handdator

Visa fullständig version : Har jag fått det om bakfoten?


Erikzor
2013-01-11, 01:18
Tjabba. Har haft en seriös bulk i ett år nu där jag lagt på mig rätt så mkt massa, har kört runt 4 övningar per muskel med ett 5 splits schema (en muskelgrupp per pass).

Mitt upplägg har varit tunga reps (runt 3-4 reps) på dom första två setten där jag vid dom nästa kört 3-4 reps och sedan lagt in drop sets.

Jag sitter och kollar på Phil Heaths video the gift där han tränar inför Mr olympia, hans syfte är ju att behålla massa just då eftersom han dietar. Han kör runt 8-10reps på dom flesta övningarna, är det något jag borde köra under bulk och skippa drop setten och köra runt 8-10 reps för att få ut maximal volym träning? Tränar jag som en powerlifter just nu? Är det 8-10 reps rangen bodybuilders tränar inom? Har jag fel, rätt? gaah, blir galen, hjälp.

Jag kan känna att mitt syfte hitills har varit att blivit starkare och lägga på mig massa samtidigt. Men om jag vill ha som huvud syfte att lägga på mig massa, är det 8-10 då?

Oljeblixten
2013-01-11, 01:33
Det kan fungera bättre och det kan fungera sämre. Testa och utvärdera är det enda sättet att ta reda på om det är bättre.

Jag personligen skulle inte ha ändrat på ett fungerande koncept eftersom du skriver att du redan lagt på dig rejält med muskelmassa. :d

Victuhh
2013-01-11, 09:14
Man brukar bli rekommenderad att köra ett repsomfång mellan 6-12.