul att du fortfarande dunkar upp röda fortfarande :)

Måsse
2013-02-15, 17:25
Riktigt snygga Stelmarklyft där mannet! Håller med... Själv brukar jag köra böj, benpress, lårcurl, benspark och ibland raka mark också :D Men iaf 3 övning tycker jag du borde köra. Om du kör brett stance i knäböj borde du lägga till benspark. Kör du smal stance kanske det är mer fördelaktigt med lårcurl!

Redefine
2013-02-15, 18:06
Yo!

Det här programmet du kör, är det något program du hittat någonstans eller som du valt själv?
Känns ju lite kind of mesigt att bara köra 2 övningar för ben..
Iofs, jag brukar inte köra mer än 3, MAX 4.. Men 2 är ju bara 2...

Annars riktigt kul att du fortfarande dunkar upp röda fortfarande :)

Programmet jag kör har ja hittat i en tråd här, Tri-Phase heter det. första fasen koncentrerar sig på volym, andra fas på intensitet och tredje fas på frekvens.

Första fas så kör man 3 set per övning första veckan, 4 set per övning andra veckan och 5 set per övning tredje veckan.

Andra fas kör man vikter som man klarar max 6 reps, andra veckan kör man vikter som man klarar 4 repmax och tredje veckan kör man 2 repmax. alla veckor 3 set per övning. Det är denna fasen jag är i nu på första veckan. Överst i varje log jag skriver in skriver jag vart i programmet jag befinner mig.

Tredje fasen innebär att man kör helkroppspass varje pass och minskar vilotiden mellan setten ju längre in i fasen man kommer.

har blivit en omställning från förra veckan då ja körde fler övningar och 5 set per övning till detta "sissy girl schema" *slap* Men de blir väl bättre snart :)

Riktigt snygga Stelmarklyft där mannet! Håller med... Själv brukar jag köra böj, benpress, lårcurl, benspark och ibland raka mark också :D Men iaf 3 övning tycker jag du borde köra. Om du kör brett stance i knäböj borde du lägga till benspark. Kör du smal stance kanske det är mer fördelaktigt med lårcurl!

Thnx man!!! Behöver köra på rätt hårt i stela mark känner ja, så jag kommer igång med ryggresningen i böj där jag känner mig som svagast. Är fullständigt värdelös på böj som de är nu. Kanske ska filma några böj å slänga upp här för att få lite pointers så ja kan börja kötta böj som om det inte vore någon morgondag! :devil:

Redefine
2013-02-16, 23:45
http://img.tapatalk.com/d/13/02/17/4y9ugehe.jpg

Kvällsformen. G'Night peeps!

jflycore
2013-02-16, 23:47
Programmet jag kör har ja hittat i en tråd här, Tri-Phase heter det. första fasen koncentrerar sig på volym, andra fas på intensitet och tredje fas på frekvens.

Första fas så kör man 3 set per övning första veckan, 4 set per övning andra veckan och 5 set per övning tredje veckan.

Andra fas kör man vikter som man klarar max 6 reps, andra veckan kör man vikter som man klarar 4 repmax och tredje veckan kör man 2 repmax. alla veckor 3 set per övning. Det är denna fasen jag är i nu på första veckan. Överst i varje log jag skriver in skriver jag vart i programmet jag befinner mig.

Tredje fasen innebär att man kör helkroppspass varje pass och minskar vilotiden mellan setten ju längre in i fasen man kommer.

har blivit en omställning från förra veckan då ja körde fler övningar och 5 set per övning till detta "sissy girl schema" *slap* Men de blir väl bättre snart :)



Ah men fan. Det har du ju skrivit om.

Men vad känner du själv? Är du nöjd med det upplägget?
Det känns ju mer som ett styrkeprogram än ett mass-program/schema.

Vad är målet? :)

Måsse
2013-02-17, 00:10
Grymmish shoulderish! *flex*

Redefine
2013-02-17, 10:00
Unt tha bikeps! Mårning Mårning!

http://img.tapatalk.com/d/13/02/17/sa8upudu.jpg

Redefine
2013-02-17, 10:02
Grymmish shoulderish! *flex*

Tackartackar!:) axlar e kewl!:)

Redefine
2013-02-17, 10:04
Ah men fan. Det har du ju skrivit om.

Men vad känner du själv? Är du nöjd med det upplägget?
Det känns ju mer som ett styrkeprogram än ett mass-program/schema.

Vad är målet? :)

Första fasen va grymt kul! Andra fasen not so much.. Men de är nog bara för att jag är van högre volymer från sista veckan i första fasen.. Men programmet ska va inriktat till att bygga massa.
Och jag valde programmet just pga det:)

jflycore
2013-02-17, 11:35
Första fasen va grymt kul! Andra fasen not so much.. Men de är nog bara för att jag är van högre volymer från sista veckan i första fasen.. Men programmet ska va inriktat till att bygga massa.
Och jag valde programmet just pga det:)

Ah jo iofs. Om man ska köra maxreps första fasen så.. :)

Du går ju faktiskt upp lite i vikt och du har kanske tagit några mått så du kan se ökningarna på kroppen också? :)

Redefine
2013-02-17, 15:32
Ah jo iofs. Om man ska köra maxreps första fasen så.. :)

Du går ju faktiskt upp lite i vikt och du har kanske tagit några mått så du kan se ökningarna på kroppen också? :)

Yeah de är sant:) viktuppgången är rätt bromsad nu dock. Nu ligger ja å puttrar på oförändrat dom senaste dagarna.. Inväntar löningen så man har råd att äta såsom ja behöver för att bulka vidare! Blir att köpa Gainer åxå för jag är så less på att måsta laga mat 80% av min vakna lediga tid. Finns knappt tid att träna haha. Ett halvt livs förråd med Gainer och en diskmaskin är min våta dröm just nu! Shit va mycke tid som skulle sparas!! :D

jflycore
2013-02-17, 17:15
Yeah de är sant:) viktuppgången är rätt bromsad nu dock. Nu ligger ja å puttrar på oförändrat dom senaste dagarna.. Inväntar löningen så man har råd att äta såsom ja behöver för att bulka vidare! Blir att köpa Gainer åxå för jag är så less på att måsta laga mat 80% av min vakna lediga tid. Finns knappt tid att träna haha. Ett halvt livs förråd med Gainer och en diskmaskin är min våta dröm just nu! Shit va mycke tid som skulle sparas!! :D

Köp hem storpack på burgare! Ställ klockan på 03.00 varje natt och gå upp och stek 3 burgare med ost emellan! Där har du dina extra kilon i veckan ;)

Billigt och bra!

//Tips från coachen :D

Redefine
2013-02-17, 18:06
Köp hem storpack på burgare! Ställ klockan på 03.00 varje natt och gå upp och stek 3 burgare med ost emellan! Där har du dina extra kilon i veckan ;)

Billigt och bra!

//Tips från coachen :D

Haha tror inte regeringen skulle uppskatta att ja är uppe å skramlar i hennes kök mitt i natten bara för att bli tjock på onyttigheter:P GG såg ja hade bra extrapris på 7,7kg Mutant Mass för 699 riksdaler. 6,8kg kostar lika mycket ordinarie pris. Annars fanns Serious Mass 5,4 kg på Koloshoppen för 498 kr:)

Redefine
2013-02-18, 11:48
Passet (Fas 2, Vecka 1, Dag 3)

I lurarna:
N1MujfQqLIg

Överkropp B
(Vikt/Reps)
Lutande Bänkpress
30x5 (Warmup)
40x3 (Warmup)
55x6
55x6
55x6

Latsdrag
75x6
80x6 (PB)
80x6

Axelpress Hantlar
17,5x10
20x9
22,5x4 (PB)
20x5

Liggande Tric.Ext
35x4
32,5x8
32,5x8

Dips
KVx14,5 (PB)
KVx11
KVx11

[Viktskillnad sedan föregående pass]
Morgonvikt 15/2 : 73,9 Kg [+/- 0kg]

Kommentar: Rätt kort pass, men de gjorde inget då ja skulle till en polare för lite skitsnack å tvspel direkt efter :) Skulle egentligen vara chins där ja körde latsdraget. Men eftersom jag inte har nått viktbälte så tog jag latsdraget istället och körde på lite mer vikt än jag är van vid.

Betyg: 4 av 5 Shake-Weights

Motivering: Helt okej pass, kände mig lite halvstressad men jag såg ändå till att låta övningarna ta sin tid. Passade även på att klämma in lite dips eftersom passet kändes för kort.

Redefine
2013-02-18, 12:24
Passet (Fas 2, Vecka 1, Dag 4)

I lurarna:
2qrQu2LLtDo

Underkropp B
(Vikt/Reps)
Marklyft
50x5 (Warmup)
70x3 (Warmup)
80x2 (Warmup)
110x5 (PB)
110x6 (PB)
110x5

Utfall m stång
27x6 (Warmup)
37x6
37x6
37x8

Sittande Vadpress
60x10
70x8
75x6

Hantel Shrugs
25x8
25x8
25x10

Hantel Curls
12,5x6 (Warmup)
17,5x6
17,5x6
17,5x6

[Viktskillnad sedan föregående pass]
Morgonvikt 16/2 : 73,4 Kg [-0,5kg]

Kommentar: Mjåååmen de va väl an ett skönt pass ändå! Gillar PB på marken! Men tror ja ska byta bort domdär jävla hantelshrugsen. Förstår inte va dom ska göra bättre än shrugs med stång? Någon får gärna förklara. De enda som blir är att låren kilar in sig lite vid mitten av hantlarna och gör hela övningen grymt dryg att utföra. Sen finns bara vikter upp till 40 kg på mitt gym. Då kör jag hellre me stången i smithen där jag iaf kan ladda på över 100.

Betyg: 5 av 5 Shake-Weights

Motivering: Skönt flow och PB, vad mer kan man begära? *flex*

Redefine
2013-02-18, 12:43
Passet (Fas 2, Vecka 1, Cardio + Mage)

I lurarna:
GncK6IuY8OA

Cardio + Mage
(Vikt/Reps)
HIIT Crosstrainer
30s Sprint+15s Gång 8 varv

Viktade Crunches
10x20
10x20
10x15

Liggande Benlyft
KVx20
KVx20
KVx15

Cable Crunches
35x15
40x10
40x12

Ryggextentions i Maskin
40x15
45x15
45x15

Sidolyft på Pilatesboll (Smith)
KVx15
KVx15
KVx15

Hängande Benlyft
KVx15
KVx15

[Viktskillnad sedan föregående pass]
Morgonvikt 17/2 : 73,9 Kg [+0,5kg]

Kommentar: Hade tidigare under dagen varit ute på brunch med damen å tryckt i oss mat så det stod härliga till! Hade fått ett presentkort av mina päron på 500kr som vi förbrukade på Kung Carls Bakfickas brunch! Gott som fan! Passade såklart på att trycka i mig så mycket som möjligt! Eventuella Sthlmare som läser detta tycker jag ska dra dit å prova! :)
Efter brunchen blev det lite shopping på MIO och sedan dog jag i soffan. Va näääästan såpass trött att jag hade skitit i gymmet. MEN samvetet och tjejen pimpslapade skiten ur min lathet och såg till att jag drog iväg ändå, vilket man aldrig ångrar :)

Betyg: 4 av 5 Shake-Weights

Motivering: Ett vanligt pass, kötta mage är alltid kul!

Måsse
2013-02-18, 13:25
Awesome marklyft!! :thumbup:

jflycore
2013-02-18, 14:04
Hehe rätta takter när kvinnzen får en att dra till gymet! Du hare bra du! :D

Redefine
2013-02-18, 14:34
Awesome marklyft!! :thumbup:

Spanx Måssman!! :) Det tar sig sa mordbrännarn! :)

Hehe rätta takter när kvinnzen får en att dra till gymet! Du hare bra du! :D

Jooomenvisst! alltid bra att ha qwinntyg :)

Callek
2013-02-18, 20:53
Kopierade över:
(Sorry Calle för att jag tvärlånar din tråd..)

Hur avgör man vilket av resultaten som är mest sanningsenliga då? Tänkte vad ska man ha som referens? Är det bara att använda sunt förnuft å gissa sig till det som verkar mest troligt å sedan gå på det? Fick ju rätt spridda % på dom olika mätmetoderna.

Detta kom jag fram till iaf:
7mm Chest
8mm MidAxillary
4,1mm Bicep
6mm Abdominal
11mm Suprailiac
8mm Thigh
10,5mm Calf
10mm Subscapular
4,3mm Tricep
12mm Lower Back


JP/7
7.27% BF
5,42kg BF
69,08kg LBM

JP/4
6.51% BF
4,85kg BF
69.65kg LBM

JP/3
5,79% BF
4,31kg BF
70,19kg LBM

Parillo
12,01% BF
8.95Kg BF
65.55kg LBM

Durnim/Womersly 4-Site Measure
12.49% BF
9,3kg BF
65,2kg LBM

Känner du att du har tid och lust att ge mig svar så kan du gärna svara i min journal istället Så slipper jag besudla stackars Calles journal mer än jag redan gjort ;P

Runt 12% låter väl rätt rimligt? Du får PMa daloatf så får han kika närmare på siffrorna.

Redefine
2013-02-20, 09:04
Passet (Fas 2, Vecka 2, Dag 1)

I lurarna:
H7R8OWnMjfs

Överkropp A
(Vikt/Reps)
Bänkpress
40x5 (Warmup)
50x3 (Warmup)
55x3 (Warmup)
70x7 (PB)
72,5x4 (PB)
72,5x4

Hantelrodd
22,5x6 (Warmup)
40x5 (PB)
40x5
40x4

Axelpress Hantlar
22,5x7 (RPB)
25x4 (PB)
25x4

Smal Bänkpress
60x4
60x4
60x4

Viktade Crunches
15x15
15x15
15x15

Sidolyft på Pilatesboll
KVx20
KVx20

[Viktskillnad sedan föregående pass]
Morgonvikt 11/2 : 74 Kg [+0,1kg]

Kommentar: Jävligt skönt pass! Coachade brud'n min lite i bänken där hon börjat riva loss lite viktgainz! *Proud!* Passet gick väldigt smidigt förutom att ja måste ha belastat nacken på nått konstigt sätt. Har skitont i nacken idag. Men bänken gick jävligt bra för mig med! Nu börjar jag närma mig mitt kortsiktiga mål som jag satte i mitt första journalinlägg om att ha min egen kroppsvikt som träningsvikt i bänken! :hbang:

Betyg: 5 av 5 Shake-Weights

Motivering: Sweet mother of gainz! Endel PBn och skön feeling genom hela passet! :) Hejja Mig!!

Måsse
2013-02-21, 11:54
Stört mycket rött här :hbang: du går snart om måssman i bänk btw :cryout:

Redefine
2013-02-21, 11:56
Stört mycket rött här :hbang: du går snart om måssman i bänk btw :cryout:

Nja inte än på ett bra tag! Haha men de är ju inte olagligt med önsketänkande ;P

Måsse
2013-02-21, 11:59
Nja inte än på ett bra tag! Haha men de är ju inte olagligt med önsketänkande ;P

Bara 5 reps ifrån mitt bästa på 70 ;)

Redefine
2013-02-21, 12:11
Bara 5 reps ifrån mitt bästa på 70 ;)

ojoj, ja då börjar de brännas! ;P du får börja öka så du inte blir omsprungen av en stackars norrländsk rookie haha, vore ju lite pinsamt ;P

zozofu93
2013-02-21, 12:16
Grymt pass grattis till alla PBn :D

Redefine
2013-02-21, 14:36
Grymt pass grattis till alla PBn :D

Tacktack mate! :D

Redefine
2013-02-22, 08:44
Gårdagens formbild efter ett överkroppspass!

http://img.tapatalk.com/d/13/02/22/yqujy4ug.jpg

Lägger upp loggarna för de senaste två passen snart åxå:)

antisleep
2013-02-22, 11:06
Nice form :D

jflycore
2013-02-22, 11:41
Ouh... Pedofil/seriemördar-face. I like! ;)

bra form man!

Måsse
2013-02-22, 12:04
Dat shoulder *drool*

Redefine
2013-02-22, 14:48
Nice form :D

Dat shoulder *drool*

ja bugar som ödmjukast mina herrar! :) *hug*

Ouh... Pedofil/seriemördar-face. I like! ;)

bra form man!


Hahaha wtf :P Thats my regular face!
tack ändå, tror jag? ;P

Redefine
2013-02-23, 15:58
Passet (Fas 2, Vecka 2, Dag 2)

I lurarna:
icXUkIfZxyg

Underkropp A
(Vikt/Reps)
Benböj
40x5 (Warmup)
50x3 (Warmup)
60x2 (Warmup)
75x4
77,5x4
80x4 (PB)

Stela Marklyft
60x6 (Warmup)
95x4
95x5 (PB)
95x4

Sittande Vadpress
80x5
85x4
85x4

Shrugs m. Stång (Smith)
118x4
118x4
118x4

Stång Curl
20x6 (Warmup)
42,5x4
45x4 (PB)
45x4

[Viktskillnad sedan föregående pass]
Morgonvikt: 74 Kg

Kommentar: Börjar känna att vikterna går åt rätt håll iaf! :) Men vet samtidigt att när jag väl börjar med fler reps så blir de inte samma vikter ;) But still!

Betyg: 4 av 5 Shake-Weights

Motivering: Skönt pass, inte mycke folk och bra musik i lurarna!

Redefine
2013-02-23, 19:07
Passet (Fas 2, Vecka 2, Dag 3)

I lurarna:
poZLiypLJzQ

Överkropp B
(Vikt/Reps)
Lutande Bänkpress
30x5 (Warmup)
40x4 (Warmup)
55x4 (Warmup)
60x4 (PB)
60x4
60x4

Latsdrag
50x5 (Warmup)
85x4
85x4
85x4

Militärpress
37,5x5
40x4
40x4

Liggande TricExt (EZ Bar)
35x6
37,5x4
37,5x4

Körde två tre dropsets vardera på reverse pec deck, triceps pushdown och bröstmaskinen och fick duktigt me pump! Skrev inte ner vikterna tyvärr.. Men awesome vare! :D lätt att bli uttråkad när de är så få reps och få övningar!

[Viktskillnad sedan föregående pass]
Morgonvikt: 74,8 Kg [+0,8kg]

Kommentar: Kunde inte hålla mig för att vandra utanför programmets ramar å kötta loss lite när jag va klar med allt :P Jävligt skönt!

Betyg: 5 av 5 Shake-Weights

Motivering: 5 för de saftiga pumpet *flex*

HMS Laestander
2013-02-23, 21:43
Bra pass! Bra krig.

Schysst form också. Härliga ådror du har på underarmarna :)

Redefine
2013-02-24, 03:25
Bra pass! Bra krig.

Schysst form också. Härliga ådror du har på underarmarna :)

Klart man krigar! Ingen vila!:)

Underarmarna har ådrorna alltid synts på då jag alltid varit rätt tanig, och underarmarna har alltid varit småspaghetti:P Jobbar på dom så ja kan klättra i övningar som behöver bra grepp. Kirra PB på mark idag, fast med remmar dock. Passet från idag kommer upp imorn nån gång så stay tuned!

Redefine
2013-02-24, 15:52
Passet (Fas 2, Vecka 2, Dag 4)

I lurarna:
EafSykyXXKc

Underkropp B
(Vikt/Reps)
Marklyft
50x5 (Warmup)
70x3 (Warmup)
80x2 (Warmup)
120x3 (PB)
115x4
115x4

Utfall i Smith
43x5 (Warmup)
68x4
68x4
68x4

Stång Shrugs i Smith
118x4
118x4
118x6

Hantelcurls
12,5x7 (Warmup)
20x5
20x4
20x5

Kommentar: Nothing special today folks, lite PB på marken, men de är nog bara för att jag varit så försiktig framtill nu med vikterna, inte vågat gå uppåt pga min knakiga rygg. Nu känns de dock som att ryggen börjar palla trycket :) Helnöjd! :hbang:

Betyg: 3 av 5 Shake-Weights

Motivering: Mnja, va väl inte fullt så motiverad som jag kanske borde ha varit. Allmänt opepp.

Måsse
2013-02-24, 19:21
That feeling when Redefine kills the deadlift!! ;)

jflycore
2013-02-24, 20:13
Går ju fint det här! Och snart går du om mig i vikten också... hehe ;)

Redefine
2013-02-24, 21:02
That feeling when Redefine kills the deadlift!! ;)

Hahaha taaack måsse! *hug*

Går ju fint det här! Och snart går du om mig i vikten också... hehe ;)

jodu! ska förbi på GG imorn å köpa nå gainer och BCAA :) så då kommer de förhoppningsvis gå bättre utan att jag behöver jobba ihjäl mig i köket varje dag :P

zozofu93
2013-02-24, 21:07
Mark PB's är ju så fruktansvärt tillfredställande, gz! ;D

Redefine
2013-02-24, 21:43
Mark PB's är ju så fruktansvärt tillfredställande, gz! ;D

Ah verkligen! Så jävla härligt att känna att flåset går igång och pulsen stiga av en såpass "enkel" övning! Älskar mark!! :D

Redefine
2013-02-26, 13:18
Passet (Fas 2, Vecka 3, Dag 1)

I lurarna:
Q_RbHfHnSbg

Överkropp A
(Vikt/Reps)
Bänkpress
40x5 (Warmup)
50x3 (Warmup)
60x2 (Warmup)
75x2 (PB)
77,5x3 (PB)
80x2 (PB)

Hantelrodd
27,5x5 (Warmup)
40x4 (PB)
40x4
40x5 (RPB)

Axelpress m. Hantlar
27,5x3 (PB)
27,5x3
27,5x2

Smal Bänkpress (Smith)
62,5x4
65x3
67,5x2 (PB)

Kommentar: Jäävligt skönt att blow off some monday steam. Gick bra och formen kändes bra. Längtar till nästa pass!

Betyg: 5 av 5 Shake-Weights

Motivering: Förutom lite svårigheter att få hantelpressen i startposition så va detta ett kanonpass! yay me!:hbang:

zozofu93
2013-02-26, 14:07
Vilket pass! :D Musiken är ju ahh... inte min smak, men resten ser ju skit bra ut redefine! Fortsätt kriga :)

Redefine
2013-02-26, 15:58
Vilket pass! :D Musiken är ju ahh... inte min smak, men resten ser ju skit bra ut redefine! Fortsätt kriga :)

Tackartackar! :) kändes bra som fan fastän det är så få reps! taggen gick upp med alla PBs! men nu är det sista veckan med lågreps. nästa vecka börjar fas 3 vilket innebär helkroppspass varje pass och successivt mindre vilotid! ser fram emot de som fan hehe. längtar efter att kötta ordentligt! :cool:

Måsse
2013-02-26, 16:02
Ahhhh, take cover!!! They're using the airforce loaded with pb-bullets!!

Redefine
2013-03-04, 09:46
Nu har jag varit rätt inaktiv här ett tag. Vilket jag inte känner är okej :P MEN jag har såklart inte legat på latsidan för det. Träningen har gått enligt schemat men jag har bara haft en massa annat att tänka på under den gågna veckan så det har inte blivit mycket aktivitet för mig här. Men nu kommer de lite mer frekventa uppdateringar! :)

Helgen spenderades uppe i norr hos familjen så nu har man samlat lite krafter och rensat huvudet! Idag börjar tredje fasen på träningsprogrammet också! Riktigt peppad på det :) Nu blir det längre pass som är koncentrerat på frekvens. Så muskelgrupperna kommer få känna på lite pain and gain!

Råger ut!

Måsse
2013-03-04, 09:49
Nu har jag varit rätt inaktiv här ett tag. Vilket jag inte känner är okej :P MEN jag har såklart inte legat på latsidan för det. Träningen har gått enligt schemat men jag har bara haft en massa annat att tänka på under den gågna veckan så det har inte blivit mycket aktivitet för mig här. Men nu kommer de lite mer frekventa uppdateringar! :)

Helgen spenderades uppe i norr hos familjen så nu har man samlat lite krafter och rensat huvudet! Idag börjar tredje fasen på träningsprogrammet också! Riktigt peppad på det :) Nu blir det längre pass som är koncentrerat på frekvens. Så muskelgrupperna kommer få känna på lite pain and gain!

Råger ut!
:thumbup:
Saknat dina pb på pb ju ;)

Redefine
2013-03-04, 12:07
Passet (Fas 2, Vecka 3, Dag 2)

I lurarna:
kWES-yKLMyk

Underkropp B
(Vikt/Reps)
Marklyft
50x6 (Warmup)
60x4 (Warmup)
80x3 (Warmup)
130x2 (PB)
125x2
125x2

BB Utfall (Smith)
58x6 (Warmup)
78x3
80x2
80x2

Stående Vadpress (Smith)
130x5 (PB)
140x5
140x5

BB Shrugs (Smith)
130x5
130x5
130x5

Hantelcurls
15x5 (Warmup)
22,5x2
22,5x2
22,5x2

Kommentar: Lite svårt att kommentera när jag inte har passet färskt i minnet tyvärr. Men de kändes jävligt bra att plocka 130 i mark! :hbang:

Betyg: 4 av 5 Shake-Weights

Motivering: Nothing out of the ordinary :) Nöjd dock.

Redefine
2013-03-04, 12:20
Passet (Fas 2, Vecka 3, Dag 3)

I lurarna:
fMKLcpCRgRI

Överkropp B
(Vikt/Reps)
Lutande Bänkpress
40x7 (Warmup)
45x3 (Warmup)
60x4
65x3 (PB)
67,5x2 (PB)

Hantelpress Axlar
27,5x4 (PB)
27,5x4
27,5x4 (Fick hjälp av passare sista två repsen)

Chins
KVx11 (Warmup)
10x4 (PB)
10x4
10x4

Liggande TricepsExt (EZ-stång)
40x4 (PB)
40x5 (RPB)
40x6 (RPB) (Fick liiiite hjälp sista reppen)

Dips
10x6
10x4

Kommentar: Va ett grymt skönt pass! Pressarna gick bra som fan och jag snodde ett litet trick jag såg nån göra för att lägga på lite vikt på dips och chins. Tog ett rep man använder för triceps pushdowns och kilar fast knutarna i handtaget på viktkakan och får på så sätt repet runt midjan :) Win! slipper köpa dyrt bälte :P

Betyg: 5 av 5 Shake-Weights

Motivering: Hela passet va ja riktigt bra till mods, visste att jag dagen efter skulle åka upp å träffa familjen å festa lite med syskonen!

Redefine
2013-03-04, 12:34
Passet (Fas 2, Vecka 3, Dag 1)

I lurarna:
YpJAmlnBxoA

Underkropp A
(Vikt/Reps)
Squats
50x5 (Warmup)
60x3 (Warmup)
70x2 (Warmup)
85x2 (PB)
90x3 (PB)
95x2 (PB) Combo!:hbang:

Stela Marklyft
60x6 (Warmup)
95x3
100x3 (PB)
110x2 (PB)

Stående Vadpress (Smith)
100x6
120x5
140x5

BB Shrugs (Smith)
100x6 (Warmup)
140x4 (PB)
130x4
130x4

BB Curls (EZ-stång)
30x6 (Warmup)
45x3
47,5x2 (PB)
47,5x2

Kommentar: Feetaste PBpasset :P Epic awesomeness! Och detta efter en helg med festligheter, onyttigt ätande och ca 10 timmar restid i trång bil och tåg haha! Bjuder därför på lite kvinlig fägring i musikvideon i form av Halestorm och den ljuva Miss Elizabeth Hale! Feast your eyes and ears! :hbang:

Betyg: 5 av 5 Shake-Weights

Motivering: "Det går bra nu!"

Redefine
2013-03-04, 12:34
:thumbup:
Saknat dina pb på pb ju ;)

PBs are up now! ;) Enjoy!

Redefine
2013-03-05, 11:45
Passet (Fas 3, Vecka 1, Dag 1)

Mål med denna fas: 2 set per övning, vikter väljs så att man klarar 4-6 reps. Syftet är att träna varje muskel oftare än i föregående faser. Vila 2 minuter mellan setten.

I lurarna:
HGnL5NBALEg

Helkropp A
(Vikt/Reps)
Benböj
60x5 (Warmup)
70x3 (Warmup)
80x2 (Warmup)
85x6 (PB)
90x6 (PB)

Stela Mark
70x7 (Warmup)
100x6
110x6 (PB)

Sittande Vadpress
85x6
85x6

Bänkpress
48x7 (Warmup i smith)
68x7 (Warmup i smith)
70x6 (PB)
75x4 (PB)

Hantelrodd
40x6
40x6

Militärpress
40x6
45x6 (PB)

Shrugs i smith
118x7
118x7

Smal Bänkpress
55x6
60x6

Stång Curl (EZ-stång)
42,5x6 (Eventuellt PB, orkar inte kolla igenom alla loggar *rolleyes* )
42,5x4

Morgonvikt: 75,8 kg

Kommentar: Grymt jävla skönt att få kötta ordentligt! Långt å bra pass, blev rätt less fas 2 när man bara skulle köra lågreps å få övningar.. Nu är peppen på topp! Woop Woop! :hbang:

Betyg: 5 av 5 Shake-Weights

Motivering: Hade bra tempo och bra form i dom flesta övningarna. Lite mycke folk i början men det blev glesare efter ca en halvtimma. Ser fram emot nästa helkroppspass!!

Redefine
2013-03-13, 12:06
Wohoo! Fick reda på igår att jag får 3 månader förlängd anställning på jobbet! Snart kommer även ett antal pass som jag inte förmått mig lägga upp... Dåligt javet.. Meeeeeen det är ju till synes inte så mycket aktivitet från varken mitt eller läsarnas håll så det blir väl lätt att jag glömmer uppdatera! *hint hint*

Tapper93
2013-03-13, 12:26
Bra kött :thumbup:

jflycore
2013-03-13, 16:08
Här går det ju fint som smör fortfarande!!!

Grattis till den fortsatta anställningen också! Kul OCH framförallt skönt med jobb!

Redefine
2013-05-13, 10:58
Nu är det ju så pinsamt länge sedan jag postade här. Men måste erkänna både för migsjälv och för eventuella läsare att jag nog hamnat lite i en svacka. Dålig kosthållning, dålig kontinuitet i träningen (tränar fortf relativt regelbundet) och det för att jag fortfarande inte riktigt återhämtat mig från problemen i ländryggen.. Gått lite hos sjukgymnast men det verkar inte som att det blir så mycket konkreta svar och lösningar på problemen. Så jag ska nu söka mig till en kiropraktor. Känns lite som att jag har fått problem i diskarna i nedre ryggpartiet. Otroligt stel och gör riktigt ont när jag kör tex liggande benlyft. Det har ju då medfört att jag undvikit att köra ben som vanligt och det har fuckat med min rutin. *sadface*

Målet jag skrev om att komma upp till 85 kg morgonvikt innan sista april gick väl inte som tänkt. men jag tog mig till ca 78-79. Nu har jag påbörjat ett försök med periodisk fasta och ska deffa inför beachen i sommar och köra på en ny bulk efter det!

Så jag hoppas på att komma in i ett bättre flow och ska försöka ordna upp ryggen asap och även försöka få bättre rutiner i kosten.

Så om det är någon som läser som haft liknande problem i ryggen och har lite visdom att dela med sig av, so by all means, please do!

jflycore
2013-05-13, 13:05
Nu är det ju så pinsamt länge sedan jag postade här. Men måste erkänna både för migsjälv och för eventuella läsare att jag nog hamnat lite i en svacka. Dålig kosthållning, dålig kontinuitet i träningen (tränar fortf relativt regelbundet) och det för att jag fortfarande inte riktigt återhämtat mig från problemen i ländryggen.. Gått lite hos sjukgymnast men det verkar inte som att det blir så mycket konkreta svar och lösningar på problemen. Så jag ska nu söka mig till en kiropraktor. Känns lite som att jag har fått problem i diskarna i nedre ryggpartiet. Otroligt stel och gör riktigt ont när jag kör tex liggande benlyft. Det har ju då medfört att jag undvikit att köra ben som vanligt och det har fuckat med min rutin. *sadface*

Målet jag skrev om att komma upp till 85 kg morgonvikt innan sista april gick väl inte som tänkt. men jag tog mig till ca 78-79. Nu har jag påbörjat ett försök med periodisk fasta och ska deffa inför beachen i sommar och köra på en ny bulk efter det!

Så jag hoppas på att komma in i ett bättre flow och ska försöka ordna upp ryggen asap och även försöka få bättre rutiner i kosten.

Så om det är någon som läser som haft liknande problem i ryggen och har lite visdom att dela med sig av, so by all means, please do!

Meeeeen duuuu!

Skärpning nu Niklas! :)
Kul att se att du skriver lite iaf.
Alla har vi bra eller dåliga dagar, veckor.. kanske ibland månader.
Gäller bara att resa sig igen, ta tag i det jobbiga, ta nya tag och försöka hitta motivation och saker att se fram emot.
Du fixar det :) *hug*

Redefine
2013-05-13, 13:40
Meeeeen duuuu!

Skärpning nu Niklas! :)
Kul att se att du skriver lite iaf.
Alla har vi bra eller dåliga dagar, veckor.. kanske ibland månader.
Gäller bara att resa sig igen, ta tag i det jobbiga, ta nya tag och försöka hitta motivation och saker att se fram emot.
Du fixar det :) *hug*

Mjååå... ja vet..

Kommer såklart inte ge upp strävan efter optifysiken! Men de börjar kännas lite tungdrivet.. Speciellt när ryggen kärvar och jag inte lyckas få ordning på en konsistent och bra kosthållning.

Blir kanske lite mer bilder som kommer upp iaf! Har nämligen tagit upp mitt gamla fotointresse igen! Köpt mig en systemkamera och leker en hel del med landskapsfotografi! blir väl snart endel egobilder misstänker jag ;P

jflycore
2013-05-13, 14:01
Mjååå... ja vet..

Kommer såklart inte ge upp strävan efter optifysiken! Men de börjar kännas lite tungdrivet.. Speciellt när ryggen kärvar och jag inte lyckas få ordning på en konsistent och bra kosthållning.

Blir kanske lite mer bilder som kommer upp iaf! Har nämligen tagit upp mitt gamla fotointresse igen! Köpt mig en systemkamera och leker en hel del med landskapsfotografi! blir väl snart endel egobilder misstänker jag ;P

Låter bra! =)

Och ja, ett extra intresse skadar inte! Älskar att fota, men har inte riktigt samma tid som man hade förut.

Hoppas ryggen blir bra och stark snart! Bara sakta bygga upp den med massa mark i lägre vikter! ;)