handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag göra för att få magrutor?


adde9400
2013-01-13, 19:37
Hej, är en kille på 19 bast. Väger 62kg är cirka 175cm lång och har midjemått på 80cm.

Alltså smal, men ändå lite muskler. Men hur ska jag gå tillväga för att få fram magrutorna? Tror ni det hjälper att köpa en crosstrainer och köra 40min om dagen?


Där är en bild på mig, för att förstå min kropp bättre. Tacksam för svar:)

mvh.

Axii
2013-01-13, 20:02
Så du hade tänkt dig att få bort fett?
Du kommer få dina magrutor då, dock kommer din kropp att se ut som en jude från koncentrationsläger, tro mig den looken går ej hem hos tjejerna.
Ta å träna hela kroppen och ät riktig mat! Så ska du se att det händer saker med kroppen!

mini_Arnold
2013-01-13, 20:03
62kg @ 175cm och du vill bli ännu smalare?

Av bilden att döma verkar det saknas en hel del muskelmassa, förmodligen samma med magmusklerna.
Tycker i varje fall inte att du borde gå ner i vikt ytterligare utan kanske börja på ett gym och träna sig lite?

adde9400
2013-01-13, 20:10
Så du hade tänkt dig att få bort fett?
Du kommer få dina magrutor då, dock kommer din kropp att se ut som en jude från koncentrationsläger, tro mig den looken går ej hem hos tjejerna.
Ta å träna hela kroppen och ät riktig mat! Så ska du se att det händer saker med kroppen!

Okej, tack för tipset :) fortsätter nog som det är nu då!

62kg @ 175cm och du vill bli ännu smalare?

Av bilden att döma verkar det saknas en hel del muskelmassa, förmodligen samma med magmusklerna.
Tycker i varje fall inte att du borde gå ner i vikt ytterligare utan kanske börja på ett gym och träna sig lite?

Alltså, har tränat magen och armarna och hela kroppen sen i somras så visst saknar lite muskler, men inte helt klen om man säger så. Men Som sagt går jag ner mer så lär jag bli skit spinkig, så får fortsätta träna! Tack för tipset.

Alfers
2013-01-13, 21:54
http://www.leighpeele.com/wp-content/uploads/2010/02/10-percent-body-fat-male-pictures1.jpg
En klassisk bild med fettprocent som visar varför lättviktare måste lägga på sig muskler innan dom försöker få fram några magrutor (eller definition öht för den delen)

tjing
2013-01-13, 22:14
Tung styrketräning (även magen), intervaller ibland och en bra kost.

filmjölk
2013-01-13, 23:29
Jag vill rekommendera kaloriöverskott med tonvikt på att få i dig mycket protein, i kombination med tung styrketräning med mestadels basövningar (träna igenom hela kroppen 2ggr/vecka, splittat på kanske 4-5 träningstillfällen)

BisonLGcrew
2013-01-13, 23:52
http://www.leighpeele.com/wp-content/uploads/2010/02/10-percent-body-fat-male-pictures1.jpg
En klassisk bild med fettprocent som visar varför lättviktare måste lägga på sig muskler innan dom försöker få fram några magrutor (eller definition öht för den delen)

Om vänsterbilden illustrerar 10% så är jag alltså mer deffad nu än när jag hade 12% efter förra deffen! Hur går detta ihop :P?

TorbjornFred
2013-01-14, 00:01
Om vänsterbilden illustrerar 10% så är jag alltså mer deffad nu än när jag hade 12% efter förra deffen! Hur går detta ihop :P?


Är det du på bilden? Annars går det inte ihop....
Och bilden är nog tänkt att vara illustrativ för hur fett% på olika kroppar kan se ut

BisonLGcrew
2013-01-14, 00:51
Är det du på bilden? Annars går det inte ihop....
Och bilden är nog tänkt att vara illustrativ för hur fett% på olika kroppar kan se ut

Hehe, nä det gör det inte I guess.

Klart killen har muskler, allt är relativt, don't be a hater

adde9400
2013-01-14, 01:08
Vad vore livet utan muskler. Hade man legat ner som en säck ris.

On-Topic: Problemet för dig min vän är att dina 'magrutor' antagligen kommer vara väldigt små med tanke på din totala muskelvolym, som är liten. Folk här försöker bara hjälpa till, hård fakta men kan garantera att ingen här trollar dig.

Tack för ett seriöst svar utan "jag ska döda dig attityden" *haha* vet att min muskelvolym är rätt liten osv. Och de första inläggen talade om att jag helst skulle få mer muskler innan jag började förlora fett vilket är helt okej och förståeligt.

Men att sen fler folk ska kommentera det och speciellt "du har inga muskler" jag menar.. väldigt onödigt. När jag redan fattat galoppen liksom. Inte kul att höra heller, speciellt inte när man inte är så insatt då tror man att man är världens minsta person, vilket jag inte har intrycket av att jag är, då jag är nöjd med min kropp. Man kan säga saker på finare sätt är allt jag menar osv. Speciellt saker rörande kroppen som är rätt känsligt för många.

Man märker att folk här på kolozzeum har en helt annan bild av vad muskler är än vad en vanlig svensson har. De flesta skulle tycka Bieber har en snygg kropp, medan folk här tycker han ser ut som en liten spinkig skit förmodligen, har jag rätt?

TorbjornFred
2013-01-14, 09:08
Man märker att folk här på kolozzeum har en helt annan bild av vad muskler är än vad en vanlig svensson har. De flesta skulle tycka Bieber har en snygg kropp, medan folk här tycker han ser ut som en liten spinkig skit förmodligen, har jag rätt?

Mina referensramar av vad en snygg kropp är och ser ut är nog väldigt snedvriden från vanliga Svenssons och det gäller nog väldigt många på kolo också. Så där har du rätt.
Håller med om att det är synd att folk ska börja klanka ner lite väl hårt. Man har som sagt olika åsikter men samtidigt är det bra att folk säger sanningen till dej så du inte leds in på några tokigheter i onödan.
För övrigt så ja, Bieber ser verkligen ut som en liten spinkig räka.

alden
2013-01-14, 13:01
Jag tror inte att någon menar något illa, saker låter värre på internet för att det är skrift och inte tal. Att folk ens svarar och kommer med tips tyder på att de har trevliga intentioner så ta inte åt dig om du tycker nån verkar elak.

stevez
2013-01-14, 15:28
Tack för ett seriöst svar utan "jag ska döda dig attityden" *haha* vet att min muskelvolym är rätt liten osv. Och de första inläggen talade om att jag helst skulle få mer muskler innan jag började förlora fett vilket är helt okej och förståeligt.

Men att sen fler folk ska kommentera det och speciellt "du har inga muskler" jag menar.. väldigt onödigt. När jag redan fattat galoppen liksom. Inte kul att höra heller, speciellt inte när man inte är så insatt då tror man att man är världens minsta person, vilket jag inte har intrycket av att jag är, då jag är nöjd med min kropp. Man kan säga saker på finare sätt är allt jag menar osv. Speciellt saker rörande kroppen som är rätt känsligt för många.

Man märker att folk här på kolozzeum har en helt annan bild av vad muskler är än vad en vanlig svensson har. De flesta skulle tycka Bieber har en snygg kropp, medan folk här tycker han ser ut som en liten spinkig skit förmodligen, har jag rätt?

Bra att du är nöjd med din kropp, det ska du vara då det är en helt normal kropp för en pöjk i din ålder.

Tycker du ska fokusera väldigt lite på specifika saker som magrutor. Träna försiktigt och fokuserat, du kommer göra jämna ökningar och dina ben och grejer är inte ens färdigvuxna så även om du inte tränade någonting så skulle du öka i muskelmassa fram tills du var 25 typ.

Kör på!