handdator

Visa fullständig version : vill gå ner i vikt och få större muskler


Avbytaren
2013-01-13, 07:50
Jag har precis kommit igång med träningen igen efter ett uppehåll på många år, med undantag för några månaders träning då och då, varav senaste gången var vår/sommar 2011 då jag sprang tjurruset.

Men nu vill jag alltså bli av med massor av fett och bygga muskler så jag hoppas att ni forumvänner kan hjälpa mig.

Såhär ser en vanlig vecka ut för mig träningsmässigt:

Måndag: styrketräning 1 timme bröst och biceps
Tisdag: styrketräning 1 timme rygg och triceps
Onsdag: löpning 5-10 km
Torsdag: styrketräning 1 timme axlar och mage
Fredag: styrketräning 1 timme lår och vader
Lördag och Söndag ganska så lugnt

Jag kan ingenting om vad jag ska äta så har ingen aning om hur detta ser ut, kan väl säga det att min fru kör LCHF så jag kan ju hänga på där ibland. Såhär ser det ut idag, jag vet att jag är slarvig med frukost så tips på det mottages gärna.

Måndag: frukost-ingen, lunch-kött och grönsaker, middag-kött och grönsaker
Nu när jag tänker efter så ser alla dagarna likadana förutom någon lunch och middag i veckan som består av pasta.

Så jag vill alltså ha hjälp med en bra frukost, vad jag ska äta efter jag tränat osv. Jag styrketränar vid 11 varje gång.

Jag är 36 år
väger 99 kg, har varit ännu värre
är 186 lång
Är ganska så stark tror jag men vill framför allt bränna fett och bygga muskler.

Jag har läst att det är svårt att göra båda samtidigt men tycker ändå att det borde gå om jag har lång tid på mig.

Tack för ett bra forum

Lychgate
2013-01-13, 08:34
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

lanzal
2013-01-13, 08:35
Godmorgon!
Läs denna guide om hur man går ner i vikt.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Har du fler frågor efter att ha läst den så är det bara skriva igen =)_EDIT FAAAN PUCKTVÅA

Jorgen
2013-01-13, 08:41
Jag tycker att du går ut alldeles för hårt. Från ingen träning till att träna sex dagar i veckan.
Även om du har en viss träningsbakgrund sen tidigare så känns det ganska mastigt.

Här: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555 finns bra program att följa när det kommer till gymträningen.

Avbytaren
2013-01-13, 08:45
maten då? Frukosten? Tips på proteindrink efter träningen?

Lychgate
2013-01-13, 08:50
maten då? Frukosten? Tips på proteindrink efter träningen?

Frukost är valfritt. Proteindrink efter träningen är helt ok om du behöver mer protein.

Avbytaren
2013-01-13, 08:57
vilken är den bästa proteindrinken då? Är härligt att träna så jag kör nog på, det lutar ändå att helgen blir träningsfri och onsdagens löpning måste jag bara få med då det börjar närma sig löpsäsongen.

Tack för all hjälp än så länge

lanzal
2013-01-13, 12:13
Läs på lite här på forumet, eftersom proteindrinkar bara är protein så är det egentligen bara protein du dricker, det spelar ju ingen roll om du äter kyckling eller protein egentligen. Proteinpulver är billigt protein dock. Så det finns nog ingen bästa proteindrink, ta en du tycker är god bara!

Avbytaren
2013-01-15, 20:40
Om jag skulle lägga in ytterligare ett pass styrketräning på onsdagen vad tycker ni att jag ska träna då?