handdator

Visa fullständig version : Framåtroterade axlar och höft


Ufomammut
2013-01-12, 12:26
Jag tänkte lägga till träning för att motverka framåtroterade axlar, och tänkte då börja träna rotatorcuffens utåtrotatorer med hantlar, samt prone cobra.

Undrar dock vilket pass jag ska lägga detta på?
På:
Bröst/axlar/triceps,
Rygg/biceps/underarmar,
eller
Ben/mage-passet?

Därtill har jag nog en framåtroterad höft och nacken åker fram en bit, men det kan jag säkert googla efter, men jag undrar iaf vad det finns för övningar för att ordna det och vilket pass man helst gör dessa på?

Rörligheten har jag annars inget problem med, men hållningen måste bli bättre. Har ofta värk i axlar/skuldror och nedre rygg. och det ser inte bra ut.

Jättetack

Lychgate
2013-01-12, 12:27
Axlar på ryggpasset. Höften på benpasset.

Ufomammut
2013-01-12, 12:50
Tack! Men menar du att jag ska köra rotatorcuff på ryggdagen eller menar du att jag dessutom ska flytta mitt axelpass till ryggdagen?

Peter.B
2013-01-12, 12:59
Här har du grejer!

http://traningslara.se/hallning-del-1/

Gå igenom alla delar, det har hjälpt mig massor och killarna bakom sidan är riktigt kunniga och hjälpsamma!

pezrulezhaakon
2013-01-12, 14:11
Ufomammut, träningen är bara en del i hjälpen. Förbättrar du inte hållningen medvetet så kan du träna dig till graven.

Ufomammut
2013-01-12, 15:52
Absolut absolut. Men medvetenheten har jag haft länge nu, och det har inte räckt. Lite därför, bland annat, som jag nu tagit tag i träningen ordentligt.

Ufomammut
2013-01-12, 15:55
Tack Peter, ser ut som väldigt intressant läsning.