handdator

Visa fullständig version : Nytt träningschema


rafflan
2013-01-11, 21:44
Hej!

Testade schemat nedan men gillade inte en del övningar, så vill ändra eller göra ett helt nytt schema. Vill gärna behålla kondition. Dem övningarna som tog bra och som jag gillade ovan var bänkpress i smith, militärpress, knäböj, cablecrunches och delvis chins. Någon som skulle kunna sätta ihop ett nytt schema till mig? En magövning som jag körde för ett tag sen tog väldigt bra på mig. Då ligger man på en matta, håller händerna i något bakom huvudet och ska gå upp med benen och sen ner igen utan att nudda marken.

Måndag: Vila
Tisdag: Överkropp (3x8 bänkpress i smith, 3x8 Militärpress, 3x8 Chins, 3x8 Skivstångsrodd, 3x8 Hantellyft åt sidan och 3x8 Liggande tricepsextention samtidigt(superset))
Onsdag: Underkropp(3x8 Knäböj, 3x8 liggande/sittande bencurl, 3x8 Marklyft , 3x8 Benpress, 3x8 Cablecrunches)
Torsdag: Kondition
Fredag: Överkropp (3x8 bänkpress i smith, 3x8 Militärpress, 3x8 Chins, 3x8 Skivstångsrodd, 3x8 Hantellyft åt sidan och 3x8 Liggande tricepsextention samtidigt(superset))
Lördag: Underkropp(3x8 Knäböj, 3x8 liggande/sittande bencurl, 3x8 Marklyft , 3x8 Benpress, 3x8 Cablecrunches)
Söndag: Kondition

Tacksam för all hjälp!

NNIF
2013-01-11, 21:56
så du vill byta eftersom du inte gillade rodd? Byt ut mot vilken annan roddövning som du "gillar"? :) Samma med liggande triceps extensions, but mot pushdowns med stång?

vill du inte köra marklyft?

Du kanske bara har sugig teknik och inte kan utföra övningarna korrekt?

om du ska låta andra göra scheman åt dig kommer du nog få hålla på i all oändlighet innan du blir "nöjd", varför inte säga vad du gillar? Vad är ditt mål? Är ditt mål att göra övning du "gillar" eller få resultat? Känns mycket diffust

rafflan
2013-01-11, 22:57
så du vill byta eftersom du inte gillade rodd? Byt ut mot vilken annan roddövning som du "gillar"? :) Samma med liggande triceps extensions, but mot pushdowns med stång?

vill du inte köra marklyft?

Du kanske bara har sugig teknik och inte kan utföra övningarna korrekt?

om du ska låta andra göra scheman åt dig kommer du nog få hålla på i all oändlighet innan du blir "nöjd", varför inte säga vad du gillar? Vad är ditt mål? Är ditt mål att göra övning du "gillar" eller få resultat? Känns mycket diffust

Skivstångsrodd var lite knepig. Fick inte in tekniken på marklyft heller. Skrev dem övningarna jag gillade ovan, kanskes ska sätta ihop något med dem och tidigare övning som jag gillat. Men vet inte om jag ska köra överkropp/underkropp eller bröst/triceps, axlar/traps osv.

rafflan
2013-01-12, 10:35
Har ändrat mitt schema lite nu. Lagt in en del övningar som jag gillar. Är det bra balanserat?

Måndag: Vila
Tisdag: Överkropp (3x8 Bänkpress i smith, 3x8 Militärpress, 3xMax Chins, 3x8 Sittande rodd, 3x8 Baksida axel i maskin, 3x12 Dips)
Onsdag: Underkropp(3x8 Knäböj, 3xMax Cablecrunches, 3x8 Benpress, 3x20 liggande benlyft(en magövning som tar riktigt bra på mig), 3x8 sittande bencurl, 3x10 Vadövning)
Torsdag: Kondition
Fredag: Överkropp (3x8 Knäböj, 3xMax Cablecrunches, 3x8 Benpress, 3x20 liggande benlyft(en magövning som tar riktigt bra på mig), 3x8 sittande bencurl, 3x10 Vadövning)
Lördag: Underkropp (3x8 Knäböj, 3xMax Cablecrunches, 3x8 Benpress, 3x20 liggande benlyft(en magövning som tar riktigt bra på mig), 3x8 sittande bencurl, 3x10 Vadövning)
Söndag: Kondition

Anders The Peak
2013-01-13, 09:03
Har ändrat mitt schema lite nu. Lagt in en del övningar som jag gillar. Är det bra balanserat?

Måndag: Vila
Tisdag: Överkropp (3x8 Bänkpress i smith, 3x8 Militärpress, 3xMax Chins, 3x8 Sittande rodd, 3x8 Baksida axel i maskin, 3x12 Dips)
Onsdag: Underkropp(3x8 Knäböj, 3xMax Cablecrunches, 3x8 Benpress, 3x20 liggande benlyft(en magövning som tar riktigt bra på mig), 3x8 sittande bencurl, 3x10 Vadövning)
Torsdag: Kondition
Fredag: Överkropp (3x8 Knäböj, 3xMax Cablecrunches, 3x8 Benpress, 3x20 liggande benlyft(en magövning som tar riktigt bra på mig), 3x8 sittande bencurl, 3x10 Vadövning)
Lördag: Underkropp (3x8 Knäböj, 3xMax Cablecrunches, 3x8 Benpress, 3x20 liggande benlyft(en magövning som tar riktigt bra på mig), 3x8 sittande bencurl, 3x10 Vadövning)
Söndag: Kondition

Skrev du fel eller är det ett riktigt förslag?

NNIF
2013-01-13, 10:11
Skrev du fel eller är det ett riktigt förslag?

du har inget med konkret att hjälpa en person som vill träna överkropp-underkropp 2 ggr i veckan vardera? :)