handdator

Visa fullständig version : Ont i Axeln/inflamation


Patrik
2013-01-13, 19:47
Hej (bullen)

2012, januari så gymmade jag en del, och sen kommer vi till kanske händelseförloppet, jag var utomlands första dagarna i februari så jag gymmade på hotellet måndag, tisdag och onsdag, tror inte jag strecha eller värmde upp. Körde bänkpress och en del andra maskiner.

Onsdagen gick jag ut, drack mig full och vakna upp på torsdagen med sån jävla värk i högeraxeln, aldrig varit med om det tidigiare. Trodde först det kanske var nån vakt som slängde ut mig...

Jag kunde inte ens lyfta armen.

chillade en vecka från gymmet och blev något bättre, dvs, jag kunde lyfta armen men hade fortfarande ont. Speciellet i den hära runda knölen på axlen.

JAg körde 2 veckor styrketräning men sen gav jag upp, det gjorde ont hela tiden och tänkte bättre att jag vilar......

I juli gick jag till en värdelös läkare som bara gav mig smärtstillande. Vi satt vid hennes dator och googlade typ vad man kunde göra...

Jag bokade tid hos fysoterapist och han kollade lite och sa att det är en slags inflamation och att blodet/vattnet inte går igenom...han rekommenderade att jag lägger typ ispåsar varje kväll för det får igång cirkulationen...ska det på i 45-60 min och att jag gör lite simpla övningar med gummirep.

Jag började styrketräna igen runt september (uppehåll sedan februari!!), hade fortfarande ont, har mest ont när jag vaknar men under dagen är det OK så länge jag inte typ drar ner axlen då kommer smärtan. Gymmade riktigt bra september, oktober, november, december och det är inte 100%, känner smärtan än.

Fysoterapisten sa att jag skulle undvika bänkpress och alla övningar där man lyfter över axlen...men idiot som jag är så körde jag lite ändå och nu har något ondare än tidigare månader.

Det gör alltså inte ont när jag lyfter armarna eller så längre, men drar jag axlen "nedåt", dvs verkligen försöka pusha neråt så gör det ont. Sen knakar det som fan i axlen/skulderbladet.

Nån som känner igen sig? Vad ska man göra ? Jag kommer börja med ispåsarna igen iaf... Jag slutade med ispåsarna i november/december pga lathet....vill verkligen inte ta paus från styrketräningen...

Snart gått ett år, tippar det kommer ta 1 år till....