handdator

Visa fullständig version : Tobbes Toppform


Sidor : [1] 2

Tobbey
2013-01-13, 19:57
Tjena!

Här vill jag nu en gång för alla öppna en logg, både för mig själv men kanske även för andra intresserade av mina framsteg i både styrka och muskulatur.

Namnet är Tobbe. 19 år gammal och bor i Södertälje. Jobbar som verkstads-mekaniker.

Följande mått är dags-färska förutom midjemåttet som jag mätte för cirka 1 vecka sedan, dock utan viktförändring.

Tobbe
Ålder: 19år
Längd: 185cm
Vikt: 83kg morgonvikt
Midjemått (början av 2013): 91cm~.
Uppskattad kroppsfett 16-18% (?)

Mina "stats" i de 3 lyften är just nu, 13 januari 2013:

Knäböj: 95kg
Marklyft 110kg
Bänkpress 64kg

Jag tränar för ökad styrka och för en muskulösare kropp. Jag har varit villig att "ta tjuren i hornen" och tagit an detta liv med mycket bra resultat hittils. Vände mitt liv i Maj 2012, då jag hade 115cm midjemått och vägde 106kg. Gick ner i vikt först, utan vidare kunskap om ämnet, och tyvärr gick det fort och utan styrketräning under tiden. I Augusti 2012 började jag gymma. Hade läst på en del om träningen innan så jag hade lite kunskap om teknik etc. Jag tränade för det första min teknik, innan det blev riktigt seriöst. Biten direkt, om man säger så.

Jag fokuserar mycket av min träning på knäböj, marklyft och bänkpress. Här lägger jag upp lite som jag känner för. Jag följer inget schema då jag brukar gå efter vad jag känner för vid varje pass. Dock försöker jag separera kroppsdelarna så att jag inte sliter ut en muskel allt för mycket.