handdator

Visa fullständig version : Bildjämförelse grippers


perarvid
2004-02-15, 00:59
Jag skulle vilja veta relativa storleken mellan en vanlig "stadium"-gripper och RB/CoC grippers.

Jag har nämligen fått för mig att skillnaden i storlek är lika stor som skillnaden i kraften som behövs för att trycka ihop grippern, men det kanske inte alls stämmer?

Finns det nån vänlig själ som har lust att ta ett foto med en stadium-gripper och en linjal + RB/CoC-gripper så man har nånting att jämföra storleken med?

Bonusgrej: om nån har ett foto på underarmen från innan de börjat träna greppspecifikt och nån bild på resultat.

jimcg
2004-02-15, 12:48
Jag har en serie bilder på detta. Kommer under dagen!

//Jim

perarvid
2004-02-15, 13:36
najs, thanks

jimcg
2004-02-15, 15:28
Okej, bilderna finns nu i en zip-fil (2,5 MB) med följande adress:
http://home.swipnet.se/gahnfelt/bilder/jamforelse.zip

Där är dels en jämförelse bild på nästan alla mina gripper, tillsammans med grabbens (varav en Stadium). Sen finns individuella bilder med Stadium-grippern och de andra.

Hoppas det var vad du ville ha.

//Jim

Zakath
2004-02-15, 15:51
Jag såg en Stadium gripp, handtaget är ungefär lika stort men löjligt skumgummi stället för räfflat aluminium... Sen var fjädern det fjompigaste jag sett, inte större än fjädrarna jag har för att sätta fast mina hantelvikter.

Aldrig att man köper nån sån skit!
Tack för mig :angel:

jimcg
2004-02-15, 16:54
Har man dom sen tidigare, behöver man ju inte kasta bort dom. Dels för det där med uppvärmning och sen kan det ju visa sig att ens barn blir smittade och då kan dom också komma till användning (Jag lovar på heder och samvete att jag inte tvingar mina barn att greppträna!).

Har man däremot gått direkt på RB grippers eller IronMinds, finns väl ingen anledning att skaffa grippers i en vanlig sportaffär.

//Jim