handdator

Visa fullständig version : Feedback på halvkropp


pepplez
2013-01-11, 10:50
Jag hinner träna 3-4 gånger i veckan och kan inte hålla fasta tider pga hur min vardag ser ut, så det varierar båda i dagar och tid på dygnet. Just nu kör jag följande:

Pass 1: Bröst, triceps, ben

Liggande hantelpress
Lutande hantelpress
Stående bröstpress i hiss

Tricepspress (ligger på en bänk och pressar bakom huvudet och upp)
Push-downs

Benpress
Utfall
Vadpress



Pass 2: Rygg, axlar, biceps

Marklyft
Latsdrag
Rodd

Militärpress
Omvända flyes
En övning där jag tar en bänkpress-vikt och lyfter framför mig med raka armar
Lyfta axlarna med hantlar och sträckta armar (göra "vad-vet-jag?-rörelsen, det är alltså en traps-övning om ni inte förstår min beskrivning)

Skivstångscurl
Hantelpress mot stöd för överarmen



Dag 3: Kondition och mage



Framförallt är det väl axlar jag känner mig osäker med, det är det jag har minst koll på. Som det är nu ser jag axlar och traps som en muskelgrupp som jag kör dag 2, bör man särsklilja dessa mer? Och sen tänker jag även att det kanske egentligen vore bättre att byta plats på ben och axlar, vad säger ni? Förlsag på utbyte av övningar är också välkommet, men dessa är väl egentligen de övningar jag känner att jag får bäst kontakt i.


Kanske ska lägga till att jag kör 3x8-10 efter ett uppvärmningsset.

Tsandell
2013-01-11, 13:18
Du skulle kunna köra axlarna på båda passen med dela upp dem. När du tränar bröstet så tränas framsidan på axlarna, och när du kör vissa ryggövningar så tränas bakre delen av axlarna. Så egentligen kan du lägga militärpressen på bröstdagen och omvända flyes kan vara kvar på ryggdagen :)